Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Borstvoeding afbouwen?

Bericht door wilmama »

Even een update over hoe het nu gaat.

Het gaat goed. Overdag vraagt hij weinig meer om de borst en begint ook iets meer te eten. Drinken nog wel minimaal en dat verneem ik helaas in de nacht. Ik ga er vanuit dat dat ook wel weer beter gaat worden. Anders heb ik weer een nieuwe uitdaging.

Ik ben blij dat ik deze stap toch heb genomen. Het geeft wel veel meer rust en duidelijkheid.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Marjo

Re: Borstvoeding afbouwen?

Bericht door Marjo »

Wat super. En wat fijn dat je ondanks de lastige momenten blij bent met je beslissing. :P Goed gedaan!
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Borstvoeding afbouwen?

Bericht door Regina »

Super Wilma knap dat je hebt doorgezet. Geeft denk ik ook wel wat vrijheid overdag of niet. Liam drinkt nog steeds niet veel overdag. 2 bekers is veel denk ik. Maar hij eet gelukkig wel goed en plast nog goed dus ik er maar vanuit dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Borstvoeding afbouwen?

Bericht door Mamalon »

Ik ben blij voor je dat het nu rust geeft. Knap dat je doorgezet hebt. (ik vind "opvoeden" soms helemaal niet makkelijk...)
Mamalon
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Borstvoeding afbouwen?

Bericht door wilmama »

Even weer een update over ons.

Het gaat super goed. Eten gaat met ups en downs en het drinken gaat niet echt super maar aan het einde van de middag dinkt hij echt wel als hij dorst krijgt.

Het zeuren is op een paar momenten na helemaal over. Hij weet nu waar hij aan toe is en dat is zo fijn.

En nu zijn de normale nachten ook weer terug =D>

Zo kan ik het wel weer even volhouden 8)
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update

Bericht door Mamalon »

He gelukkig. Fijn dat de rust is weergekeerd. Ook fijn dat je er weer van geniet (in elk geval niet meer de balen van hebt!)
Mamalon
Suuz

Re: Borstvoeding afbouwen? Update

Bericht door Suuz »

goed nieuws dus ;) petje af hoor.. is ook erg moeilijk als kindje wel wil en jezelf wat minder.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update

Bericht door Ana »

he wat goed om te lezen! geniet er maar van ja.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update

Bericht door wilmama »

Vandaag ben ik naar de HA geweest. M arijn is afgelopen weekend goed ziek geweest. Gister had hij bloedend tandvlees na het poetsen. Ik dacht gelijk weer aan herpes blaasjes.

Zij gedrag rondom de borstvoeding is op het moment verschrikkelijk. Tja ik zit er echt doorheen moet ik bekennen. Hij loopt ontzettend veel te zeuren en als ik op de bank of stoel zit dan hangt hij de hele tijd aan/op/bij mij maar niet op een fijne manier. Een dwingende klierige manier. En maar huilen en jengelen.

Eten en drinken doet hij sinds hij ziek is geweest nog minder. Vanmorgen bij het opstaan was er weinig bv omdat hij s nachts al veel had gedronken. Bij het ontbijt twee mini hapjes brood en een soepstengel tussendoor. Om 11 borst voor het slapen. Na het slapen een slokje drinken en een biscuitje.
Denk dan daarbij dat hij dus echt de hele tijd huilt en aan mijn benen hangt en vraagt om opgetild te worden.
Echt aan het einde van de middag begon hij wat te drinken.

Bij de HA vertoonde hij echt heel erg goed zijn gedrag. De HA was er van overtuigd dat het een gedrag kwestie is. Advies om naar een orthopedagoog te gaan. Dat ga ik ook zeker doen.
Daarnaast wil ik naar een homeopaat voor achterliggende oorzaken (als die er zijn)

Na het warm eten wat meestal wel goed gaat. Was hij echt heel vrolijk en energiek. Hij is dus echt veel beter als hij goed gegeten heeft.

Waarom eet hij dan toch niet. Ik weet het echt niet meer. Hopelijk kom ik snel in een fijner vaarwater want zo kan het echt niet.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5060
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Hemmie »

Wat gebeurt er als je hem overdag warm eten geeft (als lunch bijvoorbeeld)? Eet hij dan wel? Misschien is het gewoon echt geen broodeter?

Maar lastig hoor, ik zou verder ook niet weten wat je ermee aan moet. Sterkte!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Esther »

Hè Wilma, dat is niet zo leuk :( Ik hoop dat je snel bij de orthopedagoog terecht kunt, vaak gaat het ook al beter als je een plan hebt gemaakt en je voorneemt je daaraan te houden.
Zou het geen optie zijn om alles te gaan kolven en hem niet meer live te voeden?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Ves

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Ves »

Jammer dat het nu weer minder gaat, terwijl jullie op de goede weg leken :( . Uit ervaring weet ik hoe slopend dit soort gedrag is. Is het sinds zijn ziek-zijn dat het zo gaat of ging het al eerder mis? Het zou misschien kunnen zijn dat het een tijdelijke terugval is, omdat hij nu niet lekker in zijn vel zit; of denk je van niet? Misschien gaat het over een week of zo weer makkelijker. Heeft de huisarts hem ook nog 'medisch' nagekeken of hebben jullie het alleen over zijn gedrag gehad?
V heeft ook een periode gehad (bijna een jaar geleden) dat hij heel erg de borst claimde, zowel 's nachts als overdag. Het ging in die periode sowieso niet zo goed met hem (o.a. hoofdbonken en andere gedragsproblemen en we zijn via pedagoog uiteindelijk bij ggz beland ivm mogelijk vorm van autisme; niet dat ik suggereer dat er zo iets bij M aan de hand is, maar om even zijn toestand te schetsen, hij had het moeilijk; eten was bij hem niet het probleem; niet kunnen praten leek hem enorm te frustreren).
Ik was doodop en had de moed niet om er tegen in te gaan. Op een gegeven moment was ik het gedoe aan de borst zo beu dat ik net als jij overdag ben gaan sturen. Dat ging met ups en downs, maar uiteindelijk zijn we zo ver gekomen dat hij overdag zelden de borst meer kreeg, los van het slapen.
Inmiddels gaat het zoveel beter met hem, echt niet te vergelijken met die periode toen (gelukkig). Maar nog steeds merk ik op momenten dat er iets dwars zit (bv. ziekte), dat hij de neiging heeft om weer meer de borst te willen/claimen overdag. Dat geeft hem rust, troost, houvast. Blijft een 'zwakke plek' en ik ga daar niet al te ver in mee.

Ik hoop dat je een manier vind om dit te doorbreken, want het is echt niet leuk.... sterkte!
Ves

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Ves »

Wilma, hoe gaat het nu?
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door wilmama »

Lief dat je er aan denkt. Ben nu bij mijn ouders. Hij eet goed en heeft vannacht zowaar doorgeslapen. Gaat nu lekker.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Mamalon »

O wat fijn om te lezen. Lieke ging ook een paar maanden goed maar nu is er weer een kies aan het prutten. En het eerste waar we dat aan merken: ze wordt weer vaker wakker 's nachts...
Mamalon
Ves

Re: Borstvoeding afbouwen? Update 26-4 en andere stappen

Bericht door Ves »

wilmama schreef:Lief dat je er aan denkt. Ben nu bij mijn ouders. Hij eet goed en heeft vannacht zowaar doorgeslapen. Gaat nu lekker.
Fijn! En het borstclaimen is nu ook minder?
Plaats reactie