Help!!! Dubbele oorontsteking.
Help!!! Dubbele oorontsteking.
Anne is sinds woensdag al ziek. Koorts weinig eten en drinken en soms spugen.
Afgelopen vrijdag naar de ha geweest, kon eigenlijk niks vinden.
Vandaag weer geweest, ze had nog steeds koorst en is behoorlijk klagerig/huilerig (ze is een harde, huilt weinig).
Ze heeft 2 fiks ontstoken oren (middenoor). Nou ben ik totaal niet bekent met oorklachten.
Er word als het goed is zo antibioticum gebracht (was op!!!) we sprayen haar neus regelmatig met zoutoplossing en hebben het hoofdeinde van het bed omhoog, wat kan ik nog meer doen??? Ik vind het echt zo sneu...
Afgelopen vrijdag naar de ha geweest, kon eigenlijk niks vinden.
Vandaag weer geweest, ze had nog steeds koorst en is behoorlijk klagerig/huilerig (ze is een harde, huilt weinig).
Ze heeft 2 fiks ontstoken oren (middenoor). Nou ben ik totaal niet bekent met oorklachten.
Er word als het goed is zo antibioticum gebracht (was op!!!) we sprayen haar neus regelmatig met zoutoplossing en hebben het hoofdeinde van het bed omhoog, wat kan ik nog meer doen??? Ik vind het echt zo sneu...
Re: Help!!! Dubbele oorontsteking.
Zielig he. Sprayen, en paracetamol geven tegen de pijn. Hopen dat de AB snel aanslaat. Beterschap! Oorpijn is niet fijn.
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
o ja, p.mol krijgt ze al. Wie weet hoelang het ongeveer duurt?
Helaas hier ruime ervaring.
De tips die Dorien geef zijn ook de dingen die wij doen.
Bij ons merkten we de dag na het gebruik van de ab alweer verbetering, dus hopelijk slaat bij jullie de ab ook ze snel aan.
Beterschap!
De tips die Dorien geef zijn ook de dingen die wij doen.
Bij ons merkten we de dag na het gebruik van de ab alweer verbetering, dus hopelijk slaat bij jullie de ab ook ze snel aan.
Beterschap!
Pleister met mosterd achter de oren.
En veel sterkte voor je meid!
En veel sterkte voor je meid!
Echt!!! Mosterd!
Baad het niet schaat het niet....
Baad het niet schaat het niet....
Helpt ook als je keelpijn hebt. Als je het dán probeert dan weet je dat het echt zo is
Ff serieus.
Mijn zus heeft de ene na de andere dubbele of enkele oorontsteking gehad vroeger (tot ze achter haar KMA kwamen dan). En je mag helaas niet de ene na de andere AB kuur geven.
Dus dan zit je...
Mosterd heeft altijd geholpen.

Ff serieus.
Mijn zus heeft de ene na de andere dubbele of enkele oorontsteking gehad vroeger (tot ze achter haar KMA kwamen dan). En je mag helaas niet de ene na de andere AB kuur geven.
Dus dan zit je...
Mosterd heeft altijd geholpen.
Misschien even met de HA overleggen of je toch al neusspray met xylo-huppeldepup mag gebruiken. Officieel mag dat pas vanaf 2 jaar, maar ik zie dat ze dat al bijna is. Hier ook eentje met precies dezelfde klachten; sinds vrijdag weer de zoveelste ab-kuur en vanaf zaterdag alweer flink aan het opknappen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
A heeft ook vaak oorontstekingen. We hebben tot nu toe het ab gebruik bij hem kunnen vermijden, het ging vanzelf weer over.
Wij kwamen er doorheen door zoutoplossing te geven en paracetamol. Zielig he?
Ik doe trouwens het hele bedje aan een kant omhoog door mijn sportschoenen onder de poten te zetten aan het hoofdeinde.
I heeft altijd wel vaak AB gekregen, we hadden toen een andere huisarts die daar wat makkelijker in was.
Mosterd wist ik nog niet. Dat zal ik eens proberen.
Succes.
Wij kwamen er doorheen door zoutoplossing te geven en paracetamol. Zielig he?
Ik doe trouwens het hele bedje aan een kant omhoog door mijn sportschoenen onder de poten te zetten aan het hoofdeinde.
I heeft altijd wel vaak AB gekregen, we hadden toen een andere huisarts die daar wat makkelijker in was.
Mosterd wist ik nog niet. Dat zal ik eens proberen.
Succes.
Niet sprayen met zoutoplossing maar met xylometazoline!!! Heb je daar geen recept voor gekregen? Dat is wel echt een gemis, dat geeft enorm veel verlichting doordat het het neusslijmvlies laat slinken en daardoor de druk op de oren wat afneemt. Voor kinderen jonger dan 2 jaar is een recept nodig.
Nou, zoutoplossing werkt bij ons wel goed hoor. Als A wakker wordt wijst hij met z'n handje naar het busje zoutoplossing, en als ik het spray gaat hij weer slapen.
Als je geen mosterd in huis hebt: een fijngesnipperd uitje in een gaasje of leeg theezakje achter de oren vastzetten (Bijv. met een muts). Werkt ook heel goed en pijnstillend. 40 jaar geleden hebben mijn ouders het daarmee volgehouden omdat ik de ene na de andere middenoorontsteking had, en mijn kids slapen er ook erg goed op.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
De ab slaat al aan. De koorts zakt en ze loopt ook niet meer zo te jammeren.
Wat een verschil in 1 dag zeg. Wist niet dat en ab zo snel werkt! (heb volgens mij nog nooit een ab gehad en ml ook niet sinds we samen zijn)
Misschien is ze tegen het weekend al weer beter.... (of is dat te veel gevraagd)
Wat een verschil in 1 dag zeg. Wist niet dat en ab zo snel werkt! (heb volgens mij nog nooit een ab gehad en ml ook niet sinds we samen zijn)
Misschien is ze tegen het weekend al weer beter.... (of is dat te veel gevraagd)
Dat kan prima hoor. Toen Jon@than begon met de ab, was er de dag erna al niks meer aan hem te merken, hij speelde toen gewoon lekker.annelinda schreef:De ab slaat al aan. De koorts zakt en ze loopt ook niet meer zo te jammeren.
Fijn dat het beter gaat!
Vannacht hebben we allemaal geslapen. En anne heeft zelfs tot 7.45 geslapen! Nou dat is echt een teken dat het beter gaat. Ben niet zo heel fan van ab, maar dit vind ik toch wel heel erg fijn.