zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #geweest

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #geweest

Bericht door mama van b en c »

G. is inmiddels 11 dagen oud. Ik zou woensdag wel een stukje willen wandelen met hem.

Overdag kan hij zich prima op temperatuur houden. 's nachts ligt hij met een kruik en een mutsje maar toch is zijn temp nog niet boven de 36.4 geweest.

Zouden jullie hem mee nemen in de kinderwagen? Natuurlijk goed ingepakt en met een muts en eventueel een kruik. En de eerst keer zal ik naar mijn moeder lopen, dat is zo'n 50 meter.
Laatst gewijzigd door mama van b en c op wo feb 08, 2012 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11984
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door MarietteD »

Kun je hem niet bij je dragen? Lekker dicht tegen je aan onder je jas, zodat jij zijn kruik bent? Dat lijkt me zoveel warmer dan 'alleen' in die kinderwagenbak. Maar hoe dan ook, je kunt je kindje toch lekker warm inpakken, volgens mij kan het prima. Als je hem er maar op kleedt: extra laagjes, goede muts tot over zijn oortjes, paar warme dekentjes... die 50 meter moet dan toch wel lukken? Of ben ik te lang uit de babies....?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
mama van b en c

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door mama van b en c »

Ik voel mezelf nog te onzeker ter been om hem in de draagdoek te doen. In huis schuifel ik ook maar wat rond mezelf overal aan vastgrijpend en overal ligt sneeuw...
wennetje

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door wennetje »

Met sneeuw in de draagdoek zou ik zelf ook zo snel niet doen. 50 meter met de kinderwagen zou ik zelf wel aandurven, goed ingepakt en met een kruik. Verder weg zou ik zelf nog wel lastig vinden met deze kou maar ik heb zaterdag wel mensen gezien met heeeeele kleine ukkies
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13450
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Chantal »

ja denk het wel, maar wel met kruikjes en lekker ingepakt natuurlijk. zo'n stukje naar je moeder is dan denk ik precies genoeg! even lekker frisse lucht snuiven, heerlijk is dat :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13322
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Gootje »

Ja hoor! Mijn broer lag als baby altijd buiten in de kinderwagen te slapen, zelfs midden in de sneeuw. Finse vrienden van ons doen dit ook met hun kinderen. En 50 meter is niet zo ver. Dus lekker aankleden en doen!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6176
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Mamalon »

En voor stabiliteit kun je evt. Van die rubbers met pinnen over je schoenen doen. Die van mij kwamen van de scapi no en de anwb heeft ze ook. Maar eh, lekker genieten van de frisse lucht en het zonnetje!
Mamalon
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Pauwtje »

Zo'n klein stukje zou ik zeker wel doen. het stukje naar school, of de supermarkt zou ik ook nog wel aandurven. Geen wandeling van een uur ofzo, maar daar heb je zelf ws ook geen zin in ;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Mare »

Ja dat zou ik zonder moeite doen. Zeker voor zo'n klein stukje. En als je onzeker bent of het warm genoeg is idd even lekker een kruik erbij, kan prima.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door nikky »

Ja doen krijg je veel energie van even buiten en 50 meter moet kunnen. Gezichtje wel goed insmeren met creme. En temperatuur in nek keer controleren, want te warm kan ook.
Ik hoorde dat vaseline op gezicht heel slecht is, je huid kan dan geen warmte kwijt van binnenuit. Oeps sorry zit je draadje te vervuilen.
Maar veel plezier buiten!
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Susan »

Gootje schreef:Ja hoor! Mijn broer lag als baby altijd buiten in de kinderwagen te slapen, zelfs midden in de sneeuw. Finse vrienden van ons doen dit ook met hun kinderen. En 50 meter is niet zo ver. Dus lekker aankleden en doen!
Mijn broer en ik lagen ook altijd buiten in de kinderwagen te slapen, en ook Sam en Norah hebben bij de opvang heerlijk buiten geslapen zowel zomer als winter!
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5725
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door kes »

Naomy schreef:
Gootje schreef:Ja hoor! Mijn broer lag als baby altijd buiten in de kinderwagen te slapen, zelfs midden in de sneeuw. Finse vrienden van ons doen dit ook met hun kinderen. En 50 meter is niet zo ver. Dus lekker aankleden en doen!
Mijn broer en ik lagen ook altijd buiten in de kinderwagen te slapen, en ook Sam en Norah hebben bij de opvang heerlijk buiten geslapen zowel zomer als winter!
In IJsland is dat ook standaard!
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Vermanen

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Vermanen »

Gewoon doen hoor.
Even allebei lekkere frisse lucht snuiven en dan lekker weer opwarmen bij Oma :D
HeleenW

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door HeleenW »

Ik denk wel dat ik het zou doen hoor.
Daan is natuurlijk geen pasgeborene meer.. dus ik moet weer even terug in de tijd (haha hij is nog geen 3 maanden en ben dat hele prille nu al kwijt)
Maar volgens mij kan het toch prima, lekker inpakken, eventueel kruikje erbij (al zou ik dat voor 50 m niet doen...)

Ik hoop dat je snel telkens meer zal herstellen, want lichamelijk heb je het nog zwaar of niet?
annelinda

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door annelinda »

Als hij overdag rond de 36.8 a 37 graden zit zou ik het wel doen. Goed ik pakken en de wagenbak goed voor verwarmen. En als je een kruik heb met water zou ik hem niet in de wagenbak doen tijdens het wandelen, er is een grotere kans op lekken.
Maar 36.4 vind ik wel wat laag, gaat het voeden goed? En hoevaak komt hij 's nachts?
marretje

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door marretje »

Ga lekker naar buiten!
Heerlijk voor jezelf om even wat frisse lucht op te snuiven.
Lekker inpakken in de kinderwagen.
Doen!

Mar
mama van b en c

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door mama van b en c »

Ik hoop dat je snel telkens meer zal herstellen, want lichamelijk heb je het nog zwaar of niet?


Hmmm ja, ik weet niet. Ik ben snel moe, en dat wordt natuurlijik niet beter met bank hangen. Vanochtend ben ik 3 kwartier bezig geweest met de slaapkamers stoffen en mijn kast gedeelte (= maar 1 plank) leeg ruimen en de gewone kleding er weer in. En dan heb ik echt zo'n drukkend gevoel van onderen. dit zakt dan wel weer met rust. Ik merk wel dat ik steeds langer wat kan doen hoor maar wat is nu 2 x een uurtje wat doen? Gelukkig is manlief vrij deze week en dan zie ik volgende week wel wat ik doe, de week er op is het carnaval en dan is hij weer een aantal dagen vrij.
Maar 36.4 vind ik wel wat laag, gaat het voeden goed? En hoevaak komt hij 's nachts?
Het voeden gaat goed. Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22 tot 4!!! en toen nog tot 7. Toen had hij vanochtend 36.8

De nachten ervoor kwam hij elke 3 uur maar dan laat hij er overdag wel ergens 5 uur tussen. Dus gister en vandaag heb ik overdag wel maximaal 3 a 3,5 uur er tussen gelaten.
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4325
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door Thommy »

T_wan is een decemberkind; en vlak daarna was het ook zo koud. Ik weet nog dat ik de laatste dag van de kraamzorg even naar buiten ben geweest. Hij moest boven zijn geboortegewicht zijn en zich op temperatuur houden. Het was toen wel nog maar een klein ommetje. En vooraf kun je de kinderwagen natuurlijk wel opwarmen.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
mama van b en c

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen?

Bericht door mama van b en c »

nou, ik ben geweest hoor. temp was vanochtend 37,1 dus geen probleem.

ik ben heen gelopen, even koffie gedronken, een kwartier naar de schaatsende kinderen achter op de sloot gekeken en toen voelde ik het al. trillende benen en licht in mijn hoofd :roll:

dus terug naar binnen waar g inmiddels honger had. gevoed en toen snel naar huis met bibber benen.

pfff ik heb een uur op de bank gelegen en toen trok het wat bij...

tjonge dat viel tegen! morgen maar weer proberen anders kan ik b volgene week nog niet eens naar de psz brengen (200 meter lopen)
Vermanen

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #gew

Bericht door Vermanen »

Maar je bent geweest!
En dan is de PSZ verder lopen dan dit toch?
Rustig aan doen, als het echt niet gaat niet forceren dan heb je volgende week helemaal een probleem.
marretje

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #gew

Bericht door marretje »

Goed dat je geweest ben.
Doe rustig aan, probeer iedere dag een stukje meer. Maar forceer niet te veel.

Mar
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #gew

Bericht door nikky »

Ja goed dat je bent geweest. En weer wat conditie krijgen is zwaar maar gaat steeds sneller na kleine wandelingetjes. Raar en waar ik kan het me nu na 3 jaar nog herrineren die eerste keren buiten. Je lijf geeft zelf aan hoever je kunt gaan, dat blijkt maar weer.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
mama van b en c

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #gew

Bericht door mama van b en c »

Het gaat goed! Kan elke dag een stuk verder, vandaag een wandeling van 30 minuten (loop wel erg langzaam hoor, met die sneeuw en nog wat onzeker)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: zouden jullie je pasgeborene mee naar buiten nemen? #gew

Bericht door LauramvAnneenLisa »

klintk goed!

Ik had met Lisa ook dit weer, toen heb ik nog hasloverkop een babyskipakje gekocht, zodat ze ook in de draagdoek mee kon (en was eigenlijk ook wle erg handig in de kinderwagen).
Bij anne had ik lente....... het wisselt erg per jaar wat voor weer het is in februari.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Plaats reactie