snuiten..hoe doe je dat?
snuiten..hoe doe je dat?
Nou, dat dus..Hoe maak je dat een drie-jarige duidelijk? Misschien vreemde vraag met vast een hele logische verklaring maar die van mij snapt het niet wat ik bedoel met 'blazen met je neus' of 'snuiven met je neus' of wat dan ook..
Of is dit zo'n gevalletje dat opeens het kwartje valt?
Of is dit zo'n gevalletje dat opeens het kwartje valt?
Re: snuiten..hoe doe je dat?
volgens mij is het een gevalletje kwartje vallen. de mijne snapt het ook nog niet, maar mijn 5 jarige wel, dus het komt goed 

P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
hihi, nou, ok dan...
Ik moest eraan denken omdat ik dat vanavond aan de hand gehad had, en natuurlijk wel vaker maar vroeg het me zo opeens af, hoe 'leer' je een kind dat of gaat het vanzelf..Hij snapte me niet en werd daar erg boos over
, whahaha

Ik moest eraan denken omdat ik dat vanavond aan de hand gehad had, en natuurlijk wel vaker maar vroeg het me zo opeens af, hoe 'leer' je een kind dat of gaat het vanzelf..Hij snapte me niet en werd daar erg boos over

ik zeg altijd mond dicht en dan blazen met je neus. 
maar hij begrijpt me meestal niet, of hij wil het gewoon niet

P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Konijntje nadoen. In en uit snuiven.
Daarna 'lang konijntje nadoen'. Lang in en uit snuiven.
Dan alleen uitsnuiten.
Sommige kinderen vinden het eng om in een zakdoek te snuiten en dan lukt het niet.
Daarna 'lang konijntje nadoen'. Lang in en uit snuiven.
Dan alleen uitsnuiten.
Sommige kinderen vinden het eng om in een zakdoek te snuiten en dan lukt het niet.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Een konijntje, tuuuuurlijk...De olifant hadden we wel al gehad, maar die tettert met z'n mond, haha, dat schiet niet op!!
Een konijn, dat ik daar niet opgekomen ben alszijnde ex-dierverzorgster, whaha!!
Morgen weer een poging!!
Een konijn, dat ik daar niet opgekomen ben alszijnde ex-dierverzorgster, whaha!!
Morgen weer een poging!!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn bijna 5,5 jarige heeft het nu pas door. Vorige week heb ik het hem eindelijk weten te leren!
Terwijl zijn kleine broertje het met 2 al kon.
Kortom, het gaat om het kwartje, en soms duurt het vallen heeeeeeeeeeeeeeeel lang.
Terwijl zijn kleine broertje het met 2 al kon.
Kortom, het gaat om het kwartje, en soms duurt het vallen heeeeeeeeeeeeeeeel lang.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Ja, typisch een kwartje dat moet vallen. Bij Yanick viel ie toen hij ongeveer 4 was. Daniel kan het nog niet.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Anouk kon het pas toen ze een jaar of 4 was, Eline al met 1 jaar...
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Marit heeft ook nog steeds niet door hoe het moet. Danique daarentegen kan het al redelijk goed. Het kwartje is hier bij de een al wel gevallen, bij de ander nog niet.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Je!mer kan dat ook al een hele tijd, dus ik heb er nooit bij stil gestaan of dat normaal is of niet.
Maar hier viel vorige winter het kwartje, dus voor/rond zijn 2e verjaardag.
Ik zeg meestal "snuiten" en dan snuit ie. Soms snuift ie het nog wel eens op, maar als ik dan zeg dat het de andere kant op moet, dan snuit ie alsnog.
Maar hier viel vorige winter het kwartje, dus voor/rond zijn 2e verjaardag.
Ik zeg meestal "snuiten" en dan snuit ie. Soms snuift ie het nog wel eens op, maar als ik dan zeg dat het de andere kant op moet, dan snuit ie alsnog.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
- Gandhi -
Ik leer het David helemaal niet aan. Snuiten is toch niet zo goed? Ik haal weg wat eruit loopt en de rest trekt hij op.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ik laat hem ook niet meteen snuiten hoor, pas als ie een heel erge loopneus heeft en continu met het snot op z'n lippen rondloopt....Mare schreef:Ik leer het David helemaal niet aan. Snuiten is toch niet zo goed? Ik haal weg wat eruit loopt en de rest trekt hij op.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
- Gandhi -
- Gandhi -
B. kon dat inderdaad ook al met anderhalf ofzo. Bij C. is het nog nooit nodig geweest.
Het kwartje zal vanzelf wel vallen toch?
Het kwartje zal vanzelf wel vallen toch?
Anne kon haar neus snuiten toen ze een goed jaar was.
Anne heef dan ook wel wat met haar neus, ze ruikt overal aan. En vandaar uit is het snuiten ontstaan.
Als ze weer een chronische loopneus heeft is het snuiten echt wel noodzakelijk... Anders loopt ze telkens te smakken. (snot is best wel lekker...
)
Anne heef dan ook wel wat met haar neus, ze ruikt overal aan. En vandaar uit is het snuiten ontstaan.
Als ze weer een chronische loopneus heeft is het snuiten echt wel noodzakelijk... Anders loopt ze telkens te smakken. (snot is best wel lekker...

En dan nog een tip van de logopediste: Snuit 1 neusgat tegelijk. Uitblazen en tegelijk je neus dichtknijpen duwt de snot in je oren, en dat wil je ivm oorontstekingen niet.
Wist ik eerlijk gezegd ook niet, dus mijn kwartje is pas op mijn 43 e ofzo gevallen...
Wist ik eerlijk gezegd ook niet, dus mijn kwartje is pas op mijn 43 e ofzo gevallen...

Zo was het idd heel lang bij Wytse, hij kan het nu wel al een tijdje, maar niet echt heel goed. Het gaat altijd beter als wij de zakdoen vasthouden dan als hij dat zelf doet, snap ik ook niet.Pauline schreef:ik zeg altijd mond dicht en dan blazen met je neus.
Marrit kan het al heel lang, en doet het gewoon helemaal zelf. Ik denk dat ze nauwelijks 2 was toen het kwartje bij haar viel.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Silke vindt het wel grappig om heel hard te snuiten als ze veel snot heeft zonder dat ik er een zakdoek bij houdt. Enfin, het is er uit dan. Geen idee wanneer ze dit snapte, en ze doet het ook weer niet op commando.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ik kan mij herinneren dat ik voor Hannah ook een draadje heb geopend toen.
Maar bij haar viel het kwartje vlak daarna.
Gewoon elke keer voordoen en verder snot blijven vegen tot je een ons weegt
Maar bij haar viel het kwartje vlak daarna.
Gewoon elke keer voordoen en verder snot blijven vegen tot je een ons weegt

Eeh hoe kun je nu 1 neusgat tegelijk snuiten zonder je neus (aan 1 kant) dicht te doen?????mvluuk schreef:En dan nog een tip van de logopediste: Snuit 1 neusgat tegelijk. Uitblazen en tegelijk je neus dichtknijpen duwt de snot in je oren, en dat wil je ivm oorontstekingen niet.