Een collega van mij heeft een zoontje en die is ineens gaan flesweigeren. Hij is nu 4 maanden oud. Vanaf begin heeft de moeder zowel fles als borst aangeboden. Nu wil hij de fles niet meer. De speen duwt hij weg. Bij een breastflow probeert hij wel maar krijgt er eigenlijk niets uit en duwt dan ook met zijn tong de speen weg. Ze heeft zelfs al haar BH om de fles heen gewikkeld om te zien of dat zou helpen, maar helaas.
Ik ga haar nu een cupje, een calmaspeen en een haberman speen uitlenen. Zodat ze het een en ander kan proberen.
Ik weet dat hier dames zijn met hardnekkige flesweigeraars en natuurlijk niet te vergeten alle VBN en LLL dames. Wie heeft er nog extra tips?
vragen over fles weigeren, kunnen jullie even meedenken?
vragen over fles weigeren, kunnen jullie even meedenken?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Re: vragen over fles weigeren, kunnen jullie even meedenken?
Heeft hij eerder altijd de fles goed gepakt?
Kan ze een verband vinden tussen het moment van flesweigeren en 'een incident'?
(bijv andere voeding, te warm/koud, andere speen of iets anders?)
Ik kan nu achteraf zeggen dat bij P uck destijds een incident wel een groot effect heeft gehad... erg jammer maar inmiddels is ze er comleet overheen (va der 1e jr... helaas het moment dat de noodzaak steeds minder werd
Ik heb toen ze begon (16wkn) met weigeren, wel steeds blijven aanbieden, zelfde fles/speen en manier en hgeprobeerd het stressvrij te houden... niet drinken geen probleem... Borst en fles wel bewust los gekoppeld... niet het een na de ander oid...
Had allemaal geen zin, toen voor de 20 wkn begonnen met een oefenbeker en dat heeft ze goed opgepakt. Met 8mnd dronk ze voleerd uit de beker en met veel genot uit de borst
Sterkte voor die vriendin... ik vond het echt een grote zorg destijds.
Kan ze een verband vinden tussen het moment van flesweigeren en 'een incident'?
(bijv andere voeding, te warm/koud, andere speen of iets anders?)
Ik kan nu achteraf zeggen dat bij P uck destijds een incident wel een groot effect heeft gehad... erg jammer maar inmiddels is ze er comleet overheen (va der 1e jr... helaas het moment dat de noodzaak steeds minder werd

Ik heb toen ze begon (16wkn) met weigeren, wel steeds blijven aanbieden, zelfde fles/speen en manier en hgeprobeerd het stressvrij te houden... niet drinken geen probleem... Borst en fles wel bewust los gekoppeld... niet het een na de ander oid...
Had allemaal geen zin, toen voor de 20 wkn begonnen met een oefenbeker en dat heeft ze goed opgepakt. Met 8mnd dronk ze voleerd uit de beker en met veel genot uit de borst

Sterkte voor die vriendin... ik vond het echt een grote zorg destijds.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Victor pakte de fles opeens nadat we een week niet geprobeerd hadden. Volgens mij was dat bij Lara (van Marijn) ook zo. Als het enigszins mogelijk is zou ik zelf gaan voeden een tijdje, ik werd er alleen maar heel gefrustreerd van om van alles te proberen. Volgens mij is het vaak ook helemaal niet 'niet kunnen' maar 'niet willen'. En dan helpt het helemaal niet om allerlei verschillende flessen aan te bieden.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
hier hielp eerst de breastflow fles... maar toen was dat ook opeens afgelopen.. En daarna nooit echt nooit uit de fles willen drinken.. dus dat werd live voeden. (ja was ook bij 4 maanden
)