daar gaan we weer.....(sorry beetje gefrustreerd)
daar gaan we weer.....(sorry beetje gefrustreerd)
de vraag of ik nog BV geef, zo ja volledig.................ja naast zijn bijvoeding. Dat is nog niet het belangrijkst. Daar werd door die vriendin wel normaal op gereageerd. Ik heb aangegeven dat het gewoon goed liep en waarom zou ik dan stoppen. Ik heb het idee dat het nu nog wel mag, want 8 maanden (heeft ze zelf ook gedaan).
Toen kwamen we op doorslapen, met een andere vriendin. Dat doet S enn dus nog niet. Wel gedaan maar nu niet meer. Tja waar ligt het aan, als ik dat eens wist was het opgelost. Die vriendin, die van sliepen mij 3 maanden door (ja deed S enn ook maar nu niet meer) en dat was maar goed ook want haar slaap was haar heilig.
Ik uitgelegd dat ik me er op instel dat S enn wakker wordt want dan maak ik me zelf het het makkelijkst. En laten huilen is geen optie want dan slaap ik zelf niet.
Op deze manier werkt voor ons het best.
Ik ben heel moe en ja ik wil graag dat hij doorslaapt maar ik kan het niet afdwingen. Dit soort dingen raakt me wel. Want men laat eigenlijk weten dat wij het verkeerd doen............ Ik geef nog bv, not done, hij slaapt niet door en de oudste is voor 7 uur wakker. Wat verkeerd allemaal.
sorry, mijn frustratie, kan het ook niet goed uitleggen waarom. Maar als je dit gehaald heb, bedankt voor het lezen.
*klaag modus uit*
Toen kwamen we op doorslapen, met een andere vriendin. Dat doet S enn dus nog niet. Wel gedaan maar nu niet meer. Tja waar ligt het aan, als ik dat eens wist was het opgelost. Die vriendin, die van sliepen mij 3 maanden door (ja deed S enn ook maar nu niet meer) en dat was maar goed ook want haar slaap was haar heilig.
Ik uitgelegd dat ik me er op instel dat S enn wakker wordt want dan maak ik me zelf het het makkelijkst. En laten huilen is geen optie want dan slaap ik zelf niet.
Op deze manier werkt voor ons het best.
Ik ben heel moe en ja ik wil graag dat hij doorslaapt maar ik kan het niet afdwingen. Dit soort dingen raakt me wel. Want men laat eigenlijk weten dat wij het verkeerd doen............ Ik geef nog bv, not done, hij slaapt niet door en de oudste is voor 7 uur wakker. Wat verkeerd allemaal.
sorry, mijn frustratie, kan het ook niet goed uitleggen waarom. Maar als je dit gehaald heb, bedankt voor het lezen.
*klaag modus uit*
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Re: daar gaan we weer.....(sorry beetje gefrustreerd)
Soms erg frustrerend ja, maar gelukkig heb je ons op dat soort momenten.
***SCHOUDERKLOPJE***

***SCHOUDERKLOPJE***
- channiemam
- J&J HAWAII
Knuffel.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Goh, echt een al herkenning hier! Hier ook 3 late doorslapertjes, en Evy slaapt nu dus ook nog niet door. En ja, ik ben moe. En ja, ik zou graag willen dat ze doorslaapt. Maar ik durf het bijna niet meer te zeggen. Want een kind dat met 11 maanden nog niet doorslaapt, dat is natuurlijk gewoon de schuld van de ouders. En Daniel is standaard om 6:30 wakker, vaak zelfs eerder. Dus ook hier, korte, gebroken nachten. En heel, heel erg moe. Eigenlijk wil ik gewoon elke avond uiterlijk 21:30 in mijn bed liggen, en daar mijn leven op aanpassen (tijdelijk, want ik heb er alle vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen). Maar dat levert soms rare blikken op uit de omgeving.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
herkenbaar hoor die reactie's, snap het ook niet waarom mensen dat nu zeggen. Iig een dikke knuffel en laat het maar langs je heen gaan. Wat makkelijker is gezegd dan gedaan 
Stomme is ook nog dat mijn dochter is gaan doorslapen sinds de borstvoeding op/ gestopt is. (nu echt een week gestopt)
En dan krijg je reactie's van "zie je nou wel"
Alsof ze dat daardoor doet.
Ik stelde me ook in van snachts wakker worden en daardoor vond ik het ook niet zo erg, bij mijn zoon vond ik het wel erg. Maar die kwam ook niet 1 of 2x die kwam meer dan 6x.

Stomme is ook nog dat mijn dochter is gaan doorslapen sinds de borstvoeding op/ gestopt is. (nu echt een week gestopt)

Ik stelde me ook in van snachts wakker worden en daardoor vond ik het ook niet zo erg, bij mijn zoon vond ik het wel erg. Maar die kwam ook niet 1 of 2x die kwam meer dan 6x.
Ik vind de opmerking van vrienden/schoonfamilie altijd zo erg dat hun kind wel moet blijven liggen. Voor 7 uur mag die gewoon niet opstaan, klaar...
Was het maar zo makkelijk. Ik merk bij mijzelf dat het in periodes gaat. Soms zit ik er door vermoeidheid doorheen, maar over het algemeen vind ik nog prima te handelen.
Was het maar zo makkelijk. Ik merk bij mijzelf dat het in periodes gaat. Soms zit ik er door vermoeidheid doorheen, maar over het algemeen vind ik nog prima te handelen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Wat heb ik me vaak net zo gevoeld. Maar weet je wat, in een discussie erover komt men meestal niet verder dan: zo hoort het niet. En moet dat een reden zijn om het niet meer te doen, bedenk hoeveel tegenargumenten je kan bedenken.
Opsteker: luc gaat echt altijd zonder problemen slapen terwijl evenoud vriendje (traditioneel gevoed en opgevoed;-)) nu elke avond z'n bed uitkomt en niet kan slapen..
Opsteker: luc gaat echt altijd zonder problemen slapen terwijl evenoud vriendje (traditioneel gevoed en opgevoed;-)) nu elke avond z'n bed uitkomt en niet kan slapen..
Ow zo herkenbaar!
Ik had een goede slaper, een hele slecht (C. heeft nog nooit doorgeslapen) en nu weer een goede. Allen opdezelfde manier (op)gevoed... Men vindt/denkt dat alles valt of staat met bv. Mijn vriendin zei het laatste nog:"ik denk dat mijn dochter (3 maanden) al doorslaapt omdat ze kv krijgt
Ze was even vergeten dat haar oudste pas na een jaar doorsliep (ook kv) en mijn oudste na 5 weken (bv)
Pfff het zijn echt van die maatschappelijke ideeën. Ik vraag het wel eens:"Wie vindt dat? Jij of de maatschappij?"
Ik had een goede slaper, een hele slecht (C. heeft nog nooit doorgeslapen) en nu weer een goede. Allen opdezelfde manier (op)gevoed... Men vindt/denkt dat alles valt of staat met bv. Mijn vriendin zei het laatste nog:"ik denk dat mijn dochter (3 maanden) al doorslaapt omdat ze kv krijgt

Pfff het zijn echt van die maatschappelijke ideeën. Ik vraag het wel eens:"Wie vindt dat? Jij of de maatschappij?"
En je zou ook ens moeten navragen of die kinderen echt niet meer wakker worden 's nachts. Want hoeveel ouders roepen er wel niet dat hun kinderen doorslapen, maar dan blijken ze wel nog een paar keer per nacht er een speen in te moeten stoppen
Geen borst of fles krijgen is niet hetzelfde als doorslapen, en volgens mij is het heel normaal dat kinderen van rond een jaar 's nachts nog regelmatig wakker worden. En wij vinden dat dan het makkelijkst op te lossen met bv 

Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
- channiemam
- J&J HAWAII
Nou ja, mijn kinderen gingen doorslapen toen de bv gestopt was. Hier wel duidelijk een gevolg dus. Maar dat heeft me niet weerhouden toch weer bv te gaan geven. Mijn kind verdient het beste en daarom bv, hoeveel ongemak ik er ook van heb.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Inderdaad heel frustrerend. Hoe vaak ik die vraag wel niet heb gekregen, om simpel van te worden. Meerdere keren heb ik ook gezegd dat het 's nachts het snelst rustig is als ze een slokje mag drinken. En ja, het is soms vermoeiend om steeds weer uit bed te moeten, maar ik heb wel het gevoel dat ik mijn kinderen het allerbeste heb gegeven.
Een vriendin van mij roept steeds dat ze geen bv kon geven (heel verhaal) en dat het toch zoveel makkelijker was. Maar zij moest -t ig keer naar beneden 's nachts om een flesje warm te maken. En dat had ik weer niet!
Toen ze hoorde dat Danique met 1,5 jaar nog vaak 's nachts wakker werd en een slokje drinken kreeg reageerde ze bijna verafschuwd. Na wat doorvragen bleek zij gemiddeld 3x per nacht uit bed te moeten omdat dochterlief de speen kwijt was....
Dan kies ik er toch voor om even een paar minuten te voeden, daarna had ik weer langere tijd rust!
Een vriendin van mij roept steeds dat ze geen bv kon geven (heel verhaal) en dat het toch zoveel makkelijker was. Maar zij moest -t ig keer naar beneden 's nachts om een flesje warm te maken. En dat had ik weer niet!
Toen ze hoorde dat Danique met 1,5 jaar nog vaak 's nachts wakker werd en een slokje drinken kreeg reageerde ze bijna verafschuwd. Na wat doorvragen bleek zij gemiddeld 3x per nacht uit bed te moeten omdat dochterlief de speen kwijt was....
Dan kies ik er toch voor om even een paar minuten te voeden, daarna had ik weer langere tijd rust!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Ach weet je, het houdt nooit op. Straks zijn hun kinderen beter in voetballen, lezen, zwemmen, universiteit, verdienen meer, reizen rond de hele wereld.....
Het is gewoon de kift omdat jij zulke leuke kinderen hebt moet je maar denken. En het is waarschijnlijk ook onzekerheid bij vriendinnen die graag willen laten zien hoe goed hun kinderen het doen.
Het is gewoon de kift omdat jij zulke leuke kinderen hebt moet je maar denken. En het is waarschijnlijk ook onzekerheid bij vriendinnen die graag willen laten zien hoe goed hun kinderen het doen.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Sterre slaapt ook nog steeds niet door...
Kleine troost: mijn slechtste slapertjes van 'toen' zijn de beste slapers nu, echt ze slapen heerlijk en worden niet wakker van een huilend zusje. Mijn theorie is dat ze er blind op vertrouwen dat ik er voor ze ben ś nachts omdat ze dat juist die eerste jaren hebben ervaren.
Betekent niet dat het makkelijk is, die gebroken nachten... Sterkte!
Kleine troost: mijn slechtste slapertjes van 'toen' zijn de beste slapers nu, echt ze slapen heerlijk en worden niet wakker van een huilend zusje. Mijn theorie is dat ze er blind op vertrouwen dat ik er voor ze ben ś nachts omdat ze dat juist die eerste jaren hebben ervaren.
Betekent niet dat het makkelijk is, die gebroken nachten... Sterkte!
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Bij 8 maanden nog niet doorslapen is toch geen uitzondering? Joris sliep bij 7 maanden heel af en toe een nachtje door en vanaf 9 maanden geregeld, heb het nooit een probleem gevonden, ook niet terwijl ik alweer volop werkte. Ik was gestopt met daarover na te denken en gestopt met naar de klok te kijken, toen viel het me niet zwaar (miste zelfs de nachtvoedingen toen ze gestopt waren). Na die 9 maanden een heerlijk slapend ventje maar geregeld zijn er periodes dat ik er uit moet, de vele keren dat hij oorpijn had, de laatste weken om andere redenen. Het is iets anders dan een voeding (was het soms maar zo simpel) maar het is en blijft een gebroken nacht.
Maar achteraf is het ook nooit goed hoor, toen ik laatst vertelde dat Joris 14 maanden BV had gehad viel diegene achterover. Toen ik erbij vertelde dat als het aan mij had gelegen hij nu ook nog gerust bij mij had mogen drinken maar dat hij het zelf gestopt heeft (niet de moedermelk, wel het live drinken) werd er een vies gezicht getrokken.... achja.
Ga vooral zo door, je geeft je kind een prima basis door steeds op signalen te reageren en een bulk aan afweerstoffen met jouw melk!
Maar achteraf is het ook nooit goed hoor, toen ik laatst vertelde dat Joris 14 maanden BV had gehad viel diegene achterover. Toen ik erbij vertelde dat als het aan mij had gelegen hij nu ook nog gerust bij mij had mogen drinken maar dat hij het zelf gestopt heeft (niet de moedermelk, wel het live drinken) werd er een vies gezicht getrokken.... achja.
Ga vooral zo door, je geeft je kind een prima basis door steeds op signalen te reageren en een bulk aan afweerstoffen met jouw melk!
En dan die reclame van nutril on, dat kindjes tenminste tot en met 3 jaar speciale melk nodig heeft. Dus dat betekend ook borstvoeding moeten kunnen krijgen tot en met tenminste 3 jaar. Want volgens hun in het immun systeem van een kindje van 3 nog bezig in aanmaak. En toch stoor ik me aan die reclame, laat ze dan ook vertellen dat bv geven goed is zodat het niet een taboe word om lang te voeden.
oja die reclame...
Krijgt jou..... (sofietje?) nog steeds kunstvoeding??? Ik dacht dat mijn (........????) dat niet meer nodig had.
Ik kan er niks aan doen maar ik hoor steeds bv in die reclame...
Krijgt jou..... (sofietje?) nog steeds kunstvoeding??? Ik dacht dat mijn (........????) dat niet meer nodig had.
Ik kan er niks aan doen maar ik hoor steeds bv in die reclame...

heel herkenbaar,ik krijg het zelfs van familie om mijn oren.
Nu nog borstvoeding als hij naar school gaat kan hij toch niet meer aan de borst.
EEEhhhh hij is 1
En hij heeft 2 weken doorgeslapen en nu is hij er weer.
tja wat doe je eraan.
Ik snap je helemaal,vind het ook niet leuk als ik dat commentaar krijg
en het maakt me ook onzeker.
Maar dan lees ik hier wat stukken en dan voel ik me weer wat beter.
je bent niet alleen
xox
Nu nog borstvoeding als hij naar school gaat kan hij toch niet meer aan de borst.
EEEhhhh hij is 1
En hij heeft 2 weken doorgeslapen en nu is hij er weer.
tja wat doe je eraan.
Ik snap je helemaal,vind het ook niet leuk als ik dat commentaar krijg
en het maakt me ook onzeker.
Maar dan lees ik hier wat stukken en dan voel ik me weer wat beter.
je bent niet alleen
xox
Niet leuk die reacties, al weet je waarom je het doet en sta je achter je keuze.
Ik zei vaak: ach, ik ken kinderen die kv krijgen en met 2 jaar nog vaak wakker worden 's nachts en bv kinderen die met 3 maanden bijna klokje rond maken dus ach, alle kinderen zijn anders en vragen wat ze nodig hebben toch....?
Het is natuurlijk dat kinderen in de eerste jaren de klok (meestal) niet rond slapen en kv is niet de standaard voor jou.
Maar de nachten zijn gewoon zwaar. M aarten ging rond 2 jaar klokje rond slapen, daarna hebben we gekozen voor een aaibolletje 's nachts. Toen pas werkte dat. Bij Es iets eerder.
We hadden de puf niet om hierop te sturen. Onze keuze en daar stonden we achter.
Ik zei vaak: ach, ik ken kinderen die kv krijgen en met 2 jaar nog vaak wakker worden 's nachts en bv kinderen die met 3 maanden bijna klokje rond maken dus ach, alle kinderen zijn anders en vragen wat ze nodig hebben toch....?
Het is natuurlijk dat kinderen in de eerste jaren de klok (meestal) niet rond slapen en kv is niet de standaard voor jou.
Maar de nachten zijn gewoon zwaar. M aarten ging rond 2 jaar klokje rond slapen, daarna hebben we gekozen voor een aaibolletje 's nachts. Toen pas werkte dat. Bij Es iets eerder.
We hadden de puf niet om hierop te sturen. Onze keuze en daar stonden we achter.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Dat dus ook. Ik had echt geen puf om te gaan sturen bij Danique. Nu werkt het met een aai over de bol ook goed 's nachts.Mara schreef:Niet leuk die reacties, al weet je waarom je het doet en sta je achter je keuze.
Nog zo'n frustratiepunt: mijn zusje is eind maart bevallen. Mijn ouders waren hier net en vertelden dat zuslief het zo vreselijk vond dat de kleine nog geen ritme had....

Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Ik kan je frustratie heel goed voorstellen. Waarom wordt er zo vaak commentaar gegeven op elkaars aanpak en komt men met (goedbedoelde) adviezen? Je doet het niet fout en mijn voorgangers hebben al voldoende voorbeelden gegeven dat het ook anders kan, wat zeker niet altijd beter is. Niet aan jezelf twijfelen hoor! Ik weet helaas dat het niet zo eenvoudig ligt en helaas zijn jouw ervaringen heel herkenbaar.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Ergerlijk ja. Weet je, je doet het zoals het voor jou goed voelt, en een kind van nog geen jaar liet ik ook niet huilen hoor! Die fase kwam pas op het moment dat ze me gingen uitlachen als ik kwam hahaha. Zo van:heeee, gezéllig! Toen werd het tijd voor een beetje harder optreden hihi.
Leg het naast je neer meid!
(oh en weet je, elke keer als ik in de krant een stukje zie staan van Nancy van de Ven moet ik aan jou denken, 't is een motorcrosser die steeds in de krant staat
)
Leg het naast je neer meid!
(oh en weet je, elke keer als ik in de krant een stukje zie staan van Nancy van de Ven moet ik aan jou denken, 't is een motorcrosser die steeds in de krant staat

Dank jullie wel voor je berichtjes. Doet me goed dat er zoveel herkenning is. En dat ik gelukkig niet de enige ben die in de ogen van andere niet "spoort".
Ik zo'n gesprek voel ik me aangevallen en begin me te verdedigen wat dus al aangeeft dat het misschien wel een beetje gek is. Maar eigenlijk moet ik gewoon zeggen hoe ik het zie, en dat wij het doen zoals wij denken dat goed is voor onze kinderen.
En bij iedereen is er wel iets. Want als een kind een speen heeft kan het wel, en als een kv 's nachts wakker wordt is er niks aan de hand. En een kind van 3 (n utri lon reclame) mag wel kv krijgen maar geen bv. Erg vreemd.
Ik hoop dat wanneer er volgende keer iets over bv ofzo gezegd wordt ik dan bij de hand genoeg ben om te reageren.
Ik zo'n gesprek voel ik me aangevallen en begin me te verdedigen wat dus al aangeeft dat het misschien wel een beetje gek is. Maar eigenlijk moet ik gewoon zeggen hoe ik het zie, en dat wij het doen zoals wij denken dat goed is voor onze kinderen.
En bij iedereen is er wel iets. Want als een kind een speen heeft kan het wel, en als een kv 's nachts wakker wordt is er niks aan de hand. En een kind van 3 (n utri lon reclame) mag wel kv krijgen maar geen bv. Erg vreemd.
Ik hoop dat wanneer er volgende keer iets over bv ofzo gezegd wordt ik dan bij de hand genoeg ben om te reageren.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Bij de derde lukt dat jenance74 schreef:

Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Weet je mijn kindjes hebben me 8 weken dag en nacht wakker gehouden, en daarna sliepen ze van de late voeding tot een uur of 6 en dat werd langzaamaan steeds vroeger en ietsje later....
En wakker worden deden ze niet althans niet dat ik ze hoorden...
En wat daarvan volgens mij de reden was...
Ze hadden elkaar er was altijd iemand bij ze.
Pas toen ze hun eigen kamer kregen 4 + waren ze toen.. Had ik een kindje dat sachets wakker werd en bij mij wilde zijn.
En mijn kindjes zijn geflesvoedde bv kindjes.
En wakker worden deden ze niet althans niet dat ik ze hoorden...
En wat daarvan volgens mij de reden was...
Ze hadden elkaar er was altijd iemand bij ze.
Pas toen ze hun eigen kamer kregen 4 + waren ze toen.. Had ik een kindje dat sachets wakker werd en bij mij wilde zijn.
En mijn kindjes zijn geflesvoedde bv kindjes.
Het verbaasd me altijd weer hoe belangrijk 'doorslapen' wordt gevonden
. Ik heb ook veel (negatieve) reacties gehad bij mijn BV-niet-doorslapende meisje, maar ik ben mijn gevoel en mijn kind blijven volgen en toen ze eenmaal ging doorslapen met 2 jaar deed ze het ook meteen goed!
Mijn FV zoon kon zonder nachtvoeding vanaf 3 maanden of zo en sliep af en toe door, in fasen. Bij hem ook ettelijke nachten eruit geweest om die speen terug te stoppen en aantal gebroken nachten per week waren volstrekt normaal tot hij 3-3,5 jaar was!
Het eerste half jaar dat ik 2 kinderen had, kwam het zelfs regelmatig voor dat ik vaker voor mijn peutertje eruit moest als voor mijn baby... En dat lag dus echt niet aan de BV
.
En nu nog moet ik er nog met enige regelmaat (gemiddeld 1 keer per week) uit om natte bedden te verschonen, gevallen knuffels te zoeken, te knuffelen na een enge droom, snottebellen te poetsen, bekers water te geven of te puffen omdat zoonlief weer hoest/piept.
(dat doen jullie toch ook??)

Mijn FV zoon kon zonder nachtvoeding vanaf 3 maanden of zo en sliep af en toe door, in fasen. Bij hem ook ettelijke nachten eruit geweest om die speen terug te stoppen en aantal gebroken nachten per week waren volstrekt normaal tot hij 3-3,5 jaar was!
Het eerste half jaar dat ik 2 kinderen had, kwam het zelfs regelmatig voor dat ik vaker voor mijn peutertje eruit moest als voor mijn baby... En dat lag dus echt niet aan de BV

En nu nog moet ik er nog met enige regelmaat (gemiddeld 1 keer per week) uit om natte bedden te verschonen, gevallen knuffels te zoeken, te knuffelen na een enge droom, snottebellen te poetsen, bekers water te geven of te puffen omdat zoonlief weer hoest/piept.
(dat doen jullie toch ook??)