50 cupcakes: klaar met (toch grote!) foto

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gootje
J&J MALEDIVEN

50 cupcakes: klaar met (toch grote!) foto

Bericht door Gootje »

Kan ik dat 50 bijencupcakes maken voor volgende week donderdag? We hebben dan op het werk een opening van een bijenstal. En opeens vandaag bedacht ik me dat het toch wel heel erg leuk zou zijn om bijtjes bij de koffie te serveren. Ik wou het aan de achterbuurvrouw vragen die mooie dingen op bestelling maakt, maar die is op vakantie. Ik kan het natuurlijk ook zelf. Durf ik dat aan? Kan natuurlijk gewoon beginnen en als het niks wordt, alsnog gewoon iets lekkers bij de bakker halen. Ik denk dat ik nog wel voldoende marsepein heb. Ik heb al een leuk voorbeeldje gevonden, dat er supersimpel uitziet.

Gelukt, met m'n laatste restje energie van vandaag. Ik heb er 30 van de 50 bekleed. Het eetbare papier was een goede oplossing voor de vleugeltjes. Oh ja, toen ik er zondag 19 in elkaar geknutseld had op de siliconenmat en ze daarna op de cakejes wilde leggen, zag ik dat ik de verkeerde maat ring had gebruikt. Dus ze zijn iets te klein, maar niet storend vind ik . Ik vind ze leuk, niet superprofessioneel, maar dat ben ik ook niet. Ben benieuwd wat het gezelschap er morgen van vindt. Imkers zijn nogal kritische mensen...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gootje op wo aug 18, 2010 10:37 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Tuurlijk kan je dat!
Cakejes bakken, laagje jam, laagje marsepein, bijtjes knutselen, hoppa!
Toch?
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tuurlijk kan je dat zelf!
alvast beginnen met de rondjes gele marsepein, daar zo'n spiraalvorm induwen, daar een bloemetje en een bijtje op, klaar!
cakejes heb je in 2 uurtjes gebakken. kun je van tevoren doen en in de vriezer gooien, of een dag van tevoren als je tijd hebt.
tube pasta of jam kopen.
cakejes naast elkaar al in de doos zetten, overal een klodder jam/pasta op (hoeft niet gesmeerd tot het randje) rondje marsepein erop, beetje aanduwen.. klaar!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

de marsepeinplaatjes kun je alvast maken hè. Heb ik ook gedaan voor een vriendin. Die wilde cc's maar dan was ik op vakantie. Ik heb van tevoren die plaatjes gemaakt, zij de cc's een dag van tevoren en met een beetje chocopasta vastgemaakt. Supergoed gelukt
Afbeelding
Afbeelding
Monique

Bericht door Monique »

Ik denk ook dat je het kunt!
Welk voorbeeldje heb je gevonden?
Denise

Bericht door Denise »

Ja hoor dat kan jij!!
Het zal wel even een werkje wezen 50 stuks, maar je kunt het zelf zo moeilijk maken als je wilt.
Ben ook benieuwd naar je voorbeeld.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ok, plan de campagne gemaakt. Vandaag ga ik alle cc's maken, gisteren al even gele papiertjes gehaald. Die vries ik allemaal in. Vanaf zondag begin ik met de bekleding. Als ik er dan zondag, maandag, dinsdag en woensdag elke avond 1/4 doe, heb ik ze af. En het is ook niet erg als er een paar niet bekleed zijn, niet iedereen zal het lekker vinden. Tip van de tube jam/chocopasta is een goede. Ik kan het plaatje zo snel niet digitaal vinden, had hem uitgeprint. Het is niet een plaatje van een bij, maar een echt bijtje, beetje vergelijkbaar met de lieveheersbeestjes die je wel vaak ziet.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Plaatje toch nog weer terug gevonden. Afbeelding

Maar misschien ga ik voor de variatie ook nog wel met een groene ondergrond maken met een klein geboetseerd bijtje erop. Alhoewel ik nu waarschijnlijk overambitieus word....
Monique

Bericht door Monique »

Ziet er inderdaad heel schattig uit, maar volgens mij nog best moeilijk hoor!!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Monique schreef:Ziet er inderdaad heel schattig uit, maar volgens mij nog best moeilijk hoor!!
Ja, zeg, ga jij me eens even lekker bang maken. Nee hoor, rondje bruin/zwart marsepein, gele strookjes erover. Staartje en vleugeltjes maken. Plakoogjes (gewoon bij de hobby-winkel) en dan met eiermie of spaghetti de voelsprietjes maken met een bolletje geel. Als ik dit nu heel gestructureerd ga aanpakken gaat het vast lukken.

Mmm, laat ik nu eindelijk die oven maar eens gaan aanzetten, anders wordt het niks.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik zou geen dingen erop doen die niet gegeten kunnen worden hoor! zoals die oogjes, ook van marsepein maken.. en dan maar geen voelsprieten.
schattig bijtje trouwens!
Monique

Bericht door Monique »

Gootje schreef:
Monique schreef:Ziet er inderdaad heel schattig uit, maar volgens mij nog best moeilijk hoor!!
Ja, zeg, ga jij me eens even lekker bang maken. Nee hoor, rondje bruin/zwart marsepein, gele strookjes erover. Staartje en vleugeltjes maken. Plakoogjes (gewoon bij de hobby-winkel) en dan met eiermie of spaghetti de voelsprietjes maken met een bolletje geel. Als ik dit nu heel gestructureerd ga aanpakken gaat het vast lukken.

Mmm, laat ik nu eindelijk die oven maar eens gaan aanzetten, anders wordt het niks.
Ok, als je het zo zegt klinkt het inderdaad niet heel moeilijk!
Ik zou inderdaad, net wat Chantal zegt, proberen de oogjes ook van marsepijn te maken.
Was niet mijn bedoeling om je bang te maken hoor!!! :)
Suzanne

Bericht door Suzanne »

geweldig leuk bijtje!
succes met het freubelen
suusmv3

Bericht door suusmv3 »

Leuke bij hoor! het is inderdaad massa produktie en op het eind zul je het zat zijn, maar dan heb je wel echt iets heel gaafs hoor!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Inmiddels heb ik er 19 gemaakt, maar ze zijn nog niet toonbaar. Ik wilde de vleugeltjes met kokosbrood maken, maar dat is niet echt geschikt. Ik denk dat ik morgen gechaafde amandeltjes haal. Eetbaar papier, waar koop je dat? Voor de oogjes heb ik van die zilverpareltjes gebruikt. De voelsprietjes van eiermie met een bolletje marsepein, dat is niet supereetbaar, maar is ook niet erg als je het wel op eet, is maar een klein stukje.

Foto volgt.
suusmv3

Bericht door suusmv3 »

Bij cake art bijvoorbeeld, maar ik het het hier ook bij de hanos zien liggen, dat is een horeca groothandel!

Maar cakeart is op bestelling en zal wellicht te lang duren.
Misschien verkoopt Chantel het ook wel zo, onbedrukt...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dat opeetpapier kun je gewoon bij de supermarkt halen!
hangt tussen het snoep. weet alleen niet meer van welk merk..
Denise

Bericht door Denise »

Hoe zijn ze geworden?
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Denise schreef:Hoe zijn ze geworden?
Ga ze vanavond afmaken, heb gisteren nog eetbaar papier gescoord. Dus nog even geduld...
Denise

Bericht door Denise »

Ik wacht geduldig af, je hebt nu wel even belangrijkere dingen aan je hoofd kan ik mij zo voorstellen.
astridmv3

Bericht door astridmv3 »

owww, ben wel super benieuwd
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

boven in kleine foto's. Kon het toch niet hebben, nu toch groot.
Laatst gewijzigd door Gootje op wo aug 18, 2010 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

jammer van die kleine foto's, maar als ik het zo zie ziet het erg leuk uit hoor!
schattige bijtjes!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Chantal schreef:jammer van die kleine foto's, maar als ik het zo zie ziet het erg leuk uit hoor!
schattige bijtjes!
Toch nog gelukt. Chantal, hoe bewaar ik ze nu het beste. Ze zitten in plastic dozen. Ze komen vanavond uit de vriezer. Deels al met marsepein ingevroren geweest. Nu in de koelkast, met of zonder deksel?
Monique

Bericht door Monique »

Wohw, Gootje, i'm impressed!!!!
Echt heel leuk geworden hoor en ik vind het ook niet storend dat ze iets te klein zijn!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ze zijn echt leuk geworden!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Ik vind ze lief!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
ophem75

Bericht door ophem75 »

Ze zijn écht leuk...
Sinder

Bericht door Sinder »

aaaah ze zijn superleuk!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Oooooh, wat zijn ze leuk! Ik ga het idee onthouden! Zo schattig met die vleugeltjes!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik vind ze geweldig Gootje! Je mag heel trots op jezelf zijn :)
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ze zijn echt heel erg leuk geworden hoor, superschattig!
en uit de koelkast, in de bak laten met de deksel erop!
in de koelkast drogen ze uit.. helemaal zonder deksel.
Anja

Bericht door Anja »

Heel leuk geworden!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

De reacties waren erg positief! 'Waar heb je die besteld?' Ha, dat is toch wel een groot compliment. We hebben de stal vernoemd naar een oude imker van 87 jaar, die ons ooit heeft geholpen de bijenstal te realiseren. Hij heeft genoten van alle aandacht. Hij heeft ook bijengedichtjes geschreven en zijn kleinzoon las er eentje van voor. De lieve man zat gewoon te snikken. Ik ben blij dat ik de cakejes heb gemaakt, was een goede afleiding deze week en het viel me mee qua werk.
Gast

Bericht door Gast »

Wat een leuke bijtjes.. doorgaans mogen die toch echt niet in de buurt van mijn mond komen maar voor deze maak ik wel een uitzondering :lol:
Monique

Bericht door Monique »

Leuk zeg!! En wat goed zo'n compliment als waar heb je die besteld!!!!
Cindy

Bericht door Cindy »

Wat een lieve bijtjes.
Wel een flinke klus geweest, denk ik. Maar het resultaat mag er echt zijn.
loet78
J&J HAWAII

Bericht door loet78 »

Wat een schatjes! Heel erg leuk en mooi.
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
suusmv3

Bericht door suusmv3 »

ooo wat zijn ze mooi geworden zeg. ook die parels als oogjes!

En dat eetbaar papier in de supermarkt wow! ga gelijk kijken! (zit ik daar moeilijk te doen bij groothandels en zo!)
Plaats reactie