eerste puzzelplaatjes Juuls verjaardag

Moderator: Chantal

Plaats reactie
lotte

eerste puzzelplaatjes Juuls verjaardag

Bericht door lotte »

Ik heb twee taarten gemaakt Julians verjaardag en ik ben best wel tevreden over de puzzelplaatjes, maar ik had er graag meer tijd besteed. In totaal twee uur gewerkt (anderhalf uur de krokodil in totaal en een half uur de dolfijn). De taarten zelf waren echt een haastklus. Om kwart over 1 begonnen met vullen en bekleden en om drie uur moesten ze allebei klaar zijn, dus ik ben er niet eens meer toegekomen om letters te maken en daar baalde ik wel van. O ja, en in die tijd heb ik ook nog een monchou-kersentaart gemaakt. Ik dacht dat ik gek werd!
De dolfijnentaart is chocobisuit gevuld met bonbonblocvulling(truffel) en afgesmeerd met nutella en de krokodillentaart is gewoon biscuit gevuld met chipolatavulling en afgesmeerd met witte chocopasta.
[img]http://i561..com/albums/ss58/lotteweerman/P1020821_ir_0.jpg[/img]

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lotte op wo jan 18, 2012 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vermanen

Re: eerste puzzelplaatjes Juuls verjaardag

Bericht door Vermanen »

De dolfijn is mooi, maar dat andere plaatje kan ik niet zien.
Hanne

Bericht door Hanne »

ik vind het knap hoor in zo'n korte tijd. dat doe ik je niet na. ik vind ze allebei hartstikke leuk. vooral de krokodil.
lotte

Bericht door lotte »

Ik zou ivm tijdgebrek ook alleen de krokodil doen, maar op het laatste moment toch ook maar de dolfijn.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ze zijn toch heel leuk geworden.

De plaatjes en letters kun je ver van te voren maken.

Als ik op zaterdag een taart af moet hebben, dan begin ik vaak maandagavond al. Elke avond werk ik dan 1 of 2 uurtjes aan de deco, op vrijdag overdag dan bakken en vullen en dan 's avonds bekleden en afwerken. Zo hoef ik nooit te haasten of het laat te maken en kan ik me toch uitleven op de deco.

En als je het draadje van Hanne leest zie je dat je ook ruim een maand van te voren kan beginnen.
lotte

Bericht door lotte »

Ik werk vrijwel elke avond en elk weekend, dus ik heb weinig tijd om lekker te freubelen.
Es

Bericht door Es »

Ja mooie taarten en leuk die krokodil!! Wij beginnen, net zo als Annemarie al zegt, vaak al een aantal dagen van te voren met wat er op de taart moet komen. Scheelt je een hoop gestres en heb je ook genoeg tijd om alles te maken wat je wilt. Maar waren de kids er blij mee?? Dat is toch het allerbelangrijkst!! :P
Hanne

Bericht door Hanne »

ik werk hobbymatig alleen met plezier als ik het in een rustig tempo kan doen. maar zo zit ik in elkaar, anderen vinden het misschien prettig om tijdsdruk te ervaren en voelen dat als een stimulans. ik raak gestressed en word heel bozig ervan.
ik maak dus alle decoraties ruim tevoren.
de kapsels bak ik ook ruim te voren en vries ze in. dan een week tevoren gaan ik vullen, afsmeren en bekleden. ik plak alle platte decoraties erop en de boel gaat weer de vriezer in. Op de dag zelf zet ik de stapel op elkaar en de boetseersels erop. een heel lange voorbereiding dus.
ik maak ook bijna geen taarten. eigenlijk alleen voor de verjaardagen van mijn kinderen, andere familieleden en soms klasgenootjes.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Uhm redelijk herkenbaar wat betreft het op het allerlaatste moment doen. Maarrrrr ik vind het echt heel knap dat je deze taarten hebt gemaakt terwijl ja het a. voor de eerste keer deed en b. echt heel weinig tijd had. Petje af. De vullingen klinken ook erg lekker. Wat vond de visite ervan?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

lotte schreef:Ik werk vrijwel elke avond en elk weekend, dus ik heb weinig tijd om lekker te freubelen.
En overdag ben je dan bij de kinderen, lijkt me zwaar, wanneer heb je tijd voor jezelf?
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Knap hoor.
Mooi gepuzzeld.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

leuke taarten, en dat in zo'n snelle tijd!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
lotte

Bericht door lotte »

Hanne schreef:ik werk hobbymatig alleen met plezier als ik het in een rustig tempo kan doen. maar zo zit ik in elkaar, anderen vinden het misschien prettig om tijdsdruk te ervaren en voelen dat als een stimulans. ik raak gestressed en word heel bozig ervan.
ik maak dus alle decoraties ruim tevoren.
de kapsels bak ik ook ruim te voren en vries ze in. dan een week tevoren gaan ik vullen, afsmeren en bekleden. ik plak alle platte decoraties erop en de boel gaat weer de vriezer in. Op de dag zelf zet ik de stapel op elkaar en de boetseersels erop. een heel lange voorbereiding dus.
ik maak ook bijna geen taarten. eigenlijk alleen voor de verjaardagen van mijn kinderen, andere familieleden en soms klasgenootjes.
Ik zou er ook liever meer tijd voor gehad hebben, maar die heb ik nu gewoon niet. Dat invriezen is misschien ook wel een goeie. Wordt het kapsel dan niet droog?
lotte

Bericht door lotte »

Annemarie schreef:
lotte schreef:Ik werk vrijwel elke avond en elk weekend, dus ik heb weinig tijd om lekker te freubelen.
En overdag ben je dan bij de kinderen, lijkt me zwaar, wanneer heb je tijd voor jezelf?
Het is ook wel zwaar, maar het gaat steeds gemakkelijker met de kinderen en ik vind het toch ook wel fijn dat ik ze niet meerdere dagen naar een opvang hoef te brengen nu ze nog zo klein zijn. Volgend weekend met z'n viertjes een weekendje weg...daar kijken we dan ook wel heel erg naar uit!
Plaats reactie