J is vroege vogel, hoe wordt ie latere vogel???
J is vroege vogel, hoe wordt ie latere vogel???
De titel zegt t al een beetje, maar toch nog een beetje uitleg.
Ml staat elke dag om half 6 op, beetje jammer maar is niet anders of te veranderen. Hierdoor is J ochem ook geregeld vroeg wakker, soms gaat ie spelen of verder slapen, daar heb ik geen last van. Maar nu is ie in t weekend en op toevallige uitslaapdagen ook vroeg wakker!!!!!! De vraag is dus, hoe maken we van een vroege vogel een latere vogel (7u is een betere tijd om de dag te beginnen)????
Iemand tips of herkenning???!!!!
Ml staat elke dag om half 6 op, beetje jammer maar is niet anders of te veranderen. Hierdoor is J ochem ook geregeld vroeg wakker, soms gaat ie spelen of verder slapen, daar heb ik geen last van. Maar nu is ie in t weekend en op toevallige uitslaapdagen ook vroeg wakker!!!!!! De vraag is dus, hoe maken we van een vroege vogel een latere vogel (7u is een betere tijd om de dag te beginnen)????
Iemand tips of herkenning???!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Re: J is vroege vogel, hoe wordt ie latere vogel???
Volgens mij gewoon 'niet'. Mijn beide kids hebben t ook heel lang gedaan, Matthijs had hele periodes om 5 uur de slaap al op en ook Joas is altijd vroeg geweest. Ik heb wel eens gespeeld met later naar bed of juist vroeger, maar dat hielp niets. Ze hebben t allebei uiteindelijk gewoon 'zelf' rechtgetrokken.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
-
- J&J MAURITIUS
Ik ben ook bang dat je er niets aan kunt doen.
Wij hebben een tv op onze slaapkamer en in het weekend mogen de kinderen dan bij ons in bed tv kijken en wij kunnen nog een beetje doorslapen.
Wij hebben een tv op onze slaapkamer en in het weekend mogen de kinderen dan bij ons in bed tv kijken en wij kunnen nog een beetje doorslapen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Niet
Robert was ook altijd zo vreselijk vroeg wakker. Nog steeds maar nu is hij oud genoeg om geen lawaai te maken tot 8 uur. Vincent is wel van het uitslapen.

Robert was ook altijd zo vreselijk vroeg wakker. Nog steeds maar nu is hij oud genoeg om geen lawaai te maken tot 8 uur. Vincent is wel van het uitslapen.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Nou, dat is dan duidelijk
. Zal t accepteren. Dank jullie wel voor de reacties en bemoedigende woorden. Ben wel blij dat ie t ooit wel recht gaat trekken.

Charlotte, J (3,5) en H (1)
hier word door manlief wel echt super zachtjes gedaan 's morgens vroeg. Hij gaat elke ochtend 6 uur uit bed. We hebben het bovenlicht van de badkamer dichtgemaakt zodat er geen lamplicht doorheen schijnt. Doorspoelen van de wc word heel kort gedaan (en doe ik als we opstaan gewoon goed) enz enz. dit omdat Joas toen hij klein was ook wakker werd van de geluiden.
Hier ook een tijdje gehad dat Sophie er wakker van werd. Dan ging ik eerst eten en zo en op het laatst douchen, ook zo zacht me gelijk natuurlijk, maar dat scheelde toch weer wat tijd.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
B astiaan wordt bijna 9, maar die trekt nog maar nauwelijks bij. J oris is al beter en kan al langer slapen. Over P ieter wil ik het niet eens hebben
Ik heb mijn hoop nu op de puberteit staan. Gelukkig zijn ze nu oud genoeg om alleen naar beneden te gaan op dat soort dagen. Dan word ik wel wakker, want ze gaan dan luid fluisterend de trap af (is harder dan gewoon praten
), maar daarna kunnen we weer even slapen. Ze pakken zelf een appel, cracotte en zetten dan de tv aan.

I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)
Hoe dan ook, we redden het
Hoe dan ook, we redden het
Wij moeten Q. vrijwel elke dag wakker maken om 7 uur, ook als C. en SR vanaf kwart over 5 (half 6 trainen) door het huis banjeren. Behalve op de dag in het weekend eens in de 2 ? 3 weken dat we kunnen uitslapen, dan is meneer uit zichzelf om half 7 wakker en niet meer in bed te krijgen.
We hebben ons er maar bij neergelegd, als het een puber wordt dan verandert het slaappatroon wel in 'hele dagen in bed willen liggen'
Nic.
We hebben ons er maar bij neergelegd, als het een puber wordt dan verandert het slaappatroon wel in 'hele dagen in bed willen liggen'
Nic.
Ik ben ook vaak jaloers geweest op de lang slapers
, hier ook een vroege vogel.
Tussen 5 en 6 uur wakker (en dan ook meteen wakker-wakker en aandacht nodig) was hier normaal, dag in, dag uit, of het nu weekend/vakantie was of niet. Zucht. Erg vermoeiend, als je dan ook nog 4 nachtvoedingen had gegeven aan je bewerkelijke baby
...
Sinds hij 4 jaar is gaat het iets beter, het is nu zelden nog voor 6 uur (alleen bij veel spanningen/stress zoals december, voor verjaardag). Nu is tussen 6 en 7 uur normaal, meestal rond 6:15-6:30 uur. Ik kan het hem ook niet echt kwalijk nemen, want doordeweeks gaat de wekker om 6:20 uur. Ik kan moeilijk verwachten dat hij in het weekend dan opeens iets anders gaat doen?
Tegenwoordig (sinds een klein half jaar) is hij oud genoeg om alleen beneden TV te gaan kijken/ te spelen en zelfs met zusje erbij (die overigens ook rond 6:30 uur wakker is, maar makkelijker rustig in bed blijft liggen als het stil is/blijft of zelfs weer gaat slapen als ik zeg dat het 'moet') gaat het nu goed zonder constante supervisie. Echt slapen lukt niet meestal niet meer, maar dan kan ik in ieder geval nog een uurtje in rust doezelen/liggen in bed voor de dag begint... (heerlijk, wat een verbetering
)
Ik heb mijn hoop ook gevestigd op de puberteit
, manlief was ook als kind een vroege vogel, maar sinds 10-12 jaar bijna niet meer uit bed te branden
.

Tussen 5 en 6 uur wakker (en dan ook meteen wakker-wakker en aandacht nodig) was hier normaal, dag in, dag uit, of het nu weekend/vakantie was of niet. Zucht. Erg vermoeiend, als je dan ook nog 4 nachtvoedingen had gegeven aan je bewerkelijke baby

Sinds hij 4 jaar is gaat het iets beter, het is nu zelden nog voor 6 uur (alleen bij veel spanningen/stress zoals december, voor verjaardag). Nu is tussen 6 en 7 uur normaal, meestal rond 6:15-6:30 uur. Ik kan het hem ook niet echt kwalijk nemen, want doordeweeks gaat de wekker om 6:20 uur. Ik kan moeilijk verwachten dat hij in het weekend dan opeens iets anders gaat doen?
Tegenwoordig (sinds een klein half jaar) is hij oud genoeg om alleen beneden TV te gaan kijken/ te spelen en zelfs met zusje erbij (die overigens ook rond 6:30 uur wakker is, maar makkelijker rustig in bed blijft liggen als het stil is/blijft of zelfs weer gaat slapen als ik zeg dat het 'moet') gaat het nu goed zonder constante supervisie. Echt slapen lukt niet meestal niet meer, maar dan kan ik in ieder geval nog een uurtje in rust doezelen/liggen in bed voor de dag begint... (heerlijk, wat een verbetering

Ik heb mijn hoop ook gevestigd op de puberteit

Was ook mijn eerste reactie 'niet'.
Jort slaapt tegenwoordig wel wat langer tot 6:30-7:30 sinds hij 7 is. Maar dan gaat hij ook pas tussen 20:30 en 21:30 slapen. Vroeger was het altijd tussen 5:30 en 6:15 wakker.
Jort slaapt tegenwoordig wel wat langer tot 6:30-7:30 sinds hij 7 is. Maar dan gaat hij ook pas tussen 20:30 en 21:30 slapen. Vroeger was het altijd tussen 5:30 en 6:15 wakker.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.