hoeveel bv per dag
hoeveel bv per dag
thijme is nu 10.5 maand
hij pakt in de ochtend
later in de middag en voor het slapen nog een borstvoeding
en in de nacht nog een keer.
op hoeveel voedingen zaten of zitten jullie/
ik merk wel dat hij zelf steeds minder drinkt.
hij pakt in de ochtend
Re: hoeveel bv per dag
D äphny is nu 1,5 en ze zit nog steeds op 5 a 6 voedingen. Met een dagje weg neemt ze overdag minder, maar helaas komt ze dan s'nachts des te meer
.
W essel zat rond 1 jaar op zo'n 3 a 4 voedingen. Voornamelijk voor het slapen gaan dronk hij toen. D äphny komt echt geregeld vragen en drinkt liever nog vaker dan die 6 keer.

W essel zat rond 1 jaar op zo'n 3 a 4 voedingen. Voornamelijk voor het slapen gaan dronk hij toen. D äphny komt echt geregeld vragen en drinkt liever nog vaker dan die 6 keer.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
- channiemam
- J&J HAWAII
Vera dronk met 11 maand op eigen verzoek alleen nog maar 2x per nacht. Wisselt heel sterk per kindje. Wel hadden ze rond deze periode een dip in het dri ken, hij ook?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Het moeilijke met thijme is dat hij niet echt vraagt om drinken of eten.
Maar de ochtend en middag drinkt hij goed.
in de avond slecht(te moe)
en s'nachts wisselend.
maar hij drinkt wel de ene keer minder dan de andere keer.
ik denk dat hij het zo af gaat bouwen
Maar de ochtend en middag drinkt hij goed.
in de avond slecht(te moe)
en s'nachts wisselend.
maar hij drinkt wel de ene keer minder dan de andere keer.
ik denk dat hij het zo af gaat bouwen
bij femke stopten we met 10 maanden, chris dronk alleen nog 's ochtends en 's avonds. 2 x dus.
maar hij at ook als een volwassen vent
volgens mij toen meer als nu, 6 jaar later 
maar hij at ook als een volwassen vent

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik denk dat het voor ieder kind anders is. San was bv-verslaafd, die wilde nog wel een keertje of 9 per etmaal. Peet was wat minder verslaafd, denk een stuk of 6 keer waarvan 1 's nachts. Ev hoeft niet zo nodig, denk dat die met 10,5 mnd op 2 voedingen/dag zat.
ik zat daar ook op toen, todat het door de zwangerschap heel hard achteruit liep.caroline schreef:thijme is nu 10.5 maand
hij pakt in de ochtend
ik gaf haar s morgens 2 kanten, overdag 2x 1 kant (voor het slapen), s avonds 2 kanten, en dan laat in de avond en een keer midden in de nacht 1 kant. Dus ik telde dat als 4 volledige voedingen in totaal

Het schijnt op die leeftijd dan nog best veel te zijn.
Maar zoals gezegd: elk kindje is anders. Denk dat het belangrijk is dat je ook kijkt of er wel een overgang plaatsvindt naar de bijvoeding, dus als ze een jaar zijn wordt het acht ik wel echt belangrijk dat de bv niet ten koste van het andere eten gaat.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Jasper zat rond het jaar ook nog maar op 2-3 voedingen geloof ik.....hij was ook niet zo'n goede eter verder maar heeft ie nu wel ingehaald....
Het verschilt inderdaad per kindje...
Groetjes Nicole
Het verschilt inderdaad per kindje...
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Die van mij zaten op zeker 8x per dag op die leeftijd, maar elk kind is anders. Ligt er ook aan hoeveel bijvoeding ze krijgen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
overdag een keer of 5 en dan nog tig keer `s nachts.
Jouw schema klinkt wel lekker relaxt. Als hij genoeg plast, niks aan de hand toch.
Jouw schema klinkt wel lekker relaxt. Als hij genoeg plast, niks aan de hand toch.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
ja,kaatje dat klopt wel in vergelijking met jou.
hij heeft genoeg plasluiers,en ik heb het idee dat hij zelf alweer een voeding
(die van rond 14.00 uur) minder aan het pakken is.
dank je voor jullie reacties,vindt het altijd wel fijn om te weten hoe andere het deden.
en om een beetje vergelijkingsmateriaal te hebben
hij heeft genoeg plasluiers,en ik heb het idee dat hij zelf alweer een voeding
(die van rond 14.00 uur) minder aan het pakken is.
dank je voor jullie reacties,vindt het altijd wel fijn om te weten hoe andere het deden.
en om een beetje vergelijkingsmateriaal te hebben
Sara is nu 9,5 maand en drinkt steeds minder. Deze week heeft ze 3 keer doorgeslapen, waarvan 2x klokje rond, dus geen nachtvoeding meer. Ze drinkt 's ochtends, 's middags en voor het slapen 2 borsten leeg en dan meestal 2 keer een slokje tussendoor, soms wil ze dit niet eens meer. Als ze niet doorslaapt drinkt ze 's avonds laat en/of 's nachts nog een keer (maar eigenlijk is dit voor mijn gevoel meer troost dan echt voeding). Als ik een fles mm meegeef, dan drinkt ze 200-250 ml over de dag, ochtend en avond niet meegerekend.
Toen Silke ruim een jaar was gaf ik 2 keer per dag borst en voor de rest ander drinken uit een bekertje. Op zich wil ik dat wel weer nastreven nu, ik vind het na een jaar wel prettig om overdag niet steeds beschikbaar te hoeven zijn met borst ( en `s nachts ook natuurlijk) en op zich kunnen ze dan gewoon met de pot mee-eten.
kar!n, mamma van 3 kanjers
Eline is nu bijna 1 1/2 en drinkt overdag een keer of 4 (ochtend, voor haar dutje, in de middag en voor het slapen) en 's nachts wisselend 1-2-3-4 keer.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.