Duimen afleren

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Annemarie

Duimen afleren

Bericht door Annemarie »

Zoals jullie misschien hebben meegekregen is Linde van haar speen af.

Thijs was daar erg van onder de indruk en heeft drie dagen geleden besloten niet meer te duimen 's nachts (overdag deed hij dit al niet meer sinds hij twee was). Nu kan ik dit natuurlijk moeilijk controleren, maar vannacht was hij even verdrietig en stopte ook toen niet zijn duim in de mond.

Zou het echt kunnen dat een jongentje van bijna vijf die wilskracht heeft, hij wilde geen hulp d.m.v. een pleister of handschoen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, tot dus ver vind ik het i.i.g. erg knap van hem.

Ben wel benieuwd hoe jullie duimen afleren? Zelf ben ik gestopt met duimen en nagelbijten toen ik een beugel kreeg waar dit niet mee kon, ik zat toen denk ik in groep 5/6, een stuk ouder dan Thijs dus.
Mieke

Re: Duimen afleren

Bericht door Mieke »

Wat goed van hem!
Hier geen ervaring met duimende kindjes.
Maar mijn broer en manlief hebben allebei heel lang geduimd, ze waren zeker ouder dan 10 allebei, toen ze stopten.
Dus heel knap van Thijs!!!
Vermanen

Bericht door Vermanen »

Ik heb het mezelf ook afgeleerd toen ik 4 was. Toen kwam ik bij de tandarts en die is zich een hoedje geschrokken van mijn gebit. Toen is bij mij de knop om gegaan. Ik ga nu niet meer duimen.
Ik heb zelf verzonnen dat ik dan 'snachts wanten aan moest, want als ik slaap gaat de duim er vanzelf in :wink:

Ik vind het heel goed van Thijs, en ik duim dat hij het écht vol mag houden 8)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

vroeger werd er niet altijd een punt van gemaakt volgens mij want ik duimde in groep 8 nog... voor de overgang naar de brugklas natuurlijk gelijk gestopt.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

knap van hem zeg! chris heeft geroepen, als ik 5 wordt ga ik nooooit meer mijn vingers in mijn mond doen. dat heeft hij 3 weken echt goed volgehouden.
en nu is hij alweer een tijdje 6 en zitten die vingers echt vastgeplakt in zijn mond...

dus ik hoop dat jouw mannetje sterker is :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Wauw, wat een sterk karakter.
't zou fijn zijn en heel goed voor zijn zelfvertrouwen en eigenwaarde als het hem lukt, maar ik vind het met 3 dagen volhouden al ontzettend knap.

Esther loopt nu dagelijks met op elke duim een pleister, want die duimen zaten ook overdag meer in dan buiten haar mond. Ik vind dat echt geen pan bij edn 4 jarig. Gelukkig heeft ze geen problemen met de pleisters en probeert ze ze niet eraf te halen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Gerrie schreef:Wauw, wat een sterk karakter.
Ja ja, ik kan je zeggen zo'n karakter heeft zo zijn voor- en nadelen :? .
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Annemarie schreef:
Gerrie schreef:Wauw, wat een sterk karakter.
Ja ja, ik kan je zeggen zo'n karakter heeft zo zijn voor- en nadelen :? .
Dat had ik al edn beetje begrepen uit andere stukjes die je her en der geschreven hebt, oa over zijn partijtje.

Ik heb 2 kids met een behoorlijk heftig karakter en dan is het echt choose your battles.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Ik heb hier een duimende 6- en 5-jarige. Die absoluut niet van plan zijn ermee te stoppen :roll: Ik hoop dat het kwartje nog een keer valt. Ik vind het in elk geval heel knap van Thijs.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ja hoor, dat kan Thijs vast wel. Knap hoor!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier ook 2 duimers. Ik wil het ze gaan afleren voor ze gaan wisselen. B. duimt overdag eigenlijk al bijna niet meer en beiden duimen alleen om in slaap te vallen. Zodra ze slapen laten ze vanzelf los
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Knap van hem!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Knap hoor! Ik duim nog steeds :oops:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

michelle schreef:Knap hoor! Ik duim nog steeds :oops:
Volgens mij had je dat wel eens eerder bekend :D . 't Lijkt me maar een raar gezicht een volwassen vrouw, moeder van drie kinderen die duimt :wink: .

Gisterenavond was hij weer verdrietig, hij moest zo hoesten dat ik hem neusdruppels wilde geven, maar hij was ook heel slaperig, dus had niet echt door wat ik deed. Toen ik klaar was deed hij zijn handjes onder zijn hoofd en sliep weer verder.

Zou het echt :D !?
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

wat knap!!

mijn vader heeft alles eraan gedaan om me van het duimen af te krijgen (bite-ex, buismankoffie, nagellak, en ook een oranje goedje ) maar helaas, ik stopte pas toen ik naar de middelbare school ging.
Trotse mama van J en T
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh ja hoor, dat kan prima. Nad!ne was geloof ik ook 4 toen ze stopte, dit hebben we wel gestimuleerd met stickertjes en een cadeautje wat ze uit mocht zoeken als ze een tijd niet had geduimd, maar ja, het kán dus.

Als ik foto´s terugzie van toen ze nog duimde en nu is dat echt een wéreld van verschil, haar tanden zijn weer netjes recht gaan staan.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Plaats reactie