zeker 1,5 week niet gepoept.. erg? in de herhaling.. :-(

Moderators: Ester, Yvonne

HeleenW

zeker 1,5 week niet gepoept.. erg? in de herhaling.. :-(

Bericht door HeleenW »

Het begint me inmiddels wat te lang te duren dat Daan niet gepoept heeft.
In ieder geval 1,5 week al geen ontlasting meer.
Daan deed het meestal al 3 keer in de 2 weken, dus net wat vaker dan 1 keer per week, maar nu blijft het wel heel lang weg.
Hij laat wel al lang vieze stink scheetjes, lijkt verder er geen last van te hebben. Maar... hoe lang mag hij echt geen ontlasting hebben? En is er iets aan te doen?
ZIjn buik voelt nog soepel (tenminste dat vind ik)

als een kind zo blij!!!! ik had me net een enorme rotzooi!!!!!! YESSSS YESSSS wat was ik blij met die troep! Hij zat echt helemaal onder aan de onderkant.
Hij heeft heerlijk bij mij op schoot zitten persen ( ik zat zelf mee te persen.. :oops: ) en wat een bende klei kwam eruit!!! YES YES YES!!!
Laatst gewijzigd door HeleenW op do feb 23, 2012 10:52 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Vermanen

Re: zeker 1,5 week niet gepoept.. erg?

Bericht door Vermanen »

Ik had vroeger ernstige opstipatie door KMA en poepte 1 keer in de 10 dagen. Dan zat ik een uur jankend op de wc.
Volgens mij is 1 a 2 keer per dag de norm?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik dacht dat het bij borstgevoede kindjes niet uitmaakte toch? Of het nou elke dag is of veel minder... maar nu maak je me wel even aan het schrikken....

lijkt me toch dat Daan dan pijn moet vertonen? Wel is hij dus een hele slechte drinker/onrustige drinker...
Vermanen

Bericht door Vermanen »

wacht even.
Ik zat niet op te letten. Ik had het over toen ik een kind was. En een baby is wel wat anders en ook als het een BV baby is.
Sorry :oops:

Hannah had ongeveer elke 2 dagen ontlasting. Maar nogmaals ik ben geen expert.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik schrok even, dacht dat het om Levi ging. Daan die al 1,5 week niet gepoept is geen probleem. FInn heeft ook periodes gehad toen hij die leeftijd had dat hij niet poepte. Geen probleem.
Als ze ouder worden en vaste voeding gaan eten dan moet je wel dagelijkse stoelgang hebben. Ik denk dat Joke dat bedoelt. Die kan zich vast neit herinneren hoe ze was als baby en ik neem aan dat ze dan ook niet op die leeftijd al op de wc zat :wink:
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

In het boekje van het cb staat dat het normaal is dat een borstgevoede baby maar 1x in de week ontlasting heeft.
Aan de ene kant lijkt het me handig, je hoeft een stuk minder schoon te maken en te wassen. Aan de andere kant snap ik dat je je zorgen maakt, als het te lang duurt. Maar ik denk dat Daan gewoon heel economisch omgaat met de voeding die hij krijgt.

(Ik daarentegen verschoon 2-3 poepluiers per dag en minstens 4 ontploffingsrompers per week... Ben ik toch liever jou!)
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Op een gegeven moment kan het idd zijn dat ze minder vaak gaan poepen, van elke luier vol naar eens in de 10 dagen ofzo... Zoiets meen ik me te herinneren iig.

Houd er wel rekening mee dat je mogelijk straks een geel ruggetje moet wassen... pak maar meteen een maat 5 luier, dat vangt tenminste alles op :mrgreen:
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mijn Daan poepte maar een keer in de 10 -11 dagen als baby! ( en had daar geen last van )
Als hij dan poepte was het dunne gele bv-poep.
Dus als jou Daan nog volledige BV krijgt en nergens last van lijkt te hebben zou ik het nog afwachten.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

hier ook wel gebeurd dat het ruim een week duurde en dan kwam er toch een luier... plus romper en andere kleding uiteraard. Maar het is geen probleem als hij er geen last van heeft.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ok, ik begin weer wat geruster te worden.
1 keer per week was ik van Joas ook gewend, en ja het is heerlijk. Maar in mijn geheugen weet ik dat hij in ieder geval 1,5 week niet heeft gepoept en misschien nog wel langer niet en dat begon ik toch wel erg lang te vinden.

Ik zal vast wat onder zijn hoeslaken leggen :)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Bij een bv-baby mag er wel 2 weken tussen zitten. Evy liet er soms ook wel zo lang tussen. Dan tegen het einde merkte ik wel dat het haar een beetje dwars begon te zitten. Maar het gekke was, dat ze dan soms wel weer gewoon 2-3 keer per week poepte. Er zat weinig regelmaat in :)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Marrit poepte destijds ook niet vaak, een week er tussen laten was heel gewoon, met uitschieters naar 2 weken. Ze had er toen weinig last van (soms wat in de uurtjes voor het dan eindelijk kwam). Helaas later wel nog veel last van verstopping gehad, toen ze 1,5 was was het heel erg, en nu nog is ze er gevoelig voor. Geen idee of dat een verband heeft.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark poept ook niet zo vaak meer hoor, en ik mis het niet ;)
maar laatst wilde hij niet lekker drinken en zo (vandaag trouwens ook niet) en toen kwamen er 3 poepluiers achter elkaar. en meneertje dronk weer lekker door.
niet erg dus!
chris poepte ook zo weinig een tijdje, eens in de 2 weken of zo!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

Jonathan poepte ook altijd 1 keer in de 12 a 13 dagen, Lucas kon er volgens mij vaak ook wel heel lang tussenlaten.
Heb je het idee dat Daan er last van heeft? Anders is het volgens mij heel normaal bij baby's die bv krijgen. En inderdaad, leg maar vast wat onder zijn hoeslaken, of doe een grotere luier aan :wink:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

last is denk ik een groot woord.
Hij drinkt wel heel onrustig, spartelt met beentjes, maar huilt niet... hij kan dan ook gerust naar je lachen enz. Dus niet de indruk dat hij echt pijn heeft. Maar ja, ik kan het er moeilijk zelf uithalen dus toch maar afwachten tot het komt. 1 keer in de week vind ik ook geen probleem hoor, maar ook vandaag nog altijd geen poepluier en ik merk dat ik er toch meer mee bezig ben. Ik hoop elke keer dat ik hem ophaal en dat hij dan gepoept heeft.

Ik moet woensdag naar het cb, als hij dan nog niet gepoept heeft is het ruim 2 weken geleden. Mogelijk dat zij dan z'n buikje kunnen voelen of het verstopt zit?? geen idee hoor
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark heeft vandaag weer gepoept, kan me de laatste keer ook niet meer heugen.. maar het was maar een klein beetje!
ik hoop voor je dat je snel een poepluiertje hebt :) nou ja, daan dan ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

en weer een dag zonder poepluier... stom he maar maak me er toch best beetje druk om. We naderen de 2 weken... en hoe economisch hij de boel ook zal gebruiken, liever iets minder economisch lijkt me op dit moment wat fijner.
Hij produceert wel ontzettend veel stinkscheetjes. En die dingen stinken echt!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Lieve, lieve H eleen, maak je niet druk. Echt niet doen! Het mag zo lang wegblijven, als het erg zou zijn, zouden 'ze' (de bv-experts en de artsen) dat niet zeggen. Die stinkwindjes duiden erop dat er echt binnekort een poep komt, misschien vandaag, misschien overmorgen.
Ik was er bij Evy ook wel mee bezig, maar niet op een bezorgde manier. Meer gewoon elke dag benieuwd of het vandaag dan zou komen, en hoe veel het dan zou zijn (en wie er dan aan de beurt was om te verschonen ;)). Dus ik snap wel dat je ermee bezig bent. Op een gegeven moment ga je ook meevoelen met je kind he? En dan ben je straks net zo opgelucht als hij, als de grote poep dan eindelijk gekomen is :)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ik herken het helemaal, hoe je ermee bezig bent, ik zat er ook elke keer flink over in. Maar het kwam altijd vanzelf goed en bij Daan ook!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dank jullie wel voor de oppeppende woorden!
Hoelang mag het van artsen dan wegblijven? Kan het zijn dat hij telkens minder gaat drinken omdat de boel vol zit? Zijn poepluiers die hij gehad heeft waren heel vloeibaar dus kan me moeilijk voorstellen dat het verstopt zit.
En als hij telkens minder gaat drinken? Echt ik zit nu te huilen.... hij heeft vanmorgen om 5:45 uur gehad en werd rond 9:00 uur wakker. Hij had toen geen honger, hij heeft eerst een poosje in de box gespeeld. Rond 9:45 uur hem ik hem wat aangeboden. Een paar slokjes tot de tsr en toen wilde hij niet meer.
Om 10:15 uur met hem naar boven gegaan, ik dacht dat de rust misschien was wat hij wilde maar ook toen echt een paar slokjes. En dan is een paar slokjes echt maximaal 10. En hij wil niet meer.
Ik heb hem nu in bed gelegd en hoop heel erg dat hij gaat slapen...
Inmiddels mijn borsten leeggekolfd en als hij niet gaat slapen of als hij straks wakker word ga ik het maar met een flesje geven.
Maar wat er nu allemaal niet door m'n hoofd gaat. Voel me super onzeker. Met een vol buikje slaapt hij altijd lekker maar met een lege buik weet ik het niet. Dus nu constant zitten luisteren of hij wel/niet slaapt/stil is.
En ik ben bang dat hij als hij niet slaapt oververmoeid raakt enz. ik vind de baby tijd al vreselijk moeilijk, maar dit is nou net iets wat ik er eigenlijk niet bij kan hebben...
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:ik vind de baby tijd al vreselijk moeilijk, maar dit is nou net iets wat ik er eigenlijk niet bij kan hebben...
Oh Heleen, wat kan ik zeggen om je gerust te stellen?

Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar probeer het los te laten. ONze kinderen hebben regelmatig 2 weken geen poepluier gehad, en het kan echtechtecht geen kwaad. Die bv is zo goed samengesteld, dat er gewoon erg weinig afvalstoffen overbli9jven. En poep bestaat immers uit afvalstoffen? Het is juist een teken dat hij niet te veel binnenkrijgt, dat is juist fijn.

En oververmoeid zijn ze ook niet zomaar na een dag (of 3), probeer je daar ook niet te veel zorgen om te maken. Het duurt echt wel meer dan een paar dagen voor je in een cirkel zit van oververmoeidheid, dat komt niet na 1 of 2 rommelige dagen.

Probeer het los te laten en knuffel Daan maar extra als hij wakker is, daar groeit ie ook van.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dank je wel!!
manlief is ook weer werken na een week thuis te zijn geweest, dat vind ik al heel moeiiljk en dan ook dit er nog bij.
En zoals je zegt, misschien kan het gewoon zo zijn maar waarom drinkt hij zo slecht? ow ow ow... ik moet niet denken ik moet gewoon hem volgen! Hij is zo lief!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

esther heeft al getypt wat ik wilde typen. ga met daan mee! hij zal zichzelf echt niet verhongeren of zo. als hij lekker slaapt, af en toe een slokje drinkt gaat het echt goed hoor!
chris dronk ook altijd echt supersnel, ik dacht ook vaak dat hij te kort kreeg. maar dat was echt niet zo, en dat maar 5 x per 24 uur vanaf 8 weken oud!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Als je echt er zo ontzettend over inzit, dan kun je misschien het cb of de ha even bellen? (als die tenminste verschil maken tussen bv kindjes en fv kindjes)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

weet je, het lijkt wel alsof ik me zit te verdedigen maar dat is niet zo hoor en ik voel het ook niet als aanval maar toch wil ik reageren chantal.
Daan drinkt echt weinig nu. Normaal is hij in een paar minuten klaar, maar nu drinkt hij echt maar een paar slokken... Gelukkig de voeding van vannacht wel heel goed gedronken en gisteravond om 22;00 uur ook dus dat is dan ok.
Het is geloof ik meer dat ik bang ben dat zijn buik verstopt zit en dat als hij niet drinkt en hij gaat liggen huilen ik niet weet wat ik moet doen. (ja het klinkt stom... zo voel ik me ook!!)
Maar bij allebei deze dingen kan ik zeggen dat het nu niet speelt. Ik weet niet of zijn buik verstopt zit en als ik jullie geloof (wat ik heel hard probeer!!!) dan kan dat dus ook niet. En het andere punt: hij huilt helemaal niet.
Maar dat ben ik dus he, moeilijk doen en maar malen en denken... en het helpt helemaal niets. En dat weet ik allemaal... tja een moeilijk mens zit hier achter de laptop.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Och lieverd, ik wou dat ik iets kon zeggen om het makkelijker te maken. Maar je moet hier zelf doorheen. Het komt echt goed met Daan, en ook met jou! Je hebt al 2 van die pracht exemplaren rondlopen, en die zijn de baby tijd ook goed doorgekomen. Daan wordt vanzelf groot. Een beetje melk, lekker slapen, af en toe een schone luier ;) en veel liefde. Dat kan jij wel. Hij huilt nu niet, is niet ziek, en dus tevreden. En ook als hij wel huilt, is dat niet meteen het einde van de wereld. Babies hebben nou eenmaal af en toe hun moeilijk momenten (en mama's ook ;)).
Hou je vast aan de momenten dat hij goed drinkt. Op die momenten krijgt hij genoeg binnen, zodat hij op de andere momenten met weinig toekan.

EN om op je concrete vraag te antwoorden, ja, ik had met Evy ook het gevoel dat ze minder en onrustiger ging drinken als ze tegen een poepluier aanzat.

En nog iets, rond de 3 maanden vond ik mijn babies op hun 'makkelijkst'. Ze sliepen het beste rond die periode, waren tevreden, konden zichzelf in de box vermaken met niks, huilden weinig. Kan het zijn dat je zo onzeker bent, dat je gewoon bijna niet kan geloven dat je het gewoon goed doet met Daan, ondanks dat hij af en toe weinig en onrustig drinkt?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nee hoor je klinkt niet stom. het is ook vervelend als je baby huilt en je weet niet waarom! zeker als er dan zo iets is als dat hij eigenlijk moet poepen.
idd misschien even het cb bellen (ik werd vanochtend gebeld.. had heen gemoeten :roll: nu mag ik donderdag)
misschien kan het cb je geruststellen of vertellen wat je er zelf aan kan doen? buikje masseren, fietsen met de beentjes, zelf wat eten wat laxerend is of zo. noem maar wat!
ik hoop voor je dat hij snel poept :)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:Hij is zo lief!!
:verliefd:

Maak even een paar mooie foto's van hem, dat helpt bij mij altijd als ik in een dipje zit. Kan ik me wel voorstellen als W vandaag weer aan het werk gegaan is.
Maar je kunt het hoor, echt. En het komt goed met Daan.
Helpt het als je een 'escape plan' bedenkt? Iemand die je kunt bellen als je het niet meer ziet zitten? Dan kun je tegen jezelf zeggen 'ja maar als hij echt begint te huilen en niet meer ophoudt, dan bel ik X en dan komt zij helpen.' (ik doe dat met het huishouden: als ik niet meer over de berg was heen kan kijken, bel ik mijn moeder en dan komt alles goed :lol: )
Maar Daan gaat niet huilen hoor. Die blijft lekker tevreden en lief, zoals hij al ruim drie maanden is! :verliefd:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

foto's staan op facebook!! Ik heb gelijk maar de daad bij jou woord gevoegd! Goede tip!

Daan heeft rond 14 u een redelijk goede voeding gedronken en wat was ik daar blij mee!!!! Alleen al om weer een plasluier te krijgen! Gelukkig vandaag 2 plasluiers! Maar nog geen poepie...
Ben wel blij dat ik woensdag naar het cb mag, dan zullen ze z'n buikje wel voelen. Gewoon ter geruststelling voor mij!

Esther, ik vind het dus heel moeilijk om mensen hier in huis te hebben. Mijn moeder/vader zou gelijk komen dat weet ik zeker maar ook dat vind ik gewoon lastig. Ik wil mezelf kunnen zijn, met Daan kunnen rommelen. Zoals het voeden, dan zit ik gewoon heel vaak met m'n borst bloot omdat hij elke keer loslaat. Dat voelt niet fijn als er iemand op de bank zit mee te kijken, ookal is het m'n moeder...
Maar ook deze dag is weer ten einde. En zo hobbelen we voort! (en ik vind mezelf echt heel erg stom maar ben zo blij met de uitlaatklep hier!! degene die het gezeur elke keer willen lezen bepalen dat zelf... en ik wil jullie bedanken dat jullie lezen en me oppeppen!!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lekker blijven schrijven hoor, ook al noem jij het gezeur. is het niet, je wilt gewoon het beste voor daan wat heel normaal is toch?
zet de foto's anders ook even hier, krijg je nog meer reacties ;) altijd leuk!
ik moest vandaag nog aan je foto denken van jou met daan in de sneeuw.. daar ben ik nu te laat mee :roll: en dat vond ik juist zo'n mooie foto!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ik lees het graag hoor, ik vind het geen gezeur. Fijn dat je morgen naar het cb mag! In de tussentijd duim ik voor een hele grote poepluier!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nog altijd niets! Vandaag dan toch echt 2 weken geleden (of nog langer) dat hij niet gepoept heeft maar ik weet de dag niet meer waarop hij voor het laatst gepoept heeft.
Een vriendin van mij heeft een kleintje die dus wel vaak verstopt zit (ook op borstvoeding) Zij loopt bij een osteopaat.
Van Floor83 (dat is zo ongeveer m'n buurvrouw!)heb ik tips gekregen om eventueel het wat op te roepen, rond zijn anus wat masseren. Dat heb ik nog niet gedaan, zal ik bij de volgende verschoonbeurt wel eens proberen.
Verder vroeg zei of z'n buik hard was, volgens mij niet, maar meestal is hij aan het trappelen dus dan spannen zijn buikspieren helemaal aan.
Hij kan zijn benen al helemaal optrekken, voetjes helemaal omhoog (tot zitstand zeg maar) en dat lees ik bij de andere jongens pas bij 4 maanden. Vandaar z'n gespierde buik en is het moeilijk te voelen. Maar ik geloof eigenlijk dat hij geen opgezette buik heeft dus dat het mogelijk ook echt geen probleem is.
maartje12
J&J SANTORINI

Re: zeker 1,5 week niet gepoept.. erg? YESSSSS update in 1e

Bericht door maartje12 »

Joehoe!!!!! :toost:
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat je zo blij kan zijn met een poepluier :P .
Toen E vi verstopt was door het beginnen met de bijvoeding was dat heel duidelijk te merken. Ze perste namelijk de hele tijd en kreeg een knalrood hoofd, maar er kwam niks. En dat dan 5 keer op een dag ofzo. Toen was me wel erg duidleijk dat ze verstopt zat. Ze had er zelf ook last van.
Ik hoop voor jezelf dat je wat meer rust kan vinden mocht het weer eens 2 weken duren, want het kan dus echt en het is echt niet erg.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Goed zeg! Ik hoop dat je nu weer wat meer rust en vertrouwen kan vinden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

maar je zegt klei? was het dan echt al hardere poep? wist niet dat dat kon bij bv!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik denk wel dat ik er nu wat meer vertrouwen in kan hebben ja! Ik kreeg gewoon zelf buikpijn van het idee dat het bij hem verstopt zou kunnen zitten. Hij kan het gewoon helemaal niet vertellen. Gelukkig weet ik nu dat hij het er ook uit kan persen!! En idd dat je zo blij kan zijn. Echt ik ben zo opgelucht!
(had zelf ook de boel verstopt zitten... hoezo kind en moeder zijn 1... :oops: )
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

:lol:
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

En een heel forum haalt opgelucht adem om 1 poepluier :D
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:maar je zegt klei? was het dan echt al hardere poep? wist niet dat dat kon bij bv!
nou het was dunne klei maar veel steviger dan die spuitluiers die ik gewend ben. Voor mijn idee dus echt wel ingedikt.. Bij gewone ontlasting heb je toch ook dat darmen vocht eruit halen... geen idee of dit bij die kleintjes ook al zo werkt hoor. Maar het was echt behoorlijk stevige brei, dunne klei.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oke weer wat geleerd. mark had gister toevallig een poepluiertje. klein beetje maar, was het was ook al minstens een week geleden. kan me de laatste keer ook niet meer herinneren.
het was niet zo dun meer dat het gelijk naar zijn rug liep. wel iets dikker, maar zeker geen klei :)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Joehoe!!!!!!!!!! 8) 8) 8)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Super :)) had je die tips nou nog toe kunnen passen of heb je het niet meer gered ;)
ben blij voor je zeg, voel het helemaal mee :!:
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hemmie schreef:En een heel forum haalt opgelucht adem om 1 poepluier :D
:lol: Nou!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow hemmy, je maakt me aan het lachen! Ik had hier even overheen gelezen! Maar idd, als je dit later terugleest dan heb je echt zoiets van, die is gek dat ze zo blij was!! haha... tis wat..
annelinda

Bericht door annelinda »

Ik had je draadje gemist. Maar waar een mens wel niet blij mee kan zijn! Een heerlijk luier vol.
Maar ik begrijp je helemaal hoor, konden ze maar praten.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

HeleenW schreef:

ow hemmy, je maakt me aan het lachen! Ik had hier even overheen gelezen! Maar idd, als je dit later terugleest dan heb je echt zoiets van, die is gek dat ze zo blij was!! haha... tis wat..
Nou, die opluchting herken ik wel, hoor! Niet toen ze zo oud waren, toen had ik niet het idee dat ze er last van hadden, dus maakte ik me geen zorgen, maar toen Marrit iets ouder was en verstopping had... Geniet er dus maar gewoon van :D !
HeleenW

Re: zeker 1,5 week niet gepoept.. erg? in de herhaling.. :-(

Bericht door HeleenW »

Nou we gaan weer in de herhaling. Gelukkig maak ik me nu niet druk maar het onrustige drinken en het weinige drinken is weer begonnen lijkt het. En daar baal ik gewoon van. Niets zo naar als elke keer weer aanhappen, op een gegeven moment doet dat gewoon een beetje zeer.
Stel dat hij nu ook telkens minder gaat groeien dan weet ik wel waar het vandaan komt!

En dan die stinkscheetjes... oei oei wat een lucht :wink:
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Ik heb niet alles gelezen maar heb je ook zijn buikje gemasseerd?

met 2 vingers boven zijn naveltje, in een halve cirkel masseren. Met de klok mee, dus je begint links van navel, wrijft met de klok mee naar rechts en naar onder uit wrijven. Niet onder de navel want dan kan de ontlastig terugwrijven. 3x heeft al effect. Daarna met je volle hand op zijn buikje leggen en zachtjes schudden zeg maar. Dit kun je bij elke verschoning doen. Je kan dan ook nog met je onderarm van je rechter arm van links naar rechts over het buikje bewegen. Dit zijn onderdelen van babymassage voor het masseren van het buikje, tegen darmkrampjes, bevordering van de ontlasting.

Misscihen weet je het al maar misschien heb je er ook iets aan.

Hopen dat de ontlasting snel komt. Ik weet dat S enn ook wel een tijdje minder ontlasting had maar niet zo lang.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nance74 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar heb je ook zijn buikje gemasseerd?

met 2 vingers boven zijn naveltje, in een halve cirkel masseren. Met de klok mee, dus je begint links van navel, wrijft met de klok mee naar rechts en naar onder uit wrijven. Niet onder de navel want dan kan de ontlastig terugwrijven. 3x heeft al effect. Daarna met je volle hand op zijn buikje leggen en zachtjes schudden zeg maar. Dit kun je bij elke verschoning doen. Je kan dan ook nog met je onderarm van je rechter arm van links naar rechts over het buikje bewegen. Dit zijn onderdelen van babymassage voor het masseren van het buikje, tegen darmkrampjes, bevordering van de ontlasting.

Misscihen weet je het al maar misschien heb je er ook iets aan.

Hopen dat de ontlasting snel komt. Ik weet dat S enn ook wel een tijdje minder ontlasting had maar niet zo lang.
Ik snap dat je niet alles gelezen hebt! Het was de vorige keer ook echt een uitlaatklep voor mij omdat ik me telkens meer 'zorgen' maakte zeg maar. Dit keer doe ik dat niet, alleen ondervind ik wel de nare bijwerkingen weer, zoals slecht en weinig drinken en vieze scheetjes :)
Je tips zijn heel praktisch en bruikbaar! Dank je wel!

Is het alleen niet zo dat je dan de darmen 'lui' maakt ofzo? Want als hij over een maandje of 2 met andere voeding erbij gaat beginnen dan wil ik niet dat ik zijn darmen teveel heb geprikkeld en dat ze het te weinig zelf doen? Geen idee of zoiets kan hoor, daarom vraag ik het even.
Plaats reactie