boos
boos
Ik ging net de hond uitlaten,kom ik een hele goede vriendin tegen.
We hadden het er over,dat thijme zo ziek was.
Toen zei ik,dat ik dacht dat ik thijme niet lang meer zelf zou voeden.
Dat hij zelf aan hetafbouwen is.
Zegt ze,wordt tijd het is vies en belachelijk dat je nog voed.
Hij is er nu echt te groot voor.
Ik stond met de tranen in de ogen,heb wel gezegd dat ze zich er wat meer in moet verdiepen,voordat ze oordeelt
Maar toch doet het zeer,ik vindt dat ik het goed doe.
Maar ik krijg alleen maar commentaar
We hadden het er over,dat thijme zo ziek was.
Toen zei ik,dat ik dacht dat ik thijme niet lang meer zelf zou voeden.
Dat hij zelf aan hetafbouwen is.
Zegt ze,wordt tijd het is vies en belachelijk dat je nog voed.
Hij is er nu echt te groot voor.
Ik stond met de tranen in de ogen,heb wel gezegd dat ze zich er wat meer in moet verdiepen,voordat ze oordeelt
Maar toch doet het zeer,ik vindt dat ik het goed doe.
Maar ik krijg alleen maar commentaar
Re: boos
Inderdaad, jij doet het ontzettend goed door hem nog steeds het beste mee te geven.
Helaas is het vaak zo dat buitenstaanders erover oordelen zonder precies alles te weten. Ik kan er ook heel verdrietig (maar ook boos) om worden. Zelfs mijn eigen moeder heeft wel eens van die opmerkingen gemaakt en daar word je dan echt niet blij van.
Dat commentaar werd alleen maar meer bij mij, hoe langer ik zelf bleef voeden. IK heb het gelukkig niet daarom afgebouwd, maar zeer doen die opmerkingen wel.
Helaas is het vaak zo dat buitenstaanders erover oordelen zonder precies alles te weten. Ik kan er ook heel verdrietig (maar ook boos) om worden. Zelfs mijn eigen moeder heeft wel eens van die opmerkingen gemaakt en daar word je dan echt niet blij van.
Dat commentaar werd alleen maar meer bij mij, hoe langer ik zelf bleef voeden. IK heb het gelukkig niet daarom afgebouwd, maar zeer doen die opmerkingen wel.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Moeilijk he, dat soort onbedachtzame reacties. Misschien kan je denken dat ze gewoon niet beter weet (met betrekking op hoe jij er tegen aan kijkt) en komt dat ooit nog wel. Misschien lukt het je je te concentreren op de dingen van haar die je wel waardeerd. Want anders kost het jou alleen maar een hoop verdriet en energie..
Overigens.. wat super dat je zo lang hebt kunnen voeden en ook mooi dat je het nu op zijn eigen verzoek kan afbouwen. Daar kan je in mijn ogen ook heel erg trots op zijn!
Overigens.. wat super dat je zo lang hebt kunnen voeden en ook mooi dat je het nu op zijn eigen verzoek kan afbouwen. Daar kan je in mijn ogen ook heel erg trots op zijn!
Sorry hij is net 1! Geweldig toch dat hij nog drinkt! (bij jou bedoel ik he
) Je doet het heel goed meid!!!
Maar het is wel naar, maar toch ook zo genieten, vooral op deze leeftijd.
Niet alleen goed kwa drinken, maar ook kwa geborgenheid.

Maar het is wel naar, maar toch ook zo genieten, vooral op deze leeftijd.
Niet alleen goed kwa drinken, maar ook kwa geborgenheid.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Wat onbehouwen van haar. Waar maakt ze zich druk om? Blijkbaar is ze zelf wat beperkt in haar kennis en ervaring op dit gebied. Je doet het goed hoor! Hoe is het nu met Thijme? Alweer iets beter? Kan ook dat hij daardoor even niet goed dronk toch?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Je doet het hartstikke goed, daar echt niet aan twijfelen hoor!
Heel vervelend dat er zulke opmerkingen gemaakt worden. Gelukkig hoor ik het niet veel.
Ik ben benieuwd of ze er nog op terug komt. Of begin jij zelf er nog over dat je het vervelend vond.
Heel vervelend dat er zulke opmerkingen gemaakt worden. Gelukkig hoor ik het niet veel.
Ik ben benieuwd of ze er nog op terug komt. Of begin jij zelf er nog over dat je het vervelend vond.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Dat mensen ervan opkijken, het apart vinden, of raar... Zijn allemaal dingen waar ik enigszins in kan komen (ik wist eerder ook niet beter en ben erin meegegroeid, heb anderhalf jaar gevoed beide meisjes, Emma iets langer). Maar vies? Dat begrijp ik niet. Ik vind mensen die dat vies vinden een beetje raar, dat ze op die manier denken. Dat komt gewoon niet eens in me op.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Wat een tactloze opmerking.
En wat is er nou vies aan een kind van 1 aan de borst? Zo wie zo wat is er vies aan een kind aan de borst? Jort heeft gedronken tot hij 2,5 was en dat vonden we erg gezellig en gezond.
Ik heb altijd geroepen dat de WHO 2 jaar borstvoeding adviseert (en dat half jaar daarna heb ik gewoon niets meer gezegd)
En wat is er nou vies aan een kind van 1 aan de borst? Zo wie zo wat is er vies aan een kind aan de borst? Jort heeft gedronken tot hij 2,5 was en dat vonden we erg gezellig en gezond.
Ik heb altijd geroepen dat de WHO 2 jaar borstvoeding adviseert (en dat half jaar daarna heb ik gewoon niets meer gezegd)
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Vies? Deze dame heeft zelf blijkbaar een kronkel in haar hoofd dat ze voeden verward met iets seksueels oid.
Twee jaar is nog steeds het advies dus wat is hier raar aan? Het is raar om melk dat voor kalfjes is bedoeld te geven aan je mensenkind!
Maar het meest rare vind ik dat een goede vriendin een dergelijk oordeel velt zonder zich eerst te verdiepen in jouw beweegredenen. Leven en laten leven lijkt mij toch, zeker vriendinnen.
Twee jaar is nog steeds het advies dus wat is hier raar aan? Het is raar om melk dat voor kalfjes is bedoeld te geven aan je mensenkind!
Maar het meest rare vind ik dat een goede vriendin een dergelijk oordeel velt zonder zich eerst te verdiepen in jouw beweegredenen. Leven en laten leven lijkt mij toch, zeker vriendinnen.
Haha ik snap dat het niet voor mij bedoeld was.
Ik heb het gelukkig achter me kunnen laten,maar ook weer beseft dat ze geen goede vriendin is.
Thijme is zelf minder aan het drinken,hij drinkt nu s'morgens nog goed.
En s'avonds wat minder.
Moet eerlijk toegeven dat ik het heel erg zou vinden als hij nu stopt.
Het is nog zo een klein mannetje (groter dan gemiddeld,maar in mijn ogen klein)
Ik ben ook heel trots dat ik hem zelf heb kunnen voeden.
Ik heb het gelukkig achter me kunnen laten,maar ook weer beseft dat ze geen goede vriendin is.
Thijme is zelf minder aan het drinken,hij drinkt nu s'morgens nog goed.
En s'avonds wat minder.
Moet eerlijk toegeven dat ik het heel erg zou vinden als hij nu stopt.
Het is nog zo een klein mannetje (groter dan gemiddeld,maar in mijn ogen klein)
Ik ben ook heel trots dat ik hem zelf heb kunnen voeden.
Daar mag je zeker trots op zijn! Ik vond het altijd wel iets hebben om mensen te shockeren ofzo maar ook om iedereen er van bewust te laten worden dat het ook kan, zo lang voeden. Er zijn zat kinderen die weet ik hoe lang uit een flesje drinken en kv krijgen (mijn neefje wel tot bijna 4 bijvoorbeeld) en daar doet niemand raar over!
Weetje, het is echt gewoon ontwetendheid van sommige mensen. Laat je niet gek maken door mensen die zulke dingen zeggen.
Ik herinner mij nog het moment dat Finn voor de 3e keer opgenomen was in het ziekenhuis (er zouden nog vele opnames volgen
) Hij was 15 maanden oud. Collega zei tegen mij: ik zou maar eens stoppen met die borstvoeding dan wordt Finn tenminste niet meer zo vaak zo ziek, alsof het mijn schuld was dat hij zo ziek was telkens.
Ik ben er toen oprecht heel erg verdrietig over geweest. Finn heeft uiteindelijk lekker gedronken tot hij 3 jaar was. Laat je Thijme maar lekker drinken en je moet soms inderdaad ( behalve hier
) het er gewoon niet over hebben en gewoon lekker zelf met zijn tweetjes van genieten!
Nu bij Liv zijn er mensen verbaasd dat ik Liv niet meer voed. haha, ja zo kan het dus ook
Ach ze was 2 jaar en 2 maanden en stopte er zelf mee. Prima.
Ik herinner mij nog het moment dat Finn voor de 3e keer opgenomen was in het ziekenhuis (er zouden nog vele opnames volgen

Ik ben er toen oprecht heel erg verdrietig over geweest. Finn heeft uiteindelijk lekker gedronken tot hij 3 jaar was. Laat je Thijme maar lekker drinken en je moet soms inderdaad ( behalve hier

Nu bij Liv zijn er mensen verbaasd dat ik Liv niet meer voed. haha, ja zo kan het dus ook

Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
He meid, ik had dit hele berichtje van je gemist, maar je weet mijn mening he, je kan altijd je verhaal tegen me kwijt of onderweg naar de Ikea hihi.....
Je doet het goed, hebt het goed gedaan ,als dit echt het einde gaat betekenen heb je het echt heel goed gedaan ,zeker ook omdat je het helemaal alleen moet doen met Thijme, petje af hoor......het is ook zo'n lekker ventje....
Ik kan me je gevoel bij het stoppen wel voorstellen, had dat bij Jasper ook, die stopte van de 1 op andere dag en ik was er nog niet klaar mee, maar hij wel.....bij Floor kolfde ik fulltime dus heb er zelf een einde aan gebreid, anders was ik nu nog misschien wel bezig hiihihi
Dikke knuffel voor jullie, tot snel weer....
Groetjes Nicole
Je doet het goed, hebt het goed gedaan ,als dit echt het einde gaat betekenen heb je het echt heel goed gedaan ,zeker ook omdat je het helemaal alleen moet doen met Thijme, petje af hoor......het is ook zo'n lekker ventje....
Ik kan me je gevoel bij het stoppen wel voorstellen, had dat bij Jasper ook, die stopte van de 1 op andere dag en ik was er nog niet klaar mee, maar hij wel.....bij Floor kolfde ik fulltime dus heb er zelf een einde aan gebreid, anders was ik nu nog misschien wel bezig hiihihi
Dikke knuffel voor jullie, tot snel weer....
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Jij doet het gewoon goed! Zeker als je knul ziek is. Anton was bijna twee toen hij in Denemarken longontsteking kreeg. Hij wilde niets eten en drinken behalve bv. 8-10 x per dag. Maar mooi dat ie daardoor niet aan infuus hoefde en we hem thuis mochten verzorgen. Ik heb ook zulke opmerkingen gehad en daarom is dit forum zo fijn, dan voel je je minder alleen hierin
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)