voor het eerst niet gekolfd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
kaatje71
J&J MALEDIVEN

voor het eerst niet gekolfd

Bericht door kaatje71 »

en dat ging best goed, nergens last van eigenlijk.
Tot nu toe heb ik wel nog steeds 1 keer gekolfd als Meike naar het kdv ging, vandaag voor het eerst niet. Ik was toch thuis, dus ik dacht ik kijk hoe lang ik het volhoud. De hele dag dus.
Morgen ga ik zonder kolftas naar mijn werk. Ben er wel blij mee, was er wel klaar mee met dat kolven.
Nu maar hopen dat ik wat overhoud om haar overdag te voeden als ik vrij ben want bij mij wil ze niks ander drinken dan borst. Op het kdv gelukkig wel wat anders. Aan de andere kant, als er geen melk meer komt kiest ze misschien ook bij mij wel voor wat anders.

Heerlijk. Nooit meer kolven op het werk.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: voor het eerst niet gekolfd

Bericht door Chantal »

dan heb je het lang volgehouden! fijn dat je geen last hebt..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Lekker hè, ik doe het ook al een tijdje niet meer, heerlijk!
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Dat heb je lang volgehouden, goed zeg. Ik ben er nu al wel een beetje klaar mee. Maar ik stop nog niet hoor.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
mama van W

Bericht door mama van W »

Mag ik even inbreken op dit draadje? M is nu 9 maanden en gaat drie keer per week een halve dag (3 à 4 uurtjes) naar het kdv. Kom ik er mee weg om niet te kolven en haar gewoon thuis een keertje extra aan te leggen? M.a.w. is mijn productie stabiel genoeg? Ik heb zelden (om niet te zeggen nooit) te weinig melk gehad tot hier toe, zelfs geen echte regeldagen gekend.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

volgens mij zou het in theorie wel moeten kunnen, en kom je daar dan achter als je het doet. Proberen dus, mocht het geen succes zijn, is het wel terug te draaien met wat extra aanleggen denk ik. Maar ik ben geen expert hoor.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Mama van W, gewoon eens proberen. Je bent ook niet zoveel uur weg, dus denk dat het wel kan.
Voor je weggaat even voeden, als je terugkomt weer, misschien wil je kleintje tussendoor niet eens iets hebben. :wink:
Chabeli

Bericht door Chabeli »

heerlijk! Ik kolf ook nog steeds en ben het wel zat nu. NOg een paar weekjes (Sara is ook al bijna 1! :shock: :shock: :shock: ) en dan stop ik ermee. Ik heb ook nog wel genoeg voorraad in de vriezer om het een aantal weken vol te houden.
mama van W

Bericht door mama van W »

Truus schreef:Mama van W, gewoon eens proberen. Je bent ook niet zoveel uur weg, dus denk dat het wel kan.
Voor je weggaat even voeden, als je terugkomt weer, misschien wil je kleintje tussendoor niet eens iets hebben. :wink:
doordat ik te druk in de weer was, heb ik twee keer al niet kunnen kolven, ben wel thuis maar het kwam er niet van :), ze is helemaal dol op bijvoeding en eet er een grote portie groenten met aardappelen. Ik geef haar verder niets meer van bijvoeding de dag dat ze naar het kdv gaat, en dus drinkt ze meer.... En ik kolf 's avonds ook nog even want dl gaat al slapen om 19u en drinkt niet meer 's nachts.
wennetje

Bericht door wennetje »

Mag ik even inbreken op dit draadje? M is nu 9 maanden en gaat drie keer per week een halve dag (3 à 4 uurtjes) naar het kdv. Kom ik er mee weg om niet te kolven en haar gewoon thuis een keertje extra aan te leggen? M.a.w. is mijn productie stabiel genoeg? Ik heb zelden (om niet te zeggen nooit) te weinig melk gehad tot hier toe, zelfs geen echte regeldagen gekend.
Ik had enorme productieproblemen maar 3 a 4 uurtjes niet kolven lukte mij zelfs zonder noemenswaardige productieverlies. Idealiter kolfde ik toen nog om de 3 uur (t/m 14 maanden gedaan) maar met aanleggen voor en na kdv zou ik het wel gered hebben. Ieder ander zonder productieproblemen kan dat zonder twijfel.
Plaats reactie