en nu?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

en nu?

Bericht door muppet »

Ik had Eline net in haar eigen bedje gelegd om een dutje te gaan doen. Ik was nog geen 5 min. beneden en de dame begon al te huilen. Ok, opgepakt, naar ons bed, want daar slaapt ze vaak beter. Deze keer niet dus... Heb har extra laten drinken, lekker gewiegd, gezongen, maar ze gaat niet slapen. Ben nu weer beneden met haar, maar straks om half 2 gaan ze naar oma en daar gaat ze niet slapen. Bovendien, als ze pas in de middag slaapt is het vanavond 10 uur voordat ze uberhaupt gaat slapen. Wat nu? Niet slapen? Thuis houden (en dus heel onze planning door de war)? Is dit nu al het einde van haar ochtendslaapje?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: en nu?

Bericht door Mare »

Ik zou zeggen niet slapen. Als ze echt moe is gaat ze wellicht toch bij oma slapen. Of dit het einde van het slaapje is zal moeten blijken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: en nu?

Bericht door Suuz »

Tja zelfde toevallig hier, alleen heb ik haar niet uit bedje gehaald. Ze heeft niet eens 5 min gehuild. Ik ben daar misschien wat streng in ;) maar ik ken ook mijn dochter. Eenmaal eruit gehaald gaat ze echt niet slapen.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: en nu?

Bericht door muppet »

Laten huilen heb ik nooi gedaan en werkt hier totaal niet. Eigenlijk gaat ze daarna gewoon verder slapen als ik haar dan in ons bed leg. Vandaag dus niet... Vanmiddag bij oma slapen, wellicht, maar ik wil dat eigenlijk niet, want dan is het dus vanavond 10 uur voordat madam gaat slapen. Sjucht. Marc is haar nu aan het aankleden, we brengen de meiden gewoon bij oma en zien wel...
Ik vind het moeilijk, in mijn beleving klopt het nog helemaal niet dat ze niet meer slaapt. En normaal zou ik haar over een half uurtje nog op bedje proberen te krijgen, maar dan komen Marc en ik niet meer toe aan onze eigen plannen. Het gebeurd me niet vaak dat ik mijn eigen plannen voor laat gaan, voor een slaapje... Daarom moeilijk en frustrerend...
Laatst gewijzigd door muppet op ma apr 23, 2012 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: en nu?

Bericht door MarijeO »

De keren dat ze hier niet gaat slapen houd ik haar wakker... (volgens mij is dat vandaag het geval :roll: ) en ik hoop dan maar dat ze niet eind van de dag alsnog in slaap sukkelt. :wink: Succes vandaag! En het hoeft echt niet te betekenen dat het afgelopen is met het middagslaapje, hier hebben we gewoon af en toe 'van die dagen'.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Suuz

Re: en nu?

Bericht door Suuz »

Ik vind het een groot verschil tussen even laten huilen (minder dan 5 min) dan maar laten huilen. 5 min is soms gewoon nodig, hier kwam het doordat ze eigenlijk ietsjes te laat naar bed ging.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: en nu?

Bericht door muppet »

sorry, was niet aanvallend bedoelt, maar ik heb Eline uberhaupt nog nooit laten huilen, ook niet minder dan 5 min. Die is binnen een minuut zo overstuur dat slapen helemaal niet meer lukt.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suuz

Re: en nu?

Bericht door Suuz »

muppet schreef:sorry, was niet aanvallend bedoelt, maar ik heb Eline uberhaupt nog nooit laten huilen, ook niet minder dan 5 min. Die is binnen een minuut zo overstuur dat slapen helemaal niet meer lukt.
ok ;)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: en nu?

Bericht door Charlotte »

Misschien wat laat, maar ik zou zeggen dan maar niet slapen. Jochem doet dat ook wel eens, helaas is zijn middag dan echt te lang, met alle gevolgen van dien. Maar ja als je alles geprobeert hebt. In mijn geval haalt hij t de volgende dag wel in of gaat s avonds eerder naar bed. Eind van het slaapje vind ik nog een beetje te vroeg om darover te oordelen met 1 dag. Succes met haar vanavond.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: en nu?

Bericht door channiemam »

Idem. Ook wij hebben van die dagen. Voordeel is dat ze savonds dan iets eerder gaat.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: en nu?

Bericht door Deborah »

D äpny gaat tegenwoordig pas rond 13 uur slapen en haal ik er rond deze tijd weer uit. Misschien een optie om haar direct bij je moeder op bed te leggen? En dan maar 3 kwartier tot een uurtje te laten slapen?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: en nu?

Bericht door Betje »

muppet schreef:Laten huilen heb ik nooi gedaan en werkt hier totaal niet.
:-k
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: en nu?

Bericht door muppet »

wat bedoel je betje? Dat ik schrijf dat het niet werkt en ik het nooit gedaan heb?

Het ging ontzettend goed, klein inzakmomentje rond 4 uur, maar met de tv en een groot stuk komkommer kwamen we daar ook goed doorheen. Nu ligt ze lekker te slapen, in haar eigen bedje!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: en nu?

Bericht door Mamalon »

Hoe kun je weten dat het laten huilen niet werkt, als je het niet hebt geprobeerd? Ik denk dat Betje dat bedoelt.

Fijn trouwens dat het helemaal goed is gelopen.
Mamalon
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: en nu?

Bericht door Betje »

muppet schreef:wat bedoel je betje? Dat ik schrijf dat het niet werkt en ik het nooit gedaan heb?

Het ging ontzettend goed, klein inzakmomentje rond 4 uur, maar met de tv en een groot stuk komkommer kwamen we daar ook goed doorheen. Nu ligt ze lekker te slapen, in haar eigen bedje!
Ja, hoe kun je nou weten of iets (niet) werkt als je het nooit gedaan hebt?

Maar, fijn dat het goed ging!
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
HeleenW

Re: en nu?

Bericht door HeleenW »

Iets wat ik me herinner van de dochter van mijn schoonzus.
Die had ook zo'n periode maar mijn schoonzus bleef wel elke keer op bed leggen. Elke dag toch weer proberen. En op een gegeven moment ging dochterlief weer heerlijk slapen. Dus mogelijk is het een 'fase'.

en ik snap betje heel goed, vroeg me het namelijk ook al af! :wink:
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: en nu?

Bericht door muppet »

het werkt iig niet voor mij...
Ik heb het bij Eline inderdaad nog nooit uitgeprobeerd, maar die huilt zich binnen de tijd dat ik naar boven ben en even naar de wc al overstuur.
Ik leg Eline nog elke dag op bed, ben nog niet van plan haar ochtenddutje op te geven. En mijn tijd voor mezelf.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: en nu?

Bericht door wilmama »

Joh het is niet gelijk het einde van het slaapje hoor. M arijn heeft ook wel eens een dag dat hij niet slaapt. Vandaag toevallig ook. Dan probeer ik het later op de dag nog een keer.

Morgen slaapt ze vast weer zoals anders.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: en nu?

Bericht door Regina »

Maarre ochtenddutje? Doet ze dan nog 2 dutjes op een dag? Liam slaapt meestal van 13 uur tot 15,30. Vandaag heeft hij voor het eerst niet geslapen maar anderhalf uur liggen kletsen in zijn bed. Morgen leg ik hem er ook gewoon weer in. 's avonds ligt hij er gewoon om 19,30 in kletst dan nog wel even maar goed dat vind ik niet erg.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: en nu?

Bericht door muppet »

Eline slaapt alleen in de ochtend, ivm met schoolgaan en de schooltijden van Anouk. Vorige week had ik haar 's ochtends op gehouden omdat ik gins schmicnken op school en toen kon ze pas in de middag, 13.45, slapen... Ze heeft prima geslapen, maar 's avonds was het bijna 10 uur voordat ze moe was en ging slapen. In de vakantie kan het wel wat later worden, dan ligt ze rond 11 uur, maar dat red ik dus niet op schooldagen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: en nu?

Bericht door Deborah »

Toch zal ze langzaamaan dat slaapje wel gaan verplaatsen. Hoe vroeg is ze s'morgens wakker? D gaat dus rond 13 uur. Ik fiets dan heel snel naar school om W te brengen. Rond 14 .15 haal ik haar er weer uit. Meestal slaapt ze dan rond 20 uur.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Plaats reactie