Gisteravond lag Mark in de wandelwagen te slapen, net als altijd. En ik lag op de bank te slapen. Toen werd ik ergens wakker van en hoorde ik Mark woelen. Ging ik even kijken ligt hij echt helemaal onder het dekentje! Die nog was dubbelgevouwen ook. Hoe hij dat heeft gedaan is me een raadsel, want hij lag nog ingebakerd ook.
Toen ik de deken weghaalde moest hij echt even een paar keer diep zuchten..
Ben wel geschrokken hoor! Voortaan dekentjes dus echt helemaal strak onder het matrasje doen. Kort opmaken in de wandelwagen lukt niet echt natuurlijk.
Mark is al zo groot dat er nog maar een cm of 10-15 over is in de bak.
Deken over zijn hoofdje getrokken
Deken over zijn hoofdje getrokken
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Re: Deken over zijn hoofdje getrokken
Wat een schrik Chantal. Bij Linde heb ik helemaal geen dekentje gebruikt. Een (warme) slaapzak is wel zo veilig en kan ook bij een ingebakeerd kind worden gebruikt.
huh?? nou idd een raadsel hoe dat gelukt is... als hij rustig lag te slapen, als hij ingebakerd lag, hoe kan dan een deken ineens over hem heen zijn gegaan? Geen enorme windvlaag in je kamer geweest? Echt ik snap met jou, niet hoe dit kan.
Wel heeeeel fijn dat jij wakker bent geworden!!! Je zal toch uren samen slapen en hij langzaam wegzakken omdat hij te weinig zuurstof krijgt?
Bah, niet aan denken!
Wel heeeeel fijn dat jij wakker bent geworden!!! Je zal toch uren samen slapen en hij langzaam wegzakken omdat hij te weinig zuurstof krijgt?
Bah, niet aan denken!
Wat voor dekentje heb je dan?
Als je een dekbedje gebruikt zou ik het zeker vervangen door een katoenen dekentje.
Wij hadden speciaal voor de kinderwagen een babyquilt van 70 bij 70.
Als we die overal hadden ingestopt kon Hannah er niet onder komen.
Als je een dekbedje gebruikt zou ik het zeker vervangen door een katoenen dekentje.
Wij hadden speciaal voor de kinderwagen een babyquilt van 70 bij 70.
Als we die overal hadden ingestopt kon Hannah er niet onder komen.
het is zo'n gewone wiegendeken. het dekbedje wat bij de wandelwagen hoort gebruik ik al niet.
waarschijnlijk komt het echt door het bewegen en trappelen of zo dat het dekentje omhoog is gegaan.
hij slaapt trouwens alleen overdag in de wandelwagenbak. 's nachts lekker bij mij in de co-sleeper waar ik nog steeds heel blij mee ben
ook weet ik echt niet hoe lang hij zo heeft gelegen, want hij heeft zijn lange tuk tussen 19 uur en 1-2 uur 's nachts. ik werd pas om 1.50 of zo wakker van hem.. daarna neem ik hem mee naar boven en na het voeden slapen we daar verder.
dit omdat we nog geen babyfoon hebben, die komt deze week eindelijk binnen als het goed is!
dan gaat hij gewoon lekker boven slapen.
waarschijnlijk komt het echt door het bewegen en trappelen of zo dat het dekentje omhoog is gegaan.
hij slaapt trouwens alleen overdag in de wandelwagenbak. 's nachts lekker bij mij in de co-sleeper waar ik nog steeds heel blij mee ben

ook weet ik echt niet hoe lang hij zo heeft gelegen, want hij heeft zijn lange tuk tussen 19 uur en 1-2 uur 's nachts. ik werd pas om 1.50 of zo wakker van hem.. daarna neem ik hem mee naar boven en na het voeden slapen we daar verder.
dit omdat we nog geen babyfoon hebben, die komt deze week eindelijk binnen als het goed is!
dan gaat hij gewoon lekker boven slapen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Een stuk rustiger als die er is dus!
Je zal het maar druk hebben als je ingebakerd en strak ingestopt toch nog onder je deken terecht komt
Je zal het maar druk hebben als je ingebakerd en strak ingestopt toch nog onder je deken terecht komt