Hebben jullie misschien een tip?
Ik heb een uitermate ongeduldige en snel gefrustreerde peuter hier. Als het niet gaat zoals hij wil wordt er gefrustreerd gegild en geschreeuwd (om het daarna gewoon weer opnieuw te proberen dus doorzettingsvermogen is er wel), vooral als hij al wat moe is.
Ik heb geprobeerd: uitleggen, corrigeren en negeren. Alles natuurlijk 1 voor 1 en een wat langere periode maar zonder echt effect.
Herkennen jullie dit en wat werkte?
Tips voor ongeduld
Re: Tips voor ongeduld
Bij ons hielp benoemen erg goed "Vind je het lastig dat het nog niet meteen lukt?". Ik verbaasde me soms dat 1 zo'n zinnetje al hielp. Blijkbaar was het kind dan niet zelf in staat om uit te drukken wat het voelde.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Ja, dat is ook mijn natuurlijke reactie. Zo reageer ik meestal. Benoemen helpt hier heel erg goed in andere zaken maar nu is het niet genoeg.
Welkom in die fase.
Helaas geen tips, wel herkenning. Nu al zo'n 2 maanden. 't lijkt nu wat beter te gaan. Ze praat ontzettend goed, dus kan zich best uitdrukken, geeft wel goed aan of ze boos of verdrietig ed is. Motorisch ook sterk, dus kan heel veel.
Toch ontzettend snel gefrustreed, boos. Schreeuwen, huilen en aan mama hangen. Zichzelf vermaken? Echt niet.
Ik hoop dat je goede tips krijgt, dan kan ik die ook gebruiken. Want deze fase vreet energie.
Helaas geen tips, wel herkenning. Nu al zo'n 2 maanden. 't lijkt nu wat beter te gaan. Ze praat ontzettend goed, dus kan zich best uitdrukken, geeft wel goed aan of ze boos of verdrietig ed is. Motorisch ook sterk, dus kan heel veel.
Toch ontzettend snel gefrustreed, boos. Schreeuwen, huilen en aan mama hangen. Zichzelf vermaken? Echt niet.
Ik hoop dat je goede tips krijgt, dan kan ik die ook gebruiken. Want deze fase vreet energie.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.