nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

nou, hij ligt zonder zak hoor :) wel even langer gepiep als normaal, maar geen huilen of zo. ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik ben vanmorgen ook weer bij het cb geweest, de scores: 6080gram en 63.5 cm.
En toch een verwijzing voor de heupjes gehad. De arts had nog steeds twijfels. Op naar de echo dus. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ik heb L de afgelopen week zonder bakerzak laten slapen. Ze sliep wel snel in, maar werd de hele week rond 3.00 uur wakker. En dan om 6.30 uur nog een keer. Vannacht de zak weer aangedaan en en verhip, ze sliep door tot 5.30 uur.

Ik ben inmiddels een beetje gewend aan het idee dat ik voorlopig nog thuis ben. Ik ben er wel een stuk rustiger van geworden, voor zover dat kan, want van een te snel werkende schildklier word je hyper :? .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Ik ben vanmorgen ook weer bij het cb geweest, de scores: 6080gram en 63.5 cm.
En toch een verwijzing voor de heupjes gehad. De arts had nog steeds twijfels. Op naar de echo dus. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ik heb L de afgelopen week zonder bakerzak laten slapen. Ze sliep wel snel in, maar werd de hele week rond 3.00 uur wakker. En dan om 6.30 uur nog een keer. Vannacht de zak weer aangedaan en en verhip, ze sliep door tot 5.30 uur.

Ik ben inmiddels een beetje gewend aan het idee dat ik voorlopig nog thuis ben. Ik ben er wel een stuk rustiger van geworden, voor zover dat kan, want van een te snel werkende schildklier word je hyper :? .
Ik was even vergeten dat L ook in de bakerzak slaapt! Overdag ook of alleen 's nachts? Ik heb Daan 's avonds en 's nachts nooit gedaan, dan leg ik hem onder een lakentje wat ik naar binnen omsla en dan kunnen zijn handen ook niet 'los'.
Gisteravond hem wakker weggelegd met zijn handen 'los' en hij is heerlijk rustig in slaap gevallen! Ik was helemaal verbaasd! Wie weet dat ik het vandaag of morgen overdag ook ga proberen maar ik vind het zo lekker als hij gewoon lekker slaapt en niet eerder wakker word door rondvliegende armen. Hij heeft het slapen nog zo nodig!

Hoe is het met Mark gegaan Chantal? Kan hij overdag zonder bakerzak?

Justine, wat is de verwachting omtrent je schildklier? Duurt zoiets lang? Fijn dat je wel iets rustiger bent geworden, het is nu eenmaal zo en daar kan je weinig aan veranderen he? Fijn dat je je er dan bij neer kan leggen (moet leggen!?) en dat je dat wat rust geeft!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

gisterochtend heeft mark goed geslapen zonder bakerzak. wel een keer tussendoor wakker geweest maar weer zelf gaan slapen.
maar de hele middag was prut.. 2 x 3 kwartier geslapen. hij heeft nu een flinke kras op zijn neus en kleine krasjes rond zijn ogen. lukt dus nog niet echt.
's nachts slaapt hij ook in de bakerzak.
dan weet ik tenminste dat hij lekker slaapt.
we zitten nu eerst met chris die moet gaan doorslapen (vannacht minstens 3 uur gespookt!) en daarna doen we mark wel weer. hij draait nog steeds niet. ligt wel wat op zijn zij, maar dan nog meer richting rug als richting buik.
ook slapen we heel dicht bij hem, zit maar een dun muurtje tussen dus als hij gaat piepen ben ik toch gelijk wakker. en ik heb zo'n aerosleep matrasje, daar kun je gewoon doorheen ademen.
ben niet zo bang voor verstikking dus.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef: en ik heb zo'n aerosleep matrasje, daar kun je gewoon doorheen ademen.
Ik ben ook niet zo bang voor verstikking hoor. DIe bakerzakken vind ik nog redelijk veilig. Ze kunnen gewoon op hun handjes steunen in zo'n zak. Maar dat matrasje lijkt me wel een veiliger idee. Zowel J als L hebben ook in de bakerzak gelegen en J volgens mij tot een maand of 10! Hij kon allang draaien, maar deed dat nooit in bed! En het slapen is mij gewoon ook heel veel waard. Ik ben al blij dat hij 's avonds nu in slaap lijkt te gaan vallen zonder bakerzak. Dat is het begin!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal schreef:en ik heb zo'n aerosleep matrasje, daar kun je gewoon doorheen ademen.
Heb je daar ook katoenen hoeslakentjes bij? Anders schijn je het effect teniet te doen.
Ben blij dat wij dat geklooi niet hebben, ik herinner me nog goed wat een crime het was om Anna uit de bakerdoek te krijgen omdat ze ging rollen.
Maar ja, wij hebben buikslapers, dat is ook lastig tegenwoordig.

Roos slaapt nu redelijk voorspelbaar 's morgens 2 uur, na de lunch 2 uur en rond avondeten nog een klein uurtje. Heerlijk, ik geniet er erg van. Hopelijk blijft het nog even zo!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja katoen. ik heb het uitgeprobeerd en kon er echt makkelijk doorheen ademen!
mark heb ik nu weer in de bakerzak. vanochtend heeft hij van 8.20 tot 11.30 geslapen! toen moest ie mee naar school, durfde hem niet achter te laten voor 20 minuten of zo. vind ik zielig als hij dan wel net wakker wordt en gaat huilen.

net om een uur of 2 geloof ik weer in bed gelegd.
hij is alleen aan het rommelen tussen 17 en 19 uur. net een fles gedronken, niet willen slapen.. uiteindelijk valt hij bijna in slaap maar is het ondertussen 3 uur later. dan ga ik kolven en geef dat wat ik gekolfd heb. 'vroeger' was dat 180 ml, gisteravond maar 120 ml..

wanneer gaan jullie beginnen met bijvoeding of pap, en gaan ze in het zitgedeelte van de wandelwagen?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nouwja zeg... grrrrrrrr voor de 3e keer mijn verhaal typen omdat ik iets met toetsen niet goed doe en de hele boel weg is... grrrrrr

Daan komt vandaag denk ik maar aan 2 keer slapen toe. Hij heeft van 10u tot 13u geslapen en slaapt nu net weer. (al moet ik rond 16u hem wakker maken omdat ik dan op de koffie ga bij een vriendin waar Joas nu aan het spelen is) Dus wie weet is hij rond 17:30u zo moe dat hij dan nog even gaat slapen. Maar hij slaapt of 2 of 3 keer, net wat jij ook beschrijft Esther.

Daan heeft een rare gewoonte, waar ik niet al te hard over wil klagen:
Hij word elke ochtend rond 6:30 u wakker en gaat dan liggen kletsen om vervolgens weer door te slapen. Vanmorgen werd hij om 8:15 u wakker(dit is wel een uitzondering hoor, meestal word hij rond 7:30 u echt wakker). Ik word wel wakker van zijn gekletst, maar omdat ik weet dat hij eigenlijk nog geen voeding wil slaap ik ook wel weer verder. Maar raar vind ik het wel! Dat is dan vanaf de voeding van 22u dus hij slaapt echt heel lang achter elkaar om daarna even te gaan kletsen en dan nog even te slapen. Gek figuurtje!

Het afbouwen bij J en L heb ik nooit echt als probleem ervaren. Het is meer dat ik het zo leuk vind als ze met een knuffeltje in slaap kunnen vallen. Ik heb bij hun dus een methode gevonden om de handjes onder een lakentje te krijgen en zo kunnen ze ook heerlijk slapen. ALs ze dan gaan draaien is het geen probleem.
Slaapt Roos nu dan ook op haar buik Esther? Dat lijkt mij dus weer 'eng' maar ja, als ze dan veel beter slapen dan wil je wel!
Hebben jullie babies wel speentjes, of dat ook niet? Dat heeft Daan namelijk niet en dat hebben de andere jongens ook nooit gehad en dat vind ik zelf dus wel heel fijn.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Gaan onze kleintjes nou echt zo hard chantal?? Zit gedeelte, bijvoeden? hahahaha dat laatste kijk ik erg naar uit.
Ik start morgen over 2 weken, dan is hij precies 5 maanden oud (en hij is 2 weken overtijd dus mijn gevoel zegt dat het best kan) Ik heb er zo'n zin in, gewoon lekker met het lepeltje. Hij krijgt de vitamine D druppels met een lepeltje en dat vind hij ontzettend leuk, mondje wagenwijd open! Al moet ik eerlijk toegeven dat sinds mijn bv dip en dat het nu weer goed gaat het drinken met Daan echt gewoon leuk is! Nu al 2 dagen dat ik zeg: tjonge, kan het ook zo?!?! Dus wie weet schuift de datum van 12 april nog wel ietsje op.

Maar het zitgedeelte, daar heb ik nog niet over nagedacht. Daan ligt nog heerlijk en ik wandel stukjes van 5 minuten heen en 5 minuten terug. Dit vind hij prima. En ik vind het zo'n leuk gezicht, zo'n liggend babietje. Maar ik praat natuurlijjk over Daan met een lengte van 67 cm en een gewicht van nu misschien 6,8 kg. Hij past nog makkelijk in de wagenbak.

Zolang hij dat nog prima vind, laat ik het zo denk ik. Al is de zon wel een naar ding voor die kleintjes, het is zo fel als hij op z'n rug ligt.

Wat ben jij van plan met bijvoeden? Word het nu nog lastiger nu je gekolfde opbrengst zo terugloopt? Bij deze: een applaus voor jou dat je het kolven al zolang volhoudt!!!! Het is hier op het forum natuurlijk best normaal dat je 1 of 2 jaar of soms nog langer je kleintje voed, maar ik vind 5 maanden ook al een hele prestatie. Juist omdat aan het begin het vaak zo intensief is! En als je dan ook nog alles moet kolven!!!! petje af! Ik hoop voor je dat je productie weer wat bijtrekt!
Laatst gewijzigd door HeleenW op wo mar 28, 2012 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Met 6 maanden ga ik beginnen, dus op 21 mei :wink: . En voorlopig past ze hier nog wel in de bak van de kinderwagen, dus dat laat ik nog even zo. (Wat mij betreft zo lang mogelijk, 't komt nooit meer terug...!)

[quote="HeleenW
Justine, wat is de verwachting omtrent je schildklier? Duurt zoiets lang? Fijn dat je wel iets rustiger bent geworden, het is nu eenmaal zo en daar kan je weinig aan veranderen he? Fijn dat je je er dan bij neer kan leggen (moet leggen!?) en dat je dat wat rust geeft![/quote]

Ik kan er inderaad niks aan veranderen, maar het blijft toch raar. De internist was destijds zo stellig dat de kans dat het nog een keer zou gebeuren heel klein was, dat ik er totaal geen rekening mee had gehouden. Hoewel ik wel wat signalen had (duizelig, steeds moeier) was ik toch héél verbaasd toen de huisarts belde met de uitslagen van het bloedonderzoek. Ik moet over 5 weken weer bloedprikken. Dan moet het te snel werken in te langzaam zijn omgeslagen. Als dat het geval is, kan ik aan de medicijnen (schildklierhormonen) en dan moet ik me na een aantal weken beter gaan voelen. Ik ga er vanuit dat ik vanaf juli weer langzaamaan kan gaan werken.

En L ligt alleen 'snachts in de bakerzak. Overdag slaapt ze altijd wel. Ze heeft trouwens haar duim ontdekt. Het eerste duimertje van de 3! Een speen heeft ze niet. F heeft er wel eentje gehad, maar toen hij net 1 was, hebben we hem die weten te ontfutselen. En V heeft nooit een speen gewild, die sabbelde op het labeltje van een knuffeltje. Dat doet hij nu overigens ook niet meer.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Lekker aan het typen, Heleen :wink: .

Ik heb er juist nog helemaal geen behoefte aan, dat bijvoeden. Het gaat al zo hard. Ze mag van mijn nog eeuwen een baby blijven en lekker naar bv blijven ruiken... :verliefd:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Lekker aan het typen, Heleen :wink: .

Ik heb er juist nog helemaal geen behoefte aan, dat bijvoeden. Het gaat al zo hard. Ze mag van mijn nog eeuwen een baby blijven en lekker naar bv blijven ruiken... :verliefd:
ja heerlijk aan het typen, en dan ook nog eens voor de derde keer overnieuw omdat het wegging :evil: :wink:
Ik zit buiten, eten voor vanavond staat al klaar, babyfoon laat twee slapende kinderen horen, kind nummer 3 is uit spelen, vanmorgen al flink schoongemaakt dus nu echt even 'jip'tijd!

Ik moet zeggen dat ik dus eigenlijk best wel geniet van Daan, terwijl ik zo'n babytijd echt heel moeilijk vind. Maar toch wil ik hem groter hebben. Leuk hoe iedereen daar verschillend in staat! (en je toch in je waarde laat over wel'/ niet bijvoeden starten voor 6 maanden!)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:
maartje12 schreef:Lekker aan het typen, Heleen :wink: .

ja heerlijk aan het typen, en dan ook nog eens voor de derde keer overnieuw omdat het wegging :evil: :wink:
Ik zit buiten, eten voor vanavond staat al klaar, babyfoon laat twee slapende kinderen horen, kind nummer 3 is uit spelen, vanmorgen al flink schoongemaakt dus nu echt even 'jip'tijd!

Ik moet zeggen dat ik dus eigenlijk best wel geniet van Daan, terwijl ik zo'n babytijd echt heel moeilijk vind. Maar toch wil ik hem groter hebben. Leuk hoe iedereen daar verschillend in staat! (en je toch in je waarde laat over wel'/ niet bijvoeden starten voor 6 maanden!)

Zo, jij bent goed bezig geweest! Dat lukt mij dus niet hè, ik heb totaal geen focus, dus er komt niks uit mijn vingers. Ben al blij als ik de was (en dat is zo veel tegenwoordig) weer gedaan heb.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb vandaag voor mijn doen best veel gedaan. vaatwasser in en uit geruimd, was gedraaid, 3 wassen gevouwen en gestofzuigd.
meetal doe ik alleen de vaatwasser en dan nog 1 ding erbij.

het kolven loopt echt heel erg terug, weet niet waardoor dat komt. ben al 2 x ongesteld geweest waarvan de laatste vorige week afgelopen was. maar nu bloed ik weer een beetje! nou weet ik niet of dit ook weer ongesteld is of iets anders. daardoor ging het heel erg naar beneden, de kolfopbrengst.
heb nog 3 kunstvoedingen liggen voor het geval het echt op is. maar nu haal ik steeds maar een flesje uit de vriezer, want ik kom er per dag 1 of 2 flessen te kort :(
daarom ben ik ook blij dat hij al richting de 5 maanden gaat en zal ik denk ik ook eerder beginnen met bijvoeden.
bij de andere 2 heb ik dat nooit gehad, die hadden gewoon genoeg aan de melk. maar zoals vanmiddag had mark een fles van 210 ml op en zat daarna nog te smakken en de spuugdoek naar binnen te werken alsof hij honger had.

mark ligt nog wel in de bak hoor, wil ik ook zo lang mogelijk! maar hoofd en voetjes komen bijna tegen de rand. ik heb tegen de zon een hydrofiel die ik naar beneden doe als ik de zon in mijn rug heb, dat helpt wel al vind mark het niet zo gezellig :)

speen of duimt heeft ie niet! de eerste van de 3, chris had 3 vingers en femke een speen in haar mond :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Bij mij is het rennen of stilstaan en meestal is het rennen. Ik voel me zelf dan ook heel hyper en daar word ik wel eens gek van. Gister dan eindelijk eens in de zon gezeten.

Vandaag ben ik een dag met Daan alleen thuis, (hij werd 8:45u wakker :shock: ) en ligt nu naast me op bed te spelen. Manlief heeft de jongens weer naar school geholpen, zoals elke donderdagmorgen . Straks ga ik de was wegwerken, dat is echt een hele berg, want heb flink gewassen achterliggende zonnige dagen. Beneden de huiskamer stoffen en de wc's krijgen ook nog een beurt. Verder de belastingdienst maar eens in vullen.

Ik ben benieuwd hoe het straks allemaal moet als ik weer 2 dagen ga werken, dan zullen de dagen dat ik thuis ben helemaal wel gevuld worden met activiteiten. Deze week ook 2 kinderverjaardagen van vriendinnen, dat is al weer 2 ochtenden dat je weg bent. Ik vind de weken zo echt voorbij vliegen, want niet altijd even prettig is.

Ik zit heel erg te twijfelen of ik Daan zonder bakerzak ga laten slapen straks. Gisteris hij rond 17u in slaap gevallen, met 2 minuutjes huilen zonder bakerzak. Gisteravond om 19:45u is hij heel rustig in slaap gevallen zonder bakerzak! Dus het in slaap vallen gaat wel goed. Ik ben alleen bang dat hij maar korte slaapjes gaat maken en hij heeft veel slaap gewoon nodig. Ik twijfel nog even verder tot ik hem in bed ga leggen....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark heeft heerlijk geslapen in de bakerzak ;) klokje rond met alleen een voeding om 3 uur :)
en chris heeft ook doorgeslapen met de melatonine, dus wij hebben allemaal een goede nacht gemaakt!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:
het kolven loopt echt heel erg terug, weet niet waardoor dat komt. ben al 2 x ongesteld geweest waarvan de laatste vorige week afgelopen was. maar nu bloed ik weer een beetje! nou weet ik niet of dit ook weer ongesteld is of iets anders. daardoor ging het heel erg naar beneden, de kolfopbrengst.
heb nog 3 kunstvoedingen liggen voor het geval het echt op is. maar nu haal ik steeds maar een flesje uit de vriezer, want ik kom er per dag 1 of 2 flessen te kort :(
daarom ben ik ook blij dat hij al richting de 5 maanden gaat en zal ik denk ik ook eerder beginnen met bijvoeden.
bij de andere 2 heb ik dat nooit gehad, die hadden gewoon genoeg aan de melk. maar zoals vanmiddag had mark een fles van 210 ml op en zat daarna nog te smakken en de spuugdoek naar binnen te werken alsof hij honger had.
vervelend chantal! probeer rustig te blijven, rustig te ademen en niet bij voorbaat al 'bang' te zijn dat je weer weinig opbrengst hebt. Wie weet scheelt het een beetje?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het aanbod van mamalon voor jou voor de bv-thee heb ik heel brutaal aan haar gevraagd ;)
gister had ik het al binnen en heb net een groot glas thee op!
bedankt mamalon!
ik moet idd rustiger blijven, en ook mijn tijd nemen voor het kolven. dus niet als de kinderen tussen de middag thuis zijn om een broodje te eten..
vannacht dus maar 1 voeding, en al om 3 uur, dus vanochtend had ik een fles vol, zelfs meer! het was 210 geloof ik :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Vanochtend heerlijk tot 11.00 uur in bed gelegen. Leonoortje erbij en slapen maar! Dat had ik even nodig zeg. Nu eens even bedenken wat ik ga doen, anders gaat mijn dagje alleen (met L) weer zo voorbij.

Heleen, geef jij ook zoveel als Chantal als je kolft? Ik heb namelijk geen idee wat L drinkt als ik haar een flesje zou moeten geven.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Daan krijgt dus af en toe een flesje. Zal even iets meer beschrijven.
Tot de voorjaarsvakantie dronk hij zo'n 100cc uit de fles. Vaak wel in 2 of meer pogingen.
Rond de voorjaarsvakantie ging Daan de fles weigeren, hij werd heel boos van de fles. Toen een week lang elke avond rond 18u hem een flesje aangeboden, spelenderwijs. En toen begon hij weer wat te drinken, in ieder geval zonder boos worden.
Daarna lukte het weer dat ik weg ging en W voor Daan zorgde en de fles gaf. We waren dan al bij als hij 90 cc dronk.

Maar hij gaat nu echt telkens meer drinken. Dinsdag bij mijn moeder eerst 140 cc en toen hij ging slapen nog eens 60cc! Dat was echt gigantisch veel! Nu zal hij van het weekend weer een flesje krijgen denk ik. Maar ik ben al blij als hij 110 drinkt hoor.

En wat ontzettend lekker dat je even hebt kunnen bijtanken! Niet schuldig voelen, gewoon lekker even wat energie opdoen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

volgens mij krijg ik een probleem :wink:
Ik zat vanmorgen bij een vriendin op een kinderverjaardag. Ik was appeltaart aan het eten en ik had Daan op schoot. Een andere vriendin begint keihard te gniffelen. Ze zegt: moet je Daan kijken. En ja hoor, hij zat met z'n mondje open, keek de lepel helemaal na en zat echt te trappelen met z'n voetjes! Zo van: mama mag ik ook een hapje!

Ik heb hem snel de borst gegeven want ik vond het gewoon zielig. Nog heel even moet hij wachten, maar krijg nu wel echt het idee dat hij weet wat het is en dat hij er dus ook aan toe lijkt te zijn.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hihi. mark vind het lepeltje nog niet zo interessant, ook niet met de vit. druppels.
maar.. hij wil wel steeds mijn theeglas en zit dan 'mee te drinken' :) alleen heeft ie daar niet zoveel aan, drinken uit een beker doen we nog niet hoor!

wel heb ik net een pak kunstvoeding gekocht.. kwam er gister achter dat ik nog maar een half flesje bv in de vriezer heb :cry:
ik blijf (voorlopig) gewoon kolven, en als ik een keertje te weinig voor hem heb pak ik de kv erbij. dat zal denk ik 1 x per dag zijn.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:hihi. mark vind het lepeltje nog niet zo interessant, ook niet met de vit. druppels.
maar.. hij wil wel steeds mijn theeglas en zit dan 'mee te drinken' :) alleen heeft ie daar niet zoveel aan, drinken uit een beker doen we nog niet hoor!

wel heb ik net een pak kunstvoeding gekocht.. kwam er gister achter dat ik nog maar een half flesje bv in de vriezer heb :cry:
ik blijf (voorlopig) gewoon kolven, en als ik een keertje te weinig voor hem heb pak ik de kv erbij. dat zal denk ik 1 x per dag zijn.
lieverd, je hebt je best gedaan!!!! je hebt het al heel lang volgehouden en dit is gewoon iets waar je niets aan kan doen! Heb er maar even verdriet van, maar straf jezelf niet te hard hoor! kv is niet dodelijk!

Daan was echt zo aant het spartelen van vreugde, ik vond het gewoon een beetje zielig. Dus maar lekker warme melk gegeven ipv appeltaart en dat vond hij ook heerlijk! :)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

appeltaart als eerste hapje is een beetje raar hè :lol:

ja, ik vind het niet leuk.. chris heeft nooit kv gehad, en femke een pak of 3 geloof ik vanaf 10 maanden. omdat ze zo slecht at..
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:appeltaart als eerste hapje is een beetje raar hè :lol:

ja, ik vind het niet leuk.. chris heeft nooit kv gehad, en femke een pak of 3 geloof ik vanaf 10 maanden. omdat ze zo slecht at..
er zat geen slagroom op, anders had ik het hem natuurlijk wel gegeven, dat snap je!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik vind het ook geweldig, Chantal, dat je al zo lang kolft!
Echt, ik had niet voor niks ouderschapsverlof opgenomen (al hoef ik dat nu niet te gebruiken), ik heb zo'n gloeiende hekel aan kolven dat ik per se voor het voeden een half jaar thuis wilde zijn.
Ik doe het je dus niet na!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik zit hier te kijken naar een meisje dat enorm aan het sporten is in de box. Trappelen, rondjes draaien, in een krul op haar zij draaien, knuffeltjes pakken, t-shirt pakken en opeten en intussen lekker kraaien. Zo leuk om naar te kijken!

Woensdag hebben we een afspraak voor de echo. Op de verwijsbrief stond ook nog eens links minder soepel en beenlengteverschil, dus niet alleen die asymmetrische bilnaden... Begin met toch een beetje zorgen te maken.

Na een onrustige dag heeft ze vannacht voor het eerst in weken weer eens doorgeslapen en maar liefst tot 7:45 uur. Dat had ik net even nodig, hopelijk zet het door!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dat klinkt niet helemaal fijn van die heupjes! tjonge... en dan met het voorbeeld van Dan. hier op het forum. Ik hoop dat het heel hard meevalt. Helemaal nu je beschrijf hoe lekker ze zich beweegt, je wil toch het liefst geen spreidbroek o.i.d. bij zo'n beweeglijk kleintje.

Ik ben heel hard en druk bezig met afbouw van de bakerzak. (zelfs een apart draadje ervoor)
Daan slaapt heel goed in zonder bakerzak maar word meestal na ongeveer 40 min weer wakker. Gister heeft hij 1 keer 1,5 uur geslapen en net heeft hij 45 min geslapen werd toen even wakker en sliep toen weer verder.

Ik vind het heel lastig omdat hij me bakerzak echt heel veel sliep. Gelukkig maakt hij hele goede nachten. Rond 7u word hij iets wakker maar slaapt dan ook weer verder. Vanmorgen toen ik terug kwam van school was hij aan het kletsen in bed. Dan heeft hij dus vanaf 19:30u (en een voeding om 22u ertussen)tot ongeveer 8:45 uur geslapen.

Dat beweeglijke is leuk he? Hier ook hoor, de babygym is niet zo heel handig meer.
Iets nieuws van Daan is ook dat hij gaat piepen als ik hem wegleg in de box. Daarna gaat hij wel weer lekker spelen. Maar hij laat even weten dat hij het niet heel leuk vind.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

O ja, de bakerzak. Die lange nacht tot 7: 45 uur heeft ze gemaakt zonder. Ik heb gemerkt dat het inmiddels niks meer uitmaakt, dus ze slaapt nu zonder. Dus ik ga ze maar weer lekker verkopen op MP :D .
Ze krijgt nu wel enorm koude handjes trouwens.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

vanochtend eerste flesje kv gegeven... en hij dronk het zo op alsof er niks aan de hand was. aan de ene kant fijn natuurlijk, aan de andere kant voelt het raar dat 'ik' zo vervangen kan worden.
maar nu staat er weer een flesje bv voor hem klaar als ie wakker wordt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Kan me je dubbele gevoelens goed voorstellen Chantal.
Jammer dat het nodig is maar fijn dat hij het goed drinkt.

Hoe gaat het eigenlijk met werken?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal, je hebt op een paar dagen na 5 maanden een top prestatie geleverd. En je bent het nog telkens aan het leveren hoor!
Fijn dat hij het in ieder geval niet vies vond!!
(welk merk heb je? en doe jij hypo allergeen? ik weet namelijk ook niet of ik het ga redden als ik weer ga werken)
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Ik breek even in...

Chantal, je doet het zo goed! Hoe vaak per dag kan je kolven? Ik heb bij P ieter de eerste 3 maanden moeten kolven, omdat hij niet aan de borst kon. Of beter, hij had niet genoeg kracht om goed live te drinken. Ik redde het toen met 2x overdag en 1x 's nachts kolven. Ik kolfde toen zoveel op 1 dag dat hij er eigenlijk 2 dagen van kon drinken. Had ik niet zo'n grote produktie gehad, dan had ik het echt never te nooit niet volgehouden om meer dan die keren te kolven met nog 2 kinderen erbij. Dus wat jij doet, is een topprestatie!!

En alle dames die hier schrijven: ik volg jullie draadje al vanaf het begin. Het is zo leuk om te lezen, ook al was het vaak ook erg heftig. Ga zo door!!

En nu ben ik weer weg :wink:
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

gezellig dat je meeleest ilse :)
ik kolf 4 of 5 x per dag en dan heb ik ongeveer 4 flessen. hij drinkt er meestal 5...
ik heb gewone van bonbébé gekocht. er zijn geen voedselallergiën in de familie of zo. vandaar dat ik dat wel aandurf. het is namelijk de goedkoopste die ik hier kan vinden. beetje lullige reden, maar we moeten erg om het geld denken ;)
dus hopelijk gaat het allemaal goed.

met het werk gaat het eigenlijk wel goed. alsof ik niet weg ben geweest. het is natuurlijk ook de supermarkt waar ik zo'n 3 x per week boodschappen doe.
vind het eigenlijk wel vervelend alsof ik het gevoel is alsof ik heel veel aan het werk ben. komt omdat ik maandagavond, vrijdagochtend en zaterdagochtend werk. eerst was dat vrijdag de hele dag en zaterdagochtend. dan had ik de hele week weer vrij zeg maar.

maar da zal ook wel weer wennen zijn.. doe het wel goed om op maandag te werken.
2e paasdag, 2e pinksterdag, koninginnedag, kerstavond en oudjaarsavond.. allemaal mijn koopavonden die ik niet hoef te werken en wel betaald krijg! :toost:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik ben een gespannen snaar en moet weer even van me af typen hoor.
Ik ben heel druk bezig met Daan zonder bakerzak te laten slapen maar het word me nu echt teveel. Morgen gaat hij voor het eerst naar de gastouder. Het is een hele lieve moeder waar Levi ook heen gaat. Maar ik voel me zo gespannen... En Daan begon net heel hard te huilen toen hij in bed lag, dus heb hem in de bakerzak gelegd en nu slaapt hij.

Het is allemaal teveel van het goede.

Ik moet eigenlijk de ruimte hebben en geen verplichtingen als ik dus aan het experimenteren ben. Dan vind ik het al zwaar maar nu trek ik het gewoon niet meer. Ik mag vrijdag naar de huisarts om gewoon eens te praten over hoe het gaat. Ook omdat ik weer aan het werk moest van de arbo (2 weken geleden is dat inmiddels) en ik werk nog telkens niet.

En zo leef ik dus mijn leven. Het gaat best goed, maar alle veranderingen, hoe klein soms ook kosten zoveel energie omdat ik zo gespannen ben. Nu vind ik het bijvoorbeeld al weer spannend (ja echt :shock: :( ) hoe het met Daan zal gaan in de bakerzak...

Met ups en downs komen we er wel hoor en ik ben blij dat ik hier weer even kan typen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ach Heleen, wat vervelend dat je zo van slag bent! Ik wil niet lastig zijn hoor, maar dit wijst er toch op dat je nog niet helemaal de oude bent? Dat kun je toch ook gewoon zo aan de huisarts vertellen? En wellicht kan die je dan nog wat handvatten geven voor de arbo arts, want als je zo gespannen wordt van een bakerzak, hoe moet dat dan op je werk?
Desondanks heb ik het idee (op basis van wat je schrijft hier) dat de ups tegenwoordig wel wat langer duren en er meer van zijn dan de downs. Of heb ik dat mis?

En Chantal, fijn dat het goed gaat op je werk!

En Ilse, ik realiseer me nooit zo dat er ook nog anderen meelezen. Kan me niet voorstellen dat het interessant is zeg maar. Terwijl ik zelf ook andere baby draadjes lees :D .

Ik moet vanmiddag (met de hele troep kinderen) naar het ziekenhuis voor de echo van L. Zie er tegenop. Vanwege alle kinderen die meemoeten en vanwege de echo. Hoop zo dat alles goed is!
Ik ben de laatste dagen nogal hyper van de schildklier en daardoor slaap ik slecht. Tel daarbij op een Leonoortje die onrustig is en veel wil drinken (ook 's nachts) en als uitkomst heb je een wandelend wrakje.
Zijn er trouwens met ruim 4 maanden ook regeldagen, of is dat die bewuste 4 maanden dip waar het laatst over ging. Er is namelijk geen regelmaat meer in te herkennen de laatste dagen, niet in het drinken en niet in het slapen.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

och justine, kijk ik heb gewoon niet eens reden om te klagen...

Heel veel succes vanmiddag! De echo was echt zo gepiept moet ik zeggen! Maar ik hoefde inderdaad niet de andere kinderen ook mee te nemen. En ik hoop heel erg dat het meevalt ook met de heupjes!!!!

(en ja het gaat gewoon nog niet 100% lekker met mij, maar het gaat best goed. De spanning die ik voel vanaf dat ik met de bakerzak bezig ben is gewoon weer veel meer maar wel te handelen, tot vandaag en dan zit ik gewoon weer in een dieper dalletje maar je hebt echt gelijk het gaat veel beter!!)
Ik balanseer gewoon nog altijd op een randje en dat balanceren kost echt veel energie maar ik blijf op het randje en af en toe rol ik er vanaf. En zo sta ik in het leven op dit moment. BIj joas lag ik gewoon in de goot, bij Levi had ik AD die mij op de rand liet balanceren en nu doe ik het zelf!
Je wil niet weten hoe moeilijk ik het vind om Daan zonder bakerzak te laten slapen, een brok in m'n keel. De hele dag gespannen en ik eet dan ook heel slecht! Maar ik wil het zo graag en met relativeren kom ik al zo'n eind!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik vind het trouwens wel knap van je Heleen, dat je na zo'n geschiedenis nog een zwangerschap hebt aangedurft. Heb je lang getwijfeld, of vormde het geen belemmering?
Ik was er vast van overtuigd dat 3x scheepsrecht was en dat ik dit keer gewoon aan het einde van mijn verlof weer helemaal fris en fruitig zou zijn. Dat moest gewoon. Helaas is dat mislukt.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Toen ik nog jong en onbezonnen was wilde ik altijd meer dan 2 kinderen (ik heb zelf maar 1 broer, die ook nog eens MS heeft en het heeft me altijd wat angstig gemaakt dat ik er later alleen voor zou staan om mijn ouders te moeten ondersteunen) maar goed toen kwamen de kinderen en de eigen zorgen. Gelukkig weet ik dat het weer over gaat. En het is nu gewoon echt overleven maar dat hebben we er voor over. En het gaat echt voor ons doen al zo ontzettend veel beter! Dus eigenlijk is dit zo'n groot kado wat we krijgen! Maar ik ben nu bezig de babykleertjes te verkopen/weg te doen... want nog een keer zie ik eigenlijk niet zitten.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

O en Heleen, natuurlijk mag jij klagen! Daar heb je alle reden toe!!!

En volgens mij ben je nog steeds jong (onbezonnen weet ik niet :wink: ) sprak de oude taart :D .

Ik ga alles klaarmaken om naar het ziekenhuis te rijden.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lekker blijven schrijven hier hoor heleen!
en justine, knap hoor.. ik zorg eigenlijk altijd dat ik de kinderen kwijt ben als ik met 1 van de kids ergens naar toe moet. hoe is het gegaan?
allebei mark zijn bakerzakken waren vies. poep en daarna een pies-ongelukje. dus hij ligt nu ook in een gewone slaapzak. had zijn armpjes niet door de gaten gedaan.
maar idd, het is nu net 40 minuten later en hij is wakker. hij ligt te kletsen, hoesten, sabbelen.. maar niet slapen.
nou heeft hij altijd wel een lange ochtendslaap. vaak wel 3,5 uur of zo en dan 's middags nog 2 kleinere slaapjes.
had gehoopt dat hij lekker lang zou slapen vanmiddag. moet cakejes bakken voor witte donderdag morgen op school en ook nog een taart met de teletubbies maken voor morgenavond en ik moet nog beginnen :roll:
had ik maar eerder moeten beginnen.. nu moet ik waarschijnlijk ook vanavond nog aan de slag.

ojee, mark begint nu te piepen. die gaat echt niet meer slapen.
nouja, tweede (van de 3) lading cakejes zit in de oven, beslag voor de taart hoef ik alleen nog te mixen..
als ie straks weer slaapt zal ik aan die teletubbies beginnen.
denk dat ik er eentje helemaal maak als puzzelplaatje en de andere 3 gewoon alleen het hoofd. tis maar een klein taartje..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Ik ben weer thuis.
En alles is goed :toost: :D :D .

Wat een opluchting!

Victor is oostindisch doof, dus daar moet ik geregeld achteraan rennen. Gelukkig waren ze tijdens de echo allebei heel zoet. Nu even lekker een kopje thee.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

yesyes!!! wat heerlijk!!!!! en wat goed dat je het ook weer gedaan hebt!!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oh lekker zeg!! toch weer een opluchting, zeker met het verhaal van danique hier!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:oh lekker zeg!! toch weer een opluchting, zeker met het verhaal van danique hier!!
Zeg dat wel, dat had ik ook telkens voor ogen.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Ik ben weer thuis.
En alles is goed :toost: :D :D .

Wat een opluchting!

Victor is oostindisch doof, dus daar moet ik geregeld achteraan rennen. Gelukkig waren ze tijdens de echo allebei heel zoet. Nu even lekker een kopje thee.
Fijn!!!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Heleen, ik heb ook niets dan respect voor je hoor. Sommige dagen zijn nou eenmaal moeilijk, voor iedereen. Maar met jouw geschiedenis is dat natuurlijk extra zwaar. Hopelijk blijf je volhouden zoals je bezig bent want zo te lezen ben je een enorme kanjer. Je doet het maar wel mooi.

Justine, echt superfijn dat de heupjes goed waren! Dat zal een grote opluchting geweest zijn. Die gebroken nachten hakken er driedubbel in als je al voorzichtig hoopt op doorslapen hè :? Ik kan me helemaal voorstellen dat je het gevoel hebt dat je slaapwandelt! Kun je op gezette tijden bijslapen?
Wij hadden van de week een nacht dat Roos van 0.30 tot 4.30 wakker was en af en aan wilde drinken. Ze was erg verkouden en koortsig, dus ze voelde zich gewoon niet lekker denk ik. Uiteindelijk is ze bovenop mij in slaap gevallen (dejà vu!) en heeft Wilbert 's morgens de meiden naar school gebracht. Mij kwam hij om 10 uur wakker maken 8)

Vanmorgen ben ik op het bureau geweest, en het kan altijd erger! Vorige keer zat Roos op het 97e percentiel qua gewicht, nu schiet ze boven de curve uit :shock: Echt, ze weegt 8130 gram bij een lengte van 65 cm. Gelukkig begint ze al een beetje te rollen enzo, dus ik ga haar maar lekker vaak vlak op de grond leggen in de hoop dat ze aan het trainen slaat :lol:
De vaccinatie doen we over 2 weken, vanwege de koorts in de afgelopen dagen. Verder leuk gepraat met de wvk over Stefan Kleintjes en Rapley enzo, echt grappig.

Ik was trouwens met de fietskar, en er was een auto die zover voor mij uitweek dat hij een voetganger die aan de andere kant van de weg liep bijna omver reed. Echt, ze moest opzij springen anders was ze geraakt. Ik schrok me lam! Achteraf had ik het kenteken even moeten onthouden - ik denk dat het een ouder iemand was die eigenlijk de weg niet meer op zou moeten mogen (hij of zij reed ook erg langzaam).
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

jeetje wat is die roos een propje! :lol:
ga eens even snel minderen met voeden 8) de hele nacht bij je liggen drinken.. logisch dat ze zo dik wordt.

geintje!

ja die nachten. meestal gaat het goed, en als er dan weer zo'n nacht tussenzit ben je gelijk zo moe de volgende dag! op zulke dagen ga ik echt 1 of 2 koppen koffie drinken. alleen maar om actiever te worden :roll:
vannacht kwam ie om half 3. en om half 7 was de dag echt begonnen bij hem.
maar dan ligt ie wel om half 8 al in bed hoor, en ik maak hem niet wakker 's avonds!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

:shock: :shock: Esther, nog even en ze heeft Mark ingehaald! En die had al een enorme voorsprong bij de geboorte!
Wat gooi jij er allemaal in zeg :wink: !
Gingen je andere dametjes destijds ook zo hard?

Leonore probeert uit alle macht op haar buik te komen, maar blijft steeds steken met haar arm. Ze heeft de kracht nog niet om het laatste stukje door te rollen, maar volgens mij zal dat niet lang meer duren. Ze ligt nu uitgebreid te kletsen en kraaien tegen de knuffels in de box.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

wat heerlijk te lezen van die ontwikkelingsverhalen! En wat een enorme groei van Roos! Enorm! Zullen de boys dan wat trager zijn daarin? Hier wil op de zij liggen maar dat doet hij al weken! Wel vind hij het geweldig om op schoot te gaan staan!

Ik heb vandaag lieve Daan achtergelaten bij de gastouder. En het ging GOED!!!! Het is zo'n lieve vrouw! En Daan ging super lief slapen daar! Super lief uit de fles drinken! En ik? Ik kon eerst heel mijn draai niet vinden, ben maar naar m'n moeder gereden. Toen we een bericht kregen dat Daan het goed deed zijn we gaan winkelen! En toen heb ik echt even genoten! En toen ik Daan ophaalde kreeg ik zo'n lieve lach! En daarna heeft hij HEERLIJK ja echt HEERLIJk bij mij liggen drinken! :verliefd:

Bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me heel goed! Ik vecht door, en morgen dan naar de huisarts. Wel even fijn hoor, van me af praten. Kijken wat zij ervan zegt.
Plaats reactie