Hoe is het gegaan vannacht?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI

Hoe is het gegaan vannacht?

Bericht door Appendix »

En, hoe zijn jullie kindjes (en jullie) de nacht doorgekomen?

Wij hebben een spelletje gedaan en daarna Claudia de Breij gekeken op uitzendinggemist (we hebben geen kabel en Youp was niet live via internet te volgen). Om 12 uur hebben we geprobeerd de kinderen wakker te maken, maar dat lukte niet. R sliep zelfs verder toen we hem uit z'n bed tilden. 8)
Dus toen hebben we maar zelf vuurwerk gekeken. Wat mooi hier! We zijn halverwege het jaar verhuisd en mensen hier hebben duidelijk meer te besteden dan in onze oude buurt. We zagen nu prachtige vuurpijlen en niet alleen maar het geflikker van duizendknallers en andere bommen. Wel wat jammer dat er geen "burencultuur" heerst in onze straat. Er kwam echt niemand naar buiten (behalve wij :lol: ) om de buren een goed nieuw jaar te wensen.

Nadat de champagne op was (met z'n 2en een fles, dat is voor mij een record) zijn we naar bed gegaan. Ik was bang voor de nacht(voedingen), maar onze kindjes waren zo aardig om ons tot 8 uur te laten liggen ( \:D/ ). Toen werden ze tegelijk wakker en ben ik met ze naar beneden gegaan voor ontbijt. Mijn man is tot kwart over tien blijven liggen en om 12 uur lag ik weer in bed. Ik ben nu net weer wakker, dus de dag kan beginnen... :wink: Nieuwjaar is altijd zo'n grappige dag. We hebben de kinderen nog wel een speeltuin beloofd, dus als R straks wakker wordt, gaan we nog even lekker op pad.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Charlotte
J&J SANTORINI

Re: Hoe is het gegaan vannacht?

Bericht door Charlotte »

Wij hebbenheerlijk tv gekeken samen en gesmuld van allerlei dingen. J ochem heeft overal doorheen geslapen :mrgreen:, doet hem nog niet zoveel. Net nieuwjaarsconcert zitten kijken en ga zo douchen, zit nog in pyama en badjas :D. Zo maar lekker een stukje lopen buiten (als het weer droog is...) oja ik heb ook uit mogen slapen, dat was echt een goed begin van 2012!!!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

We waren bij vrienden en M.irre & L.otta gingen wat later naar bed dan normaal. (21:00)
We hebben ze om middernacht lekker laten slapen.
Om half 3 werd L.otta wakker, heb ik haar gevoed. Toen spullen bij elkaar gezocht, taxi gebeld, M.irre uit bed geplukt. Met z'n allen naar huis. Rond half 4 lagen we allemaal weer in ons eigen bed. :)
M.irre meldde zich om 8:50. L.otta uurtje 10. Goed begin van het nieuwe jaar!
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

Hier ook de kindjes wakker gemakt, Jasper is als de dood voor vuurwerk dus die uit voorzorg wakker gemaakt, vrienden van osn waren hier met hun kindjes, die sliepen allemaal bij Floor op de kamer en dus iedereen daar ook wakker gemaakt en toen genoten van het vuurwerk, behalve Jasper, die lag onder een fleecedeken af en toe naar buiten te gluren bij mij op schoot, toen papa klaar was met vuurwerk zijn ze allemaal weer terug naar bed gegaan en werden ze vanmorgen om 8 uur wakker, dat was wel vroeg als je om 3 uur in bed ligt.....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Luuc lag om 19.30 in bed en hebben we om 23.30 wakker gemaakt.
Hij heeft even naar t vuurwerk gekeken, maar vond het niks (zoals verwacht).
Hij is lekker op de bank gaan zitten, beetje tv gekeken en toen het wat minder werd met het geknal, wou hij toch even naar buiten om een sterretje vast te houden.

Vanmorgen om 8.00 was hij weer paraat.
Nu is ie nog lekker aan het rondsjouwen in de pyjama, we hebben geen plannen vandaag.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Om half 11 hoorde we Finn ineens boven tippelen. HIj bleek aan het slaapwandelen. Hij wilde naar de wc en stond met zijn onderbroek op zijn enkels in onze slaapkamer. Maar even naar de wc gebonjourd ;)

Ze hebben er alletwee weer doorheen geslapen. We hadden al wat vuurwerk gedaan rond een uur of 6 (boem boem auw mama zei Liv :lol: ) (eigenlijk meer sterretjes en wat knalerwtjes)

Vanochtend was Finn al om 6.15 wakker (hij hoest weer zo afgrijselijk :cry: ) en daarom Liv ook wakker. Vanavond gaan we op tijd naar bed!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
mamsie

Bericht door mamsie »

niekje schreef:Hier ook de kindjes wakker gemakt, Jasper is als de dood voor vuurwerk dus die uit voorzorg wakker gemaakt, vrienden van osn waren hier met hun kindjes, die sliepen allemaal bij Floor op de kamer en dus iedereen daar ook wakker gemaakt en toen genoten van het vuurwerk, behalve Jasper, die lag onder een fleecedeken af en toe naar buiten te gluren bij mij op schoot, toen papa klaar was met vuurwerk zijn ze allemaal weer terug naar bed gegaan en werden ze vanmorgen om 8 uur wakker, dat was wel vroeg als je om 3 uur in bed ligt.....

Groetjes Nicole
Hier een meisje van precies dezelde leeftijd dat ook echt heel bang is van het vuurwerk. Ik had haar niet wakker gemaakt, maar ze werd wel wakker door het geknal en begon meteen te huilen. Dus naar beneden gehaald. Renske sliep samen met ouder neefje en nichtje op haar kamer en die 3 hadden we wel wakker gemaakt. Kinderchampagne gedronken, Renske vond het geweldig. Daarna buiten nog sterretjes en knalerwtjes en de kinderen hadden de nacht van hun leven. Was voor het eerst dat Renske erbij was, sliep andere jaren door. Zij was trouwens nu wel al zelf wakker.
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik vond het spannend dit jaar, want in tegenstelling tot voorgaande jaren was Robin bang voor de knallen. Hij bleef overdag telkens bij ons in de buurt ("Als ik dichtbij jou ben hoef ik niet te schjikken van de knal mama.") en was er wiebelig van. Dan ook nog eens slapen op locatie.. ik had me voorbereid op nachtbraken. Maar het ging perfect! Hij heeft door het vuurwerk heengeslapen, werd 's nachts een paar keer heel eventjes wakker, maar pas echt om 7.30 uur. Mooi begin van 2012.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Jeremy lag om 7 uur al lekker te ronken.
om half 11 hebben ze hier voor het huis een chinese rol (zo'n illegale klapper-mat) afgestoken en meneertje bleef heerlijk slapen!
maar om 5 voor 12 begon werd hij toch ineens wakker.
we hebben hem naar beneden gehaald en hij heeft in de vensterbank naar het vuurwerk gekeken.
eerst vond hij het wel eng maar even later sloeg hij helemaal om en stond in de vensterbank te springen en tegen het raam te slaan! hij is om 1 uur weer naar bed gegaan.
we zijn om 2:15 het bed ingekropen.
om 7:15 eruit om weer naar mijn werk te gaan!
vanavond vroeg naar bed!
Trotse mama van J en T
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Wij waren bij vrienden en de dames gingen gewoon niet slapen. Pffff, heel de avond met ze bezig geweest. Linde vond het vuurwerk vreselijk eng en Jasmijn was ontzettend zenuwachtig voor 12 uur. Uiteindelijk sliep Linde pas om 1.30 uur en Jasmijn een uurtje later. Vanochtend om 9.30 uur waren ze wakker. Helaas is mijn man toen gaan overgeven en heeft dus een flinke buikgriep te pakken. Omdat hij zo beroerd was konden we niet naar huis rijden. Maar Linde ging 's middags ook weer niet slapen dus die is niet te genieten nu. Over een half uurtje ga ik ze in bed gooien en dan ga ik ook zelf.

(het was overigens wel heel gezellig hoor maar vandaag is even wat minder)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Ilse

Bericht door Ilse »

Merel is om 19:00 uur naar bed gegaan. Ik heb geprobeerd om tot 12 uur wakker te blijven, maar ben om 21:00 toch even een voor paar uurtjes in bed gekropen. ML heeft zich vermaakt met computerspelletjes.
Om 23:30 hebben wij Merel uit bed gehaald. In eerste instantie dacht ik dat ze gewoon weer verder ging met slapen (lag op mijn schoot met haar hoofd en onder een dekentje). Totdat ze alle liedjes van de top2000 begon te analyseren.... toen werd ze echt wakker. Om 5 voor 12 dikke jas aan en skibroek over haar pyjama. En om 12 uur wilde wel even een kus, maar daarna gelijk naar buiten om vuurwerk af te steken. Dus oordoppen in en veiligheidsbril op en naar buiten. Ik denk dat we een half uurtje bezig zijn geweest met afsteken. Daarna zijn we even naar de buurtjes gegaan om de beste wensen te doen.
Daar hebben we denk ik nog even een half uurtje gestaan.
Toen nog even voor de televisie gehangen en om half 2 wilden wij haar naar bed doen. Maar daar was mevrouw het niet helemaal mee eens. Zij vond dat ze best nog wel meer televisie mocht kijken of nog even kon knutselen.
Uiteindelijk lag ze vlak voor 2 uur op bed en sliep gelukkig redelijk snel. Om 8 uur was ze weer wakker en wij helaas dus ook.
Vanavond is ze bij opa en oma logeren, dus kruipen wij vanavond lekker vroeg in ons mandje (hebben al een half uur geleden gegeten....dus zometeen gaan hier de lichtjes uit).
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Wij hebben wat tv gekeken, beetje heen en weer gezapt. Om half 11 ben ik in slaap gevallen tot half 12. Om tien voor 12 Meike wakker gemaakt. Zij vond het voor het eerst in haar leven leuk om naar het vuurwerk te kijken, dit jaar geen panische toestanden gelukkig! Twee oliebollen gegeten, naar de buren gezwaaid (echt niet dat ik naar buiten ga met vuurwerk voor de deur). Benthe heeft overal doorheen geslapen! Om een uur of 2 sliepen we allemaal, vanmorgen om 7 uur ging de wekker voor manlief.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Wij waren bij mijn moeder. Sara lag om half 8 te slapen en sliep tot een uur of 22. Toen was ze klaarwakker. Uiteindelijk haar om kwart voor 12 mee naar beneden genomen. Ze was aan het lachen en spelen. Ik had wel verwacht dat zij wakker zou worden; zij is een redelijk lichte slaper. Tomás was te druk met mijn nichtje aan het spelen om te willen slapen; die is opgebleven en heeft voor het eerst het vuurwerk meegemaakt (hij slaapt er anders gewoon doorheen). Wij zijn om kwart over 1 naar huis gegaan. De kids lagen uiteindelijk om half 2 tegelijk met ons in bed. Om 7 uur was iedereen hier weer wakker :roll: Na een uurtje is J. opgestaan en mocht ik nog even blijven liggen :D .

De kids hebben bijzonder weinig geslapen en waren vandaag nog hartstikke druk en vrolijk. Ongelooflijk! Beide hebben ze ongeveer 2 uurtjes overdag geslapen. Sara lag om 19 uur te slapen en Tomás is net (niet van harte) naar boven gegaan; ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij slaapt!
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Hier gingen ze onder protest rond half 8 slapen. Om half 12 hebben we ze wakker gemaakt en zijn ze tot 1 uur opgebleven. Binnen kinderchampagne gedronken, en na twaalven naar buiten, ze hebben alle buren een handje gegeven en vuurwerk gekeken. Om half 8 was de eerste alweer op, maar wij konden tot 10 uur in bed blijven gelukkig.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Onze kinderen hebben overal doorheen geslapen, Famke was 6.15 wakker en Giel 6.45. Wij lagen om 2.30 in bed, dus kort nachtje. Uitslapen voor één van ons zat er ook niet in, we hadden vrienden beneden in de kamer te slapen, dus hebben geprobeerd zo lang en stil mogelijk boven te blijven. Was best gezellig, uiteindelijk zijn we 8.30 naar beneden gegaan. Nu naar bed zo!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Wij waren bij mijn ouders. Terwijl wij een spelletje speelden, lagen zij heerlijk te slapen. A sliep bij mijn ouders in huis en W bij ons in het (aparte) gastenverblijf. Beide kindjes werden om 1 uur wakker toen wij naar bed gingen. W is na een voeding weer ingeslapen en kwam ook om 3 uur voor een voeding. Daarna hoorde ik haar pas om 7:45 wat brabbelen en plotseling was het 8:30! Dit was echt een goede nacht. Opa en oma hebben met A 's nachts wat meer moeite gehad maar uiteindelijk was hij pas om 7:30 echt wakker.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Wij waren bij mijn schoonouders dit jaar. Ze hebben jaren in Duitsland gewoond, dus wij hebben gekeken naar de Silvesterstadl. :? Niet mijn ding, maar het was verder erg gezellig.
Je!mer en F edde zijn overal doorheen geslapen, en er kwam verder ook niemand naar buiten, dus om 1 uur hebben we het al voor gezien gehouden. Was ik wel blij om, want F edde wilde om half 4 nog wat drinken, en om 7:15 uur was Je!mer weer wakker. Dus ik ga nu lekker liggen, tot morgen dames!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Onze buren kwamen eten. Eerst een kinderdiner en de kinderen naar bed. Het buurmeisje sliep bij Emma in bed dus we hebben nog wat hylarische gesprekjes kunnen volgen via de babyfoon. Uiteindelijk gingen ze om een uur of 9 slapen geloof ik. Victor wilde niet gaan slapen en was er dus ook bij toen wij aten. Ook hij ging om een uur of 9 slapen.
De meisjes hebben we om kwart voor 12 wakker gemaakt. We zijn na 12 al gauw naar buiten gegaan, veel en mooi vuurwerk hier in de wijk!
Om kwart over 2 gingen wij ook naar bed. Eigenlijk had ik vanochtend dienst, maar Peter was zo lief om mij te laten slapen. Victor was om 7.20 uur wakker (is voor hem best laat) en Emma hoorde ik om 10 uur naar beneden gaan. Toen was ik ook net wakker.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Plaats reactie