Joas is woensdag jarig en ik ben bezig met z'n taart.
Ik wil chocolademouse erin doen en toen bedacht ik vanavond ineens, dat banaan er ook wel lekker bij smaakt.
Ik ging even zoeken en zag dat bij verschillende recepten: gelatineblaadjes genoemd staan. Wat is gelatine en waar dient het voor? En waar kan ik zoiets vinden?
Het gaat voor de taart van Joas denk ik niet meer lukken die gelatineblaadjes te halen. Dus heb ik banaan gepureerd, en daar slagroom doorheen gedaan en toen gemixt, klein beetje suiker en een zakje klopfix er door heen. Het is een lekker geheel geworden alleen hoop ik niet dat de banaan bruin word. Iemand al eens banaan in de vulling gedaan? En hoe ging dat?
vraag over bananenvulling en gelatine blaadjes
Moderator: Chantal
Re: vraag over bananenvulling en gelatine blaadjes
gelatine is om waterige dingen harder te maken.
denk aan pudding, of van die echte dril/jelly pudding. dat gebeurd dus door gelatine.
het is een soort van klopfix, alleen dan niet voor de slagroom.
tja, moeilijk uitleggen dus haha! even googlen.
je kunt het bij de supermarkt kopen voor weinig. het ligt naast de zakjes vanillesuiker en klopfix. in een iets groter pakje.
ben bang dat je bananenmoes wel bruin wordt, laat je het ons weten?
zelf heb ik altijd bananensmaak van patidess, die doe ik dan door de botercreme. erg lekker.
ook zelfgemaakte eierkoeken met bananensmaak van patidess zijn heerlijk!
denk aan pudding, of van die echte dril/jelly pudding. dat gebeurd dus door gelatine.
het is een soort van klopfix, alleen dan niet voor de slagroom.
tja, moeilijk uitleggen dus haha! even googlen.
je kunt het bij de supermarkt kopen voor weinig. het ligt naast de zakjes vanillesuiker en klopfix. in een iets groter pakje.
ben bang dat je bananenmoes wel bruin wordt, laat je het ons weten?
zelf heb ik altijd bananensmaak van patidess, die doe ik dan door de botercreme. erg lekker.
ook zelfgemaakte eierkoeken met bananensmaak van patidess zijn heerlijk!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik heb wel al eens met banaan gewerkt, volgens mij heb ik er destijds ook citroen door gedaan. Het was een recept van DLT. Erg lekker overigens. Het overschot werd als toetje gegeten.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=188362
deze vond ik net. makkelijker kan niet denk ik! gewoon saromapoeder door de slagroom, lijkt me best lekker!
deze vond ik net. makkelijker kan niet denk ik! gewoon saromapoeder door de slagroom, lijkt me best lekker!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik ben vegetarisch, dus gebruik liever de plantaardige variant (agaragar) aangezien gelatine van beenderen wordt gemaakt.
nou mijn vulling is heel bruin geworden... zal citroensap dat tegengaan want ik lees idd wel vaker iets met citroen erbij.
De vulling die jij noemt chantal is natuurlijk wel heel makkelijk en denk ik ook heel lekker. Voor de volgende keer dan maar! Er zit nu iets van een luchtig aardbeiensmaakje bij de chocolademouse. Joas heeft een stukje van de taart (zonder opgemaakt) net geproefd en hij vind t lekker!
De vulling die jij noemt chantal is natuurlijk wel heel makkelijk en denk ik ook heel lekker. Voor de volgende keer dan maar! Er zit nu iets van een luchtig aardbeiensmaakje bij de chocolademouse. Joas heeft een stukje van de taart (zonder opgemaakt) net geproefd en hij vind t lekker!