Dehydratie, wanneer bellen jullie.... Upd: in zkh->al thuis!
Dehydratie, wanneer bellen jullie.... Upd: in zkh->al thuis!
Tygo is sinds donderdag ziek. Had hoge koorts en diarree. Begon er later ook bij te spugen en slecht drinken. Nu heeft hij gisteren 190 ml ORS op, paar keer wat slokjes bv en 4 plasluiers, een aantal flinke diarree luiers en ik denk een keer of 4 gespuugd. Vandaag heeft hij 130 ml ORs op, paar keer BV (niet veel) en maar 2 kleine plasluiers. Verder erg hangerig, wel allert, geen koorts meer. Gisteren huilen zonder tranen, vanmiddag zag ik 1 klein traantje.
We hebben besloten dat als hij morgen nog voor geen meter wil drinken ik de HA ga bellen.
Maar wanneer bellen jullie de HA, hoe lang kijken jullie dit aan?
Ik voel me nu zon onzekere muts! Ik ben zelf kinderverpleegkundige maar weet nu niet eens of ik een overbezorgde moeder ben of dat ik nu 'onverantwoord' aanrommel.
We hebben besloten dat als hij morgen nog voor geen meter wil drinken ik de HA ga bellen.
Maar wanneer bellen jullie de HA, hoe lang kijken jullie dit aan?
Ik voel me nu zon onzekere muts! Ik ben zelf kinderverpleegkundige maar weet nu niet eens of ik een overbezorgde moeder ben of dat ik nu 'onverantwoord' aanrommel.
Laatst gewijzigd door Floor83 op ma mar 26, 2012 10:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Re: Dehydratie, wanneer gan jullie naar de HA?
eh...ik had al gebeld eigenlijk, maar goed, ik denk dan ook altijd: beter voor niks, dan te laat
Beterschap en bij twijfel: altijd bellen!!

Wat zij zegt!!Chabeli schreef:eh...ik had al gebeld eigenlijk, maar goed, ik denk dan ook altijd: beter voor niks, dan te laat![]()
Liever een keer teveel dan een keer te weinig.
Beterschap!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Bij twijfel bellen. Liever 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Bij huilen zonder tranen zou ik waarschijnlijk gebeld hebben! Geen kritiek hoor, maar ik heb begrepen dat kleintjes erg snel kunnen uitdrogen en je beter snel aan de bel kunt trekken.
Zou morgen gewoon even bellen voor de zekerheid.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Als wij de hap hadden gebeld met dit verhaal hadden ze gezegd wacht maar af. Zolang er plasluiers zijn vinden ze het blijkbaar goed.
Wat niet wil zeggen dat ik het ermee eens ben. Wil hij niet meer bv drinken? Ook niet als je lekker met hem gaat liggen, misschien zelfs zonder kleren?
Ik zou gewoon luisteren naar mijn moederinstinct. Bij die kleintjes gaat het zo hard
Sterkte en beterschap!
Wat niet wil zeggen dat ik het ermee eens ben. Wil hij niet meer bv drinken? Ook niet als je lekker met hem gaat liggen, misschien zelfs zonder kleren?
Ik zou gewoon luisteren naar mijn moederinstinct. Bij die kleintjes gaat het zo hard

Sterkte en beterschap!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Nou idd. Ik vind de hap hier niet zo geweldig. En dan heb ik het niet eens over de lange wachttijden, verschikkelijk.Mare schreef:Als wij de hap hadden gebeld met dit verhaal hadden ze gezegd wacht maar af. Zolang er plasluiers zijn vinden ze het blijkbaar goed.
Als het niet goed voelt dan bellen.
Ik denk dat ik allang had gebeld.
Ik denk dat ik allang had gebeld.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Klopt ook wel. Maar ja, dan is het enige opnemenm sonde er in en ORS. Verder kan een Ha ook niet veel. Ook heeft hij geen koorts meer.Sarina schreef:Bij huilen zonder tranen zou ik waarschijnlijk gebeld hebben! Geen kritiek hoor, maar ik heb begrepen dat kleintjes erg snel kunnen uitdrogen en je beter snel aan de bel kunt trekken.
Hallo,
Ik werk zelf op de HAP.....
En ik weet dat ik mijn jongste dus heb laten uitdrogen, .. ik bedacht me.. ik weet de alarmsignalen wel... Ja die weet ik ook wel, alleen iets te laat gebeld voor mijn eigen kind dus....
Mensen die zelf in de zorg werken, die laten we dus altijd komen bij mij op de HAp.... om die reden dus...
Indien je kleine de ORS graag en gulzig drinkt zou ik NU nog bellen, indien er donkere kringen zijn om de oogjes evt ICM droge lippen/ droog mondje... ook NU bellen.....
verder zou ik idd elk uur aanleggen, elk slokje is goud waard....
Maar eerlijk?..... Ik zou gewoon bellen, vaak is het met een snelle check duidelijk...
Pfff, waarom is het altijd zo moeilijk als het om je eigen kind gaat he? ( mijn jongst, inmiddels 6 jaar hoor, stond vrijdag ook randje uitdroging, meer als 16 uur niet geplast.... toch afgewacht...)
Ik werk zelf op de HAP.....
En ik weet dat ik mijn jongste dus heb laten uitdrogen, .. ik bedacht me.. ik weet de alarmsignalen wel... Ja die weet ik ook wel, alleen iets te laat gebeld voor mijn eigen kind dus....
Mensen die zelf in de zorg werken, die laten we dus altijd komen bij mij op de HAp.... om die reden dus...
Indien je kleine de ORS graag en gulzig drinkt zou ik NU nog bellen, indien er donkere kringen zijn om de oogjes evt ICM droge lippen/ droog mondje... ook NU bellen.....
verder zou ik idd elk uur aanleggen, elk slokje is goud waard....
Maar eerlijk?..... Ik zou gewoon bellen, vaak is het met een snelle check duidelijk...
Pfff, waarom is het altijd zo moeilijk als het om je eigen kind gaat he? ( mijn jongst, inmiddels 6 jaar hoor, stond vrijdag ook randje uitdroging, meer als 16 uur niet geplast.... toch afgewacht...)
Gisteravond toch de hap gebeld. Normaal meld hij zich rond half elf voor de voeding. Nu dus niet maar ik had hem wakker gemaakt. Hij dronk wel aardig maar spuugde dit net zo hard weer uit. Temp liep weer iets op, maar 38.1 Toch maar gebeld om te overleggen. Een half uur later mochten we komen.
Al met al, we liggen nu in het zkh. Tygo is gedehydreerd. Niet heel ernstig maar ze wilden hem toch houden. Kreeg een sonde en de ORS loopt nu. Net diarree gehad, slaapt verder goed gelukkig. Ik minder, last van m'n bijholtes. Maar kreeg net van een lieve collega neusdruppels, hoop dat het zo beter gaat zodat ik nog even kan slapen.
Al met al, we liggen nu in het zkh. Tygo is gedehydreerd. Niet heel ernstig maar ze wilden hem toch houden. Kreeg een sonde en de ORS loopt nu. Net diarree gehad, slaapt verder goed gelukkig. Ik minder, last van m'n bijholtes. Maar kreeg net van een lieve collega neusdruppels, hoop dat het zo beter gaat zodat ik nog even kan slapen.
Re: Dehydratie, wanneer bellen jullie.... Update: in zkh
Goed dat je gebeld hebt. Vervelend dat je moest blijven. Hopelijk knapt hij van de sonde op. David mocht na één nacht weer naar huis. Al mort ik zeggen dat het thuis niet veel beter ging. Maar hij is wel ouder natuurlijk en wij gaven hem echt elke 10 minuten ors.
Ach wat vervelend dat tygo ziek is.de buikgriep die heerst is ook zo hardnekkig. Ik hoop dat net snel beter gaat en jullie naar huis mogen. En als het om je eigen kimd gaat is het zo lastig.
En voor jou ook beterschap.
En voor jou ook beterschap.
Oh bah, toch naar het ziekenhuis.
Heel er veel beterschap voor Tyg0, hopelijk voelt ie zich snel beter!
Heel er veel beterschap voor Tyg0, hopelijk voelt ie zich snel beter!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Ach arm manneke, veel beterschap!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
och arm manneke en arme mama. Hopelijk knapt hij snel weer op. Beterschap!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
He bah, wat naar zeg. Ging het net zo goed! Beterschap voor je ventje
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Ach jee! Heel veel beterschap voor je mannetje, hopelijk knapt hij snel weer op.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
goed dat je hebt gebeld, beterschap voor jullie allebei!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
We zijn al weer thuis!
Hij heeft flink ors via de sonde gehad. Nu is hij een stuk levendiger gelukkig.
Ik zit hem nu te voeden op bed, hij gaat nu slapen en ik ook! Sophie is bij mijn moeder dus dat is erg fijn.
Hij heeft flink ors via de sonde gehad. Nu is hij een stuk levendiger gelukkig.
Ik zit hem nu te voeden op bed, hij gaat nu slapen en ik ook! Sophie is bij mijn moeder dus dat is erg fijn.
Re: Dehydratie, wanneer bellen jullie.... Upd: in zkh->al th
Ja dat dacht ik al. Slaap lekker en rust uit!
och lieverd, jullie krijgen het wel flink voor de kiezen maar gelukkig zijn jullie weer thuis!! Hoop heel erg dat hij er nu snel bovenop komt.
Wat is ORS eigenlijk? Ik ken het van naam, maar weet niet wat het doet.
Wat is ORS eigenlijk? Ik ken het van naam, maar weet niet wat het doet.
Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het beter gaat.
Heb met M aarten ook wel eens zo gezeten en uiteindelijk in het zh beland. Toen trouwens geen sonde maar vochtinfuus. Toevallig had een mama het in de straat ook over een sonde. Is het infuus bij (dreigende) uitdroging van de baan?
Heb met M aarten ook wel eens zo gezeten en uiteindelijk in het zh beland. Toen trouwens geen sonde maar vochtinfuus. Toevallig had een mama het in de straat ook over een sonde. Is het infuus bij (dreigende) uitdroging van de baan?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
oh fijn dat het toch allemaal goed is gekomen (ondanks de opname)! Wij hebben het ook gehad met Tomás, al was die een half jaar ouder toen. Het is niet leuk, maar ze knappen duidelijk snel weer op. Sterkte!
Wij hebben vanmiddag heerlijk geslapen. Hij heeft bv en water gehad, ook een paar hapjes soepstengel maar dat vond hij niet zo geweldig als anders.
Bij ernstige uitdroging doen ze het allebei, anders alle een sonde, dat is tenminste ons beleid.Mara schreef:Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het beter gaat.
- channiemam
- J&J HAWAII
Ors oral rehydration salts. Als je veel poept, overgeeft, verlies je veel vocht maar ook zouten. Door ors vul je die zouten aan. Deze zouten houden bovendien weer extra vocht vast waardoor minder kans op echt uitdrogen.
Ors wordt vaak slecht gedronken door kinderen want smaakt heel vies. Cola zonder prik, naturel chips en banaan doet het veel beter.
Ors wordt vaak slecht gedronken door kinderen want smaakt heel vies. Cola zonder prik, naturel chips en banaan doet het veel beter.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Hoe gaat het met Tyg? Gaat het al weer wat beter?
Tygo is aardig opgeknapt. Hij eet en drinkt weer. Hij is nog wel snel moe, maar dat is niet zo gek. Ook blijft hij nog heel hangerig. De nachten gaan weer minder goed, dat is wel jammer, want het ging juist zo lekker.annelinda schreef:Hoe gaat het met Tyg? Gaat het al weer wat beter?