even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door drus »

Vandaag kwam een collega terug van zwangerschapsverlof. Ze vertelde dat haar kindje vorige week vrijdag opeens de fles ging weigeren en dat ze, in overleg met de kinderarts, haar hebben laten uithongeren, tot bloed in de urine toe zodat ze weer ging drinken!!!!!!!

Ik heb dan een bloedend hart. Ik heb ook een flesweigeraar gehad, maar het is geen moment in mij opgekomen om haar dan maar te gaan uithongeren en zo te dwingen de fles te nemen.

Het arme, arme kleine hummeltje, :( :(

wou het gewoon even kwijt, ik kon zelf even niets zeggen tegen deze collega. Kon moeilijk noemen dat het me zoooo ontzettend pijn deed om te horen dat zo'n hummeltje dit moet meemaken, omdat mama moet gaan werken en vindt dat ze dan dus ook de fles moet drinken. Met het risico mensen pijn te doen die voor eenzelfde dilemma hebben gestaan: voor mij valt het bijna onder mishandeling........
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13325
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Gootje »

:shock: Kinderarts en bloed in urine?? :shock:
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door drus »

Gootje schreef::shock: Kinderarts en bloed in urine?? :shock:
Yep, ik was ook compleet in shock, kind heeft na 48 uur maar toegegeven. Moeder was wel bang dat ze vandaag ook niet gedronken had, dan gingen ze nog zo'n periode in dat zij kolft en kind MOET fles. Net zo lang totdat ze de fles drinkt als ze de fles aangeboden krijgt. Ik zou het gewoon niet kunnen weet je.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door mAmArianne »

Noujaaaaa! Ik zit hier echt met open mond... dit kun je toch niet menen? Dit is toch geen advies om te geven van een arts?! Arm, arm hummeltje...
Bloed bij de urine... hopelijk heeft het het kindje geen schade opgeleverd, naast het ellendige gevoel niet gehoord te worden dat het honger had ::|

Pff... m´n hart breekt hiervan hoor...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
mijadja

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door mijadja »

méén je niet, dat kán toch gewoon niet?? Ongehoord! Daar gaat je hart toch van als een razende tekeer?? Sorry, geen woorden voor, maar mijn mond viel open bij het lezen van dit berichtje.. :(
Miem

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Miem »

Huh???? Echt niet te geloven dit ..
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8245
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Mara »

:shock:

Ik begrijp hier ook helemaal niets van.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Dorien »

Was dat een KA uit Gouda? Ik ben benieuwd welke dat dan is. Pfff wat afgrijselijk zeg. Zelfs hedzer is helemaal flabbergasted. Ik hoop hoop hoop dat het hele verhaal nog iets genuanceerd kan worden maar ik vrees met grote vrezen. Intens verdrietig.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Mamalon »

Ik wilde dat ik dit berichtje niet gelezen had... :cry:
Mamalon
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door juudje »

mijn ogen rollen zowat uit mijn oogkassen van verbasing...dat kan toch niet! Dat mag toch niet....
Hoe kan je nou een kind uithongeren met je volle verstand erbij tot er bloed in de urine zit...alsof er geen andere mogelijkheden zijn!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door kaatje71 »

ik word er helemaal verdrietig van.....
oh ja staat ook in de titel zie ik....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door kaatje71 »

Mamalon schreef:Ik wilde dat ik dit berichtje niet gelezen had... :cry:
dat gevoel heb ik nu ook wel, kan er ook wel om huilen.
Ik weet niet of ik mijn verbijstering voor me had kunnen houden naar die collega toe...
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door monika »

Als je het zelf zou verzinnen zou het onder kindermishandeling vallen en nu een arts het bedenkt is het opeens OK?!

Ik weet niet hoe oud het kindje is maar er zijn toch ook andere oplossingen. Mijn zoon was een flesweigeraar met 7 maanden en dat kostte heel wat hoofdbrekens, maar geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft dat we hem maar zouden dwingen of laten verdorsten.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Nanda »

ik kan ook wel huilen!!

ik vindt dit ook gewoon kindermishandeling! dat je ondanks dat je het kind kunt voeden het gewoon niet doet!!
ik snap eigenlijk de ouders ook niet. hoe kun je nou een hongerig kind negeren?? en dan al die gevaren die erbij komen kijken!!
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kinderarts dit heeft gezegt. Die mogen geen kind in gevaar brengen.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Ana »

die vent zouden ze moeten schorsen
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Esther »

Nanda schreef:ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kinderarts dit heeft gezegt. Die mogen geen kind in gevaar brengen.
Ik eigenlijk ook niet. Dat kán toch niet?

En anders: zou er een manier zijn om dit aan de kaak te stellen? Dit is toch regelrechte mishandeling?

Pffff, wat zijn er ook rare ouders. Arm kind.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
marretje

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door marretje »

Sta helemaal perplex!

Mar
Annemarie

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Annemarie »

Kind weigerde dus vrijdag de fles? Ze kon gelijk terecht bij de kinderarts? Die ook gelijk deze rigoreuze oplossing gaf?


Raar, raar, heel raar. En ongelofelijk!!!!
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door channiemam »

Maar van flesweigeren krijg je geen bloed in de urine hoor. Van uitdroging ook niet. Ik denk dat moeder een lang verhaal kort heeft gemaakt.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Chantal »

tjee, wat een verhaal!
maar... als de kinderarts zo iets raars voorsteld, dan ga je daar toch niet in mee?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Betje »

channiemam schreef:Maar van flesweigeren krijg je geen bloed in de urine hoor. Van uitdroging ook niet. Ik denk dat moeder een lang verhaal kort heeft gemaakt.
Dat vroeg ik me ook al af, hoe komt dat bloed daar dan? Als urine erg indikt kan het wel donker van kleur worden natuurlijk. Misschien heeft de KA wel zoiets gezegd als 'wanneer jij volhoudt gaat ze vanzelf die fles pakken' en heeft zij dat zo opgevat.
Wat me eigenlijk nog het meest stoort in het hele verhaal is de mentaliteit die er achter zit 'het kind schikt zich maar gewoon naar mijn plannen'. Zo werkt het ouderschap natuurlijk niet, wees creatief en zoek een goede oplossing als je kind de fles weigert. Hoe frustrerend het ook is.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door channiemam »

Betje schreef:
channiemam schreef:Maar van flesweigeren krijg je geen bloed in de urine hoor. Van uitdroging ook niet. Ik denk dat moeder een lang verhaal kort heeft gemaakt.
Dat vroeg ik me ook al af, hoe komt dat bloed daar dan? Als urine erg indikt kan het wel donker van kleur worden natuurlijk. Misschien heeft de KA wel zoiets gezegd als 'wanneer jij volhoudt gaat ze vanzelf die fles pakken' en heeft zij dat zo opgevat.
Wat me eigenlijk nog het meest stoort in het hele verhaal is de mentaliteit die er achter zit 'het kind schikt zich maar gewoon naar mijn plannen'. Zo werkt het ouderschap natuurlijk niet, wees creatief en zoek een goede oplossing als je kind de fles weigert. Hoe frustrerend het ook is.
Maar eigenlijk weten we niet van die moeder, haar beweegredenen en de kinderarts. Wij zijn wel erg gekleurd door onze eigen ervaringen. Ik durf op basis van drusjes verhaal geen mening te vormen. Dat zou niet fair zijn tegenover deze moeder en de kinderarts.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Marijn

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Marijn »

Eerlijk gezegd kan ik me hier niks bij voorstellen. En omdat je volgens mij geen bloed in je urine krijgt door niet te drinken. En omdat ik me niet kan voorstellen dat een kinderarts zoiets adviseert.

Dit is een te idioot verhaal om me druk over te maken. Hoewel, die collega moet zich natuurlijk hoe dan ook schamen. Je kind 48 uur geen drinken geven. Tsss... al is het maar half waar, dan nog. Ik geloof ook dat ik haar daarop zou aanspreken.

Ik probeer altijd mijn tong af te bijten als ik moeders dingen zie doen waar ik het mijne van denk, maar er zijn grenzen!
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12750
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Pauline »

ik weet niet wat ik lees. ik hang tussen opperste verbazing boosheid, maar vooral ongeloof. Wat een bizar verhaal. wie dan ook het advies heeft gegeven en wat de feiten dan ook precies zijn, maar 48 uur je kind uithongeren gaat er bij mij niet in.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door channiemam »

Een kind geen voeding voor 48 uur is levensbedreigend. Zeker voor zon kleintje.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door nikky »

En dan heb ik nog een schokkende mededeling: ik ken veel meer van deze verhalen.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
HeleenW

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door HeleenW »

Pauline schreef:ik weet niet wat ik lees. ik hang tussen opperste verbazing boosheid, maar vooral ongeloof. Wat een bizar verhaal. wie dan ook het advies heeft gegeven en wat de feiten dan ook precies zijn, maar 48 uur je kind uithongeren gaat er bij mij niet in.
dit is geloof ik ook wat er door mij heengaat.
ik snap gewoon niet dat je dat kan... ik baal zelf wel eens als Daan eerder komt dan dat ik eigenlijk wil (hihi ja dat heb ik wel eens) maar als ik dan bij z'n bedje kom smelt ik zo en wil ik niets liever dan dat hij weer tevreden is... Hoe kan je zoiets 48 uur volhouden??? arm arm arm kindje!
HeleenW

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door HeleenW »

nikky schreef:En dan heb ik nog een schokkende mededeling: ik ken veel meer van deze verhalen.
maar ken je verhalen, of ken je ook echt de mensen/de kindjes?
Mv2jongens

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Mv2jongens »

ik wou ook dat ik het niet gelezen had :( dit is echt mishandeling, hoe kan je een kindje dat aan doen? na haar zwangerschapsverlof, dus dat zal geen oud kindje zijn, oef.. ik ga zo eens extra knuffelen met m'n baby...
LiesbethN

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door LiesbethN »

Arm arm kindje ::(
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door drus »

Ik kan het me ook niet voorstellen dat je je kind 48 uur geen drinken geeft, maar alleen een fles aanbiedt en dan zelf gaat kolven. (alleen al omdat ik een pokkehekel heb aan kolven :roll: ). Als ik dit zo lees, dan denk ik dat het wellicht uraten zijn geweest (van die oranje kristalletjes), maar ze heeft echt verteld aan mij en later ook aan anderen dat haar kind aan het uitdrogen was... En DAAAR kan ik met mijn hoofd niet bij.

Ik ga er toch nog wel op terugkomen bij haar denk ik en nog verder uitvragen, er zijn zoveel andere dingen mogelijk.
En Nikky, dat jij ook zulke verhalen kent, bah bah bah

(ik denk dat mijn leidinggevende blijer is met haar oplossing dan met de mijne bij @nne destijds: ik heb me gewoon halve dagen ziekgemeld :P toen ze de fles bleef weigeren)
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Ess »

Maar, misschien ben ik te simpel. Je werkt toch maar maximaal 8 uur op een dag, dan ben je hooguit 10 uur bij je kind weg. Dus als het de flesweigert krijgt het max. 10 uur geen drinken.

Bente had ook wel haar kuren qua flesweigeren. Maar dan voordat ze naar het kdv ging veel laten drinken (zette ik de wekker extra vroeg, kon ze 2maal drinken) en dan kwam ik wat vroeger en gaf haar meteen de borst. En op kdv probeerden ze bijv. iets met een lepeltje of de habermanspeen en nog wat dingen.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door kaatje71 »

drus schreef: (ik denk dat mijn leidinggevende blijer is met haar oplossing dan met de mijne bij @nne destijds: ik heb me gewoon halve dagen ziekgemeld :P toen ze de fles bleef weigeren)
ja maar màg dat dan, je ziek melden om die reden? Gaat een bedrijfsarts daarmee akkoord? Dat je dan ( onbetaald) ouderschapsverlof zou opnemen, daar zouden ze bij mijn werk wel akkoord mee gaan denk ik, maar me ziek melden, dat zou niet worden geaccepteerd denk ik.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door nikky »

HeleenW schreef:
nikky schreef:En dan heb ik nog een schokkende mededeling: ik ken veel meer van deze verhalen.
maar ken je verhalen, of ken je ook echt de mensen/de kindjes?
Helaas ook de moeders van de kindjes. Allen werkende moeders en ik mag het misschien alleen denken, ik vind het ook een bepaald type moeder, en nee dat kan ik niet dieper uitleggen.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
annelinda

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door annelinda »

Bah wat een naar verhaal zeg!
Maar waarschijnlijk waren het uraten (hele geconcentreerde urine) in de urine en geen bloed.
Maar 48 uur.... hoe heeft ze het volgehouden!!!!
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door debby »

Ooh arm kindje, onvoorstelbaar.
Wilde dat ik dit niet gelezen had...............
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8245
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: even verhaal kwijt over flesweigeren (verdrietig)

Bericht door Mara »

Je mag je kolfverlof ook gebruiken om naar je kindje toe te gaan om te voeden, al ga je een keer tussen de middag en zet je evt. wat verlofuren in. Realiseer me wel dat niet voor iedereen de woon-werkafstand daarvoor geschikt is. Je werkgever kan zelfs toestemming geven om je kindje mee te nemen (kan me niet voorstellen dat een werkgever dat werkelijk doet trouwens).

Nogmaals, wat ik hier las is als het waar is, mi. gewoon kindermishandeling.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie