Wondjes?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Wondjes?

Bericht door wennetje »

Ik schreef al een tijdje terug over de enorm naar Ammoniak stinkende urine van Joris, onderzoek wees niets uit (en ja hij drinkt goed en nee hij is verder niet ziek). Het is ook erg bijtende urine, ik ben al weken me gek aan het smeren om zijn huidje rustig te houden. Huidje vertoont geen tekenen van een schimmel maar is wat geïrriteerd. Nu heeft hij echter een wondje op zijn bil en op zijn piemeltje gekregen. Opeens zit dat daar dan. Als het een paar graden warmer was geweest had ik hem de hele dag maar in zijn blote gatje laten lopen maar dat lijkt me nu toch wat te koud. Poep en bijtende urine lijken me niet fijn voor wondjes :-(

Hij heeft wasbare luiers, ik was die met Tots Bots potion, hoe ecologisch wil je het hebben. Dus daar kan het allemaal niet van zijn. Helaas is hij nog ver van zindelijkheid verwijderd, er belandt wel eens per ongeluk een plasje in de po maar meer niet.

Nu dan misschien herkenning?
drus
J&J HAWAII

Re: Wondjes?

Bericht door drus »

waarmee smeer je?
Die van mij konden bijv. niet tegen sudocreme en al helemaal niet tegen bepanthen.
Op de billenzalf van de weleda reageren ze goed en bij erge irratie gebruikte ik zinkolie.

Doe je al azijn bij de luierwas? Dat hielp hier ook goed.

En als het echt niet over gaat: toch eens een schimmelbehandeling. ik bestelde dan bij eurolac gentiaanviolet en liet hem helemaal paarse billenkrijgen. Hielp binnen een week!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik smeer met een mix van bepanthen en calendula, ik ben al jaren een hele grote fan van bepanthen (of beter gezegd, de huid van mijn zoon is er gek op), sudocreme is idd een ramp. De billenzalf van Weleda was hier juist weer geen succes een jaartje terug. Heb vandaag billenspray van Zarqa gehaald, dat is op basis van dode zee zout, eens zien wat dat doet. Heb je daar ervaring mee?
Het is volgens mij geen schimmel, die typerende verhevenheid die daarbij optreedt is er niet.

Nee, geen azijn (meer). Dat schijnt slecht te zijn voor het elastiek dus ben er mee gestopt. Ik had een tijdje een paar druppels tea tree oil in het wasverzachterbakje maar daarbij leek de irritatie alleen maar erger te worden.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

nee, geen ervaring met zarca,

Bij mij was ook niet altijd die verhevenheid te zien, maar reageerden ze dus uitstekend op gentiaanviolet. Ik heb het toen gedaan uit pure wanhoop omdat niets leek te helpen... achteraf denk ik dus dat het wel degelijk een schimmeltje was, alleen atypisch beeld.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Wat zielig voor hem! Ik smeerde altijd met billenzalf van VSM. Op veel andere dingen reageerde Nathan ook niet goed.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
wennetje

Bericht door wennetje »

Jee, nooit geweten dat VSM billenzalf had, die ga ik onthouden. Eerst maar eens zarqa proberen.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

hier hielp crackfree poeder heel goed. dit is ouderwets stijfsel. hiervan kun je ook een badje maken voor je kleine.

je schrijft dat zarqa op basis van zeezout is? ik weet niet of er echt zout in zit, maar dat bijt enorm in wondjes en kan nare littekens achterlaten.
Trotse mama van J en T
wennetje

Bericht door wennetje »

Zarqa is een merk wat producten maakt op basis van zout en mineralen uit de dode zee en het is juist zeer toepasbaar bij huidproblemen. Bij eczeem of bijv veel puistjes op je lichaam is een enkel bad met zeezout van Zarqa al genoeg om de huid te kalmeren. Zij hebben ook allerlei producten voor huid en haar met een zelfde heilzame werking. Zo hebben ze ook baby producten, waar dus deze billenspray onder valt. Het is tevens parfum en conserveringsmiddelenvrij.
wennetje

Bericht door wennetje »

Het leek even minder te worden maar daarna nam het toch weer toe, mijn gevoel zei dat het iets bacterieels was en heb gelukkig steeds heel hygienisch gewerkt en luiers standaard op 60 graden gewassen. Vandaag toch maar doktersbezoek: Joris heeft kinderzeer oftewel een soort krentenbaard maar dan op zijn billen. Antibioticazalf moet snel verlichting geven....

Enne de Zarqa billenspray is wel echt geweldig, daarmee bleef huidje aardig rustig verder terwijl dit erg besmettelijk is en snel kan uitbreiden.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

fijn dat je nu de oorzaak hebt gevonden, hopelijk is het snel over!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Plaats reactie