Cbtje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Cbtje

Bericht door Suuz »

Ja ja de 2 jarige controle. Meisje is 9600gram en 80cm. Spraak loopt ver achter dus daarmee na de logo. Gewicht/ lengte is ze te licht. Dus moeten we over 6 maanden opnieuw komen voor meetingen. Gelijk met eerste afspraak van de aankomende baby eerste maand. Straks nog invoeren op bv.com vast wel een groot verschil.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Cbtje

Bericht door JasmijnLinde »

Zo, Pai ge is inderdaad klein. Zo groot waren Jasmijn en Linde met 1 jaar. Maar jij bent volgens mij ook niet zo groot toch? Volgt ze wel haar lijntje? Jij hebt of had toch ook contact met Stefan Kleintjes?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Cbtje

Bericht door Chantal »

das echt een ukkie.. heb het net even nagekeken en chris was dit met 11 maanden.
ben bang dat mark het nog eerder gaat redden.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Ze volgt bijna eigen lijntje. Buig maar ietsjes steeds af. Idd met stefan bezig geweest, en zo ver al gekomen. Anders was het echt nog minder geweest. Idf zoon is ook klein, ik ook. Opzich niet zo raar. Cb vond dat ook niet erg hoor dat klein zijn. Maar de verhoyding heeft ze een ondergewicht. ;)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Cbtje

Bericht door wilmama »

Wat zeiden ze dan over de spraak? Kun je zeggen wat ze op dit moment aan woordjes zegt?
M arijn praat ook nog niet zoveel vandaar mijn interesse.

Tja en klein is ze idd wel zeker in verhouding tot M arijn. Een vriendin van mij haar dochter wordt bijna 3 en is kleiner dan M arijn :roll: 8)
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5060
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Cbtje

Bericht door Hemmie »

Is dat al ondergewicht? Marrit woog nog geen 10kg op haar 2e verjaardag, maar was ook zeker 4 of 5 cm langer. Nooit commentaar gehad van de Indiase kinderarts. Marrit is gewoon heel smal gebouwd, ze is nu bijna 4, en ik denk dat ze nu wel net de 14 kilo haalt. Ze ziet er echt niet mager uit, het is gewoon haar postuur. Vind jij P aige echt mager?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

wilmama schreef:Wat zeiden ze dan over de spraak? Kun je zeggen wat ze op dit moment aan woordjes zegt?
M arijn praat ook nog niet zoveel vandaar mijn interesse.

Tja en klein is ze idd wel zeker in verhouding tot M arijn. Een vriendin van mij haar dochter wordt bijna 3 en is kleiner dan M arijn :roll: 8)
Ze zegt:

"titten" = zitten
"tikker" = sticker
"tinken" = drinken
die daar.
JA en NEH = nee
Ja die
Mama
Joshua
Bah
Poep
au

Nou dat was het wel helaas. :( Op zich heeft ze wel twee 2 woord zinnetjes. Dat raar is aangezien ze weinig woordjes spreekt. Verder noemt ze zichzelf nu "meme" :roll:

Ze kan trouwens veel meer zeggen maar dan in gebarentaal ;) ze heeft echt veel gebaren gebruikt. Ze is ook helemaal niet gefrustreerd geweest tot de laatste weken. Vandaar dat ik nu wel zei dat ik vind dat ze toch wel erg weinig "zegt". Ik zeg nu ook tegen haar, "zeg het nou eens met woordjes". Ze begrijpt erg veel, dus daar ligt het niet aan.
Laatst gewijzigd door Suuz op ma apr 16, 2012 8:15 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Hemmie schreef:Is dat al ondergewicht? Marrit woog nog geen 10kg op haar 2e verjaardag, maar was ook zeker 4 of 5 cm langer. Nooit commentaar gehad van de Indiase kinderarts. Marrit is gewoon heel smal gebouwd, ze is nu bijna 4, en ik denk dat ze nu wel net de 14 kilo haalt. Ze ziet er echt niet mager uit, het is gewoon haar postuur. Vind jij P aige echt mager?

Oh nee hoor. Ze is slank maar niet mager ;) De reden waarom ik toch ja zei tegen de extra controle was omdat ik eind okt/ begin november toch langs zou moeten komen voor de nieuwe baby. Dus kan best haar dan ook meten ;)

J is trouwens 1 meter en 15,5 kilo.
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Afbeelding
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Cbtje

Bericht door wilmama »

Hmmm dat zijn toch nog best wat woordjes. M arijn komt niet heel veel verder hoor. Ben erg benieuwd wat ze er bij ons van gaan zeggen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Cbtje

Bericht door Mamalon »

Geen reactie op gewicht en zo, maar wat een schattige foto!!! :woow:
Mamalon
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Mamalon schreef:Geen reactie op gewicht en zo, maar wat een schattige foto!!! :woow:
bedankt! vind hem ook erg leuk..


Hier nog de curve van de bv.com ;) daar valt het erg mee.. volgt echt haar eigen lijn.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Cbtje

Bericht door Mamalon »

Ik heb niet zo veel verstand van groei maar uit het grafiekje lees ik wel af dat beide lijntjes richting "uit het groene vlak" gaan. Wat moet je dan doen volgens bv.com?
Mamalon
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Cbtje

Bericht door Regina »

Het blijft gewoon een mooi klein meisje. Maar ze ziet er zeker niet te dun uit hoor. Ik ben benieuwd wat de logo gaat zeggen bij jou. Want aangezien wij het zelfde cb hebben en Liam nog minder zegt hebben wij dan ook wel kans om doorgestuurd te worden.

Hoe lang van te voren kreeg jij trouwens te horen wanneer jij moest komen?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Cbtje

Bericht door Liesje28 »

Lengte kun je weinig aan doen, ze is inderdaad echt wel klein maar als je deze grafiek erbij pakt, de verhouding lengte en gewicht van de WHO

http://www.who.int/childgrowth/standard ... _p_0_2.pdf

dan zie je dat ze wel nog binnen de norm valt, tussen de middenlijn en de eerste onderste lijn. Ten opzichte van de laatste meting vlakt haar gewicht wel wat af, dus die extra meting kan geen kwaad lijkt me.

Wat een schattige foto!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Ze heeft wel net een week de buik griep gehad en flink wat afgevallen ;) Wel weer een kilo aangekomen in de afgelopen dagen.

Bedankt voor de link! Extra meten kan nooit kwaad ;)

@ regina, ik kreeg hem een maand eerder dan de afspraak was. Dus rond 16 maart. Zul je zien dat je hem morgen krijgt :P
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Cbtje

Bericht door Petra »

Jesse spreekt ook nog erg weinig.
Wij moeten over een half jaar terug komen of het beter gaat.

Maar ik merk dat hij na ons bezoekje aan het CB steeds meer gaat zeggen.
Hij komt echt nog niet aan het rijtje dat jij voor Paige noemt hoor.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

als ik die link bekijk is het juist wel goed!

J valt trouwens onder de -2 lijn nu met lengte dus niet zo raar dat P dat ook gaat doen. Met gewicht zit hij nog erg goed.
Suuz

Re: Cbtje

Bericht door Suuz »

Petra schreef:Jesse spreekt ook nog erg weinig.
Wij moeten over een half jaar terug komen of het beter gaat.

Maar ik merk dat hij na ons bezoekje aan het CB steeds meer gaat zeggen.
Hij komt echt nog niet aan het rijtje dat jij voor Paige noemt hoor.
Ok ;) Ik krijg morgen een vragenlijst van de logo. Daar moet ik invullen wat ze zegt en wat ze begrijpt enz. En vanuit die score kijk ze of ze verder begeleiding nodig heeft. Ik ben benieuwd. Morgen ga ik namelijk met J naar de logo en had haar de vorige keer gevraagd of ze de vragenlijst wilde meegeven de volgende keer. ;) Lekker vooruit denkend tegenover de cb :P
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Cbtje

Bericht door Corina »

Wat een klein ukkie :wink: Ik vind dat ze haar lijntje goed houd. Ik zal me er niet al te veel zorgen over maken.

Over de spraak: ik vraag me af of Annelieke meer zegt.... Ik ben benieuwd wat een logo kan doen op deze leeftijd. ik heb het er pas nl. met de logopediste van school over gehad en ik begreep dat ze haar nog te jong voor om haar te behandelen. Haar advies was veel praten met haar (benoemen) en boekjes lezen. Maar dat doe ik allebei al heel erg lang. Maar ik zie nog geen verbetering.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Plaats reactie