hazelnootschuimtaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
jikke
J&J MALEDIVEN

hazelnootschuimtaart

Bericht door jikke »

iemand enig idee waarom mijn schuim instort nadat ik er hazelnoten doorheen heb geroerd?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Annemarie

Re: hazelnootschuimtaart

Bericht door Annemarie »

Heb je ze geroosterd?
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

te hard geroerd? gemengd met een vettig iets? de hazelnoten waren warm?
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Annemarie schreef:Heb je ze geroosterd?
o dat zou het kunnen zijn. stond niet in het recept
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Je moet ze roosteren, af laten koelen, fijn maken, maar niet te want scheiden ze olie af en gaat het ook niet goed.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Annemarie schreef:Je moet ze roosteren, af laten koelen, fijn maken, maar niet te want scheiden ze olie af en gaat het ook niet goed.
aha ik heb ze en niet geroosterd en dl heeft ze heel fijn gemalen.

De tweede poging heb ik sneller gebakken en die waren wel lekker dus ik ga nog een keer een poging doen.
Mieke

Bericht door Mieke »

Klinkt heerlijk.
Plaats je een foto?
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Mieke schreef:Klinkt heerlijk.
Plaats je een foto?
dat wordt een hele donkere. ze zijn nl al opgegeten. had hele kleine hoopjes gemaakt (kon mijn spuit nergens vinden) en daarop hoopje slagroom en een nootje. had geen zin om taart te snijden en zo was het wel zo makkelijk
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Mijn zusje wist me te vertellen dat hazelnootschuim taart glutenvrij is, maar nu ik lees dat jij hem ook maakt, geloof ik dat helemaal...

Is het trouwens ook mogelijk om andere glutenvrije taart te maken?? Vast even inventariseren voor Sasha haar 3e ( :shock: :shock: ) verjaardag in augustus.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Eghosa01 schreef:Mijn zusje wist me te vertellen dat hazelnootschuim taart glutenvrij is, maar nu ik lees dat jij hem ook maakt, geloof ik dat helemaal...

Is het trouwens ook mogelijk om andere glutenvrije taart te maken?? Vast even inventariseren voor Sasha haar 3e ( :shock: :shock: ) verjaardag in augustus.
u wens is mijn bevel. wat lijkt je lekker voor de meeting: slagroomtaart, marsepijntaart, appeltaart, gewoon cake, cupcakes, kruidkoek (zeker kiezen), krentebolletjes (die ik nu in de vriezer heb zijn veel te groot voor sacha)

ik eet overigens ook schuimgebak van de bakker maar daar is natuurlijk een risico aan verbonden. bij ikea of ah hebben ze ook almandeltaarten (almondy?) in de vriezer.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

jikke schreef:
Eghosa01 schreef:Mijn zusje wist me te vertellen dat hazelnootschuim taart glutenvrij is, maar nu ik lees dat jij hem ook maakt, geloof ik dat helemaal...

u wens is mijn bevel. wat lijkt je lekker voor de meeting: slagroomtaart, marsepijntaart, appeltaart, gewoon cake, cupcakes, kruidkoek (zeker kiezen), krentebolletjes (die ik nu in de vriezer heb zijn veel te groot voor sacha)

ik eet overigens ook schuimgebak van de bakker maar daar is natuurlijk een risico aan verbonden. bij ikea of ah hebben ze ook almandeltaarten (almondy?) in de vriezer.
:razz: kruidkoek lijkt me heel lekker, maar ik had op coeliakie forum een recept gevonden en dat smaakt heerlijk (vind Sasha ook, want elke ochtend wil ze nu een plakje "cake").. maar als je denkt die te kunnen overtreffen, laat ik me graag verrassen natuurlijk. Maar als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je Sasha een enorm plezier zal doen met appeltaart. Als er feest is, hoort er volgens haar namelijk appeltaart bij :lol: . Enne krentenbolletjes die te groot zijn voor Sasha... dat bestaat bijna niet... als je ziet wat ze opeens allemaal eet nadat we glutenvrij zijn gaan eten...echt, zelfs bij het KDV zijn ze nog elke keer in shock... eet zo 5 glutenvrije boterhammen weg, en daarnaast over de hele dag nog 4 rijstwafels, een paar kleine glutenvrije koekjes (echt van die hele kleine), een handje rozijnen, een appel... en dan nog ontbijt (yoghurt en kruidkoek) en 's avonds avondeten...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Eghosa01 schreef:Is het trouwens ook mogelijk om andere glutenvrije taart te maken?? Vast even inventariseren voor Sasha haar 3e ( :shock: :shock: ) verjaardag in augustus.
oh dan heb ik ook nog een hele lekkere: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/8084 ... -pear-cake
Is echt om je vingers bij op te eten!! ps: als je een vertaling wil roep dan maar even!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Plaats reactie