regeldag, wat is dat eigenlijk?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

regeldag, wat is dat eigenlijk?

Bericht door HeleenW »

Ik heb al verschillende keren proberen te bevatten wat een regeldag is maar het lukt me niet :)

Op een regeldag komt je kindje vaker voor een voeding, op die manier wordt de melkproductie opgepimpt.
Maar: ik heb altijd melk in overvloed, hij drinkt overdag meestal maar 1 kant, heel af en toe een slok uit borst nummer 2.
Toch heb ik het idee dat Daan gister een regeldag had, hij kwam elke 2 uur overdag (en sliep de heeeele nacht: van de voeding van 22:00 uur tot dat ik hem om 7:00 uur vanmorgen wakker maakte) Handig zo'n regeldag daarvoor, dan weet je wel hoe mijn borsten eraan toe waren vanmorgen. Hij kwam dus elke 2 uur maar dronk echt geen 2 borsten...

Dus wat is nu precies een regeldag? Gewoon een dag onrust van je kindje waardoor hij vaker aan de borst wil hangen?
Esther
J&J MALEDIVEN

Re: regeldag, wat is dat eigenlijk?

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:Dus wat is nu precies een regeldag? Gewoon een dag onrust van je kindje waardoor hij vaker aan de borst wil hangen?
Dat ja. En mijn troost is altijd dat ze daarna een voeding laten vallen per etmaal.
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Esther schreef:
HeleenW schreef:Dus wat is nu precies een regeldag? Gewoon een dag onrust van je kindje waardoor hij vaker aan de borst wil hangen?
Dat ja. En mijn troost is altijd dat ze daarna een voeding laten vallen per etmaal.
hehe, dank je! Ik snapte het al nooit eigenlijk!
Alleen dat laten vallen van die voeding lijkt me niet zo heel handig. Hij zit nu namelijk meestal op 6 voedingen per 24 uur en om er nou nog minder te hebben is voor zijn groei misschien niet zo goed. Al heeft hij er vandaag nog maar 1 gehad (om 7 u hem wakker gemaakt) en hij slaapt nog altijd. Hij is erg moe van gister denk ik. Hoe doen moeders dat met flesvoeding dan? Ben zo blij met de borstvoeding op sommige momenten!!
Suuz

Bericht door Suuz »

bij mij was een regeldag, dat mijn borstvoeding niet toereikend is voor de vraag... En daardoor vaker en langer aanleggen. Dit was meestal geen 1 dag maar meerdere dagen.
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Normaal is het om inderdaad je hoeveelheid voeding op te pimpen, maar je kind heeft dan ook even meer nodig en komt dus vaker. Meestal is het niet zo dat ze in 1 voeding meer drinken maar door meer te komen krijgen ze meer binnen en daar groeien ze dan weer van (meestal hebben ze dan ook een groei spurt of er gebeurd iets anders in de ontwikkeling wat meer energie kost en waar ze dus meer voeding voor nodig hebben).
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:
Esther schreef:
hehe, dank je! Ik snapte het al nooit eigenlijk!
Alleen dat laten vallen van die voeding lijkt me niet zo heel handig. Hij zit nu namelijk meestal op 6 voedingen per 24 uur en om er nou nog minder te hebben is voor zijn groei misschien niet zo goed.
Gisteren vroeg iemand aan mij: Hoe vaak voed je dan per dag, vier keer? :shock: Ik dacht echt dat ze het niet wist of een grapje maakte, maar ze was serieus. Ik heb maar niet gezegd hoe vaak het echt is, dan zou ze me voor gek verklaren denk ik!
mama van Fenna
J&J SANTORINI

Bericht door mama van Fenna »

Esther schreef:Gisteren vroeg iemand aan mij: Hoe vaak voed je dan per dag, vier keer? :shock: Ik dacht echt dat ze het niet wist of een grapje maakte, maar ze was serieus. Ik heb maar niet gezegd hoe vaak het echt is, dan zou ze me voor gek verklaren denk ik!
Raar eigenlijk he?
Die mensen kunnen zich toch niet voorstellen dat ze zelf maar 4 keer per dag iets zouden eten of drinken, en die hoeven er ook niet van te groeien :roll:
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Esther schreef:Gisteren vroeg iemand aan mij: Hoe vaak voed je dan per dag, vier keer? :shock: Ik dacht echt dat ze het niet wist of een grapje maakte, maar ze was serieus. Ik heb maar niet gezegd hoe vaak het echt is, dan zou ze me voor gek verklaren denk ik!
zo'n lekkere reactie weet ik van levi's voedingstijdperk ook nog. Op het cb vroeg de wvk hoeveel voedingen ik gaf. Ik zei: 8 waarop ze zei: zo dás veel... Volgens mij maak ik het nog altijd zelf uit of ik het veel vind of niet. En helemaal van een wvk.

maar 4 keer komt niet echt geloofwaardig over hoor :)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik zit nu op 7 voedingen per etmaal.
maar mijn allereerste vraag op het bv-forum was:
mijn zoontje van 8 weken slaapt door en drinkt nog maar 5 voedingen, kan dat kwaad?

maar nee, kon geen kwaad zolang hij maar goed groeide en plaste. en dat deed hij, het was net zo'n beertje als mark en femke.

grappig hoor, zo is ieder kind weer anders!

regeldagen hebben we hier een paar keer gehad. erg vermoeiend vind ik zelf. slecht slapende baby die steeds wil drinken.

(9 of meer voedingen per dag vind ik trouwens erg veel, dat heb ik nooit gehad hoor als ze ouder als 4 weken of zo waren!)
hoeveel voedingen geef jij esther?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal schreef:(9 of meer voedingen per dag vind ik trouwens erg veel, dat heb ik nooit gehad hoor als ze ouder als 4 weken of zo waren!)
hoeveel voedingen geef jij esther?
's Avonds clustert ze van 19 tot 22, en dan krijgt ze nog een laatste slok om 23.30. Als ik die clustertijd als twee voedingen reken, kom ik aan 8 voedingen. Maar ja, clusteren is heel anders dan afgepaste voedingen natuurlijk.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja idd, mark heeft ook een tijdje geclusterd in het begin. nu valt hij rond 18-19 uur als een blok in slaap tot 1 uur :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

HeleenW schreef:Hoe doen moeders dat met flesvoeding dan? Ben zo blij met de borstvoeding op sommige momenten!!
na 8 weken volledig borstvoeding ben ik (door omstandigheden) heel rustig overgegaan op flesvoeding op verzoek.

hoe ik dat deed??
gewoon de fles geven als hij erom vraagt. Hier was het zo dat hij vaker dronk maar wel minder per keer.
hierdoor overschreed hij niet het maximum.
ik geef hem nog steeds de fles op verzoek. soms wil hij die 1x per dag soms 2x.
maar volgens mij is dit wel het ideaal plaatje.

ik heb ook vaak verhalen gehoord van moeders die niet uitkwamen met het maximum en dan wordt het wel erg lastig.
(wat wel vaak het geval was dat ze zich aan een tijdschema hielden.)
Trotse mama van J en T
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Tja die regeldagen heb ik ook nooit echt begrepen. Misschien ook omdat ik het bij M icah niet gemerkt heb. En bij S enn heb ik nu 1 regeldag opgemerkt. Ook ik heb te veel melk te geloof ik.
Maar dat laten vallen van een voeding heb ik toen niet gemerkt.

Hij zat zowiezo vrij snel op maar 6 voedingen en soms maar 5. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu niet eens meer bij houd en dat gaat prima. Tenminst bijna 1 kg aankomen in een maand tijd lijkt me goed. Maar volgens mij is het iets van 5 voedingen en als hij 's nachts komt 6.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Bij Belle zat ik de eerste maanden meestal op zes/zeven voedingen, 1 borst per keer. De regeldagen wilde ze dan ineens 2 borsten per keer.

Bij Lieke zat ik die eerste maanden op 1,5 tot 2,5 uur ertussen, dus 9-14 keer per dag. Maar achteraf blijkt zij last te hebben gehad van (verborgen) reflux.

Pffff als acht voedingen per dag al veel was.... :shock: :roll:
Mamalon
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Nanda schreef:
HeleenW schreef:Hoe doen moeders dat met flesvoeding dan? Ben zo blij met de borstvoeding op sommige momenten!!
na 8 weken volledig borstvoeding ben ik (door omstandigheden) heel rustig overgegaan op flesvoeding op verzoek.

hoe ik dat deed??
gewoon de fles geven als hij erom vraagt. Hier was het zo dat hij vaker dronk maar wel minder per keer.
hierdoor overschreed hij niet het maximum.
ik geef hem nog steeds de fles op verzoek. soms wil hij die 1x per dag soms 2x.
maar volgens mij is dit wel het ideaal plaatje.

ik heb ook vaak verhalen gehoord van moeders die niet uitkwamen met het maximum en dan wordt het wel erg lastig.
(wat wel vaak het geval was dat ze zich aan een tijdschema hielden.)
die verontschuldiging 'door omstandigheden' had je niet hoeven typen hoor!! Als mensen hun kindje de fles geven zal er vast een reden voor zijn. De ene zal ik zelf eerder begrijpen dan de ander, maar ieder zijn keus!! Wel mooi om te lezen hoe dat dus met flesgevoedde kinderen ook op verzoek kan gaan!
Plaats reactie