wanneer van 2 naar 1 slaapje overdag
wanneer van 2 naar 1 slaapje overdag
wanneer gingen jullie kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag.
en hoe merkte je dat ze/hij daar aan toe was?
en hoe merkte je dat ze/hij daar aan toe was?
Re: wanneer van 2 naar 1 slaapje overdag
Doordat Jochem niet meer smiddags wilde slapen en toen de ochtenden langer werden. Volgens mij heb ik daar ook eendraadje over gehad, zal wel even zoeken voor je.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Finn was net een jaar geworden. Hij sliep nog netjes maar kon sávonds niet in slaap komen.
Liv sliep dan rond 11 uur niet of lang en dan in de middag niet meer. Toen zijn we gaan schuiven. Daar waar Finn vooral in de ochtend vrij snel moe werd en weer naar bed ging (uurtje of 12) is het hier nu Liv die meestal niet voor 1 uur voor haar middagdut naar bed gaat. Totaal verschillend dus.
Liv sliep dan rond 11 uur niet of lang en dan in de middag niet meer. Toen zijn we gaan schuiven. Daar waar Finn vooral in de ochtend vrij snel moe werd en weer naar bed ging (uurtje of 12) is het hier nu Liv die meestal niet voor 1 uur voor haar middagdut naar bed gaat. Totaal verschillend dus.
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
wij zijn er nu ook mee bezig. Soms slaapt ze 1 keer, soms 2.
Voor zover ik het kan sturen doe ik het hoe het mij goed uitkomt en anders laat ik het gebeuren.
Maar gewoon 1 slaapje is wel makkelijker vind ik, qua dagindeling voor mezelf dan.
Voor zover ik het kan sturen doe ik het hoe het mij goed uitkomt en anders laat ik het gebeuren.
Maar gewoon 1 slaapje is wel makkelijker vind ik, qua dagindeling voor mezelf dan.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
fijn te lezen,ook het draadje.
thijme wil smorgens vaak niet meer naar bed,of wel maar slaapt dan heel lang en in de middag maar een half uurtje.
terwijl dat dan harder nodig heeft.
ik denk dat ik het ochtend slaapje naar later ga verschuiven,om een uur of 11.30/12
en dan maar kijk wat er gebeurt
thijme wil smorgens vaak niet meer naar bed,of wel maar slaapt dan heel lang en in de middag maar een half uurtje.
terwijl dat dan harder nodig heeft.
ik denk dat ik het ochtend slaapje naar later ga verschuiven,om een uur of 11.30/12
en dan maar kijk wat er gebeurt
Naar bed brengen bij signalen van vermoeidheid, niet op basis van de klok. Op die manier bouwde Joris het zelf af naar 1x en dat is een paar weken wel ene keer 1, andere keer 2 slaapjes geweest.
Was overigens rond de 14 maanden
Was overigens rond de 14 maanden
Laatst gewijzigd door wennetje op zo apr 29, 2012 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal rond een jaar.
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
allebei met een maand of 14.
chris tot ruim 3,5 jaar nog een slaapje gedaan.
femke stopte er mee toen ze 2,5 jaar was.
het werd al minder.. eerst elke dag slapen, om de dag, om de paar dagen en dan helemaal niet meer.
chris tot ruim 3,5 jaar nog een slaapje gedaan.
femke stopte er mee toen ze 2,5 jaar was.
het werd al minder.. eerst elke dag slapen, om de dag, om de paar dagen en dan helemaal niet meer.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
M/irre met 9 maanden (maar die sliep 's nachts 14 uur
).
L/otta rond een jaar.

L/otta rond een jaar.
P uck ook rond een jaar.
De ruk id ochtend was te lang om vol te houden en nu nog is ze beter te pas over de gehele dag als ze 's ochtends vrij vrieg erin ligt (half 12-12uur) en een lange middag dan een lange ochtend...
Zo persoonlijk, maar ik herinner me wel het gestoei en frustratie iedere keer als ze het zo nodig had en het niet lukte of werkte....
De ruk id ochtend was te lang om vol te houden en nu nog is ze beter te pas over de gehele dag als ze 's ochtends vrij vrieg erin ligt (half 12-12uur) en een lange middag dan een lange ochtend...
Zo persoonlijk, maar ik herinner me wel het gestoei en frustratie iedere keer als ze het zo nodig had en het niet lukte of werkte....
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Vreselijke periodes, die overgangen in slaapjes
. Beide kinderen zijn niet lang na 1e verjaardag naar 1 slaapje gegaan, met name omdat ze in de avond niet moe genoeg waren om op een fatsoenlijk tijdstip te gaan slapen. En dat gestoei soms om ze overdag in bed te krijgen
.
Christian heeft vervolgens tot 4 jaar nog geslapen in de middag, Eveline hield het na 2 jaar en 4 maanden al voor gezien.

Christian heeft vervolgens tot 4 jaar nog geslapen in de middag, Eveline hield het na 2 jaar en 4 maanden al voor gezien.
ik heb het nu al twee dagen gedaan,en het gaat heel goed.
het lijkt wel of hij niet meer ,moe te krijgen is hahaha
Dat herken ik wel. Maar nu, ook met 1 slaapje, heb ik soms nog wel eens dat ik m 2x wil wegleggen omdat ie zooooooo moe is. Dat doe ik niet omdat het niet werkt, maar soms zou t wel eens handig zijn...caroline schreef:ik heb het nu al twee dagen gedaan,en het gaat heel goed.