Hoe doen jullie dit en wat zouden jullie doen??
Hoe doen jullie dit en wat zouden jullie doen??
Even rust, heb op de bank een doodziek meisje van bijna 4 en in bed een klein jongetje van bijna 7 weken.. Die laatste is gelukkig niet ziek, wel snotterig en verkouden. Aan de ene kant is het nu heel rustig, maar ben bijna zenuwachtig voor het moment dat beide weer wakker zijn, de een hoge koorts (werd wakker met 39.3) , huilerig, de ander wil drinken.
Zeg de hele dag al tegen mezelf dat het vanzelf 20u wordt, want dan komt manlief pas thuis. Ik loop nog in mijn pyjama, durf niet te douchen uit angst dat L0tte beneden wakker wordt en mij mist.
En dan... ik heb al weken geleden afgesproken om morgen met een zwangere vriendin naar de negenmaandenbeurs te gaan, J€ns gaat mee in de bak/draagdoek, en L0tte zou naar opa en oma gaan en daar ook slapen, zodat we geen rekening hoeven te houden qua tijd. Helemaal leuk geregeld dus, enorm op verheugd want doe dat soort dingen eigenlijk nooit, is dus echt een dagje uit voor mij dus! Maar ja, nu.. met een ziek kind. Ik weet zeker dat mijn schoonouders met alle liefde ook ziek op haar willen passen, en ik vertrouw ze dat ookwel toe, maar toch..
Zeg de hele dag al tegen mezelf dat het vanzelf 20u wordt, want dan komt manlief pas thuis. Ik loop nog in mijn pyjama, durf niet te douchen uit angst dat L0tte beneden wakker wordt en mij mist.
En dan... ik heb al weken geleden afgesproken om morgen met een zwangere vriendin naar de negenmaandenbeurs te gaan, J€ns gaat mee in de bak/draagdoek, en L0tte zou naar opa en oma gaan en daar ook slapen, zodat we geen rekening hoeven te houden qua tijd. Helemaal leuk geregeld dus, enorm op verheugd want doe dat soort dingen eigenlijk nooit, is dus echt een dagje uit voor mij dus! Maar ja, nu.. met een ziek kind. Ik weet zeker dat mijn schoonouders met alle liefde ook ziek op haar willen passen, en ik vertrouw ze dat ookwel toe, maar toch..
Re: Hoe doen jullie dit en wat zouden jullie doen??
Lastig is dat he? Even douchen is toch zo gebeurd, snel eronder en er weer uit, als ze net die minuut wakker is, dan ben je zo bij haar en dan kleed je je bij haar in de buurt aan.
En bel je schoonouders even, hoe zij erin zitten voor morgen. Als je hier zo naar uit hebt gekeken, is er vast wel iets op te vinden.
Beterschap voor je meisje!
En bel je schoonouders even, hoe zij erin zitten voor morgen. Als je hier zo naar uit hebt gekeken, is er vast wel iets op te vinden.
Beterschap voor je meisje!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Ik zou mijn schoonouders gewoon op laten passen
.

tja het is heel afhankelijk van je eigen gevoel. Daarnaast weet jij het beste hoe je kind reageert. Dus als je denkt dat het wel kan zou ik je schoonouders gewoon laten oppassen. Ik zou het bij de mijne in ieder geval zeker aandurven. Zeker omdat mijn jongens heel graag bij ze zijn.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Ik zou nog lekker even onder de douche stappen en morgen lekker weggaan. Als ik moet werken en de kinderen zijn ziek gaan ze ook altijd naar mijn schoonmoeder. Daar worden ze als zieke nog even extra in de watten gelegd (nog meer dan thuis).
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Hoe jij liefdevol opschrijft dat je het hen toevertrouwd en dat ze met veel liefde op haar zullen oppassen zou ik zeggen. Bel hen, overleg wat zij vinden en als zij het geen probleem vinden dan zou ik lekker gaan.
(vorig jaar waren wij op wintersport, een hele week lang. Joas en Levi waren bij mijn ouders. Al snel werd Joas daar heel ziek, achteraf echt heel ziek, maar niemand die zo liefdevol voor hem kon zorgen als mijn ouders!! en wij zijn dus ook niet teruggegaan van wintersport. DUs ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt!)
Beterschap trouwens!
(vorig jaar waren wij op wintersport, een hele week lang. Joas en Levi waren bij mijn ouders. Al snel werd Joas daar heel ziek, achteraf echt heel ziek, maar niemand die zo liefdevol voor hem kon zorgen als mijn ouders!! en wij zijn dus ook niet teruggegaan van wintersport. DUs ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt!)
Beterschap trouwens!
ik ook, iig wel als ze daar vertrouwd is en je schoonouders dat zien zitten.Annemarie schreef:Ik zou mijn schoonouders gewoon op laten passen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ik ook. Ik zou er meer moeite mee hebben met een hummel van 7 weken naar de beurs te gaan..kaatje71 schreef:ik ook, iig wel als ze daar vertrouwd is en je schoonouders dat zien zitten.Annemarie schreef:Ik zou mijn schoonouders gewoon op laten passen.
Hier geen schoonouders maar wel een hele lieve moeder die ik een zieke Joris zo zou toevertrouwen en waar hij zich prettig voelt. Ik vind het alleen zelf vaak wel lastig om een zieke Joris achter te laten, tegelijkertijd kan ik dan juist wel even wat tijd voor mezelf gebruiken omdat het zoveel meer van me vraagt.
ik denk dat ik de tegenhanger ben maar zou fr dus niet ziek achterlaten om zelf effe een leuke dag te hebben.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Dit dus..vuurvonk schreef:ik denk dat ik de tegenhanger ben maar zou fr dus niet ziek achterlaten om zelf effe een leuke dag te hebben.

Ik zou overleggen met je schoonouders, of zij het zien zitten. En dan wel lekker gaan. Kan je weg, zodra je dat wilt, of ben je dan afhankelijk van je vriendin? Dat zou voor mij ook wel meespelen. Maar als je gaat, zal je zien dat het best goed zal gaan!
En hou je J ens goed in de gaten? Ik word altijd een beetje zenuwachtig van die kleintjes met snotneuzen... Het hoeft niks erg te zijn/worden, maar het kan wel heel vervelend worden.
Enne, veel beterschap voor L otte!!
En hou je J ens goed in de gaten? Ik word altijd een beetje zenuwachtig van die kleintjes met snotneuzen... Het hoeft niks erg te zijn/worden, maar het kan wel heel vervelend worden.
Enne, veel beterschap voor L otte!!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Niet de enige dus, lees berichtje ervoor maar:ik denk dat ik de tegenhanger ben maar zou fr dus niet ziek achterlaten om zelf effe een leuke dag te hebben.
Dilemma is, wat ik daar ook al schrijf, dat je vaak juist dan wel wat tijd voor jezelf kunt gebruiken omdat een ziek kind heel veel van je vraagt (maar misschien is dit anders als je een partner hebt en kunt delen?) dus het is ook niet 'effe een leuke dag' hebben maar meer 'opladen om het weer even vol te houden'. Het is maar hoe je het labeltIk vind het alleen zelf vaak wel lastig om een zieke Joris achter te laten

Het ligt denk ook aan bij wie je ze achter laat, hoe voel je je zelf bij die persoon. En ook hoe belangrijk vind je jezelf, of cijfer je jezelf liever weg.mijadja schreef:Dit dus..vuurvonk schreef:ik denk dat ik de tegenhanger ben maar zou fr dus niet ziek achterlaten om zelf effe een leuke dag te hebben.![]()
ALs mensen het kunnen, goed, maar niet voor mij. Ik vind het verschrikkelijk als ik moet werken om dan R. achter te laten..Laat staan wat voor mezelf doen..Mij niet gezien
Spelen die dingen bij jullie of is het echt dat je het oergevoel van zelf voor je kind willen zorgen niet aan de kant kunt zetten?
Een ziek meisje van bijna vier kun je vind ik zelf wel bij een lieve opa en oma achter laten en ik kan me goed verstellen dat je een aantal weken na je bevalling het nodig hebt om iets voor jezelf te doen.
Wat heb jij uiteindelijk gedaan Marieke?
Ik ben ook benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt.
Er is bij deze dingen natuurlijk geen goed of fout. Ik heb wel dat oergevoel dat ik zelf voor mijn zieke kind wil zorgen, en het is natuurlijk afhankelijk van een heleboel dingen (bij wie laat je ze achter, hoe ziek is het kind, wat heeft het kind, hoe oud is het kind, hoe reageerd het kind op degene die gaat oppassen, wat ga ik zelf doen en hoe flexibel ben ik daarin , enzovoorts enzovoorts). Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er steeds makkelijker in geworden ben, naarmate ik meer kinderen heb gekregen. Zowiezo de ervaring dat dit soort dingen ook wel weer goedkomen. Maar ook omdat ik steeds minder tijd en ruimte heb om dit soort dingen voor mezelf te doen. Dus als ik dan eens iets geregeld heb, ben ik minder snel geneigd het af te zeggen.
Er is bij deze dingen natuurlijk geen goed of fout. Ik heb wel dat oergevoel dat ik zelf voor mijn zieke kind wil zorgen, en het is natuurlijk afhankelijk van een heleboel dingen (bij wie laat je ze achter, hoe ziek is het kind, wat heeft het kind, hoe oud is het kind, hoe reageerd het kind op degene die gaat oppassen, wat ga ik zelf doen en hoe flexibel ben ik daarin , enzovoorts enzovoorts). Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er steeds makkelijker in geworden ben, naarmate ik meer kinderen heb gekregen. Zowiezo de ervaring dat dit soort dingen ook wel weer goedkomen. Maar ook omdat ik steeds minder tijd en ruimte heb om dit soort dingen voor mezelf te doen. Dus als ik dan eens iets geregeld heb, ben ik minder snel geneigd het af te zeggen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
o nee hoor, zoals gezegd; geen goed of fout..Het komt bij mij puur uit oergevoel en het feit dat die van mij mij zo claimd op het moment dat ie hangerig/ziek is. Werken vind ik, voor mij, noodzaak, maar als het er op aan komt dan meld ik mij zelfs af..
Ik denk wel dat je na verloop van tijd, zeker bij meerdere kinderen 'makkelijker' gaat worden..
Ben benieuwd of je gegaan bent en hoe het was!

Ik denk wel dat je na verloop van tijd, zeker bij meerdere kinderen 'makkelijker' gaat worden..
Ben benieuwd of je gegaan bent en hoe het was!
Zelf heb ik ook een drang om bij mijn kinderen te zijn als ze ziek zijn. Maar tijdens mijn stage/studie kon ik me niet permitteren om thuis te blijven. 1x heb ik het gedaan toen P een longontsteking had, en toen kreeg ik al op mijn donder.
Zo'n dagje uit zou mij ook goed doen om er even tussenuit te kunnen
dus beetje van beide 
Ik ben benieuwd of je bent gegaan.. en of je nog leuke dingen heb gescoord

Zo'n dagje uit zou mij ook goed doen om er even tussenuit te kunnen

Ik ben benieuwd of je bent gegaan.. en of je nog leuke dingen heb gescoord

IK heb ook wel eens een zieke Marit bij opa en oma gebracht. Ik had al wat gepland en voor beide kids wat anders geregeld. De dag ervoor werd Marit ziek. Ik heb heel lang getwijfeld maar wist tegelijk dat ze het bij opa en oma goed zou hebben. Wel overlegd met hen, maar oma had er geen problemen mee en Marit is dus ook gewoon gegaan. En ja, ik vond het niet leuk maar tegelijk wist ik ook dat ik dat ene dagje voor mezelf hard nodig was. Marit heeft het die dag prima gehad bij opa en oma. Ze is er heerlijk vertroeteld en wilde niet eens mee naar huis...
Voor mij ligt het er heel erg aan in welke situatie ik dan zit en wie er oppast. Bij mijn schoonouders heb ik er dus echt geen problemen mee, daar zijn ze in goede handen.
Voor mij ligt het er heel erg aan in welke situatie ik dan zit en wie er oppast. Bij mijn schoonouders heb ik er dus echt geen problemen mee, daar zijn ze in goede handen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Ik ben wel gegaan.. moest wel even een traantje wegpinken toen ik L0tte achterliet, maar uiteindelijk is het heel goed gegaan. Ze wilde zelf ook heel graag. Ze heeft wel gewoon lekker in haar eigen bedje geslapen, dat vond ik uiteindelijk ook heerlijk! Duizend kusjes heeft ze gehad toen ik thuis kwam
Kleine J€ns deed het super, geslapen in de kinderwagenbak en nog een hele tijd in de draagdoek. Meteen een ontzettende drempel voor mezelf weggewerkt, heb gevoed in de pendelbus (hij kon echt niet meer wachten, heel zielig!), in de Nutriciastand (hi hi) en overal waar nodig eigenlijk. Er waren wel meer voedende en dragende mama's, leuk om te zien!
Eigenlijk weinig gekocht, een dekentje, een slab, en 2 pakken luiers voor de prijs van 1. En een mooie voedingsbeha gezien, nog even sparen...
Blij dat ik gegaan ben, L0tte heeft er geen trauma's van opgelopen en ik vond het heerlijk om een hele dag heerlijk met mijn vriendin te kletsen, zonder klierende meiden om ons heen, waar je dan toch weer telkens door afgeleid wordt.
Oh ja, we hebben nog een half uurtje huishoudbeurs gedaan, maar dat kon ik echt niet aan, wat een kippenhok...

Kleine J€ns deed het super, geslapen in de kinderwagenbak en nog een hele tijd in de draagdoek. Meteen een ontzettende drempel voor mezelf weggewerkt, heb gevoed in de pendelbus (hij kon echt niet meer wachten, heel zielig!), in de Nutriciastand (hi hi) en overal waar nodig eigenlijk. Er waren wel meer voedende en dragende mama's, leuk om te zien!
Eigenlijk weinig gekocht, een dekentje, een slab, en 2 pakken luiers voor de prijs van 1. En een mooie voedingsbeha gezien, nog even sparen...
Blij dat ik gegaan ben, L0tte heeft er geen trauma's van opgelopen en ik vond het heerlijk om een hele dag heerlijk met mijn vriendin te kletsen, zonder klierende meiden om ons heen, waar je dan toch weer telkens door afgeleid wordt.
Oh ja, we hebben nog een half uurtje huishoudbeurs gedaan, maar dat kon ik echt niet aan, wat een kippenhok...