Wanneer in MC in de bakfiets?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Sietske

Wanneer in MC in de bakfiets?

Bericht door Sietske »

Tos is nu bijna 7 weken oud en nog steeds breng ik Gijs steeds met de auto naar school (te voet haal ik het tussen de middag niet). Ik baal er van en wil eigenlijk gewoon weer met de fiets. We hebben een bakfiets met mogelijkheid om de maxi cosi hier stevig in vast te zetten, maar vanaf welke leeftijd zou ik Tos daar nou in kunnen zetten? Ik weet echt niet meer hoe oud Sil was toen ik hem in de bakfiets ging vervoeren.
Mare
J&J HAWAII

Re: Wanneer in MC in de bakfiets?

Bericht door Mare »

In de babyschaal mogen ze vanaf 2 maanden mee. In de maxi cosi kan je hem volgens mij gerust meenemen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Sietske

Bericht door Sietske »

Ah, dank je. Als de babyschaal met 2 maanden mag dan lijkt de MC me nu geen probleem inderdaad. Nu nog duimen dat het morgen wat beter weer is, het is hier nu aan het stortregenen :roll:
Emma

Bericht door Emma »

Heb je zo'n veersysteem, of staat de MC op de bodem van de bak? In het laatste geval kregen we van de bakfietsverkoper nog de tip om er een matrasje/kussen oid onder te leggen, omdat het anders toch best wel schokt als je over een hobbeltje rijdt. Wij zijn met ongeveer 3 maanden Isla gaan vervoeren in de bakfiets, met een dikke laag schuimrubber onder de MC. Misschien is dat ook een optie?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik dacht dat die leeftijd van 2 maanden ook gold voor de MC. Ik heb me er in elk geval aan gehouden. (eerder kon ik toch niet fietsen met 3 kinderen in de bak :D )
We hebben een babboe city met mc-houder.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Mieke

Bericht door Mieke »

Ik heb mijn oppaskindje van nu 2,5 maand vanmiddag voor het eerst in de bakfiets gehad met de maxi cosi.
Ik heb ook een babyschaal, maar daar wacht ik nog even mee. In de maxi cosi liggen ze toch beter beschermd.
Sietske

Bericht door Sietske »

De MC staat hier direct op de bodem van de bakfiets. Ik kan wel kijken of ik er iets van schuimrubber ofzo onder kan doen. Ik weet alleen niet of dat werkt met de bevestiging. Moet ik even een studie van maken.
Nog twee weken en dan is Tos 2 maanden. Ik kan natuurlijk ook gewoon nog twee weken wachten voor de zekerheid.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

De bevestiging die wij hadden was enigzins geveerd. Daarom is S_tijn er vanaf een week of 6 al ingegaan.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

onze dochter was bijna 6 1/2 week toen de zomervakantie afgelopen was
va dat moment heb ik haar in de mc op de bodem van de bakfiets meegenomen
in het begin wel alleen dat stukje, de evt. hobbels en bobbels zo veel mogelijk ontwijkend
ging prima
(naar school lopen is zeker met jonge kinderen net te ver vind ik, iig als het elke dag moet, de auto vind ik zelf niet prettig)
maaike mv 3 jongens en een meisje
Plaats reactie