wat ter vervanging van brood (producten)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

wat ter vervanging van brood (producten)

Bericht door muppet »

Eline eet nog steeds heel slecht brood, soms wat meer, maar dan lijkt het of ze meteen verstopt gaat zitten. Crackertjes, croissantjes, tosti lust ze op zich ook wel, maar dat wisselt ook heel erg. Pap en mueslie hebben we geprobeerd, maar ook dat vindt ze niet lekker.
Nou ben ik dus op zoek naar vervanging voor brood/graanproducten, voor het ontbijt en de lunch. Yoghurt wil ze soms, fruit ook soms. Wat zou ik nog meer kunnen geven? Of tussen de middag ook een kleine warme hap gaan geven?
Ze drinkt nog een keer of 6 (met de nachten meegerekend) bij mij en avondeten gaat altijd goed. Op zich groeit ze goed trouwens, maar ik hoop eigenlijk dat ze dan wat minder afhankelijk wordt van de bv. Ook overdag.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Re: wat ter vervanging van brood (producten)

Bericht door Dorien »

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen hoeveel voedingen je wilt afbouwen. Misschien moet je eens aan Wilmama vragen hoe zij dat gedaan heeft. Dat schijnt nu een stuk beter te gaan!
Als zij een fikse ochtendvoeding krijgt dan kan ik mij voorstellend at ze niet zo veel trek heeft in een boterham oid. FInn heeft dat ook heel lang gedaan.
Persoonlijk zou ik op deze leeftijd alleen nog voeden bij het opstaan en als ze weer gaat slapen. Maar dat is persoonlijk. Liv bouwde de voedingen zelf af.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

en jahoor, ik hoor je denken: verdorie geeft ze weer geen antwoord op mijn vraag. :lol: Sorry heb het nu pas in de gaten.

Oke, wat kan je haar geven? Heb je al eens een cracker geprobeerd of een craqotte? Dat ze verstopt raakt van brood zouik wel zorgelijk vinden, dat lijkt mij niet normaal voor een kind van deze leeftijd. Heb je daar al eens naar gevraagd bij de HA of het CB? Wat drinkt ze overdag nog meer behalve borstvoeding?

Liv eet heel goed brood en fruit en groente maar avondeten weer heel erg slecht. Tja, zo kan het ook. Als ze wel gewoon goed groeit en tevreden is dan kan je het ook gewoon zo laten, eet ze blijkbaar gewoon slecht brood,d ie mensen ken ik zelf ook wel.

Eet ze wel rauwkost. Liv snoept tegenwoordig lekker gele paprika en komkommer en ook wortel vindt ze lekker (verder eet ze savonds heel erg slecht)
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Misschien zo'n grote volkoren rijstewafel met beleg?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

ik heb niet een antwoord op je vraag daar ik zelf geen 'normale' brood producten eet. maar verstopt na een boterham klinkt als toch eens naar laten kijken. groeit ze verder goed? geen buikpijn/gezwollen buikje?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Ze groeit verder prima en de eerste dagen als ze wel brood eet is er niets aan de hand. Pijn geeft ze niet aan, gezwollen buikje zie ik ook niet. Poos geleden bij het CB nagevraagd en die dachten dat ze er gewoon aan moest wennen of dat ze reageerder op gist/broodverbeteraar. Macaron en spagetti eet ze zonder problemen en daar hebben we altijd de volkoren variant van.
Cracottes eet ze ook met vlagen, maar nooit meer dan 1, meestal maar een paar kleine hapje.
Buiten bv drinkt ze thee, water, melk, aangelengde yoghurt...
Ik wil op zich niet bewust af gaan bouwen, maar soms is het wel fijn als ze overdag ook wat meer zou eten. Zeker als ik weg ben. Hopelijk laat ze dan in de nacht wat voedingen vallen.
Maar ik denk dat ik dan idd wat meer fruit/rauwkost (vindt ze heerlijk) en evt. wat warme hap aan ga bieden.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Brood eten is toch wel een Nederlandse voorkeur (er zijn vast wel landen waar dat ook zo is). Als ik hier om me heen kijk wat collega's als lunch eten dan is het toch wel
left overs from yesterday (klinkt als beter dan kliekjes)
spagetti, rijst, crackers met vis (lijkt me een beetje heftig voor een kleintje) of avocado, salade

Jort kreeg op kdv altijd een warme maaltijd (niet dat ik het helemaal volwaardig vond, te weinig groenten naar mijn smaak, dus kreeg hij savonds thuis gewoon warm eten met ons.)
hij at daar dingen zoals baked beans, spagetti, zelfgemaakte pizza (verder ben ik het een beetje vergeten)
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Marrit at op die leeftijd ook weinig brood (zeker 's ochtends, maar dan had ze inderdaad vaak nog een buik vol melk). Ze at wel pap of ontbijtgranen, en iets van crackers geloof ik. Ik kon destijds in India ook weinig alternatieven kopen. Verstopt was ze toen ook vaak, maar ik heb nooit een link gelegd met brood.
Ze is vanzelf op een gegeven moment meer gaan eten, ook brood, en werkt nu hele stapels naar binnen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

muppet schreef:Cracottes eet ze ook met vlagen, maar nooit meer dan 1, meestal maar een paar kleine hapje.
.
hoeveel zou ze er van moeten eten? mijn kinderen hebben ook aan 1 cracot genoeg en die zijn een stuk groter.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

W essel is een hele slechte broodeter. Daar gaan de korstjes af en dan nog wil hij vaak niet meer dan een halve boterham. Zijn broer eet vaak 3 sneetjes, dus best een groot verschil. Kan dus best zijn dat ze gewoon niet zo'n broodeter is.
Je zou eens kunnen proberen of ze rond 9/half 10 wel een broodje wil. Dan heeft ze niet meer zo'n volle buik van de melk.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

anne is hier ook geen broodeter bij het ontbijt, en een hele matige ontbijter (maar dat maakt ze de rest vd dag weer goed). Nu is die wat ouder, maar zij eet, afwisselend:
1 cracotte met smeerkaas
1 plak ontbijtkoek met boter
1 rijstwafel of een kaasrijstwafel

Iris ontbijt ook vaak niet, die eet dan een liga 2e stap als ik de groten naar school breng en haar naar de creche.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Toen Danique nog zo vaak bij mij dronk had zij ook geen behoefte aan ander eten. Alleen het warm eten vond ze interessant, maar daar at ze ook niet altijd heel veel van.
Zodra ik minder ging voeden ging Danique beter eten. Brood eten heeft ze nooit geweldig gedaan en nu nog heeft ze liever warm eten dan brood. Ik kan mij er niet druk om maken eigenlijk. Ze groeit goed, krijgt verder van alles wel wat binnen.
Geef ik haar een krentenbolletje of gewoon bolletje dan is het zo verdwenen. Heb je dat al eens geprobeerd?

Als Eline zo vaak bij jou drinkt kan ik mij voorstellen dat ze zeker 's morgens niet veel trek heeft. Wat D eborah ook zegt, misschien dat ze later op de ochtend wel wil?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

femke is nog steeds geen ontbijter. papa hier trouwens ook niet.
femke eet een bakje vla. soms met muesli en/of rozijnen erdoor.
tussen de middag eet ze dan wel 2 sneetjes brood.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie