Vitamine D
Vitamine D
Slikken jullie zelf nog extra vitamine D als jullie (lang) bv geven? R is nu bijna 2 en ik koop geloof ik geen nieuwe meer. Het CB gaf wel aan dat ik het moest blijven doen zolang ik nog bv gaf. Ik weet alleen niet of ze rekening houden met vrouwen die dat dan dus twee jaar doen.... Weten jullie de zin/onzin van deze "regel"?
@
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Re: Vitamine D
ik heb nog nooit van die regel gehoord
dus heb een jaar bv gegegeven zonder vitamine D te nemen.

J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ik heb het ook nooit gedaan, en was het nu ook niet van plan. Zon genoeg hier, lijkt me nogal overbodig. Maar zelfs in Nederland deed ik het niet.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
zelf nemen? die had ik nog niet gehoord..
kinderen 'moeten' (meningen zijn verdeeld
) tot hun 4e jaar vit. d slikken.
mark krijgt elke dag 10 druppeltjes.
wel slik ik zelf nog een goedkopere variant van gravitamon.
kinderen 'moeten' (meningen zijn verdeeld

mark krijgt elke dag 10 druppeltjes.
wel slik ik zelf nog een goedkopere variant van gravitamon.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Nooit gedaan. En nu moest ik laatst bloedprikken en bleek mijn vit d 3 gehalte 17 waar minstens 30 nodig is. Je kunt er een hoop last van hebben..
Slik nu dus WEL vit d (en de kinderen krijgen een totaal tablet)
Slik nu dus WEL vit d (en de kinderen krijgen een totaal tablet)
Nooit gedaan zelf, ook de kids nauwelijks 

Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Dat is idd het advies. Laats weer bijscholing gehad van een lk zei gaf aan dat de zon hier in nl te weinig kracht heeft en te weinig schijnt om genoeg vit D aan te maken. Pas in het middellandszeegebied is hij krachtig genoeg.
Later zei ook een arts dat veel mensen bv of niet te weinig vit D hebben.
Ik ben zeld niet echt van de vitamines enzo maar vit d zou ik echt nemen en geven. (tot de laatste bijscholing kreeg A het niet maar ben nu echt om)
Later zei ook een arts dat veel mensen bv of niet te weinig vit D hebben.
Ik ben zeld niet echt van de vitamines enzo maar vit d zou ik echt nemen en geven. (tot de laatste bijscholing kreeg A het niet maar ben nu echt om)
Ik ben er niet heel nauwkeurig in. Maar in pincipe neem ik het wel. Uit recent onderzoek blijkt toch dat veel Nederlanders te weinig vitamine D binnenkrijgen, ook niet-voedende moeders en mannen. Bij mijn man op het werk (gezondheidscentrum), was het laatst een hot item onder de huisartsen tijdens de koffie. 5 jaar geleden vond ik die vitamine D nogal overbodig. Maar nu neem ik het advies wel wat serieuzer.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
ik neem zo`n multivitamine in voor borstvoedende moeders, maar da`s meer omdat ik steeds zo moe ben en ik weet ook niet of het echt helpt, maar ach....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
- mama talla
- J&J HAWAII
Ik heb het bij Nathan niet gedaan, nou ja, ik had het potje wel in huis, maar vergat het steeds. Nu krijgen onze jongens het wel, allemaal, het hele jaar. Gabriel slikt ook mee. Ik zou dus straks gewoon mee kunnen gaan slikken met de rest als ik er aan denk. De eerste tijd blijf ik denk ik een vitaminepil voor moeders slikken.
Groetjes Jikke
Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
ik heb een deel van de bv periode ook zwangerschapsvitamines geslikt (deze waren voor zwangeren en moeders die bv geven) en daarin zit ook 100% adh vitamine D
En ik woon verder wel in het middellandsezee-gebied
De zon is hier inderdaad veel sterker.
En ik woon verder wel in het middellandsezee-gebied

J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
ik probeer er aan te denken maar vergeet het vaak. het heeft iets te maken met het voorkomen van osteoporose op latere leeftijd dacht ik. daar heb je meer kans op als je bv hebt gegeven. volgens mij maakt het dus niet uit of je lang of kort voedt, maar is het meer het feit dat je voedt!
Dit is een interessant artikel over het onderwerp: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... -kind.html
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Hier vraagt het cb bij elk bezoek of ik zelf ook vitamine D neem. Wat overigens het geval is, in de multivitaminen voor zwangeren en zogenden.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Ik had ook van die multivitaminen voor "jonge moeders", maar met mijn 2,5 voeding per dag... Ik zal weer een nieuw doosje kopen! (duur joh, die borstvoeding
)
@

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Ik slikte het alleen in het begin (geloof eerste jaar), maar was er niet altijd even trouw in. Bij V ben ik vorige zomer gestopt, omdat het steeds zo'n drama was om het binnen te krijgen, maar ik had het voornemen om na de zomer weer te starten (je raad het al, niet meer gedaan
en inmiddels is het alweer lente
...)

Ik heb een potje multivitamine staan voor vrouwen die bv geven. Maar ik vergeet het, net zoals ik het bij S enn vergeet. Af en toe denk ik er aan maar het is zo'n drama om het erin te krijgen. M icah kreeg het wel heel lang, heel trouw. Maar met de zomer gestopt en daarna niet meer opgepakt. Maar hij krijgt dagelijk een multivitamine op advies van de homeopaat omdat hij zoveel allergiën heeft en daardoor bepaalde vit. niet binnen krijgt. En in die multievit zit geloof ik ook de dagelijkse hoeveelheid vit. D.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Beetje saai, maar dit dus.nance74 schreef:Ik heb een potje multivitamine staan voor vrouwen die bv geven. Maar ik vergeet het, net zoals ik het bij S enn vergeet. Af en toe denk ik er aan maar het is zo'n drama om het erin te krijgen. M icah kreeg het wel heel lang, heel trouw. Maar met de zomer gestopt en daarna niet meer opgepakt.

Maar 2 weken geleden kreeg ik opeens de kriebels en ben ik maar weer begonnen met de vit.D voor de jongens, en de multivitamines voor de zwangere/bv gevende vrouw. Elke dag is nog niet gelukt, maar er zit verbetering in!
Vandaag hebben we allemaal gehad.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Hier ook nog steeds aan de vitamine D.
Heb begrepen dat dat het advies bij BV, maak niet uit tot welke leeftijd.
Heb begrepen dat dat het advies bij BV, maak niet uit tot welke leeftijd.
In de vele jaren van zwanger proberen te worden is het zo'n vast ritueel geweest om zwangerschapsvitamines te slikken dat ik die ook trouw (want ook voor BV gevende vrouwen bedoeld) heb geslikt gedurende BV. Idd met extra vit D er in.