Vragen naar de bekende weg..
Vragen naar de bekende weg..
..is dat ook zo'n fase waar ieder kind doorheen gaat??
Robin stelt mij dagelijks gemiddeld zo'n 100 totaal overbodige vragen. Bij het aantrekken van zijn broek: "Mama, is dit mijn broek?" Bij het drinken uit een rietje: "Mama, komt hier het drinken uit?" Bij het eten van een koekje: "Mama, is dit een koek?"
En dan hebben we ook nog de grapjes-versie.. Steekt voet omhoog: "Mama, is dit mijn hand?" "Ja schat, natuurlijk is dat je hand." "Neeeeeee dat is mijn voet!" Dikke pret.
Is dit dus zo'n fase, of is mijn kind een beetje gek (en soms ook ietwat vermoeiend, want na wekenlang deze vragen en grappen gaat voor de volwassene de lol er wel wat af)?
Robin stelt mij dagelijks gemiddeld zo'n 100 totaal overbodige vragen. Bij het aantrekken van zijn broek: "Mama, is dit mijn broek?" Bij het drinken uit een rietje: "Mama, komt hier het drinken uit?" Bij het eten van een koekje: "Mama, is dit een koek?"
En dan hebben we ook nog de grapjes-versie.. Steekt voet omhoog: "Mama, is dit mijn hand?" "Ja schat, natuurlijk is dat je hand." "Neeeeeee dat is mijn voet!" Dikke pret.
Is dit dus zo'n fase, of is mijn kind een beetje gek (en soms ook ietwat vermoeiend, want na wekenlang deze vragen en grappen gaat voor de volwassene de lol er wel wat af)?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Re: Vragen naar de bekende weg..
Héél herkenbaar! Ik zie dat onze kindjes bijna even oud zijn dus het is vast de leeftijd. Het is inderdaad soms heel vermoeiend maar ik moet stiekem toch ook wel om zijn humor lachen.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
En een langePauline schreef:tisunfase

Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
hier is-ie in de variant dat ze 20 keer hetzelfde vraagt achter elkaar; ook erg vermoeiend.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Hier ook gehad, maar was snel weer over gelukkig.
Ik antwoordde op een gegeven moment altijd (als het antwoord bekend was) met:
wat denk je zelf?
Werkte meestal vrij snel.
wat denk je zelf?

oh gelukkig is het een fase, hier is hij ook net aangebroken maar dan van mijn zoon die bijna 5 isHemmie schreef:En een langePauline schreef:tisunfase

Haha!Suuz schreef:oh gelukkig is het een fase, hier is hij ook net aangebroken maar dan van mijn zoon die bijna 5 isHemmie schreef:En een langePauline schreef:tisunfase
Hier heeft S0phie het even gehad. Zij is er gelukkig nu klaar mee.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Dat doe ik ook, dan is het ook best snel klaar jaVermanen schreef:Hier ook gehad, maar was snel weer over gelukkig.
wat denk je zelf?

Ik ken deze fase niet....en volgens mij wil ik 'm ook niet kennen!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
- marjolein62b
- J&J MAURITIUS
Heel herkenbaar en zo vermoeiend.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
"papa doen??? " "mama doen????" horen we hier ook de hele dag door. Inderdaad om gek van te worden. Gaat vanzelf over, als hij 18 is wil hij vast niet meer weten wat papa en mama aan het doen zijn 

J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)