Nog even weer over Danique... Update: Uitslag foto!

Moderators: Ester, Yvonne

Miranda
J&J HAWAII

Nog even weer over Danique... Update: Uitslag foto!

Bericht door Miranda »

Jullie zullen al die berichten over Danique en haar heupdysplasie al wel helemaal zat zijn, maar ik maak mij zorgen en moet het even kwijt.
Sinds donderdagochtend is Danique weer gaan lopen. Ze liep wel wat houterig en als ze moest draaien dan zag je haar hele lijfje draaien, het was allemaal nog erg stijf natuurlijk.
Dat werd gisteren al stukken minder en ze ging ook steeds beter en sneller lopen.
Sinds vanmorgen valt het op dat ze niet zo goed loopt als gisteren. Haar rechtervoetje staat meer naar buiten als ze loopt en haar knietje lijkt naar binnen te staan. Tijdens het lopen is het net alsof ze dat beentje ontziet. Het ziet er ook heel raar uit en nu maak ik mij toch zorgen.
Zou het dan toch niet helemaal goed zijn? En waarom was dat gisteren nog niet zo en nu wel?
He bah, ik vind dit helemaal niet leuk. :cry: Maandag de poli maar weer bellen....
Laatst gewijzigd door Miranda op do apr 05, 2012 10:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Wanda

Re: Nog even weer over Danique...

Bericht door Wanda »

Zou het beentje wat overbelast zijn door de nieuwe manier van lopen en dat de spieren daar nu wat stijf van zijn geworden? Is daar niets over gezegd?
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Zou natuurlijk kunnen. Het zou het rare lopen kunnen verklaren, maar het is net alsof het scheef staat. En nee, daar is helemaal niets over gezegd.
Wanda

Bericht door Wanda »

Heb je al gegoogled wat het zou kunnen zijn?
Ves

Bericht door Ves »

He bah, ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt. Misschien is gewoon wennen voor haar spieren en gewrichten om na zo'n lange tijd weer te lopen. Maar ik zou maandag toch voor de zekerheid even bellen. Hopelijk kunnen ze je geruststellen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik zou ook zeker even bellen en proberen haar tot die tijd wat rustig aan te laten doen. Geeft ze pijn aan?
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Ik zou ook zeker even bellen en proberen haar tot die tijd wat rustig aan te laten doen. Geeft ze pijn aan?
Ze geeft inderdaad pijn aan, meer dan gisteren ook. Maar omdat ze nu ook ziek is vind ik het erg lastig. Als ik vraag waar ze pijn heeft wijst ze wel haar beentjes aan. Ik heb het idee dat ze er minder aan kan hebben dan gisteren.
Ik hoop maar dat ze gewoon te fanatiek is geweest en dat het morgen weer minder is.
Ves

Bericht door Ves »

En misschien ook spierpijn van het ziek zijn? Hopelijk helpt een beetje rust.
wennetje

Bericht door wennetje »

Heel goed mogelijk hoor dat ze spierpijn heeft en daardoor zich anders gaat bewegen omdat ze dan misschien zo wat minder pijn heeft. Een rustig dagje zal haar dan ook gewoon helpen. Het wordt rotweer, lekker een leuke film opzetten! Houdt ze van gefriemel aan haar lijfje? Dat je haar spieren een beetje kunt masseren?
Maar ik snap je zorgen ook heel goed en je kunt beter 10x voor niets bellen dan 1x te laat.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Even bellen. En een foto laten maken. De naar binnen gedraaide knie icm haar hypermobiliteit en heup ok kunnen tekenen zijn van een heupluxatie. Heup uit de kom. Haar voet staat ook meer naar binnen?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Het kan natuurlijk van alles zijn, maar in dit geval zou ik echt het zekere voor het onzekere nemen. Liever nu voor niks een foto dan dat straks iets het herstel belemmert.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

He bah wat een zorgen om je meisje...
Inderdaad bellen.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik zou inderdaad maandag gelijk even bellen! Ik heb er totaal geen verstand van, maar hoop van harte dat het iets is wat verholpen kan worden op een eenvoudige manier (of dat het vanzelf overgaat!!)
bejonian
J&J TEXEL

Bericht door bejonian »

ik zou nu eigenlijk niet echt tot maandag wachten.
liever vandaag al naar de kliniek. ik vind dat dat wel mag na zo'n grote operatie. en zoals channiemam al zei, kan je een heupluxatie niet uitsluiten en dan is het beter dat dat minder lang duurt.

dus zou ik het eigenlijk liefst vandaag nog willen laten bekijken.

hoe ging het trouwens tot nu toe vandaag?
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ze loopt nog wel, maar je merkt dat ze haar rechterbeentje wat ontziet. Ze steunt er niet zo op als ze bij haar linkerbeentje wel doet.
We hebben besloten om het vandaag nog aan te zien (ook omdat ik vandaag moest werken) en morgen te gaan bellen. Het lijkt niet te veranderen en dus hang ik morgen aan de lijn bij de poli. En dan maar hopen dat ze mij niet afschepen zoals ze bij de poli's zo makkelijk doen...
bejonian
J&J TEXEL

Bericht door bejonian »

daar mogen ze je niet mee afscheppen. je kind heeft net een grote operatie achter de rug, zat wekenlang in de gips en nu lijkt er iets serieus mis te zijn. ze maar dat het been helemaal verdraaid is (want zo klinkt het ook) en dat ze er nauwelijks op steunt en dat je denkt dat het uit de kom is. dat zou voor elke verantwoordelijke chirug echt wel genoeg informatie zijn om je dochter de willen zien.

en toch hoop ik dat het allemaal wel meevalt. ik denk aan jullie morgen!
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

he jakkie, ik hoop dat het meevalt. Sterkte!
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Nou, ik heb vanmorgen gelijk gebeld. Assistente heeft overlegd met de arts en hij zei dat het erbij hoorde en dat het tijd nodig heeft. Op mijn vraag waarom haar beentje dan pas vanaf zaterdag zo scheef staat kon ze geen antwoord geven. Het enige wat ze voor mij kon doen was een telefonisch consult regelen voor woensdagmiddag.

Oftewel, we moeten het maar afwachten..... :cry:
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Grrr, wat vervelend. Woensdag lekker alles aandikken. Misschien neemt hij dan wel de tijd voor jullie.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Da's vervelend, dan weet je het nog niet zeker. Maar wel positief dat de arts het als een normale reactie op deze operatie beschouwd, stelt dat je iets gerust of toch niet?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

He? Tot woensdag wachten? Dat is lang. Is het wel al wat verbeterd?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ana schreef:Da's vervelend, dan weet je het nog niet zeker. Maar wel positief dat de arts het als een normale reactie op deze operatie beschouwd, stelt dat je iets gerust of toch niet?
Nee. Ik twijfel echt of dit wel normaal is. De pijn lijkt wel minder te worden bij Danique maar dat kan ook zijn omdat ze niet meer ziek is. Verder zit er geen verbetering in.
bejonian
J&J TEXEL

Bericht door bejonian »

ik heb soms echte moeite jullie geneeskundig systeem te snappen.
het lijkt wel alsof de wereld in Nederland op dat vlak helemaal anders draait. (of hier...)

meestal vind ik dat gewoon interessant en uiteindelijk maakt het ook niet zoo vaak een verschil. veel minder vaak eigenlijk dan je zou verwachten als je er rekening houdt hoe het hier loopt en "moet" lopen.
ik bedoel het dus echt niet slecht of neerkijkend op jullie systeem en ik heb er al heel wat van geleerd. (vooral rust en afwachten).

maar dat zou je hier echt nooit en nooit zo meemaken. de arts die geopereerd heeft, zou sowieso kijken, of de huisarts en die zou dan doorverwijzen, of je gaat zelfstandig naar de spoed van het ziekenhuis waar je geopereerd bent en wordt zeker niet afgewezen... . echt geen denken aan "een telefonisch afpraak twee dagen later". je zou trouwens sowieso met de behandelnde arts gebeld hebben.

maar goed. wie zegt dat dat de juiste weg zou zijn?

ik denk aan jullie en hoop dat het allemaal wel goed zit. ergens toch ook een geruststelling dat ze het niet noodzakelijk vinden haar onmiddelijk te zien.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@bejonian: ik verbaas mij er ook elke keer weer over en mijn moeder roept altijd als wij iets hebben, kom dan hierheen ;)
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Ja nu we hier weer wonen verbaas ik me er ook over.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik verbaas mij er ook over dat de arts ongezien een oordeel kan vellen. Vanmiddag bracht ik Danique naar de creche en het eerste wat ze zeiden is dat Danique zo raar loopt en haar been echt scheef staat. Daarna kwamen er 2 andere leidsters de groep op en zeiden allebei tegelijk hetzelfde. Ik wacht morgenmiddag de telefonische afspraak nog af. Is de arts dan nog zo, dan ga ik het donderdagochtend via de HA spelen en laat ik hier een foto maken. Eens kijken wat ze dan zeggen! Er zat vanmiddag nog steeds geen verbetering in, ik vind het eerder slechter worden als ik eerlijk ben. Ik hoop dat het niks is en dat het erbij hoort maar ik maak mij wel zorgen.....
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Jeetje, dit heb ik gemist. Wat een nare ontwikkeling. En nog erger dat de arts gewoon niks doet! Ik hoop dat je gevoel er dit keer naast zit....
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
channiemam
J&J HAWAII

Via de ha een foto laten maken dan. Ik denk nog steeds dat een heupluxatie mogelijk is hoor. Dat hoort hij iig uit te sluiten. Niet volledig anders had ze er niet meer op gelopen maar gewoon dat het scheef staat

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
bejonian
J&J TEXEL

Bericht door bejonian »

channiemam schreef:Via de ha een foto laten maken dan. Ik denk nog steeds dat een heupluxatie mogelijk is hoor. Dat hoort hij iig uit te sluiten. Niet volledig anders had ze er niet meer op gelopen maar gewoon dat het scheef staat
als dat een mogelijkheid is, zou ik dat zeker doen!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ook al belt de orthopeed mij morgenmiddag (pas rond half 5), ik ga morgenochtend zeker de HA bellen en proberen om hier in H@rdenberg een foto te laten maken.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Miranda schreef:Ook al belt de orthopeed mij morgenmiddag (pas rond half 5), ik ga morgenochtend zeker de HA bellen en proberen om hier in H@rdenberg een foto te laten maken.
Goed zo, maar even met de vuist op tafel nu. Succes!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

En? Wat zei de ha?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Sietske

Bericht door Sietske »

Oh bah Miranda, ik had dit berichtje gemist. Wat vervelend dat je niet echt gehoord wordt terwijl je gevoel zo sterk zegt dat het niet goed is. Ik hoop van harte dat je via de ha verder bent gekomen en dat het allemaal mee blijkt te vallen.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Dankzij onze HA heb ik de orthopeed eerder gesproken dan gepland was: hij gaf aan dat het meestal een spierenkwestie is maar dan is dat vanaf het eerste moment dat ze weer gaan lopen na zo'n gipsperiode. Omdat Danique al een paar dagen liep en haar beentje pas later scheef ging staan vindt hij toch verstandiger om een foto te laten maken. Eindelijk iemand die mij serieus neemt!
Hij wilde graag dat we vrijdag naar Zwolle zouden komen voor die foto maar ik heb weten te regelen dat we morgen of vrijdagochtend de foto hier in H@rdenberg mogen laten maken en dat ze 'm dan doorsturen naar Zwolle.
Nog even afwachten dus. Het feit dat we nu serieus genomen worden geeft in ieder geval al een stukje rust.
Mieke

Bericht door Mieke »

Fijn dat ze je serieus nemen. succes met het maken van de foto!
Suuz

Bericht door Suuz »

poeh zeg.. Nou vind dat ze al veel eerder hoort te gaan. Gelukkig gebeurt het nu. Nu hopen dat het niet iets erg is en dat het zo bij is.
channiemam
J&J HAWAII

Re: Nog even weer over Danique... Update 4-4

Maar waarom dan niet gelijk voor een foto. Je hoeft er namelijk geen afspraak voor te maken maar gewoon foto laten maken die ze door sturen naar Zwolle.?

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Maar waarom dan niet gelijk voor een foto. Je hoeft er namelijk geen afspraak voor te maken maar gewoon foto laten maken die ze door sturen naar Zwolle.?
Als ik hier zo naar de rontgen zou gaan dan sturen ze de foto niet door naar Zwolle maar wordt de foto door een orthopeed hier beoordeeld (ja, ze zijn erg eigenwijs hier!)
De orthopeed in Zwolle wil eerst zelf bellen naar de rontgen hier zodat hij er zeker van is dat hij de foto te zien krijgt. Hij wil de foto dan vergelijken met die van 2 weken geleden. Vandaar dat ik wacht tot hij hier heen heeft gebeld.
Als ik de foto mee zou nemen moet ik alsnog zelf naar Zwolle en dat was nu net niet de bedoeling. Danique gaf vanavond weer veel pijn aan, heb haar maar weer een paracetamol gegeven.
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Weet je al meer. Kan je vandaag nog voor een foto terecht of wordt het toch morgen?
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Orthopeed belde tussen de middag dat we een foto konden laten maken. Danique lag toen net in bed (is vannacht tot half 5 wakker geweest met pijn). De foto is net gemaakt en ik heb 'm op cd rom meegekregen. We moeten de foto nu zelf mailen naar de orthopeed maar tot grote frustratie van mijzelf krijg ik het niet voor elkaar. Moet dus wachten tot manlief thuis is, die is daar wat handiger in.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Foto is gearriveerd bij de poli (heb leesbevestiging gekregen). Nu afwachten totdat de orthopeed belt maar dat zal wel morgen worden.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wel spannend, Miranda. Maar fijn dat de foto gemaakt is en dat het zo gewoon dichtbij huis geregeld kon worden.
Hopelijk krijg je morgen positief bericht.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

He bah, wat een nare ontwikkeling. Ik hoop dat het iets onschuldigs blijkt te zijn.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Gootje schreef:He bah, wat een nare ontwikkeling. Ik hoop dat het iets onschuldigs blijkt te zijn.
Ik hoop het ook.... Ik heb de foto hier zelf ook in huis nu en zit 'm ook te bestuderen. De vorige heb ik ook gezien en nu ga ik steeds van alles zitten bedenken. Niet echt handig.... :|
Hopelijk belt de orthopeed morgen niet al te laat, hoeven we niet de hele dag te wachten (en ik moet morgen van 14:00 - 19:00 uur werken).
Ves

Bericht door Ves »

Ik hoop dat je snel wat hoort!
channiemam
J&J HAWAII

Wat een belachelijke gang van zaken! Zij horen de foto door te sturen niet jij! Heel kinderachtig. En daarbij. Hun orthopeed mag de foto best bestuderen maar moet het gewoon bespreken met de specialist en dat is in Zwolle. Zo frustrerend. Het gaat tegenwoordig alleen maar om geld en dit is een voorbeeld ervan. Zucht.

Weet je al meer?

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Wat een belachelijke gang van zaken! Zij horen de foto door te sturen niet jij! Heel kinderachtig. En daarbij. Hun orthopeed mag de foto best bestuderen maar moet het gewoon bespreken met de specialist en dat is in Zwolle. Zo frustrerend. Het gaat tegenwoordig alleen maar om geld en dit is een voorbeeld ervan. Zucht.

Weet je al meer?
Ja!! De orthopeed heeft net terug gemaild (hij durfde niet meer te bellen op dit tijdstip) met de mededeling dat de foto ongewijzigd is in vergelijking met die van 2 weken geleden. De overkapping van de heupen is al heel goed gecorrigeerd en ziet er mooi uit. Hij geeft aan dat Danique waarschijnlijk te snel en te veel heeft gedaan. Ze mag nog wel bewegen maar we moeten haar nu echt meerdere momenten per dag rust bieden ook al wil ze dat niet. Dit veroorzaakt nl wel alle pijn. We moeten geduld hebben de komende weken, dit kan echt nog wel een tijdje zo blijven.

Pfff.... een pak van mijn hart dit!

En ja Chantall, het is een rare gang van zaken. Maar we wilden ervoor zorgen dat de foto vandaag nog in Zwolle zou komen. Het risico dat het pas na het weekend zou worden vonden wij (en arts in Zwolle ook) te groot. Vandaar dat ik de cd-rom zelf mee heb genomen en de foto heb gemaild. (daarnaast heb ik geen vertrouwen meer in de arts hier). Meestal bespreken de artsen het ook wel met elkaar, maar de arts in Zwolle wilde de foto per sé zelf zien en niet alleen de uitslag krijgen (wat dan gebruikelijk is).
channiemam
J&J HAWAII

[quote="Miranda"][quote="channiemam"]Wat een belachelijke gang van zaken! Zij horen de foto door te sturen niet jij! Heel kinderachtig. En daarbij. Hun orthopeed mag de foto best bestuderen maar moet het gewoon bespreken met de specialist en dat is in Zwolle. Zo frustrerend. Het gaat tegenwoordig alleen maar om geld en dit is een voorbeeld ervan. Zucht.

En ja Chantall, het is een rare gang van zaken. Maar we wilden ervoor zorgen dat de foto vandaag nog in Zwolle zou komen. Het risico dat het pas na het weekend zou worden vonden wij (en arts in Zwolle ook) te groot. Vandaar dat ik de cd-rom zelf mee heb genomen en de foto heb gemaild. (daarnaast heb ik geen vertrouwen meer in de arts hier). Meestal bespreken de artsen het ook wel met elkaar, maar de arts in Zwolle wilde de foto per sé zelf zien en niet alleen de uitslag krijgen (wat dan gebruikelijk is).[/quote

Ja maar... Ja maar... Het is gebruikelijk dat ze gewoon de foto doormailen. De orthopeed in Zwolle kan dit gewoon aanvragen. Stom!

Maar fijn dat alles goed is. Blij dat je daar duidelijkheid over hebt!

I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Gootje
J&J MALEDIVEN

Re: Nog even weer over Danique... Update: Uitslag foto!

Bericht door Gootje »

Wat een opluchting. Maar ook een nieuwe uitdaging, hoe ga je haar die rust bieden?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Corina
J&J SANTORINI

Re: Nog even weer over Danique... Update: Uitslag foto!

Bericht door Corina »

Oh wat fijn dat het ongewijzigd is tov van 2 weken geleden! Wel lastig om haar te remmen, lijkt mij ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Plaats reactie