kleine meisjes worden groot

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Deborah
J&J SANTORINI

kleine meisjes worden groot

Bericht door Deborah »

Dochterlief slaapt vandaag voor het eerst in haar grote peuterbed. We hadden de overweging al een tijdje gezien haar klimgedrag, maar ik was nog niet helemaal klaar met schilderen. Gisteren haar bed in elkaar gezet en vandaag kwam dr matras. Ze was dr helemaal blij mee en wilde dus ook echt niet meer in haar ledikant. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat. :D
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Petra
J&J SANTORINI

Re: kleine meisjes worden groot

Bericht door Petra »

ik zat pas te denken dat mijn meiden rond de leeftijd van Jesse nu over gingen op een groot bed. Maar mijn babietje blijft nog lekker even in zijn ledikant (klimt er ook niet zelf uit trouwens).
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Petra schreef:ik zat pas te denken dat mijn meiden rond de leeftijd van Jesse nu over gingen op een groot bed. Maar mijn babietje blijft nog lekker even in zijn ledikant (klimt er ook niet zelf uit trouwens).
Dát is herkenbaar!
Alleen komt er binnenkort wschl een half hoog slaper onze kant op, daar willen we dan Joel in laten slapen, met het lage bed er dwars onder, zodat Mattias daar in kan. Maar ergens ben ik er nog niet klaar voor om hem uit zijn ledikant te halen merk ik :-)
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Dat zelf nog niet klaar zijn om haar uit het ledikant te halen heb ik ook, maar ik vind het ook niet meer veilig om haar zo daar te laten slapen, want het gaat natuurlijk een keertje mis. Hoe graag ik haar ook nog als een kleine baby zou willen houden, ze wordt echt groot en niet geheel onbelangrijk, ze voelt zich ook groter dan dat ze is. :wink: . Ze was echt heel blij met dr nieuwe bed. En dat kan ze ondanks haar kleine woordenschat zeer goed duidelijk maken.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Deborah schreef:Dat zelf nog niet klaar zijn om haar uit het ledikant te halen heb ik ook, maar ik vind het ook niet meer veilig om haar zo daar te laten slapen, want het gaat natuurlijk een keertje mis. Hoe graag ik haar ook nog als een kleine baby zou willen houden, ze wordt echt groot en niet geheel onbelangrijk, ze voelt zich ook groter dan dat ze is. :wink: . Ze was echt heel blij met dr nieuwe bed. En dat kan ze ondanks haar kleine woordenschat zeer goed duidelijk maken.
Groot gelijk hoor, zodra Mattias hier uit gaat klauteren is het ook sowieso gebeurt. Zonder slaapzak heeft hij wel iets de neiging, mét slaapzak hebben pogingen geen zin :razz:
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ja, Bertrik sliep op de leeftijd van Annelieke ook in een groot bed. Mart-Jan vond juist die veiligheid nog erg lekker op deze leeftijd (toen wel geprobeerd) Maar Annelieke wil ik ook nog graag even klein houden ;). Een paar weken geleden is ze één keer uit bed geklommen 's middags en ik heb haar toen haar slaapzak aangedaan. Daar heeft ze zo'n hekel aan dat ze gewoon niet uit d'r bedje klimt, want dan krijgt ze de slaapzak aan....

We hebben een paar keer geprobeerd om haar in het bed van Bertrik te laten slapen, maar daar komt ze gewoon uit, dus ik vind het ook nog wel erg makkelijke een ledikantje. (Bertrik sliep dan op ons bed).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
mamsie

Bericht door mamsie »

Maartje ligt pas sinds kort in een peuterbed. Zij had dan ook totaal geen klimneigiingen en lag nog prima in het ledikant. Renske ging ook pas net voor haar 3e verjaardag in het peuterbed.
Ach mijn groter wordende meisjes probeerde ik zo nog een beetje mijn kleine hummeltjes te laten blijven 8)
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Als Jesse pogingen zou ondernemen om er zelf uit te klimmen zou ik hem ook in een groter bed proberen te leggen. Ik geef je dus groot gelijk.
Maar deze keer zal ik echt niet stimuleren om hem in een groter bed te krijgen.

Myrthe werd uit haar bed gejaagd door Benthe. Bij Benthe hadden we het bed toch staan, want net verhuisd en alles in orde. Die kon steeds kiezen. Eigenlijk heb ik nu niet eens echt plek om een ander bed neer te gaan zetten... Hoop dus dat Jesse niet gaat klimmen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Plaats reactie