zou het kunnen? (coeliaki)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mijadja

zou het kunnen? (coeliaki)

Bericht door mijadja »

We zijn hier met het dieet een goed anderhalve week opweg. Ik moet zeggen, het gaat wonderwel vrij goed.
Vanochtend gingen we even met de auto naar de winkel en hoor ik vanachter; 'Hé mam, ik heb nie meer buikpijn!!!'

Zo blij, zo spontaan, zo verwonderd alsof het vanuit z'n tenen kwam, dat verbijsterende koppie..Zou het zo kunnen zijn???
Dat na anderhalve week de moeite zich al loont en dat ie er bij wijze van spreken van schrikt geen buikpijn meer te hebben???

Me=blij :)
Mare
J&J HAWAII

Re: zou het kunnen? (coeliaki)

Bericht door Mare »

Wow dat zou mooi zijn. In ieder geval zal hij minder last hebben als hij het zelf benoemd. Mooi!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat mooi zeg, daar doe je het ook allemaal voor en dat geeft je weer moed!
Sterkte met het verder vinden van jullie weg.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Dat is de beste beloning die je kunt krijgen, daar doe je het voor!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wat fijn! Dan weet je waar je alle moeite voor doet, en dat geeft vast moed om door te zetten met het dieet. Echt fijn, ook voor hemzelf!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Ja, kan zeker, ik heb vaker gehoord dat er heel snel effect was. Des te motiverender voor jou en voor jullie. Heel erg fijn! Geniet er van!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Da's super, ik dacht dat de resultaten wel eens maanden konden duren bij coeliaki dieet, maar dit is een mooie aanmoediging. Klinkt alsof je op de goede weg zit.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Klaagde hij daarvoor veel over buikpijn? Of klaagde hij niet maar merkte je het aan allerlei andere dingen?
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Wat fijn dat je nu al resultaat merkt!
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Fijn! Heerlijk bericht. Zal niet makkelijk zijn om alles zo om te gooien dus dit is een fijne beloning.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Wat ontzettend fijn!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Wat fijn te lezen
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
mijadja

Bericht door mijadja »

Dank jullie voor jullie bemoedigende woorden!! Ik had wel es gehoord dat kinderen snel konden reageren, maar goed, dit was zó spontaan en eigenlijk ook zó snel, maar wel mooi natuurlijk..
Jo Jo schreef:Klaagde hij daarvoor veel over buikpijn? Of klaagde hij niet maar merkte je het aan allerlei andere dingen?
Ik merkte het vooral aan zijn futloosheid en zijn buien. Alsof hij pijn had maar het niet benoemde. Pas voor drie week terug dat hij het uitkermde van de buikpijn en dat ook benoemde voor het eerst. Hap geweest en die dachten een 'buikgriepje' alleen raar dat ie geen koorts had en maar 1x diarree had gehad. Andere keren vaak niet fit, mat, hangerig, veel diaree etc.
Volgens de kinderarts was het goed mogelijk dat hij altijd buikpijn heeft gehad maar dat het voor hem als 'normaal' voelde. Best zielig. Dat hij nu zo opgetogen riep geen pijn meer te hebben, bevestigde dat voor mij..
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Mmmm.... ok. De opmerking van de CB arts over Matt blijft hier namelijk altijd nog in mijn achterhoofd hangen. Maar hij heeft het niet over buikpijn (heeft het overigens nog ongeveer nergens over :-)) Terwijl zowel Joel als Anna (als ik) wel (veel) buikpijn hebben....

Enfin, echt super dat het zo snel effect heeft! Vandaar ook dat men de mensen op het hart drukt nog geen dieet te volgen als de diagnose nog gesteld moet worden !
mijadja

Bericht door mijadja »

En zit er bij jullie ook iets in de familie?? Kijk, dat was bij ons wel zo, anders had ik er nog láng niet aan gedacht. Mijn vader én opa hadden coeliakie.
Is er al eens iets getest?
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Nee, zit niks in de familie. Behalve Colitis Ulcerosa.

En nee, ook nog niks getest. Bij Matt stond de afspraak bij de ha om er over te hebben, maar toen zijn er eerst een paar mega amandelen geknipt. Daar leek hij flink van op te knappen, maar nu begin ik toch weer te twijfelen.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Het heeft bij mij ook jaaaren (20+) geduurd voor ik door had dat andere mensen vrijwel nooit zere darmen hebben en dat ze ze niet eens voelen. (Geen coeliaki denk ik, maar wel lactose intolerantie)
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

monika schreef:Het heeft bij mij ook jaaaren (20+) geduurd voor ik door had dat andere mensen vrijwel nooit zere darmen hebben en dat ze ze niet eens voelen. (Geen coeliaki denk ik, maar wel lactose intolerantie)
Is dat echt zo? voelen mensen hun darmen niet? Ik heb echt regelmatig last van mn darmen, tot hele heftige krampen... Negatief getest op coeliakie (zit in de familie). Ik dacht dat t er gewoon een beetje bij hoorde eigenlijk....
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Liesje28 schreef:
monika schreef:Het heeft bij mij ook jaaaren (20+) geduurd voor ik door had dat andere mensen vrijwel nooit zere darmen hebben en dat ze ze niet eens voelen. (Geen coeliaki denk ik, maar wel lactose intolerantie)
Is dat echt zo? voelen mensen hun darmen niet? Ik heb echt regelmatig last van mn darmen, tot hele heftige krampen... Negatief getest op coeliakie (zit in de familie). Ik dacht dat t er gewoon een beetje bij hoorde eigenlijk....
Tja, ik zie het maar zo: de één heeft regelmatig hoofdpijn (gevoelige plek blijkbaar) en bij de ander slaat dat meer op de darmen. Dus ja, voor sommige mensen hoort dat er gewoon bij.
(Maar dat kan natuurlijk ook een beetje kop-in-het-zand idee zijn 8) )
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Liesje28 schreef:
nee dat hoort niet....
ik heb zelf jaren een prikklebare darm gehad, met idem klachten. Heb toen een paar jaar een streng dieet gevolgd, en sinds zeer kort kan ik (wat mijn darmen betreft) weer vrijwel alles eten en heb erg weinig klachten. Ben wel ruim 10 jaar verder overigens.
Dus het kan de moeite lonen er wat dieper in te duiken waar je klachten vandaan komen.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Plaats reactie