Wij gaan vliegen en nemen mee...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

We gaan eind juni naar Cuba vliegen en aanstaande woensdag gaan we vliegtuigkadootjes kopen voor de kinderen. Ik zoek in ieder geval kleine potloodjes die goed kleuren (wat wij hier hebben liggen is prut). En ik wil een setje kinderyogakaarten meenemen. Wat is verder leuk? Waar zijn kinderen van (nagenoeg) 2 en 4 een tijdje zoet mee in een vliegtuig?

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Liesje28 »

een klein magnetisch tekenbordje, of een magisch krasblok van de hema, of ook aldaar een a5-blok met allerlei leuke leeropdrachtjes. Boekjes natuurlijk. Zal nog even verder denken :)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Eghosa01 »

Wij zijn vorig jaar naar Nigeria gevlogen, ik heb eigenlijk helemaal geen speciale dingen meegenomen. De reis was al bijzonder genoeg voor haar. Nu is Cuba natuurlijk een stukje verder weg dan Nigeria, maar S@sha was al heel tevreden met het kijken naar een kinderprogramma op de televisie, door het gangpad heen lopen, andere kinderen bekijken, naar buiten kijken, eten en bij mama op schoot zitten.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door otje »

Stickers en papier zodat ze stickers kunnen plakken. Liedjes of verhaaltjes op je mp3 speler?
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5057
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Hemmie »

Die van ons vermaken zich altijd wel met het normale spul, papier en kleurtjes, boekjes (ik kocht vaak een nieuw voorleesboekje voor de vlucht), wat autootje. Zoalng je zo'n persoonlijk schermpje hebt zit het wel goed, en bij sommige maatschappijen krijgen ze ook nog wat te spelen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door channiemam »

Mini magisch tekenbord
Hele kleine boerderij diertjes
Mini baby Born voor poppenmeisjes met kleertjes
Van die kleine puzzel doosjes.
Nintendo
Uitdeelboekjes van dikkie dik of gouden boekjes serie.
mini doosjes klei bij de action.
Favo knuffel
Soepele kleertjes tussen pyama en kleertjes in zeg maar.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
@ri

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door @ri »

Een laptop o.i.d. met favoriete filmpjes.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door mama talla »

Naast alle kleine speeldingen die al genoemd zijn zou ik voor ieder kind een set schone kleding meenemen. Natte doekjes zijn ook heel handig (snoetenpoetsers oid). En verder misschien nog wat kleine snacks voor tussendoor.

Mijn kids (oke, de oudsten was simpel, tv en gameboy) vermaakten zich ook met de tv voor zich en hadden ook een mp3 speler met voorleesverhaaltjes en muziek. Voor Nathan is een klein autootje al eens geweldig geweest onderweg naar Kameroen en ook het al genoemde magnetische tekenbord. En ik heb idd ook de ervaring van Eghosa, ze vermaken zich prima met alles om zich heen. Hebben jullie raamplaatsen? En heeft R een eigen stoel? Als je plaatsen kunt reserveren dan zijn raamplaatsen of plaatsen op de voorste rij (extra ruimte om op de grond te zitten en spelen) heel fijn.

Alvast veel plezier!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
annelinda

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door annelinda »

Hier zijn vaak hele simple dingen een succes. Zo als een petflesje met nog een klein beetje water. Dat kan heel intressant zijn. Als hij dan leeg is een paar propjes papier of stukjes van een plastiek lepeltje erin en je bent zo een uur verder.

Kiekeboe spelen met de gene die voor je zit....
En je vooral niet te druk maken als ze wat huilen of jammeren, dat hoort er gewoon wat bij. Helemaal op een wat langere reis!
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5776
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Nancy »

Dé hit hier was zo'n minipoppetje (a la Barbie, maar dan veel kleiner) van 50 cent van de Action. Uren zijn ze er zoet mee geweest.

Wat ik de volgende keer absoluut mee zou nemen: melatonine. Niets erger dan vermoeide kinderen die de slaap niet kunnen vatten. Het helpt ze, als ze moe zijn, net over het drempeltje tussen slapen en wakker blijven heen.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8039
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Sarina »

Bij de action heb ik ooit van die mini-tasjes met mini-viltstiften gekocht. Doen het hardstikke goed en zijn heel handig mee te nemen op reis!
Verder hebben we vaak mini Gouden Boekjes bij ons, ook altijd leuk
En inderdaad een klein magnetisch tekenbord
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
wennetje

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door wennetje »

Had van alles mee (boekjes, kleurboekje met kleurpotloden, puzzel, auto's) voor mijn toen 2-jarige zoon maar uiteindelijk was door de wandelgangen lopen en de film op het schermpje voor zijn neus het beste vermaak, rest werd op de grond gegooid. Maar de vlucht was hier maar 3 uur, vond het eerlijk gezegd lang genoeg, daarna was hij er echt klaar mee. Voor hem zat ook wel een hele chagrijnige man die al zwaar geïrriteerd omkeek bij het eerste schopje tegen zijn stoel, pfff, ik werd gek van die man. Op de terugweg zaten we naast een man die al ongelukkig keek toen Joris en ik bij hem in het rijtje bleken te zitten.
Ik zat daardoor zelf niet erg rustig, ik zou zelf een volgende keer overleggen met de steward(es) of er een andere plek te vinden is. Als ik niet rustig zit, doet Joris dat ook niet (fijn, dat effect wat je zelf hebt...)

Het is erg afhankelijk van je kind wat werkt. Vooral goed kijken naar waar ze nu erg veel mee spelen en daar wat mee doen. Niet al te veel losse onderdelen want het is lastig bijeen zoeken onder die vliegtuigstoelen.
Voor Joris nu zou muziek heel goed werken en een laptop met Cars DVD's.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

Jongens, bedankt voor alle tips!!! Keep them coming....

Waar vind ik zo'n klein magnetisch tekenbord?
Channieman, kleine puzzeldoosjes klinken goed. Hoe ziet zoiets eruit en waar vind ik het?

De kleine gouden boekjes staan op mijn lijstje, de groten worden hier stukgelezen (door allebei). En klei, stickers en die oefenboekjes van de HEMA gaan zeker ook mee. Mini-poppen is ook een goed idee, ze spelen allebei veel "alsof".

Weet iemand toevallig welke kleine kleurpotloodjes goed kleuren? Stiften is met R te eng, die gaat beslist op de stoelen kleuren ;-)

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Laris76 »

doosjes rozijntjes of cornflakes. Kunnen ze lekker een poosje van snoepen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Esther »

Appendix schreef:Weet iemand toevallig welke kleine kleurpotloodjes goed kleuren? Stiften is met R te eng, die gaat beslist op de stoelen kleuren ;-)

@
Die kleintjes van Bruijnzeel zijn erg goed. Ik weet niet hoe ze heten... dikkertjes? Iets met dik of kleinduimpje ofzo?
Ah, kortjakjes: http://www.internet-toys.com/index.php?p=1277&id=14293

Bij ons was onze Onverdeelde Aandacht het beste recept. Mp3-speler vonden Anna en Lotte ook super. En ze hadden allebei een kleine Little Pony waar ze veel mee speelden. En Maartje weet ik niet zo goed meer eigenlijk. Volgens mij vooral boekjes - o ja, ook zo'n ontdekboekje van de Hema, maar een flappenboekje zou ze ook leuk vinden denk ik.

En wij hadden in Amerika een kleurboekje gekocht waar je met een waterstiftje in kunt kleuren, die kun je steeds opnieuw doen, die vonden ze ook superleuk.
Van Bruijnzeel heb je ze ook: http://www.internet-toys.com/index.php?p=1275&id=15024
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
wennetje

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door wennetje »

Die kleintjes van Bruijnzeel zijn erg goed. Ik weet niet hoe ze heten... dikkertjes? Iets met dik of kleinduimpje ofzo?
Ah, kortjakjes: http://www.internet-toys.com/index.php?p=1277&id=14293
Helemaal mee eens en ze houden goed vast!
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Truus »

Appendix schreef:Jongens, bedankt voor alle tips!!! Keep them coming....

Waar vind ik zo'n klein magnetisch tekenbord?
Channieman, kleine puzzeldoosjes klinken goed. Hoe ziet zoiets eruit en waar vind ik het?

De kleine gouden boekjes staan op mijn lijstje, de groten worden hier stukgelezen (door allebei). En klei, stickers en die oefenboekjes van de HEMA gaan zeker ook mee. Mini-poppen is ook een goed idee, ze spelen allebei veel "alsof".

Weet iemand toevallig welke kleine kleurpotloodjes goed kleuren? Stiften is met R te eng, die gaat beslist op de stoelen kleuren ;-)

@
Klein magisch tekenbord > Zeeman
Kleine puzzeldoosjes > Bart Smit, 1 euro ofzo

En verder gaat het vaak makkelijker dan je denkt! De tijd ' vliegt' voorbij. ;)
Goed voorbereiden en zelf rustig blijven.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door channiemam »

Truus schreef:
Appendix schreef:Jongens, bedankt voor alle tips!!! Keep them coming....

Waar vind ik zo'n klein magnetisch tekenbord?
Channieman, kleine puzzeldoosjes klinken goed. Hoe ziet zoiets eruit en waar vind ik het?

De kleine gouden boekjes staan op mijn lijstje, de groten worden hier stukgelezen (door allebei). En klei, stickers en die oefenboekjes van de HEMA gaan zeker ook mee. Mini-poppen is ook een goed idee, ze spelen allebei veel "alsof".

Weet iemand toevallig welke kleine kleurpotloodjes goed kleuren? Stiften is met R te eng, die gaat beslist op de stoelen kleuren ;-)

@
Klein magisch tekenbord > Zeeman
Kleine puzzeldoosjes > Bart Smit, 1 euro ofzo

En verder gaat het vaak makkelijker dan je denkt! De tijd ' vliegt' voorbij. ;)
Goed voorbereiden en zelf rustig blijven.

Nou dit dus, de kleine beestjes ook bij de zeeman.
Ik bewaar het kleine speelgoed van het hele jaar. Spul van verrassingseieren, flutkadootjes van de kinderfeestjes. Ideaal op vakantie, 1 x spelen, dan weggooien. Wat weer ruimte in de tas oplevert.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Truus »

O ja, als je kinderen toch vervelend worden, niet gaan roepen " als je nou niet ophoudt, gooi ik je uit het raam!" :mrgreen:
(Hoorde ik een vrouw in de rij achter ons, heel pedagogisch verantwoord, zeggen tegen haar zoontje)
Suuz

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Suuz »

FF een vraag tussendoor.. heb geen tips verder meer... Maar mag je weer alles meenemen tijdens een vliegreis?
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

Truus schreef:O ja, als je kinderen toch vervelend worden, niet gaan roepen " als je nou niet ophoudt, gooi ik je uit het raam!" :mrgreen:
(Hoorde ik een vrouw in de rij achter ons, heel pedagogisch verantwoord, zeggen tegen haar zoontje)
Staat genoteerd. Wat mag ik wel roepen? :wink:

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

Suuz schreef:FF een vraag tussendoor.. heb geen tips verder meer... Maar mag je weer alles meenemen tijdens een vliegreis?
Ik weet het niet goed. Vloeistoffen doe ik maar niet, de klei wou ik maar wel doen en een schaartje dan maar weer niet (jammer, want dat vind T heel leuk).

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
wennetje

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door wennetje »

Staat genoteerd. Wat mag ik wel roepen? :wink:
...prop ik je onder de stoel?

Mee vliegtuig in:
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... bagage.htm
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

Update van mij, we zijn supergeslaagd!

* klei (nemen we van huis mee)
* barbies (van de vrijmarkt)
* boerderijdieren/autootjes (van huis)
* kleurboek voor R
* knutselboek voor T (hadden we nog liggen van haar verjaardag)
* acht mini gouden boekjes (ingepakt in twee setjes van vier)
* twee kleine magnetische tekenborden
* een klein boekje met zes boerderijpuzzels erin die je samen ook als grotere puzzel kunt maken (van haba, best cool)
* twee platen met stickers die je er steeds weer af kunt halen (prinsessen en een boerderij)
* een setje kinderyogakaarten
* kortjakjes
* mijn schoonmoeder bracht een pak "lange oortjes" kaarten mee waar je verschillende spelletjes mee kan doen, die gaan ook mee.
* we gaan nog zorgen voor een voorraad rozijntjes en mariakaakjes
Dan komen acht weken Cuba wel door, volgens mij. ;-)


En: heerlijk koffie gedronken bij Brood nodig op de Mariaplaats, hand in hand door de stad geslenterd en de Slegte weer eens helemaal doorgelopen. Zalig!!

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11897
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Angelique »

8 weken Cuba....... zucht............



(niet jaloers hoor, helemaaaaaaal niet ............. :? )
:crazy:
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wij gaan vliegen en nemen mee...

Bericht door Appendix »

Tja, we wilden oorspronkelijk na onze studie een jaar met z'n tweeën reizen. Dat wordt nu dus twee maanden met z'n vieren. Kun je zien hoeveel meer geld het kost als je later gaat (en met kinderen) .... :lol:
Ik heb ontzettend veel zin om zo'n tijd echt samen te zijn. En in het weer.... :D

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Plaats reactie