Hij ligt boven te slapen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Sietske

Hij ligt boven te slapen

Bericht door Sietske »

Pfft, Tos ligt nu voor het eerst boven in zijn eigen bedje te slapen. Normaal slaapt hij beneden, bij mij op schoot, in de draagdoek, in de box of in de wipstoel. Maar vanmorgen was hij zo aan het vechten. Ik zag dat hij moe was maar hij bleef maar wakker schrikken. Gijs en Sil zijn, met veel herie, in de serre aan het spelen, misschien dat dat de reden was.
Dus heb ik hem boven in zijn bedje gelegd. Na een paar minuten begon hij wat te huilen maar toen ik nog even bij hem kwam staan en hem wat heb geaaid over zijn bolletje viel hij in slaap. Dat is nu al weer 1,5 uur geleden. Net ben ik even bij hem gaan kijken omdat ik ineens bang werd dat hij niet meer zou ademen ofzo :oops: . Hij lag natuurlijk gewoon heerlijk te slapen.

Het is helemaal niks voor mij. Ik ben gewend om mijn babies de eerste maanden echt 24 uur per dag bij me te hebben. Maar ieder kind is anders zo blijkt maar weer. Ik ben benieuwd of dit betekent dat Tos voortaan al zijn slaapjes overdag in zijn bedje zal gaan doen (stiekum hoop ik eigenlijk van niet :oops: )
Miranda
J&J HAWAII

Re: Hij ligt boven te slapen

Bericht door Miranda »

Misschien dat het ermee te maken heeft dat Gijs nu ook thuis is? Wie weet slaapt hij volgende week, als Gijs weer naar school is, wel weer gewoon beneden omdat het dan wat rustiger is. Of heeft Sil in z'n eentje ook altijd veel lawaai?
Ik vind het ook niet fijn als ze, zo klein nog, boven slapen. Ik heb zowel Marit als Danique de eerste maanden overdag altijd beneden gehad. Mede door mijn bekkeninstabiliteit waardoor ik amper trap kon lopen, maar ook om ze gewoon bij mij te hebben en makkelijker op verzoek te kunnen voeden.
Mijn zusje heeft haar zoontje (van nu 6 weken) altijd boven liggen. Als ik bij haar ben krijg ik gewoon de kriebels, erg hè? Ze reageert ook veel minder snel op zijn hongersignalen merk ik dan. Ik weet dan gelijk weer waarom mijn meiden altijd beneden waren!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Onwennig he? Wij hadden dat met Vera. De andere twee waren dag en nacht bij ons als baby, maar Vera bleef maar huilen en onrustig. Totdat ze in haar eigen bedje werd gelegd en toen sliep ze ineens beter. Af en toe moet ze gewoon even stevig huilen maar wel alleen in haar bedje anders blijft ze heel onrustig. Voor mij leek dat onnatuurlijk maar blijkbaar is dat haar manier van afreageren. Nog steeds is ze een dametje met een eigen wil.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Sietske

Bericht door Sietske »

Fijn dat jullie het herkennen. Het voelt voor mij inderdaad heel erg onnatuurlijk. Maar ik vind het toch ook wel belangrijk dat hij goed slaapt. Het zou best kunnen dat het nu met Gijs en Sil samen gewoon te druk is. Ze waren vanmorgen ook wel heel erg luidruchtig met hun fantasiespel bezig. Meestal heeft Tos niet zo'n last van hun kabaal, maar vanmorgen dus wel.

Hij slaapt trouwens nog steeds, inmiddels al twee uur. Ik moet me echt beheersen om hem niet wakker te gaan maken. Dat is dus ook iets wat ik niet ken van Gijs en Sil. Die sliepen altijd veel korter.

Denk je het bij een derde allemaal wel voort te weten, is het ineens een heel ander kind :lol:
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

oh ja ,niks aan als ze boven liggen maaar inderdaad als ze daar nou beter slapen. herkenbaar hoor!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, dat is het lot van de derde... herkenbaar dus hoor!
maar het is gewoon zielig als dat hij bijna in slaap valt, weer wakker schrikt door een schreeuw, bonk of wat dan ook.
nu kan hij rustig slapen, van slapen groeien ze!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

@ sietske, ik vind het wel grappig wat je beschrijft. Denk je het bij een derde wel te weten, krijg je een totaal ander kind. Die ontdekking heb ik ook al gedaan! :wink:

Heerlijk toch dat hij zo lekker ligt te slapen. Hij zal het wel nodig hebben! Is een babyfoon met camera dan iets voor jou? Dan kan je alsnog veel naar Tos kijken ookal ligt hij boven!
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Abel ligt nog gewoon de hele dag in de box of op schoot, al proberen we hem wel 's avonds aan zijn wiegje te laten wennen. Nu lukt dat nog wel, maar eind mei krijgen de andere 2 zomervakantie, ik vrees dat het dan uit is met de pret. Niet dat hij dan heel ver weg ligt, hij slaapt op onze slaapkamer, en dat is direct naast de keuken/eethoek. Maar toch altijd raar als je hem dan niet ziet :D
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
wennetje

Bericht door wennetje »

Kan ook bij de eerste.
Joris sprak vloeiend prematurentaal toen hij thuis kwam; hij kreunde, steunde en perste dat het een lieve lust was. Hij lag in zijn bedje naast mijn bed maar ik deed steeds geen oog dicht. Ter bescherming van mezelf hem toen naar eigen bedje verhuisd en meneer bleek daar zelf veel rustiger te slapen; kreunde, steunde en perste minder en lag ook rustiger. Toen hem dus steeds maar op zijn eigen kamertje laten slapen, behalve als hij zelf beneden in slaap viel maar het voordeel van die prematurentaal is wel dat je hem dan altijd hoort door de babyfoon en die geruststelling dan hebt. Hij begon ook te smakken als hij honger had dus dat kon ik ook niet zo missen, miste ik dat wel (omdat ik sliep) dan veranderde zijn kreuntje wel end aar werd ik direct wakker van.

Nu nog: Joris wil nooit bij mij in bed behalve om te keten. Als hij bij mij wil slapen is hij echt heel erg ziek dus dan geniet ik er ook niet van, maak ik me zorgen.
Laatst gewijzigd door wennetje op vr mei 04, 2012 11:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Hier wordt juist alleen in het bedje of in de wandelwagen geslapen. En 's-avonds in de draagdoek of op papa's buik :-)

M@tte gaat vanaf het 1e hongersignaal al heel snel mopperen en dat hoor je duidelijk op de babyfoon. Ik vind haar wel makkelijker door lawaai heen slapen (bijvoorbeeld als er 7 jongetjes in de tuin gillend spelen, slaapt ze er rustig tussen in de wandelwagen). Maar in slaap vallen met lawaai valt haar niet mee; ik kan me goed voorstellen dat dat ook voor Tos zo is.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Wanda

Bericht door Wanda »

Goh ja, ik zou dat best moeilijk vinden. Ik heb altijd begrepen dat een kindje de eerste zes maanden niet alleen moet liggen. Maar misschien is dat ook weer achterhaald? En dan, als je kindje zo rustig veel lekkerder slaapt dan in de drukte, waar kies je dan voor..lastig.
Sietske

Bericht door Sietske »

Nou gisteren is hij weer de hele dag lekker in mijn nabijheid gebleven. We zijn naar de dierentuin geweest en hij heeft lekker in de wandelwagen geslapen.
Normaal slaapt Tos juist goed met wat achtergrondlawaai van zijn broers, maar eergisteren was het blijkbaar net even teveel.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

de eerste paar weken ging het hier ook goed. maar met een week of 6 is hij toen ook naar boven (zolder zelfs!) verhuist overdag. 's nachts gezellig in de cosleeper.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Bij ons ging dat met beide dames idd ook zo, vanaf dat ze een week of 5, 6 waren. Dat was vaak het moment dat ze overdag in hun wiegje gingen slapen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik heb altijd begrepen dat een kindje de eerste zes maanden niet alleen moet liggen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Als dit zo was dan had ik dat met al die neonatologen en kinderartsen die ik het eerste jaar van Joris zijn leven heb gesproken toch wel gehoord hebben. Slapen, slaaphoudingen, etc zijn in die gesprekken uitgebreid aan bod geweest.
Wat nu wel een beetje standaard is, is het advies de eerste 6 weken bij je op de kamer te laten slapen maar dan hebben ze het alleen over de lange nachten voor zover ik het gehoord heb.
Wanda

Bericht door Wanda »

De link van de site van stichting wiegedood: http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen
4. Blijf bij de baby in de buurt.
Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. Laat hem ook overdag in uw nabijheid slapen op een rustige plek, maar gebruik liever niet de box als slaapplaats.
Uw natuurlijke waakzaamheid verlaagt het risico. Slaap echter niet met de baby in één bed, dat is zeker tot 4 maanden, in geval van rokende ouders zelfs langer, riskant gebleken. Neem bij medicijn-, alcohol- en drugsgebruik en bij (over)vermoeidheid nooit een baby bij u in bed.
Zie ook: Veelgestelde Vragen
Ik heb er veel gelezen vanwege het feit dat wij onze kinderen graag in ons wilden laten slapen en ik probeerde uit te zoeken hoe ik dat zo veilig mogelijk kon doen.
Plaats reactie