huilen in slaap

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS

huilen in slaap

Bericht door Pauwtje »

Ook van mij even een topic over slapen. Ik ben gewend dat Evy tussen 19:00 en 6:30 minimaal 3 keer wakker wordt. Ze huilt, ze drinkt dan bij me en ze slaapt (meestal) weer verder. Maar de laatste tijd is er iets veranderd. Ze begint te huilen, maar verder wijst alles erop dat ze nog slaapt. Ze ligt op haar buik, oogjes dicht, ziet of hoort me niet (ook niet als ik over haar hoofdje of rug aai), maar ligt wel onbedaarlijk hard te huilen. Als ik haar dan oppak, begint ze alleen maar harder te huilen. Als ik haar laat liggen, wordt ze meestal met 5 a 10 minuten weer stil (maar oh oh, wat zijn dat lange minuten midden in de nacht). Als haar er toch uithaal, of als het langer dan 10 minuten duurt (wat eigenlijk nog wel 1x per nacht is), huilt ze eerst dus harder, maar daarna drinkt ze en slaapt ze zo weer verder.

Ik zit nu echt een beetje in dubio. Enerzijds is het het snelste als ik haar gewoon borst geef (want uiteraard liggen we wel wakker als ze in haar slaap huilt), en vind ik het ook fijn om haar niet te laten huilen, ook al is het in haar slaap. Anderzijds, misschien is dit wel het begin van doorslapen, en is dit het aangewezen moment dat we moeten stoppen met de bv s nachts en leert ze nu om zelf weer in slaap te vallen.

Iemand hier ervaring mee? Wat is wijsheid? Het is de derde, maar die ken ik helemaal niet van de jongens. Die huilden wel eens een beetje in hun slaap, maar nooit zo hard en ze lang.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: huilen in slaap

Bericht door Chantal »

chris had ook van die huilbuien in zijn slaap toen ie nog in het ledikant lag. lang geleden dus ;)
maar ik weet het nog wel, kreeg hem bijna ook niet wakker, en als ik dat deed ging hij alleen maar harder huilen en duurde het langer voordat hij weer sliep.
hij sliep toen wel allang door dus ik denk dat het dromen waren of zo.
ik schrok me de eerste paar keer te pletter! maar er bleek niks aan de hand.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Verwerken van alle indrukken van de dag? SOmmige kindjes dromen al heel erg vroeg. Ik snap dat je het vervelend vindt. Gebeurt dit iedere nacht en iedere nacht ook even lang? Ik zou dat eens gaan opschrijven zodat je kunt zien wat je overdag gedaan hebt t.o.v hoe ze die nacht reageert.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Klinkt als nachtangsten. Ik weet niet wat ik van dit fenomeen moet vinden, maar misschien herken je het als je het gaat googlen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nachtangsten, nog niet aan gedacht. Ik dacht ook eigenlijk dat dat meer bij oudere kindjes hoorde. Het zal vast iets met prikkelverwerking te maken hebben. Al gaat het de afgelopen 2-3 weken wel elke nacht identiek (alleen de tijdstippen verschillen), dus ik denk niet dat wat we overdag doen er echt iets mee te maken heeft. Maar Evy is zo'n druktemakertje, die weet van een rustige dag zelfs nog een inspannende en drukke dag te maken :lol: 8) Dus op zich geen gek idee dat ze dat s nachts allemaal moet verwerken.
Maar doe ik er dan goed aan om het gewoon te laten gaan, alleen in haar eigen bedje? Of zou het dan toch beter zijn om wel iets van troost te bieden?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Mare schreef:Klinkt als nachtangsten. Ik weet niet wat ik van dit fenomeen moet vinden, maar misschien herken je het als je het gaat googlen.
Ik had er nog nooit van gehoord maar als ik zo lees wat de symptomen zijn is het precies waar V last van heeft. Wat is het toch handig, dit forum :D !
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

maartje12 schreef:
Mare schreef:Klinkt als nachtangsten. Ik weet niet wat ik van dit fenomeen moet vinden, maar misschien herken je het als je het gaat googlen.
Ik had er nog nooit van gehoord maar als ik zo lees wat de symptomen zijn is het precies waar V last van heeft. Wat is het toch handig, dit forum :D !
Maak van de V een J en dan heb je hier ook herkenning.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

@nton had het ook, wel ietsje ouder. Bij hem hielp het echt het beste om hem gewoon te laten slapen en ik aaide wel over zijn koppie en rugje en ik ging vaak zachtjes neurieen, de slaapliedjes. Ook voor mezelf rustig houden hoor :oops:

Sterkte ermee!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik zou doen wat jij denkt dat het beste is. Als jij je er prettig bij voelt haar op die momenten wel te aaien dan zou ik dat doen. Dan biedt je toch een stukje geborgenheid, al lijkt ze er niet op te reageren.

Hier hebben we ook wel eens een periode gehad dat er af en toe gehuild werd in de slaap maar als het met zo'n 5 minuten weer over is en er weer lekker geslapen word zag ik er de noodzaak niet van in te gaan voeden.
Plaats reactie