kolven afbouwen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

kolven afbouwen?

Bericht door nance74 »

S enn is eind van deze maand 9 maanden. Dan stopt dus ook het kolfrecht. Ik weet dat ik natuurlijk in eigen tijd kan kolven maar eigenlijk vind ik het wel mooi geweest. Ik heb het heel druk op m'n werk en merk vaak dat ik moeite heb om op tijd te gaan kolven. Op zich vind ik het wel prettig om dat rust moment te hebben maar vaak zit ik te gehaast te kolven. Gelukkig gaat het makkelijk maar toch.

Ik heb redelijk wat voorraad in de vriezer (denk ik) en kan dus wel een paar weken overbruggen.

Maar ik wil op de dagen dat ik thuis ben wel gewoon voeden. Gaat dit lukken om 3 dagen achter elkaar niet te kolven en dan op de andere dagen op die tijden wel te voeden of loopt mijn productie heel erg achteruit. Of heb ik op werkdagen enorme plofborsten?

Ervaringen en tips zijn welkom.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Truus
J&J SANTORINI

Re: kolven afbouwen?

Bericht door Truus »

Tja, enige manier om te testen, is het proberen, denk ik. Ik had geen plofborsten... :razz: Maar voor jou kan het net zo goed wel zijn.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ik werk 4 dagen en ik ben met 10 maanden definitief gestopt met kolven op het werk. Maar in de maand ervoor kolfde ik ook al regelmatig niet. Het lukt nu prima om op de 3 dagen dat ik thuis ben, wel gewoon te voeden. Ik zou zeggen, gewoon proberen. Je merkt het vanzelf wel als hij er niet meer tevreden mee is.
Wat ik nu doe op mijn werkdagen, is Evy na het kdv meteen haar avondhap geven. Voor het slapen gaan, drinkt ze dan 1 borst. s Avonds kolf ik dan de andere borst. In het begin kreeg ik dan nog ruim 150 cc uit 1 borst. Inmiddels ben ik blij als ik 75-100 cc nog kolf s avonds. Maar op die manier krijgt ze toch nog elke dag een flesje mm mee. Ik doe het niet koste van het kost. Als ik een avond weg wil, laat ik Evy gewoon beide borsten drinken en sla ik het kolven over. Ik denk dat ik aan het s avonds kolven binnekort ook wel de brui ga geven.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Uitproberen zou ik zeggen! Ik ben bij C. na een jaar gestopt met kolven. Ik voedde toen nog maar 3 keer (kolfde dus 1 keer). Het was geen probleem voor de productie
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Ik kolfde met 9 mnd ook niet meer terwijl ik nog wel voedde op verzoek. Geen probleem.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

En hebben julie dat kolven op het werk bewust afgebouwd of gewoon niet meer gekolfd en maar zien.

Ik neem in ieder geval m'n handkolf mee, mocht het heel vervelend aanvoelen kan ik altijd even afkolven.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Wel slim om je kolf toch nog mee te nemen, zodat je hem kan gebruiken indien nodig. Ik heb wel een paar keer gehad dat ik tegen het einde van de werkdag toch nog even kolfde. Het thuis op verzoek voeden ging prima, niks geen productiedaling gemerkt.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Mijn kolf staat nog steeds op het werk. Nu is het niet echt meer nodig, ik heb aan het einde van de dag geen plof-borsten meer. Maar ik laat hem toch staan, voor het geval dat... Mocht ik nog eens na het werk spontaan mee willen gaan borrelen ofzo, dan kan ik tenminste nog even kolven. Maar dat is meer theoretisch, ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Ik kolfde op het laatst 1x per dag, aansluitend aan de lunchpauze, zodat ik er mijn werk ook niet voor hoefde te onderbreken.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Nancy schreef:Ik kolfde op het laatst 1x per dag, aansluitend aan de lunchpauze, zodat ik er mijn werk ook niet voor hoefde te onderbreken.
Zo heb ik het ook gedaan bij Neline.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie