zou deze vulling wat zijn? * resultaat*
Moderator: Chantal
zou deze vulling wat zijn? * resultaat*
Ik heb vandaag mijn eerste biscuit bodem gebakken en morgen ga ik hem vullen en bekleden.
Ik wil hem graag vullen met deze vulling:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/5 ... oommousse/
Nou heb ik nog een pot peren staan, zou ik zie kunnen gebuiken en zou dat dan ook lekker zijn? Dan krijg ik een soort van perenmouse.
Ik wil hem graag vullen met deze vulling:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/5 ... oommousse/
Nou heb ik nog een pot peren staan, zou ik zie kunnen gebuiken en zou dat dan ook lekker zijn? Dan krijg ik een soort van perenmouse.
Laatst gewijzigd door mama van b en c op za mar 17, 2012 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zou deze vulling wat zijn?
oh ja, dat is lekker!!!! Misschien nog een snuifje kaneel erbij (om wat extra smaak aan de peren te geven?)
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Ja, lekker!! Wanneer en waar?
Irene
Irene
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Ik heb mijn twijfels, want ik vind dat peer erg 'nat' is als ie gepureerd wordt. Het lijkt dan meer op sap dan puree. Als jet het toch doet, zou ik ook iets van citroen erbij doen ivm verkleuring.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
ja ik weet ook niet of peren goed genoeg zijn zeg maar. ze worden bruin buiten het schilletje of de pot, en ze zijn erg nat. ben een beetje bang dat je dan een soort van perensap door de slagroom moet doen en dat het dan mislukt.
maar... het klinkt wel erg lekker! probeer het uit zou ik zeggen haha!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
hij was goed gelukt! en aangezien er basterdsuiker in moest en ik er kaneel ingedaan heb werd hij tochal bruin. taart staat nu in de vriezer te wachten tot ik jarig ben! ben zeer benieuwd hoe hij smaakt!
Als je wat blaadjes gelatine oplost in de perensap gaat dat wel goed.Chantal schreef:ja ik weet ook niet of peren goed genoeg zijn zeg maar. ze worden bruin buiten het schilletje of de pot, en ze zijn erg nat. ben een beetje bang dat je dan een soort van perensap door de slagroom moet doen en dat het dan mislukt.
mm lekker hoor! fijn dat ie gelukt is!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Re: zou deze vulling wat zijn? * resultaat*
Gisteren het resultaat opgegeten.
Nog een foto van mijn eerste creatie. Heel eenvoudig maar ben best tevreden.

En de vulling was lekker. Kreeg als kritiek dat hij niet echt naar peer smaakte, ik denk dat dat komt omdat hij in de vriezer is geweest. Het was zeker niet te waterig geworden. Wel moet ik hem de volgende keer eerder uit de vriezer halen want de vulling was 's ochtends nog niet helemaal ontdooit.
Nog een foto van mijn eerste creatie. Heel eenvoudig maar ben best tevreden.

En de vulling was lekker. Kreeg als kritiek dat hij niet echt naar peer smaakte, ik denk dat dat komt omdat hij in de vriezer is geweest. Het was zeker niet te waterig geworden. Wel moet ik hem de volgende keer eerder uit de vriezer halen want de vulling was 's ochtends nog niet helemaal ontdooit.
Re: zou deze vulling wat zijn? * resultaat*
Dat heb je knap gedaan, zeker voor een eerste keer! Jammer dat de perensmaak niet echt naar voren kwam, volgende keer wat anders proberen?
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009