vanaf morgen...
vanaf morgen...
wil ik toch wat meer gestructureerd gaan proberen dat Meike beter gaat slapen.
De laatste week, 2 weken wordt ze elk uur, elke anderhalve uur wakker en valt dan alleen in slaap met de borst ( ik probeer iig niet langer dan een paar minuten of ze zo in slaap valt).
Plan is om haar vanaf morgenavond proberen zonder de borst in slaap te laten vallen. Mijn vriend wil deze schone taak op zich gaan nemen.
Het zal mij benieuwen of we het volhouden....
De laatste week, 2 weken wordt ze elk uur, elke anderhalve uur wakker en valt dan alleen in slaap met de borst ( ik probeer iig niet langer dan een paar minuten of ze zo in slaap valt).
Plan is om haar vanaf morgenavond proberen zonder de borst in slaap te laten vallen. Mijn vriend wil deze schone taak op zich gaan nemen.
Het zal mij benieuwen of we het volhouden....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Re: vanaf morgen...
oow heel veel succes zeg. hopelijk gaat het snel lukken.
zo'n offensief zal hier ook op een gegeven moment moeten plaatsvinden maar heb de moed nog niet.
zo'n offensief zal hier ook op een gegeven moment moeten plaatsvinden maar heb de moed nog niet.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
heel veel succes!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Knap meid! Maar het is niet niks elk uur anderhalf uur. Ik kan me voorstellen dat jullie iets willen veranderen.
Weet je hoe je het gaat aanpakken, wat je gaat doen? Wat is jullie plan?
Mijn ervaring is wel dat het goed is om van te voren door te spreken wat je gaat doen en je daar dan ook aan te houden. Vreemd genoeg hebben ze hier vaak niet zo'n moeite als ze de borst niet krijgen. Ze worden alleen nog wel wakker da's wat anders, maar het geeft mij wel wat meer vrijheid.
Kan je lekker slapen zonder huilen? Ik denk me zo in dat dat jullie wel aan zal spreken
.
Weet je hoe je het gaat aanpakken, wat je gaat doen? Wat is jullie plan?
Mijn ervaring is wel dat het goed is om van te voren door te spreken wat je gaat doen en je daar dan ook aan te houden. Vreemd genoeg hebben ze hier vaak niet zo'n moeite als ze de borst niet krijgen. Ze worden alleen nog wel wakker da's wat anders, maar het geeft mij wel wat meer vrijheid.
Kan je lekker slapen zonder huilen? Ik denk me zo in dat dat jullie wel aan zal spreken

ik ga apart slapen want dan is de borst tenminste niet meer in de buurt en ik ben bang dat ik toch heel snel ga zwichten anders. En mijn vriend blijft dan wel naast haar liggen. Ik weet niet of een flesje water geven zo verstandig is want dan houd je natuurlijk in stand dat ze iets moet krijgen om in slaap te vallen. Een andere tactiek zou ik niet zo kunnen bedenken....Marjo schreef: Weet je hoe je het gaat aanpakken, wat je gaat doen? Wat is jullie plan?
Op zich gaat het `s avonds en `s middags zelf in slaap vallen wel wat beter, dan krijgt ze wel eerst de borst maar ik hoef er meestal niet meer naast te gaan liggen. Als ze dan weer wil drinken als ik in bed lig houd ik haar wel naast me in bed. Ik weet niet of dat ook zo slim is dan, maar om haar dat dan ook "af te pakken".
Ik vind het ook niet erg als ze een paar keer drinkt maar al met al drinkt ze minimaal wel 6 keer in een nacht van 8 uur slaap zeg maar en dat vind ik nu toch wel te veel....
Ik ben benieuwd. Als ik het goed begrijp, gaan jullie het vanavond dus proberen?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
succes!! als je eenmaal op het punt bent dat je echt anders wil dan gaat het vast lukken!!!!
Als je niet het idee hebt dat ze wat heeft dan is het ook niet nodig om zovaak te drinken... zelfs net geboren babies drinken toch niet elk uur.
Ik hoop heel erg voor jullie dat het gaat lukken, want slapen is voor jezelf ook zo belangrijk!
Als je niet het idee hebt dat ze wat heeft dan is het ook niet nodig om zovaak te drinken... zelfs net geboren babies drinken toch niet elk uur.
Ik hoop heel erg voor jullie dat het gaat lukken, want slapen is voor jezelf ook zo belangrijk!
jahaaa eigenlijk vandaag hè.
Maar vannacht heeft ze "maar" 3 keer gedronken, en ik voel me nu ook best heel moe en niet zo wilskrachtig.....ik denk dat ik het even verschuif naar vrijdag.....
Begint al goed zo hè. Maar de intentie is er wel.
Maar vannacht heeft ze "maar" 3 keer gedronken, en ik voel me nu ook best heel moe en niet zo wilskrachtig.....ik denk dat ik het even verschuif naar vrijdag.....

Haha, klinkt een beetje als ik. Evy begint elke avond in haar eigen bedje, maar ergens in de avond wordt ze wakker, en dan ga ik bij haar liggen (er staat een groot bed op haar kamer). Sinds een paar weken lig ik dan de rest van de nacht bij haar. Ik heb er totaal gene problemen mee, ik slaap heerlijk. Maar ik vind het een beetje ongezellig voor manlief vinden. Dus elke avond neem ik me voor om Eby weer terug te leggen en weer terug te gaan naar mijn eigen bed. Maar elke avond val ik weer als een blok in slaap en lig ik de rest van de nacht met mijn dochter in bed, haha.
Maar nog even over jou, fijn dat ze afgelopen nacht iets beter geslapen heeft. Zou er niet een reden kunnen zijn dat Meike de laatste weken het wel erg bont maakte met de nachtvoedingen? Evy heeft vanaf begin december tot half januari heel erg onrustig geslapen. Achteraf goed te verklaren, ze is in die periode ziek geweest en er zijn 2 tandjes doorgekomen. Toen ik midden in die weken zat, had ik er wel een beetje de balen van. Maar niet de energie om er wat aan toe doen. Nu gaat het weer heerlijk. Tussen 19 en 6 uur drinkt ze 2 of 3 keer, en dat is prima vol te houden zo.
Maar nog even over jou, fijn dat ze afgelopen nacht iets beter geslapen heeft. Zou er niet een reden kunnen zijn dat Meike de laatste weken het wel erg bont maakte met de nachtvoedingen? Evy heeft vanaf begin december tot half januari heel erg onrustig geslapen. Achteraf goed te verklaren, ze is in die periode ziek geweest en er zijn 2 tandjes doorgekomen. Toen ik midden in die weken zat, had ik er wel een beetje de balen van. Maar niet de energie om er wat aan toe doen. Nu gaat het weer heerlijk. Tussen 19 en 6 uur drinkt ze 2 of 3 keer, en dat is prima vol te houden zo.
misschien is er wel wat al zou ik niet weten wat nu. Dat is soms ook iets waarvan je achteraf denkt; dat is het, hè.
En slapen is sowieso wel een lastig iets geweest al die tijd.
Ik twijfel steeds tussen meegaan met haar behoefte en wat grenzen daarin stellen omdat ik het soms niet meer zo goed trek.
En slapen is sowieso wel een lastig iets geweest al die tijd.
Ik twijfel steeds tussen meegaan met haar behoefte en wat grenzen daarin stellen omdat ik het soms niet meer zo goed trek.
Veel succes! Houd je doel maar voor ogen, als je het even niet ziet zitten. Uiteindelijk heb je er zoveel baat bij als je lekker door kunt slapen 's nachts. En kleine stapjes tegelijk.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Ow wat zwaar!
C. heeft ook zo'n periode gehad. Pas toen ik het zelf niet meer trok had ik de moed om er wat aan te doen.
Fijn dat je vriend je er wel in wil helpen. Ik ben benieuwd
C. heeft ook zo'n periode gehad. Pas toen ik het zelf niet meer trok had ik de moed om er wat aan te doen.
Fijn dat je vriend je er wel in wil helpen. Ik ben benieuwd
vannacht ben ik halverwege de nacht apart gaan liggen ( omdat mijn vriend weer begon te snurken
)
en Meike is daarna wel regelmatig wakker geworden maar weer in slaap gevallen terwijl mijn vriend vast hield ( en ik heb met oordoppen in de kamer ernaast dus niks gehoord en eindelijk weer eens 4 uur achter elkaar geslapen....)
Vannacht maar meteen zo proberen. Denk ik. Maar om zo een paar uurtjes te kunnen slapen vond ik al heel wat.

en Meike is daarna wel regelmatig wakker geworden maar weer in slaap gevallen terwijl mijn vriend vast hield ( en ik heb met oordoppen in de kamer ernaast dus niks gehoord en eindelijk weer eens 4 uur achter elkaar geslapen....)
Vannacht maar meteen zo proberen. Denk ik. Maar om zo een paar uurtjes te kunnen slapen vond ik al heel wat.
vorige nacht ben ik dus weer apart gaan slapen. Met de afspraak dat ik niet zou komen om de borst te geven. En dat heeft me wel moeite gekost want Meike heeft lang gehuild ( zal maar niet opschrijven hoe lang ). Mijn vriend hield haar wel steeds vast, maar dat was dus niet wat ze wilde ( zo lijkt ze wel weer op haar zus...). Vannacht ging het beter, wel regelmatig wakker maar ook snel weer in slaap.
Ik realiseer me nu hoe lekker het is om een paar uur achter elkaar te kunnen slapen. Heb wel medelijden met mijn vriend want die is nu wel moe geloof ik....
Ik wil dit nog wel een aantal dagen zo volhouden. Denk ik. We bekijken het maar per dag.
Ik realiseer me nu hoe lekker het is om een paar uur achter elkaar te kunnen slapen. Heb wel medelijden met mijn vriend want die is nu wel moe geloof ik....
Ik wil dit nog wel een aantal dagen zo volhouden. Denk ik. We bekijken het maar per dag.
fijn dat je wat hebt kunnen slapen. Nog even volhouden. succes.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Oh men, wat zijn wij vrouwen erg zeg! Wij slapen al 9 of 10 maanden gebroken, en als vriendlief eens een paar nachten de beurt heeft, hebben we medelijdenkaatje71 schreef:Heb wel medelijden met mijn vriend want die is nu wel moe geloof ik....

Hopelijk zet de beterende lijn door, en slaapt Meike over een paar nachten nog beter!
dat is zo, aan de andere kant stop ik snel die borst erin waardoor ze toch weer even gaat slapen. Hij ligt dus echt uren (Pauwtje schreef:Oh men, wat zijn wij vrouwen erg zeg! Wij slapen al 9 of 10 maanden gebroken, en als vriendlief eens een paar nachten de beurt heeft, hebben we medelijdenkaatje71 schreef:Heb wel medelijden met mijn vriend want die is nu wel moe geloof ik....
Ik wil dit nog wel een aantal dagen zo volhouden. Denk ik. We bekijken het maar per dag.![]()

Nou inderdaad. Het is erg herkenbaar maar eigenlijk slaat het natuurlijk nergens op.Pauwtje schreef:Oh men, wat zijn wij vrouwen erg zeg! Wij slapen al 9 of 10 maanden gebroken, en als vriendlief eens een paar nachten de beurt heeft, hebben we medelijdenkaatje71 schreef:Heb wel medelijden met mijn vriend want die is nu wel moe geloof ik....
Ik wil dit nog wel een aantal dagen zo volhouden. Denk ik. We bekijken het maar per dag.(het gaat hier bij ons dus net zo). Gelukkig vinden de mannen het vaak alleen maar prettig dat ze nou ook iets kunnen doen s nachts.
Hopelijk zet de beterende lijn door, en slaapt Meike over een paar nachten nog beter!
Wat heftig allemaal, dat ze zo lang huilt is echt pittig. Ik hoop dat je het redt vannacht. Er klinkt veel twijfel in je berichtje. Lijkt me lastig om vol te houden als je er niet echt echt achter staat... Succes!
Succes! Dus je wilt nu proberen haar zelf in slaap te krijgen zonder voeden? Weet je, ik denk echt dat het wel moet lukken, als jullie er allebei achter staan. Het vergt vast wat doorzettingsvermogen. Maar het bis positief dat het stukje bij beter ietsjes beter lijkt te gaan.
Tjoh, pittige tijd zo. Hoop van harte dat je het vannacht weet vol te houden want het klinkt wel alsof het de goede kant op gaat.
Sterkte en succes!
Sterkte en succes!
Wat mij hielp om niet te zwichten voor het voeden, is denken aan de afgelopen avonden. Je hebt iets opgebouwd, waarmee je niet weer opnieuw wilt beginnen. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat ze meer gaat protesteren als jij er bent.
Dronk ze ook echt veel of was het enkel om weer in slaap te vallen voor haar?
Succes!
Dronk ze ook echt veel of was het enkel om weer in slaap te vallen voor haar?
Succes!
ze dronk eerst echt anderhalve uur, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Vannacht ging het redelijk. Om 23.00 nog gevoed, toen geslapen tot 4.00. Toen werd Meike wakker, heb ik niet gevoed, maar haar tegen me aan gehouden. Was even huilen, even stil, etc. zo tot 5.30 en toen nog geslapen totdat Merlijn me wakker kwam maken om 7.00. Toen weer gevoed.
Het viel me eigenlijk wel makkelijk om niet te voeden. Maar het was wel goed (voor mijn vastberadenheid) dat ik voordat ze wakker werd ik al een stuk had kunnen slapen.
Vannacht ging het redelijk. Om 23.00 nog gevoed, toen geslapen tot 4.00. Toen werd Meike wakker, heb ik niet gevoed, maar haar tegen me aan gehouden. Was even huilen, even stil, etc. zo tot 5.30 en toen nog geslapen totdat Merlijn me wakker kwam maken om 7.00. Toen weer gevoed.
Het viel me eigenlijk wel makkelijk om niet te voeden. Maar het was wel goed (voor mijn vastberadenheid) dat ik voordat ze wakker werd ik al een stuk had kunnen slapen.
Wat goed dat je kunt investeren. Ik ben gestart met niet meer voeden, en tevens terug leggen in haar eigen bed. Ik was verbaasd hoe makkelijk dat achteraf ging. Wat voor mij een eye-opener was: toen ik een nacht voor de derde keer wakker werd, en gezwicht was om te voeden, zei Lieke "Huh, rinken?" heel verbaasd. Op dat moment kon ik het voeden niet meer weigeren, maar het gaf me voor de volgende nachten wel de kracht om écht niet meer te voeden. Uiteindelijk is ze echt beter gaan slapen. Tot twee weken geleden, maar dat bleek dan een blaasontsteking te zijn.
Sterkte, jullie kunnen het!
Sterkte, jullie kunnen het!
Mamalon
goed gedaan. nog even doorzetten en dan pluk je vast de vruchten. goed hoor.
Dat klinkt echt goed. Super!!! Dan slaapt ze ook echt langer achter elkaar, of niet?
ja ze slaapt dan ook wel wat langer achter elkaar. Vannacht ben ik weer apart gaan liggen, ik was heel moe en heb met oordoppen zo van 10 tot 6 geslapen. Niet te geloven. Ik heb Meike wel een paar keer ergens op de achtergrond horen huilen maar ik was geloof ik zo moe dat ik dat niet echt heel erg geregistreerd heb. Ik hoor straks wel hoe het gegaan is.
even nog een updatetje;
Meike drinkt dan nu wel geen borst meer `s nachts maar is nog wel erg onrustig. Ik begin er wel een beetje doorheen te zitten en ben ook om de haverklap ziek. Mijn vriend ook, maar die houdt het wel vol zegt-ie.
Vannacht toch maar weer eens een poging om in haar eigen bedje te laten slapen, maar dan scharrelt ze huilend en krijsend rond in haar bedje, stoot haar hoofd dan tegen de spijlen, zo zielig. Dus maar weer bij ons in bed, maar ook dan huilt ze regelmatig.
Als ik haar willen laten doorslapen zal ik toch ergens moeten beginnen maar als je zo moe bent, waar dan.....
Als ik al overdag kan bijslapen dan lukt me dat niet goed, mijn hoofd zit veel te vol met van alles.
Ik vond het met Silke al heftig die nachten maar dit is toch wel weer een graadje erger.
En als ik haar dan weer zo `s ochtends aan de ontbijttafel zie een broodje naar binnen werken en "dadada" babbelen, dan vind ik haar toch ook zo`n schatje, dat nog wel gelukkig.
Meike drinkt dan nu wel geen borst meer `s nachts maar is nog wel erg onrustig. Ik begin er wel een beetje doorheen te zitten en ben ook om de haverklap ziek. Mijn vriend ook, maar die houdt het wel vol zegt-ie.
Vannacht toch maar weer eens een poging om in haar eigen bedje te laten slapen, maar dan scharrelt ze huilend en krijsend rond in haar bedje, stoot haar hoofd dan tegen de spijlen, zo zielig. Dus maar weer bij ons in bed, maar ook dan huilt ze regelmatig.
Als ik haar willen laten doorslapen zal ik toch ergens moeten beginnen maar als je zo moe bent, waar dan.....
Als ik al overdag kan bijslapen dan lukt me dat niet goed, mijn hoofd zit veel te vol met van alles.
Ik vond het met Silke al heftig die nachten maar dit is toch wel weer een graadje erger.
En als ik haar dan weer zo `s ochtends aan de ontbijttafel zie een broodje naar binnen werken en "dadada" babbelen, dan vind ik haar toch ook zo`n schatje, dat nog wel gelukkig.
sterkte. het je een aardige wijkvpk bij het cb waar je eens mee kan praten.
ik heb voor as. dinsdag een afspraak met iemand die veel ervaring heeft met baby`s en kinderen, dus ik ga daar wel mijn verhaal doen en wie weet wat die weet te zeggen.jikke schreef:sterkte. het je een aardige wijkvpk bij het cb waar je eens mee kan praten.
Ik had in een of ander tijdschrift gelezen dat er ergens een of ander iets bestaat waar ze kinderen die slecht slapen opnemen om ze een "normaal" slaappatroon aan te leren. Het lijkt me vreselijk als dat zou moeten ( komt toch neer op laten huilen ben ik bang

wat wij hebben gedaan voordat we aan het laten huilen begonnen was haar uitbesteden aan oma voor een aantal nachten zodat we niet zo moe waren toen we begonnen (al liet oma haar ook huilen denk ik) maar zonder de steun van het cb was het niet gelukt.
Alleen maar heeeeeeel begrijpelijk!!!!!!maar ik had vanmorgen wel al het idee dat het me heerlijk lijkt om gewoon eens een aantal nachten door te slapen en desnoods je kind dan maar naar "zoiets" te brengen...Vind dat dan ook wel weer erg van mezelf......
Ik heb op een ander forum gelezen dat iemand haar kindjes waren opgenomen en dat ze het doorslapen en in slaap vallen hebben aangeleerd dmv de kiekeboe methode. Bedoel je dat?kaatje71 schreef:ik heb voor as. dinsdag een afspraak met iemand die veel ervaring heeft met baby`s en kinderen, dus ik ga daar wel mijn verhaal doen en wie weet wat die weet te zeggen.jikke schreef:sterkte. het je een aardige wijkvpk bij het cb waar je eens mee kan praten.
Ik had in een of ander tijdschrift gelezen dat er ergens een of ander iets bestaat waar ze kinderen die slecht slapen opnemen om ze een "normaal" slaappatroon aan te leren. Het lijkt me vreselijk als dat zou moeten ( komt toch neer op laten huilen ben ik bang) maar ik had vanmorgen wel al het idee dat het me heerlijk lijkt om gewoon eens een aantal nachten door te slapen en desnoods je kind dan maar naar "zoiets" te brengen...Vind dat dan ook wel weer erg van mezelf......
Hoe was je afspraak? Hoe gata het nu? Ben benieuwd. Mede ook voor eventuele goede tips voor onszelf

ik heb iets in een of ander tijdschrift gelezen en geen idee hoe dat heette, ik bleef vooral hangen bij het idee van een paar nachten rust (Marjo schreef: Ik heb op een ander forum gelezen dat iemand haar kindjes waren opgenomen en dat ze het doorslapen en in slaap vallen hebben aangeleerd dmv de kiekeboe methode. Bedoel je dat?
Hoe was je afspraak? Hoe gata het nu? Ben benieuwd. Mede ook voor eventuele goede tips voor onszelf.

Wat ik vooral prettig vond is dat bevestigd werd dat het op zich prima is dat we haar niet laten huilen. We hebben een slaapritueel afgesproken en dat hebben we nu zo bijna twee weken gedaan. In het begin ging het wel goed, maar eigenlijk gaat het nu weer net zo slecht als eerst, ze is weer veel onrustig in de nacht.
Die mevrouw komt volgende week ook bij ons thuis om kennis te maken met Meike, te kijken wat voor kindje ze is.
Maar ik wil eigenlijk morgen of dinsdag wel vast bellen dat het nog steeds niet zo best gaat met dat slapen.
Het voelt soms wel een beetje uitzichtloos.
Maar ik moet me ook wel bedenken dat een tijd geleden we elke avond steeds naast haar moesten liggen en dat is nu niet meer zo. Ze slaapt wel in en slaapt dan wel tot een uur of 22.00/2300 in haar eigen bed ( en dan begint de pret). Dat betekent wel dat we weer wat avond voor onszelf hebben, en da`s ook wel relaxt.