Perzikvulling
Moderator: Chantal
Perzikvulling
Ik heb de vraag gekregen om een taart te bakken; mijn eerste via-via opdracht. Maar gelijk een lastige. Er moet een vulling in van perzik. Zou het wat zijn om perzik uit blik te pureren en dan eventueel te mengen met bbr/slagroom? Of hebben jullie andere ideeen? Eventueel perzikjam?
En welke combinatie kan daarbij?
O ja, detail is dat de taart de vriezer in moet.
En welke combinatie kan daarbij?
O ja, detail is dat de taart de vriezer in moet.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Re: Perzikvulling
ik zou dan denk ik botercreme van de mix maken, en dan perzik uit blik in dunne plakjes of kleine stukjes snijden. plakjes erop of de stukjes er doorheen.
pureren.. ik weet niet hoe dat zal gaan. heb het idee dat het dan heel nattig wordt.
en dan de mix aanmaken met het perziksap ipv water natuurlijk!
ik denk dat gewoon (aangevette) slagroom er het beste bij past, of zwitserse room!
pureren.. ik weet niet hoe dat zal gaan. heb het idee dat het dan heel nattig wordt.
en dan de mix aanmaken met het perziksap ipv water natuurlijk!
ik denk dat gewoon (aangevette) slagroom er het beste bij past, of zwitserse room!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik vond op dlt deze vulling:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... ikvulling/
mieke, die saromapoeder is alleen niet meer te koop in deze smaak.. zo jammer, want die was idd echt superlekker!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
dat is dan balen, want die is inderdaad erg lekkerChantal schreef:mieke, die saromapoeder is alleen niet meer te koop in deze smaak.. zo jammer, want die was idd echt superlekker!
deze vond ik ook nog
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=57960
Deze klinkt wel goed, en dan met slagroom? Het is een kindertaart.Mieke schreef:Ik vond op dlt deze vulling:
- channiemam
- J&J HAWAII
Ik lees net op de leukste taarten:
6 dl slagroom met 1 pakje saroma sinaasappel-perzik met 1zakje klopfix en 1 zakje vanillesuiker mixen, eronder of erdoorheen stukjes perzik.
6 dl slagroom met 1 pakje saroma sinaasappel-perzik met 1zakje klopfix en 1 zakje vanillesuiker mixen, eronder of erdoorheen stukjes perzik.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Ow.....Chantal schreef:mieke, die saromapoeder is alleen niet meer te koop in deze smaak.. zo jammer, want die was idd echt superlekker!
- channiemam
- J&J HAWAII
Oh,.. Spuit 11 ben ik, zie ik,
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
deze vond ik ook nog:
Perzik/chocolade vulling in combinatie met amarettobotercreme
Ingrediënten:
250g perzikken
100ml vers sinaasappelsap
60g suiker
3 blaadjes gelatine (van te Voren 5 minuten in koud water laten weken)
Werkwijze:
Perzikken schillen en pit verwijderen. Pureren tot ''prut" en samen met sinaasappelsap en suiker opwarmen..
Niet laten koken maar wel goed heet .Gelatine uitknijpen en er door heen roeren totdat het is opgelost.
Alles goed laten afkoelen en klaar! Wanneer je de taart vult eerst een laagje chocoladevulling en daarover heen de perzikvulling aanbrengen. Deze vulling is heerlijk in combinatie met een tweede laag vulling van je taart met botercreme met natuurlijke smaakstof "Amaretto". Voeg de amaretto toe naar smaak.
Perzik/chocolade vulling in combinatie met amarettobotercreme
Ingrediënten:
250g perzikken
100ml vers sinaasappelsap
60g suiker
3 blaadjes gelatine (van te Voren 5 minuten in koud water laten weken)
Werkwijze:
Perzikken schillen en pit verwijderen. Pureren tot ''prut" en samen met sinaasappelsap en suiker opwarmen..
Niet laten koken maar wel goed heet .Gelatine uitknijpen en er door heen roeren totdat het is opgelost.
Alles goed laten afkoelen en klaar! Wanneer je de taart vult eerst een laagje chocoladevulling en daarover heen de perzikvulling aanbrengen. Deze vulling is heerlijk in combinatie met een tweede laag vulling van je taart met botercreme met natuurlijke smaakstof "Amaretto". Voeg de amaretto toe naar smaak.
@mieke dan denk ik dat ik die doe met perzik uit blik (vers is nu niet te doen) en slagroom of banketbakkersroom. Amarettosmaak lijkt me voor een 1-jarige niet geweldig.
- channiemam
- J&J HAWAII
Kwarktaart naturel van dr oetker, ipv kwark doe je er perzikjoghurt door en ipv water, sap van de perzik en. 2 e laagje met lemoncurd. Voor frisse taart, zie dlt.
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Nee ammaretto lijkt me voor een 1 jarige ook niet zo goed.Thommy schreef:@mieke dan denk ik dat ik die doe met perzik uit blik (vers is nu niet te doen) en slagroom of banketbakkersroom. Amarettosmaak lijkt me voor een 1-jarige niet geweldig.
Maar zo klinkt het goed toch!