V1ncent praat de laatste weken steeds vaker over M adel ief, een meisje op het kdv. Zij heeft het altijd gedaan. "M adel ief jou (=mij, V1incent dus) geduwt, gevallen", "M adel ief jou gebijt", "stoute M adel ief!" (met beschuldigend vingertje erbij). Ik vroeg hem altijd wat er was gebeurd en vertelde hem wat hij dan tegen haar kan zeggen, maar vandaag werd ik er een beetje kriegel van...
Het is een pittige tante, die M adel ief, en ik geloof best dat zij weleens andere kindjes duwt of slaat (en er valt wel vaker zoiets voor in de peutergroep). Het zal misschien ook een keertje voor zijn gekomen dat zij V1incent heeft geduwd. Zou dat echt zo'n indruk op hem hebben gemaakt? Het lijkt gewoon een vorm van aandacht vragen aan mij (hij zet er een zeurderig stemmetje bij op), maar ik snap niet zo goed waarom hij altijd M adel ief erbij haalt.
Waarschijnlijk waait het over een tijdje vanzelf weer over, hij heeft vaker van die dingen gehad die hem een tijdje bezighouden en waar hij niet over ophoudt. Maar ik vroeg me af of anderen dit ook herkennen. En hoe reageerde je daar dan op (of niet).
zij heeft mij geduwd!
Re: zij heeft mij geduwd!
femke heeft het toevallig een paar weken terug gehad. en zij is al ruim 4!
vriendje sem had het altijd gedaan. duwen, elastiekje uit haar haar, stift op haar trui..
en altijd was sem de pineut, en het is nog wel haar beste vriend!
heb nog steeds geen idee waarom ze dit deed, maar het is wel overgegaan na een tijdje. op de een of andere manier wilde ze niet zeggen dat ze zelf het elastiekje uit haar haar had gehaald, of per ongelijk gestift had op haar trui.
vriendje sem had het altijd gedaan. duwen, elastiekje uit haar haar, stift op haar trui..
en altijd was sem de pineut, en het is nog wel haar beste vriend!
heb nog steeds geen idee waarom ze dit deed, maar het is wel overgegaan na een tijdje. op de een of andere manier wilde ze niet zeggen dat ze zelf het elastiekje uit haar haar had gehaald, of per ongelijk gestift had op haar trui.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Leander had op het kdv ook een jongetje dat overal de schuld van kreeg. het ventje zat niet eens bij hem in de groep. laat staan dat hij ooit bij ons thuis kwam, maar daar had hij ook altijd alle stoute dingen gedaan. het was ook een irritant ventje en ik snapte dat Leander hem niet mocht. maar om hem nou de zondebok voor al zijn eigen streken te maken. Ik weet zelfs zijn naam nog: Rodolphino. Door Leander Fililo genoemd. Nog steeds zeg ik zelf wel eens als ik iets sufs heb gedaan: nee, dat was ik niet, dat was Fililo. hahaha.
Bij ons begon dat toen Jort 5 was en 2 jaar lang heeft de desbetreffende jongen aan de groep tafels gezeten waar Jort ook zat. Nu zit hij dit jaar aan een andere groep tafels (nog steeds wel in dezelfde klas) en opeens is het over met de verhalen over welke irritante en vieze dingen Benjamin heeft gedaan. En als ik probeerde te achterhalen wat er nou echt mis was met die jongen 'hij zuigt op zijn vingers, zooo disgusting' en 'hij heeft sproeten' (Eh ja? die heeft Jort zelf ook
) Ze zullen qua karakter wel niet bij elkaar passen.

mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ik weet niet precies wat het is, maar ws geeft het V incent momenteel een stukje zekerheid of veiligheid ofzo om alles wat stout is op 1 bepaald kindje te projecteren. Misschien is het allemaal wel gebeurd, maar dan ook bij andere kinderen, en wil V incent je dat allemaal vertellen maar is het nog te moeilijk om precies te vertellen wat er gebeurd is. Maar blijkbaar zit het hem wel hoog dus. Ik herken het ook wel van mijn kinderen. Het gaat vanzelf weer over 

Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ha, fijn, toch wel wat herkenning, al is het dan meestal bij oudere kindjes. Ik maak me er niet druk om hoor, maar gisteren was het gewoon irritant
, zo vaak. Vandaag viel het weer mee. Hij zei het ook toen ik hem corrigeerde (ik weet niet eens meer waar het over ging), toen hij was gevallen en na een driftbui. Blijkbaar op momenten dat hij zich niet zo fijn voelt. Nou ja, ik kijk/hoor het maar weer aan
.