J0ela heeft al een tijdje een donkere rand onder haar oogjes. In het begin kon je nog zeggen dat het aan de lichtinval lag, maar het is nu nog wat donkerder en het is echt geen schaduw.
Even gegoogled natuurlijk, ik zag zo snel drie mogelijke redenen:
- allergie
- slaaptekort
- uitdroging.
Voor allergie zou ze nog meer symptomen moeten hebben maar die heeft ze niet. Slaaptekort is het ook niet, ze slaapt tenminste meer dan 12 uur per etmaal. En uitdroging is het ook niet gezien de plasluiers en (krokodille)tranen.
iemand nog ideeen? nog meer kindjes die dit hebben?
donkere rand onder ogen
donkere rand onder ogen
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Re: donkere rand onder ogen
Ze heeft een lichte huid? Is haar huid misschien heel dun? Dan zie je misschien gewoon de aderen doorschijnen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Toch niet meer slaap nodig? ze is nu 11 maanden zie ik, en vind 12 uur wel weinig. Mijn dochter van 20 maanden slaapt nog 16 uur per 24 uur tenminste.
Ik vind 12 uren per etmaal ook wat weinig, maar dat verschilt per kind natuurlijk.
Maar goed... als het alleen maar kringen zijn en verder nergens last van, zou ik me verder geen zorgen maken.
Mijn neefje heeft het ook (heeft wel allergische aanleg, maar dit is zich pas gaan uiten toen ie jaar of 6 was, hooikoorts)
Maar goed... als het alleen maar kringen zijn en verder nergens last van, zou ik me verder geen zorgen maken.
Mijn neefje heeft het ook (heeft wel allergische aanleg, maar dit is zich pas gaan uiten toen ie jaar of 6 was, hooikoorts)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
meer slaap krijg ik echt niet voor elkaar. Ze slaapt ongeveer van half 8 s avonds tot 7 uur s ochtends, soms iets eerder wakker. Verder overdag twee keer 3 kwartier, soms het dubbele. Het is dus minstens 12 uur, meestal 13 of 14 uur. Maar overdag heeft ze nooit lang willen slapen.
Als ik op internet verder lees, zeggen ze dat het eigenlijk meestal nooit van slaaptekort komt, maar dat het eerder te maken heeft met allergieen. Vb huisstofmijt e.d.
Verstopte neusholtes irriteren de aderen onder de ogen waardoor die opzwellen. Maar goed ze heeft verder geen problemen met verstopte neus e.d. of met altijd maar verkouden e.d.
Wat ik ook tegenkwam, is dat het vaker voorkomt bij mensen met mediteraine achtergrond. En we wonen natuurlijk wel in zuid-Europa.
Als ik op internet verder lees, zeggen ze dat het eigenlijk meestal nooit van slaaptekort komt, maar dat het eerder te maken heeft met allergieen. Vb huisstofmijt e.d.
Verstopte neusholtes irriteren de aderen onder de ogen waardoor die opzwellen. Maar goed ze heeft verder geen problemen met verstopte neus e.d. of met altijd maar verkouden e.d.
Wat ik ook tegenkwam, is dat het vaker voorkomt bij mensen met mediteraine achtergrond. En we wonen natuurlijk wel in zuid-Europa.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ana schreef:meer slaap krijg ik echt niet voor elkaar. Ze slaapt ongeveer van half 8 s avonds tot 7 uur s ochtends, soms iets eerder wakker. Verder overdag twee keer 3 kwartier, soms het dubbele. Het is dus minstens 12 uur, meestal 13 of 14 uur. Maar overdag heeft ze nooit lang willen slapen.
O, maar 14 uur lijkt me dan weer prima

Bij slaaptekort zijn het echt meer wallen en volgens mij ook flink slaaptekort.
Ik heb begrepen dat het op allergische aanleg kan duiden, waarbij er verder (nog) geen allergische klachten hoeven zijn. Ander dit soort kenmerken zijn van die rode stippen op bovenarmen en bovenbenen die op kippenvel lijken, maar het zijn geen bultjes (o hoe vaak ik te horen heb gekregen: heb je het koud? als kinderen mijn benen zagen met bijvoorbeeld gymnastiek op school).
Maar ik heb ook wel gelezen dat het gewoon voorkomt, zonder dat het iets te betekenen heeft.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
ik heb altijd donkere kringen als ik neig naar ijzer tekort. Is ze wel eens getest op bloedarmoede? Of gewoon een poosje roosvisee fero geven?
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.