Bloementaart voor mijn oma 92 jaar

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mieke

Bloementaart voor mijn oma 92 jaar

Bericht door Mieke »

Vandaag is mijn lieve oma 92 jaar geworden, en mijn moeder vroeg of we nog een taart wilden maken. Eigenlijk zaten we vol tot eind maart, maar 92 jaar is wel bijzonder, dus dat verdiend wel een taart.
We hebben wat nieuws uitgeprobeerd. Een bloemenprint van marsepein. De volgende keer moeten we iets harder met de roller erover heen, zodat de bloemen nog wat strakker in het marsepein geduwd worden. Maar dat was echt even uitproberen, het moest niet te hard want dan was de vorm van de bloem helemaal weg. Maar wel erg leuk om eens uit te proberen.
De ondergrond is gemarmerd, omdat we te weinig donkerblauw hadden. Maar dat geeft wel een leuk effect.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Annemarie

Re: Bloementaart voor mijn oma 92 jaar

Bericht door Annemarie »

Hij is mooi geworden, leuk ontwerp en mooi randje onderaan.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

leuk! weer eens wat anders als 'gewone' bloemetjes. maar ik vind bloementaarten heel vaak leuk hoor :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Anne
J&J SANTORINI

Bericht door Anne »

Leuk! Mooie kleuren heb je gebruikt, en wat een leuk idee, zo'n bloemenprint. Die onthoud ik!
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Wat een leuke taart! Echt een leuk idee, een print maken van bloemen. Ik onthou het even :) En natuurlijk gefeliciteerd met oma!

En wat gaaf dat jullie zo vol zitten! Mag ik vragen hoeveel taarten jullie per week maken en hoeveel tijd jullie daaraan kwijt zijn?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Suuz

Bericht door Suuz »

mooi!
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

ziet er leuk uit.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Wat leuk, en gefeliciteerd, 92, zo zeg!!!
:crazy:
lotte

Bericht door lotte »

Erg leuk geworden!
Mieke

Bericht door Mieke »

diane76 schreef:Wat een leuke taart! Echt een leuk idee, een print maken van bloemen. Ik onthou het even :) En natuurlijk gefeliciteerd met oma!

En wat gaaf dat jullie zo vol zitten! Mag ik vragen hoeveel taarten jullie per week maken en hoeveel tijd jullie daaraan kwijt zijn?
Bedankt allemaal voor de reacties!
Mijn oma was heel blij met de taart, en vond hem ook erg lekker.

De komende weken maken we elke week 1 of 2 taarten.
Per taart zijn we wel 2 of 3 avonden mee bezig, marsepein kleuren, plaatjes knippen snijden uit marsepein enz. Meestal kleuren we een avond marsepein voor de taarten die op de planning staan, en een andere avond maken we dan de versiering voor de taart en vullen en smeren we de taart af, de dag erna bekleden en versieren we de taart.
We hebben veel opdrachten, waaronder een bruidstaart van 3 lagen voor de bruiloft van mijn broer.
Verder is maart altijd erg druk, veel verjaardagen en trouwdagen.
Morgen staat een taart in de vorm van een voetbalshirt op de planning. De taart is al in vorm gesneden en gevuld en afgesmeerd.
Plaats reactie