En opnieuw is Roos ziek

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

En opnieuw is Roos ziek

Bericht door AnnemiekD »

Meiden.. Wat moet ik er nou mee. Is Rosalyn maandag j.l. Ontslagen uit het zkh, nu is ze sinds gisteren weer ziek.
Gisteravond begon ze met spugen, we hebben haar 2 x onder de douche gestopt en vannacht had ze redelijk gunstig gespuugd waardoor we haar alleen maar hoefden te verkleden en een washandje over haar te halen.
Vandaag heeft ze alleen maar gehangen en gehangen. De koorts is niet noemenswaardig hoog (38.6c) en gelukkig drinkt ze nog. Eten heeft ze zo goed als niet gedaan vandaag maar toch kleine inie minie beetjes.
Normaal gesproken zou ik me met deze klachten absoluut geen zorgen maken, maar ik maak me wel zorgen om mijn kleine meisje. Nu al 1,5 week ziek.
En als een kind alleen maar wil slapen en zitten op schoot dan is een kind echt niet lekker. Zeker zo een beweeglijk kind als roos, die kan gewoon nooit stil zitten.

Ik hoop dat ze dit weekend op knapt.
Soms heb je een onderbuik gevoel, dat heb ik nu, kan het niet uitleggen waarom. Ik heb dat nooit, ik hoop dat ik het fout heb.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Re: En opnieuw is Roos ziek

Bericht door Gootje »

Volg je gevoel en bel met de huisartsenpost voor overleg. Overigens schijnt bij het RS-virus er vaak juist geen grote verhoging van de temperatuur, maar een klein beetje. Dat was althans wat mij verteld werd toen E vi RS had. Gewoon bellen, volg je onderbuik gevoel, dat heeft het meestal bij het rechte eind.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Gootje schreef:Volg je gevoel en bel met de huisartsenpost voor overleg. Overigens schijnt bij het RS-virus er vaak juist geen grote verhoging van de temperatuur, maar een klein beetje. Dat was althans wat mij verteld werd toen E vi RS had. Gewoon bellen, volg je onderbuik gevoel, dat heeft het meestal bij het rechte eind.
Ja dat is wat de kinderarts ons afgelopen weekend verteld heeft, ze dacht aan rs-virus maar omdat roos ook hoge koorts had, paste dat niet echt in het beeld van RS.

Roos slaapt weer.
Ik weet bijna zeker dat een arts nu niks zou doen als ze haar nu zouden zien. Ik ga vanavond vaak kijken. Ze ligt op mijn plekje in ons bed. Dat voelt nu goed (en daar hebben we de rest van de week de problemen van want die wil natuurlijk niet meer in haar eigen bed :wink: )
Als ik het gevoel heb dateert achteruit gaat bellen we natuurlijk direct.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Wanneer moet je zelf weer naar het ziekenhuis, komende week? Ik hoop echt dat ze snel opknapt. Slapen op mama's plekje doet hier altijd wel wonderen.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Volg je gevoel meid!
Beter een keer teveel laten nakijken.......

Sterkte!
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ze zullen het toch hopelijk wel serieuzer nemen omdat ze vorige weekend al in het ziekenhuis lag? gewoon bellen hoor
en sterkte, beterschap...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
bejonian
J&J TEXEL

Bericht door bejonian »

ik leef met jullie mee.
vertrouw zeker op je gevoel en blijf dan ook aandringen zou je de arts willen afscheppen.

maar ik hoop uiteraard dat het straks gewoon weer beter gaat.
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

sterkte meis. Altijd je gevoel volgend in dit soort situaties en bellen!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suuz

Bericht door Suuz »

beterschap!

Ik had gehoord van mijn HA dat je gelijk moet bellen indien een kindje eerst lijkt op te knappen maar dan opeens weer slechter wordt.! Dus bellen nu.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

beterschap. ik hoop dat je onderbuik het mis heeft maar ervaring leert dat moeders hun kind echt wel kennen dus als je het niet vertrouwd. en tot die tijd zou ik haar inderdaad dicht bij houden.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Het gaat sinds vandaag weer goed met Rosalyn. Ik ben zo blij.
Gisteren heeft ze nog de gehele dag op schoot gezeten. Wilde niks hebben. En ze had nog waterdunne diarree. Ze had van die ingevallen ogen.
Maar na een nacht goed geslapen te hebben, werd ze vanmorgen weer als Rosalyn wakker. Ze had weer praats als vanouds en....ze lachtte weer.
We zijn er zo blij mee.
Ze heeft nog een andere stand van d'r oogjes en ze is duidelijk afgevallen door de ziekenhuisopname en het ziek zijn. Maar ze kon wel wat hebben gelukkig.
Woensdag de uitslagen van het bloedonderzoek en dan zullen we horen of het wel/niet het RS-virus geweest is of toch een geval van zwakkere longetjes.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh gelukkig zeg! Wat een getob toch allemaal. Fijn dat ze weer kon lachen en haar oude ik was. Wanneer word jij nou opgenomen?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis, ik hoor het tijdstip van OK donderdagochtend. Mocht ik voor 9 uur aan de beurt zijn dan kan het zijn dat ik donderdagavond al naar het ziekenhuis moet.
WJ
J&J TEXEL

Bericht door WJ »

Bah, wat naar voor Roos en jou... Het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat haar weerstand door haar vele, heftige ziek-zijn een aardige klap heeft gehad en zij alles wat bij haar komt, virussen etc. oppikt...

Sterkte ermee, een ziek kind voelt zo machteloos.....Blij toe dat het beter met haar lijkt te gaan!
Groetjes, J0ke (7.9.70) mdv E va 11.12.04 en D avid 05.08.07
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

heb je de uitslag al gekregen? En belangrijker, is Roos alweer opgeknapt?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Plaats reactie