Help! Bram zit al een uur in de keuken -upd eruit

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
michelle
J&J SANTORINI

Help! Bram zit al een uur in de keuken -upd eruit

Bericht door michelle »

niet op wil eten :roll:

Dat was uiteraard niet de bedoeling, dat het zo lang zou duren.

Bram vroeg om een banaan omdat Lotte er 1 wilde. Na 1 hap hoeft hij niet meer. Vorige week al uitgebreid uitgelegd dat hij hem helemaal op moest eten, wil je hem echt, ja, prima. En weer na 1 hap klaar. Dat vond ik niet goed, hij moest hem opeten dus even in de keuken op het krukje gezet met banaan. Na 5 minuten de banaan in porties verdeeld en hem een kleine portie op laten eten.

Nu dus hetzelfde verhaal maar ik wilde nu niet toegeven anders blijf ik bezig. Maar ja, ik vrees dat hij dan tot het bedtijd is in de keuken staat... Hoe zouden jullie dit oplossen?
Laatst gewijzigd door michelle op wo feb 01, 2012 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Re: Help! Bram zit al een uur in de keuken omdat hij zijn ba

Bericht door Gerrie »

Lekker laten zitten.
Of is hij nu aan het muiten/huilen ed?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

pff lastig. Ook wel herkenbaar.

De helft aanbieden? En zeggen dan hij voorlopig geen banaan meer krijgt.

Als hij m echt niet wil eten dan weg doen en zoals optie 1 voorlopig geen banaan meer geven.

Verder zou ik het niet weten. Komt hier weinig voor.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Zelf opeten en voorlopig geen banaan meer geven;-)
Hij weet vast allang niet meer wat jij vorige week hebt gezegd over het eten van een banaan.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik maak er dan de helft van. meestal in leeftijd, dus nog 4 of 6 happen eten en dan mag je weer spelen. soms nog steeds strijd hoor, maar dan blijven ze nog maar even zitten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Nou, hij is eruit hoor, pfff. De banaan was al in stukjes en ik heb hem telkens 1 stukje laten opeten en 1 laten weggooien (banaan was inmiddels niet meer echt appetijtelijk om op te eten zeg maar). Het gaat mij uiteraard helemaal niet om die banaan maar om het consequent zijn naar Bram toe. Ik merk dat hij dat nodig heeft maar het lukt mij niet om altijd consequent te zijn. Wat ik in dit geval dus niet had moeten doen was zeggen: je blijft in de keuken totdat je banaan op is. Want daar kan ik me moeilijk aan houden. Maar dit soort dingen flappen er soms uit en dan wil ik eigenlijk wel consequent vasthouden aan wat ik gezegd heb. Beter nadenken voordat ik iets zeg dus!
Esther
J&J MALEDIVEN

Re: Help! Bram zit al een uur in de keuken -upd eruit

Bericht door Esther »

Opvoeden is vooral werken aan jezelf, dat merk je maar weer :wink:
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Esther schreef:Opvoeden is vooral werken aan jezelf, dat merk je maar weer :wink:
Jaaa dat had ik al door, die universitaire studie is niets vergeleken bij opvoeden!
mijadja

Bericht door mijadja »

Haha, ja, letten op wat je zegt, ow zo herkenbaar! Een uur, da's ook best lang he, dat ze dat zo lang volhouden, pffff

Hier vorige week nog, ook toevallig met eten..Ik riep hem voor het eten en weer zei ie 'ik WIL niet eten', na, ok, dan eet je niet, maar wel aan tafel. 'NEE, dat WIL ik ook niet'..Dus zei ik dat ie aan tafel moest zitten en anders ga je maar naar de gang..En jawor, vrolijk zei hij 'Dag mam, ik ga hoor, naar de gang'..pffff..Doel voorbij geschoten, daar zat ie, op de gang, niet gegeten..blech..Dat consequent zijn herken ik wel, zeker als ze zo lekker alles opnemen en onthouden wat je zegt..Lastig soms he
Plaats reactie