We zijn weer thuis! Update + fotoverslag

Moderators: Ester, Yvonne

Miranda
J&J HAWAII

Re: We zijn weer thuis! Update + fotoverslag

Bericht door Miranda »

Mamalon schreef:Ach wat een prulleke is het toch. Ik heb met jullie te doen. Het ziet er wel heftig uit zeg, het lijkt me een lastige houding waarin ze is gefixeerd. En jeetje hoe gaat dat dan met de luier, heeft ze een beetje vaste ontlasting?
Het verschonen is idd heel lastig. We proppen eerst een luier nr 1 tussen de huid en het gips en dan gaat er een luier nr 5 helemaal overheen. Op die manier kunnen we het gips het makkelijkste schoonhouden. IK heb nog wel wat spul meegekregen wat we over het gips kunnen plakken als het echt heel vies wordt. Tot nu toe is de score 4 poepluiers (in 1,5 dag) en het gips is nog schoon!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ach Miranda, heel veel sterkte voor jou en je meisje! Hopelijk krijg je zelf binnenkort nog de gelegenheid om een beetje bij te komen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

och wat heftig allemaal zeg, en wat lijkt het me vreselijk om je kind dan achter te moeten laten op de ok... :(
Gelukkig is ze weer thuis, hopelijk is de pijn snel minder en herstelt het allemaal goed. Heb jij nog mensen om je heen die je de komende weken kunnen helpen en af en toe eens aflossen? Want poeh het lijkt me wel heel zwaar voor je anders... Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Mamarielle schreef:och wat heftig allemaal zeg, en wat lijkt het me vreselijk om je kind dan achter te moeten laten op de ok... :(
Gelukkig is ze weer thuis, hopelijk is de pijn snel minder en herstelt het allemaal goed. Heb jij nog mensen om je heen die je de komende weken kunnen helpen en af en toe eens aflossen? Want poeh het lijkt me wel heel zwaar voor je anders... Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd!
Op zich zijn er wel wat mensen die mij af en toe willen aflossen. Het lastige is alleen dat ze het niet allemaal zien zitten om Danique te verzorgen. Danique moet nu om de 2, max 2,5 uur verschoond worden, gips moet schoongehouden worden en je kan haar maar op een bepaalde manier tillen.
Tel daarbij op dat Danique erg in de mama-fase zit en dat maakt het dan niet makkelijker. Ik had vandaag het een en ander in huis willen doen, maar Danique vroeg zoveel aandacht dat het niet is gelukt.
Hopelijk komt er binnenkort iemand die even het een en ander in huis wil doen.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Och arm meiske en mama wat zullen jullie het zwaar hebben. Nu heeft ze natuurlijk pijn van de operatie en moet ze ontzettend aan haar beperking wennen maar let op hoe ze je straks met gips en al zal verbazen. Ik heb een kindje gekend die ook zo in het gips zat en was een stuk jonger dan D. Ze rolde zich om, trok zich op tot staan, liep langs de tafel en zorgde ervoor dat ze steeds nieuw gips moest omdat ze het stuk kreeg. Ik zie jou meisje daar ook zeker toe in staat.

Knuffel en heel veel sterkte.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Hoe gaat het Miranda?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Vandaag ging redelijk. Ze had een goede nacht gemaakt en dat scheelt al enorm. Ze heeft werkelijk waar nog nooit zo goed geslapen: Van 19:30 tot 8:45! (en toen heb ik haar nog wakker moeten maken).
Vanmorgen waren mijn ouders er waardoor ze veel afleiding had. Vanmiddag heeft ze weer heel lang geslapen en daarna was Marit thuis die wat met haar heeft gespeeld. Danique is echter nog heel snel moe en kan niet veel hebben. Ze vraagt constant aandacht. Zodra ik maar even uit het zicht ben roept ze mij weer terug. Ze kan zichzelf nog niet goed vermaken.
De verzorging vind ik pittig, mijn lijf begint al behoorlijk te protesteren. Volgende week zelf maar weer naar de fysio, dit ga ik zo geen 6 weken volhouden.
Inmiddels zijn we de valium aan het afbouwen omdat ze zo goed slaapt, dat is dan wel weer fijn!

Morgen moet ik zelf werken, hopelijk lukt dat een beetje, ben zelf nog erg moe....
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Klinkt als een hele heftige tijd.
Sterkte!
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Oef, wat zien de foto's er heftig uit. Ook voor jou moet het heftig zijn, de spanning, de emoties, het fysieke. Neem jezelf in acht, meid.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

oei miranda... die foto's en jou verhaal erbij doen me wel even slikken hoor. Tjonge wat moeten jullie veel doormaken. 'Wat zou je het liefst zelf alles op je nemen he ipv je kleine meisje.

Ssterkte gewenst voor jullie allemaal. Is het met werken nog een beetje gelukt? Ik hoop zo dat je dat even wat afleiding biedt wat je ook zo nodig hebt, maar als je zo moe bent is dat natuurlijk ook niet ideaal.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

HeleenW schreef:oei miranda... die foto's en jou verhaal erbij doen me wel even slikken hoor. Tjonge wat moeten jullie veel doormaken. 'Wat zou je het liefst zelf alles op je nemen he ipv je kleine meisje.

Ssterkte gewenst voor jullie allemaal. Is het met werken nog een beetje gelukt? Ik hoop zo dat je dat even wat afleiding biedt wat je ook zo nodig hebt, maar als je zo moe bent is dat natuurlijk ook niet ideaal.
Het was wel lekker om afleiding te hebben, maar ik ben zó ontzettend moe..... Ik heb nu al 4 nachten amper geslapen en dat breekt behoorlijk op. Vanavond maar weer op tijd naar bed en hopen dat Danique ook goed slaapt. Afgelopen nacht is ze ontzettend vaak wakker geweest (en ik dus ook.. :cry: )
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Als het werken te zwaar wordt, door vermoeidheid, dan lijkt me dat een heel legitieme reden om je ziek te melden.... Knuffel voor jou en je meisje.
Mamalon
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Houd je jezelf goed in de gaten? Waarschijnlijk slaapt ze mede zo goed door de valium. Niet te snel afbouwen dus. Slaap is heel belangrijk. Heb je je hulptroepen al ingeschakeld? Af en toe even uit huis om je hoofd leeg te maken.

Knuffel
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Houd je jezelf goed in de gaten? Waarschijnlijk slaapt ze mede zo goed door de valium. Niet te snel afbouwen dus. Slaap is heel belangrijk. Heb je je hulptroepen al ingeschakeld? Af en toe even uit huis om je hoofd leeg te maken.

Knuffel
Vannacht hebben we weer een goede nacht gehad. Danique sliep om 20:30 en heeft tot 8:30 geslapen met 1 onderbreking om 6:15.
De valium is er overigens al weer af Chantall, het was een ware strijd om het erin te krijgen. Meer dan de helft spuugde ze weer uit. We hebben eerst de ochtenddosis eraf gelaten en gisteren hebben we het helemaal niet meer gegeven.

Morgen komt een vriendin van mij met haar dochter op Danique passen. Ik ga dan even zelf boodschappen doen. Heel lang kan ik niet weg blijven, ze ziet het niet zitten om Danique te verschonen.....
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

He bah.... Manlief belde net(ben zelf aan het werk): het gips is behoorlijk vies en aan de onderkant lijkt er allemaal wondvocht door te lekken...
Ik ben bang dat het morgen een bezoekje z'huis gaat worden. :cry: Morgen de poli maar eens bellen wat we hier mee moeten.
Sowieso eerst nog de HA bellen, Danique hoest zo ontzettend veel, maar krijgt alles niet opgehoest, heeft het soms gewoon benauwd....
Arm meisje, dit kan er ook nog wel bij...
channiemam
J&J HAWAII

Miranda schreef:He bah.... Manlief belde net(ben zelf aan het werk): het gips is behoorlijk vies en aan de onderkant lijkt er allemaal wondvocht door te lekken...
Ik ben bang dat het morgen een bezoekje z'huis gaat worden. :cry: Morgen de poli maar eens bellen wat we hier mee moeten.
Sowieso eerst nog de HA bellen, Danique hoest zo ontzettend veel, maar krijgt alles niet opgehoest, heeft het soms gewoon benauwd....

Huisarts maar even overslaan. Die longen luisteren kunnen ze ook wel in het ziekenhuis. Zoveel wondvocht verdient het nakijken wel hoor. Gewoon morgenvroeg de poli bellen en voor vannacht even temp controleren. Bij koorts gelijk even ellen voor overleg. Dat mag gewoon met de seh van het ziekenhuis.

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Ves

Bericht door Ves »

Hè wat naar! De ingreep op zich was al zwaar genoeg. Op dit soort complicaties achteraf zit je niet te wachten. Hebben ze vooraf verteld of je zoiets kon verwachten? Ik weet niet of het vaker voorkomt. Sterkte maar weer!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:
Miranda schreef:He bah.... Manlief belde net(ben zelf aan het werk): het gips is behoorlijk vies en aan de onderkant lijkt er allemaal wondvocht door te lekken...

Huisarts maar even overslaan. Die longen luisteren kunnen ze ook wel in het ziekenhuis. Zoveel wondvocht verdient het nakijken wel hoor. Gewoon morgenvroeg de poli bellen en voor vannacht even temp controleren. Bij koorts gelijk even ellen voor overleg. Dat mag gewoon met de seh van het ziekenhuis.
Dank je wel!
Marijke
J&J SANTORINI

Bericht door Marijke »

Dat klinkt niet fijn, Miranda. Ik hoop dat jullie de nacht goed doorkomen en sterkte voor morgen!
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Pff het klinkt zwaar! Sterkte voor jullie Miranda!
Ik denk aan jullie! Zo gauw wij gesetteld zijn, kom ik je gezelschap houden :D
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Marjo

Bericht door Marjo »

Veel sterkte! Ik denk aan jullie.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh bah,ik had echt gehoopt dat zij voorspoedig zou herstellen. Hopelijk valt het mee. Sterkte!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
channiemam
J&J HAWAII

Hoe is het nu?

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

och arm meiske. Sterkte.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Hoe is het nu?
Ik heb vanmorgen de poli gebeld en die willen graag dat we vandaag nog naar Zwolle komen. Ik heb ook de gipsmeester gesproken, hij wil het zelf beoordelen.
De kans is groot dat er nieuw gips om moet. Dit gaat dan waarschijnlijk onder narcose of met een roesje gebeuren. Hoe en wat verder weet ik nog niet. We hebben een afspraak om 13:45.
Voor de zekerheid toch maar wat spullen ingepakt om mee te nemen. Stel dat ze wel onder narcose gaat, dan mag ze vanavond natuurlijk niet meer naar huis....
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Spannend dus. Ik denk weer aan jullie en zal bidden.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

och wat ontzettend naar. hopelijk mag je haar snel weer mee naar huis nemen
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

Heel veel sterkte vanmiddag en is dit alles niet nodig en zijn jullie vanavond weer gewoon lekker thuis...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
channiemam
J&J HAWAII

Sterkte! Afh van de narcose en wat ze van de wond vinden hoop ik dat alles mee valt en jullie vanavond weer lekker thuis zijn. Nu hopelijk snel weer een goede genezing en weinig pijn!

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Och lieverd, wat naar dat het niet zo gaat met jou en met je meiske... Ik hoop toch dat ze snel wat lekkerder in haar velletje komt te zitten, went aan het gips etc.

Voor jou een grote dikke knuffel, die kun je wel gebruiken.

Sterkte!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè, het houdt niet op op deze manier....
Arm meisje en arme jij.
Veel sterkte en een dikke knuffel!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Wat een tegenslag weer. Ik hoop dat ze straks weer lekker met je mee naar huis mag. Sterkte!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Het zit jullie ook niet mee he. Als het goed is zijn jullie nu in het ziekenhuis. Hopelijk gaat daar alles voorspoedig.

Enne, even positief bekeken: er is al bijna een week voorbij. Dus ook een week minder dat dit nog gaat duren
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Joehoe, we zijn weer thuis! Het gips was inderdaad erg vies. Gipsmeester heeft een stuk weggehaald en daar nieuw gips op gedaan. Ziet er weer schoon en fris uit. De wond aan de ene kant ziet er goed uit, andere nog niet zo geweldig. Omdat Danique de laatste paar dagen regelmatig verhoging of soms zelfs koorts heeft moeten we haar goed in de gaten houden. Die koorts kan ook komen omdat ze zo verkouden is en steeds aan het hoesten is. Beetje lastig dus.
Wordt de koorts hoger dan moeten we gelijk weer bellen en dan wordt ze waarschijnlijk opgenomen. Vooralsnog mogen we gewoon thuis blijven.
En ja, week 1 met gips zit er bijna op! Nog iets meer dan 5 weken te gaan!

Pfff... dit was me het dagje wel weer... Ik had me voorgenomen om iets in huis proberen te doen vandaag, niet gelukt dus..... :cry:
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Hè Miranda, wat een dag. Gelukkig zijn jullie weer thuis, maar wel naar dat Danique zich niet fit voelt en koorts heeft. Krijg je dat er ook nog bij.
En je huis... heb je een beetje hulp?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ester schreef:Hè Miranda, wat een dag. Gelukkig zijn jullie weer thuis, maar wel naar dat Danique zich niet fit voelt en koorts heeft. Krijg je dat er ook nog bij.
Nee, helaas is de hulp nog ver te zoeken....
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Poeh wat heftig allemaal Miranda. Wat fijn dat jullie weer naar huis mochten. Nu maar hopen en bidden dat de koorts weer gaat afnemen en je meisje zich snel weer wat beter voelt.
Het zal allemaal best heel lastigvoor haar zijn om nu zo gefixee te zijn.
En wat balen dat de hulp voor jou ver te zoeken is.
Kunnen wij iets voor je betekenen?
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Miranda schreef:
Ester schreef:Hè Miranda, wat een dag. Gelukkig zijn jullie weer thuis, maar wel naar dat Danique zich niet fit voelt en koorts heeft. Krijg je dat er ook nog bij.
oh, wat balen. Kun je niet één van je zusjes bellen?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ester schreef:
Miranda schreef:
oh, wat balen. Kun je niet één van je zusjes bellen?
Helaas gaat dat ook niet. 1 zusje is hoogzwanger, andere 6 mnd zwanger en zit zelf al deels in de ziektewet. Jongste zusje is druk met opleiding pedagogiek en 3 dagen stage.
Wordt 'm dus niet. Schoonfamilie woont allemaal ver weg, op 1 schoonzusje na, maar die is net vorige week bevallen....
Ik ga nog eens even flink nadenken hoe ik dit ga doen want het is mij al wel duidelijk dat ik het alleen niet ga redden.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Nu moet dus de korts nog zaken.

Wat vervelend dat er niemand is om te helpen. Zou voor zulke gevallen ook thuiszorg mogelijk zijn? (geen idee hoe dat werkt)
channiemam
J&J HAWAII

Fijn dat jullie weer thuis zijn!

Week 1 is bijna voorbij, dat is al een opluchting. Nu nog hulp erbij. Kan schoonfamilie niet een aar dagen komen logeren? Ik wou dat ik iets meer voor je kon doen.

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ik lees het nu pas. Sjonge wat heftig.
Ik ben al enorm emotioneel door mijn eigen operatie van afgelopen vrijdag en nu zit ik dus weer met tranen te lezen.
Ook omdat Danique ongeveer net zo oud is als Roos weet ik ongeveer hoe moeilijk het ook kan zijn, ze wil ws alles nu maar kan niet veel.
Pfoe...Heel heel veel sterkte voor jullie allemaal
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Nynke
J&J SANTORINI

Bericht door Nynke »

Jeetje, wat heftig allemaal! Wat een operatie voor zo'n klein meisje en wat komt er nu veel op jouw schouders.
Heel veel sterkte! Ik denk aan jullie
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Sarina
J&J HAWAII

Bericht door Sarina »

Och jee, alles gemist. Gelukkig is er al 1 week voorbij, sterkte!! En wat jammer dat je geen hulp kan krijgen, zat ook aan thuiszorg te denken. Of een lieve buurvrouw of zo??
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Sarina schreef:Och jee, alles gemist. Gelukkig is er al 1 week voorbij, sterkte!! En wat jammer dat je geen hulp kan krijgen, zat ook aan thuiszorg te denken. Of een lieve buurvrouw of zo??
Thuiszorg heb ik ook al uitgezocht. Met alle bezuinigingen van deze tijd krijg je niets. Zelfs een speciale rolstoel voor Danique krijg ik niet eens vergoed.
Pas als we het langer dan 6 maanden nodig zijn krijgen we het vergoed, echt belachelijk!
Misschien dat er volgende week een moeder van school komt helpen. Maar het is zo frustrerend om maar steeds te vragen of iemand wil komen helpen. Als je dan steeds 'nee' te horen krijgt werkt dat niet echt motiverend...

Schoonfamilie hier logeren is ook geen optie. Het zijn allemaal gezinnen met kleine kinderen of schoonzussen die net getrouwd zijn en volop werken....
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Bah Miranda, dat klinkt allemaal helemaal niet fijn. Ik zou willen dat je wat dichterbij woonde, dan was ik komen helpen want ik vind het echt geen doen zo. Maar je woont op 1 uur en 3 kwartier rijden, dat is helaas echt te ver. Sterkte!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Hé meid toch:-( Hoop dat de koorts snel afzakt.
Bij wat voor dingen zou je hulp willen hebben? Misschien kunnen we beetje meedenken.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Zal ik kijken of ik volgende week een dagje kan komen helpen?
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

LiesbethN schreef:Hé meid toch:-( Hoop dat de koorts snel afzakt.
Bij wat voor dingen zou je hulp willen hebben? Misschien kunnen we beetje meedenken.
Het is vooral het huishouden wat er nu steeds bij inschiet. Ik ben vandaag veel met de was bezig geweest, dat liep enorm achter.
Danique mocht vanmorgen even naar een vriendin van mij hier in de straat. Het stukje ernaar toe kan ik haar net tillen. Met de was ben ik nu redelijk bij, nu de rest nog..
Plaats reactie