muffintaart??

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Nienke

muffintaart??

Bericht door Nienke »

Oke, hier een totale taartenbak-leek met een vraag.
Zaterdag is m'n dochter jarig en nou lijkt het me leuk om zelf een (eenvoudige!) taart te maken. Ik had in gedachten om van muffinmix een taartbodem te maken (ze is dol op muffins), daaroverheen slagroom (of creme? waar koop je zoiets?) en dat dan versieren met smarties.
Kan dit? Of gaat dit geheid hopeloos mislukken?
Es

Re: muffintaart??

Bericht door Es »

Ik weet niet precies hoe een muffin mix word als je hem bakt als bodem, maar je kunt het altijd uitproberen!! Doe je daar dan ook een smaak/vulling in of alleen over de boven kant?? Je kunt de "muffin" dan gewoon gebruiken als taartbodem en er van alles op doen. Wie niet waagt wie niet wint zeggen ze toch?? :P Ben benieuwd naar je eind resultaat!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Als ik jou was zou ik cakemix kopen en hiermee een ronde cake bakken. Let goed op de hoeveelheid beslag t.o.v. je bakblik.

De ronde cake besmeren met chocopasta, langs de rand chocostokjes zetten, lintje erom heen. En dan bovenop smarties strooien.

Zo krijg je makkelijk een vrolijk, feestelijk, mooi en lekker taartje.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Annemarie schreef:Als ik jou was zou ik cakemix kopen en hiermee een ronde cake bakken. Let goed op de hoeveelheid beslag t.o.v. je bakblik.

De ronde cake besmeren met chocopasta, langs de rand chocostokjes zetten, lintje erom heen. En dan bovenop smarties strooien.

Zo krijg je makkelijk een vrolijk, feestelijk, mooi en lekker taartje.
Leuk idee.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Nienke

Bericht door Nienke »

Oh die is zeker leuk!
Bedankt!
lotte

Bericht door lotte »

Ik zou het gewoon eens proberen met muffinmix als bodem. Ik heb het idee dat muffins anders smaken dan cake, maar misschien ligt dat aan mij. Veel werk is het niet en als het niet lukt kun je altijd nog wat anders doen.
Nienke

Bericht door Nienke »

Ik heb van cakemix een ronde cake gebakken, daaroverheen chocoladepasta gesmeerd, ik wilde 'm eerst nog horizontaal doormidden snijden en er dan jam tussen doen, maar dat durfde ik niet omdat ik bang was dat 'ie dan zou breken.
Aan de rand heb ik er halve lange vingers aangeplakt, en in het midden een kunstwerk van smarties, marsepein (hartjes van gemaakt) en 2 petshop beestjes. Ik was er helemaal trots op en M was er dolgelukkig mee! En hij smaakt nog lekker ook, haha!
Bedankt voor de tips!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nienke we willen altijd een foto :wink: !!!
Plaats reactie