Marielle kan wel wat opbeurende woorden gebruiken
Ze smste dat Aron is opgenomen in het ziekenhuis, waarschijnlijk heeft hij het RS-virus. En haar man was met Jonathan naar de huisartsenpost, die was ook erg ziek.
Arme Jelleke, ik hoop dat het allemaal snel weer beter gaat met je kleine mannen! Heel veel sterkte en beterschap.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Hopelijk knapt Aron snel op en mag hij weer mee naar huis, je kleine man in het ziekenhuis is zó niet fijn...
Ook beterschap voor jonathan en héél veel sterkte voor jou!
Esther, RSvirus komt volgens mij door een, voor ons onschuldige, verkoudheid, maar kleintjes kunnen er heel erg ziek van worden...
Oh bah, wat een rotbericht en wat een vervelende periode. RS kan idd voor die hele kleintjes heel heftig worden/zijn. Ik hoop voor marielle dat haar kleine jongen gauw opknapt. Arme Marielle en arme Aron. En dan Jonathan ook nog... hopelijk is iedereen gauw weer gezond! voor wie Marielle spreekt: dikke jipknuffel voor haar!
Wat naar zeg, 2 zieken. En dan die kleine Aron in het ziekenhuis. Veel sterkte Marielle, hopelijk is iedereen snel weer opgeknapt.
Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Ach nee, wat sneu nou. Zo'n klein manneke wil je gewoon lekker bij je thuis hebben. Jonathan ook natuurlijk, ik hoop dat hij weer mee naar huis mocht.
Sterkte voor jullie!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
hopelijk knapt hij snel op, er staat een dag of 4 voor geloof ik. Ze kunnen weinig anders doen als de symptomen bestrijden. Met zuurstof, inhalaties en een sonde zodat ze al de energie kunnen gebruiken om beter te worden.
Rs is een virus die een volwassene of groot kind doet denken aan een verkoudheid maar bij hele jonge kinderen versterkt kan worden waardoor ze erg benauwd worden. Tot twee jaar ongeveer heeft een kindje een lage oppervlaktespanning in de longblaasjes. Bij een verkoudheid ed klappen de longblaasjes sneller in elkaar en zal een jonger kindje dus sneller benauwd worden. Daarnaast worden ongeveer vanaf 6 jaar extra verbindingen tussen de longblaasjes onderling gelegd waardoor de longblaasjes nog minder snel inklappen. Daarom ook vaak benauwdheidsklachten bij kinderen die rond hun 6e weer overgaan, en daarom wordt de diagnose astma ook pas na je 6e gesteld.
Snelste diagnose benauwdheid bij een jong kind kan je merken aan het stoppen met eten. Eet een kindje niet meer dan is het acuut!
Marielle: heel veel sterkte en beterschap voor je jongens!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Ik zal doorgeven dat jullie zo meeleven! Ze smste nog dat ze het zelf wel goed trekt, maar baalt dat ze er nu niet kan zijn voor Jonathan. En de kleine baby zo te zien is natuurlijk niet leuk
En Channiemam, bedankt voor de heldere uitleg! Lijkt me heel naar, als je kindje zo benauwd is. Je kunt dus ook helemaal niks doen, behalve kolven en je kleintje zo het best mogelijke geven.
Oh Marielle, Dat is zo heftig. WIj hebben het 2 jaar geleden met Annelieke ook meegemaakt. Ik hoop dat hij snel weer opknapt en weer lekker met hem naar huis kan gaan. Hopelijk valt het ook met Jonathan mee. Heel veel beterschap!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Vannacht had Marielle niet zoveel geslapen, ze is zelf ook erg verkouden en maakt zich natuurlijk zorgen om Aron. Ze kolft nog steeds alles en Aron krijgt de melk via de sonde.
Jullie moesten de hartelijke groeten hebben, het doet haar goed dat we zo meeleven!
Miranda schreef:o bah, da's niet fijn. Ik las gisteren op haar hyves al dat het een flinke ziekenboeg was bij hen.
Aron ligt dan zeker in het Sophia in Zwolle?